Tällainen meille sitten tulee kuun loppupuolella:

Lumikki75 kirjoitti:Saatiin kuva meidän uudesta perheenjäsenestä!
Olen sanaton. I-ha-na! 

Ihana toffeekarkki!
Liian suloinen!
IHANA !
Tuommoisen kun saisi syliinsä silitettäväksi. 

Lumikki75 kirjoitti:Edelleen vähän jännittää kissan suhtautuminen, mutta kun kerran muillakin on onnistunut moinen yhdistäminen, niin saa luvan onnistua meilläkin!
Katsoo vaan että kissalla on oma pyhitetty rauhallinen alueensa, mihin koira ei pääse. Esimerkiksi jos on yläkerta, niin voi opettaa koiran pysymään alakerrassa. Näin kissa tuntee olonsa turvallisemmaksi ja voi omia aikojaan sitten tutustua alakerran asukkiin. (Jos kissa on erityisen arka meinaan. Näin meillä toimittiin erään aran kissan suhteen. Pikkuhiljaa se kurkisteli rappusista ja lopulta uskaltautui alakertaan. Sitten ei ollutkaan mitään ongelmia.) Ja koiraa taas tulee vahtia, ettei se turhaan innostuessaan ärsytä kissaa, jolloin kissa voi hermostua ja läppästä nenille. Mutta tilanteen oikeastaan näkee vasta kun saatte hauvan kotiin. On vielä vaikea ennustaa miten kummatkin reagoivat, mutta en oikein usko että ylitsepääsemättömiä vaikeuksia tulee.
Honkkeli istui kartturin (eli mun) jalkatilassa, pää suurimman osan matkasta mun sylissä. Motarilla siinä reilussa 120:n kilometrin tuntivauhdissa tämä hellyttävä otus oksentaa syliini. Eikä muuten oksentanut ihan vähän, vaan jotain abaut pesuvadillisen verran sitä sulamatonta papanamassaa, jami.

Tiedän että alan itkemään.
Ja mopsit? Jos vähän remmista nykäisee niin jo roikkuu silmä poskella! Tämä on niin kamalaa niin kamalaa niin kamalaa! Ja ihmiset ostaa sairaita koiria! Kun on söpö eläin koirakirjan kuvassa! Mutta totta on kyllä se, ettei asiaa tule ajatelleeksi kun vasta saatuaan sairaan koiran ja kulkiessa sen kanssa lääkäristä toiseen. Ja kun eläintä ollaan hommamassa, ei välttämättä haluta nähdä vaivaa ja etsiä kunnollista tervepäistä kasvattajaa, vaan tuossa lähellä kun sattuu olemaan taas rotupentue niin otetaan siitä vaan. Mitäs väliä jos se onkin pentutehtailija? Tai eihän sitä edes ajatella.
Näistä ja kissaketjun viesteistä on tänään tullut vaan fyysisesti
Vaikka oma puppe tai koko oma puppekenneli olisivat terveitä, niin ei se tee rodusta sen terveempää. Käytetään jalostukseen niitä allergisia, lonkkavikaisia, luonnevammaisia, selkävikaisia, koska luonne on niin ihana tai mitään ongelmaa ei olekaan. Kun vaihtoehtoisesti voisi myöntää, että metsään on menty, mutta yrittää itse toimia rodun kehityksen parhaaksi.
Deni kirjoitti:Hyvä, että näistä asioista puhutaan. Tieto pitää saada ihan niiden tavallisten lapsiperheidenkin korviin, jotka sitä ensimmäistä omaa koiraansa ovat hommaamassa.

Shay kirjoitti:
Ja saksanpaimenkoira on schäfer ja bokseri on bokseri. Rocky Balboa on boxer.

Yllättävän harvalla kasvattajalla muuten on kotisivut olemassa. Perheenlisäyksellä ei ole missään tapauksessa kiire, haluan tutustua tarjontaan, kasvattajaan ja mahdollisen pennun sukuhistoriaan. Joskus parin vuoden sisällä ehkä. 
Deni kirjoitti:Shay kirjoitti:
Ja saksanpaimenkoira on schäfer ja bokseri on bokseri. Rocky Balboa on boxer.
Eikö saksanpaimenkoira nyt kuitenkin ole ihan saksanpaimenkoira? Vai onko mullakin Dachshund, jos nimiä ei saa suomentaa?

shaana kirjoitti:Shay varmaan tästä lähin itse toimii kaikessa kirjoittamassaan esimerkkinä meille muille, puhekieltä
tai muuta vastaavaa mahdollisesti pilkunnussintaa aiheuttavaa kirjoitukseensa sujauttamatta?

Shay kirjoitti:Puhekieli ja väärinkirjoittaminen on ihan eri asia. Ja kyllä mun pilkkuja saa viilata. Oikeastaan
toivon sitä, sillä aina on parantamisen varaa.

Lumikki75 kirjoitti:Shay kirjoitti:Puhekieli ja väärinkirjoittaminen on ihan eri asia. Ja kyllä mun pilkkuja saa viilata. Oikeastaan
toivon sitä, sillä aina on parantamisen varaa.
Kaikki ei vain pilkunviilauksesta tykkää, joten ehkä sitä voisi vähän miettiä mihin tarttuu ja mihin ei. Tulee ehkä loukanneeksi ihmisiä ihan turhaan.![]()
Siksi yritänkin hillitä itteni. 
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa