Idols 2008

Re: Idols 2008

ViestiKirjoittaja Sippura » Pe 24 Loka 2008 07:21

Mä olisin pudottanut Vesan tai Koopin, mutta yllättäen (?) Wellu saikin
pakata kamppeensa.

Pete pisti pystyyn illan ainoan show'n, siinä nimenomaan oli sitä räkää
ja asennetta. Huomasi kyllä, että Dankoa on kuunneltu: sen verran osui-
vat kiekaisut ja rääkäisyt yhteen alkuperäisen kappaleen kanssa. Toi-
saalta, eipä tuota biisiä olisi voinut uskottavasti muuten esittääkään,
IMHO.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 09:02

Laaksonen kirjoitti:1. Kalle: Billy Idol: Rebel Yell - Ihan ok valinta. Tosin näen jo silmissäni miten se hakee Billy Idol-maneereja.

Kyllä se meni taas sinne Hetfield-osastolle, vaikka sille jo viimeksi siitä sanottiin.
Mooo, moo, mooooyyöööörrrhhhhhahh.

Koop taitaa olla lempparini, vaikken biisivalinnasta nyt pitänytkään.
Olen näreissäni, kun Wellu tippui Kallen sijaan.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja tiipetti » Pe 24 Loka 2008 11:21

Herkku kirjoitti:
Laaksonen kirjoitti:1. Kalle: Billy Idol: Rebel Yell - Ihan ok valinta. Tosin näen jo silmissäni miten se hakee Billy Idol-maneereja.

Kyllä se meni taas sinne Hetfield-osastolle, vaikka sille jo viimeksi siitä sanottiin.
Mooo, moo, mooooyyöööörrrhhhhhahh.

Ja hyvä niin, örinä on aina positiivista, vaikka Rebel Yell olikin pilattu humpalla. Eilen biisin loppukohtaus
oli paras kohtaus. Kovasti pelkäsin, että Kalle tippuu, sillä kukaan ei tyypistä tunnu tykkäävän, mutta onneksi
nyt kävi näin.

Mooo, mooo, moooooyyöööörrrrhäyh! :tyttö:

Peten erotiikkamessun jälkeen tv-ruudussa vilahti muuten hyvin vaivaantuneen oloisia pikkutyttöjä. Nuori
yleisö taisi hieman hämmentyä. :virne:
"Kuuntele Kentiä, niin, anna Jocke Bergin vikinän johdattaa sinut sopusointuun ja harmoniaan."
John Ajvide Lindqvist - Kuinka kuolleita käsitellään
tiipetti

ViestiKirjoittaja Herkku » Pe 24 Loka 2008 11:35

Uskottavampaakin örähtelyä on kyllä kuultu. Aito Hetfield ei ärsytä yhtään.
It's not denial. I'm just very selective about the reality I accept. - Calvin
Herkku

ViestiKirjoittaja sybe » Pe 24 Loka 2008 11:55

Aika tasapaksua touhua, Petepä sitten oivalsi ja rykäisi kympin arvoisesti. Minusta muiden esityksen oli tasaisia, 8:n arvoisia. Biiseistä on tullut pliisuja ja ne ovat väljähtyneet Idols käsittelyssä. Semifinalistien yhteisbiisissä huomasi että kyllähän noista jokainen osaa laulaa ja hyvin.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja tahris » Pe 24 Loka 2008 18:44

Plei kirjoitti::virne: Ei tuolla ehkä ihan tuota tarkoitettu, tahris.

Mullakin on hetkeni (huonot :huoh:). Peace. :)
Edellisissä Idolseissä semeissä oli iso lava, kunnon bändi, paljon yleisöä. Nyt on yritetty jotain kummallista klubimeininkiä onnistumatta siinä.
Olisi kannattanut jatkaa samassa formaatissa kuin ennen. Nyt ymmärrän paremmin Maijankin viestin. Ehkä MTV3 yrittää säästää tunkemalla
artistit, tuomarit, juontajat, yleisön, kamerat ja koko henkilökunnan suunnilleen p-reiän kokoiseen "intiimiin" tilaan. Joo-o. Ei toimi.
Esityksistä sen verran, että IMO Lindan ja Wellun tiputus oli ihan oikein.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Pe 24 Loka 2008 23:40

Oikea putosi, Pete oli kyllä paras tällä kertaa, saa nähdä miten Kallen käy jatkossa, ei oo minusta oikein varaa eilisen kaltaisiin suorituksiin mikäli aikoo pärjätä jatkossa.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Triple H » La 25 Loka 2008 04:19

:sydän: Hei kaikki pitkästä aikaa :sydän:
OT loppuu tähän ja täysi tykitys alkaa.

Argh!
Pari päivää on nyt tuskailtu Wellun putoamisen jälkeen, mutta nyt piti kaivautua kolosta esille ja alkaa purnaamaan.
Viime kaudella luulin löytäneeni sen oman Idolini, Ari Koivusen, mutta Wellu pesi kaikki kaudet.
Täysin käsittämätöntä, että näin lahjakas tyyppi putosi jo tässä vaiheessa.

Wellun putoamisen jälkeen on todella vaikea löytää uutta suosikkia. Ei edes Arposen Coopin sympaattisuus riitä.

Wellun putoamisen jälkeen eninten harmittaa Pete "minähuudankaikkibiisitjustsamallatavalla" Parkkosen suosio. Täysin käsittämätöntä minun mielestä, että kyseinen yksilö on kenenkään suosikki.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Sade » La 25 Loka 2008 12:34

Wellu oli kyllä luvattoman huono ollakseen jonkin sortin kokopäivätoiminen muusikko. Täälläkin muutamat ovat panneet Wellun ensimmäisen semifinaalivedon epäonnistumisen pelkästään bändin syyksi, mutta tuskinpa bändiä voi syyttää siitä, että Wellu lauloi oikeastaan koko biisin epävireisesti. Ja kyllähän nuo kilpailijat varmasti tietävät, minkälaisen bändin kanssa tulevat esiintymään - epäilemättä he jopa harjoittelevat esityksiä bändin kanssa, joten eikö heidän pitäisi pystyä valitsemaan biisi, jonka saavat jotenkin toimimaan tuon bändin kanssa. Eikö kappalevalinnan ja sovituksen kautta juuri arvioida kilpailijoiden musikaalisuutta ja luovuutta: varmasti Idoli niitäkin tarvitsee menestyäkseen kilpailun ulkopuolellakin, ei ainoastaan laulutaitoa. Ja ovatpa tuolla eräät muut osoittaneet, että jopa banjon kanssa pystyy rokkaamaan uskottavasti, jos osaa. Itse asiassa tykkäsin jollakin kierolla tavalla varsin paljon siitä Peten vinksahtaneesta Danko Jones -esityksestä.

Toisen biisinsä Wellu lauloi hyvin, mutta esitys oli yksinkertaisesti mitäänsanomaton. Sikäli en ihmettele, että Wellu putosi, vaikka olikin sinänsä parempi laulaja kuin Kalle. Kalle kuitenkin on kaikessa yliyrittämisessään ja rockkliseisyydessään mieleenjäävä.

Pete on tällä hetkellä minunkin suosikkini pojista. Koopissa on jotakin sympaattista, vaikka Queen-tulkinta olikin aika...kummallinen. Tytöistä tykkään eniten Saanasta: kaunis ääni ja omanlaisensa persoonallisuus. Anna on hyvä, mutta henkilökohtaisesti en kauheasti pidä hänen äänestään: minusta se on jotenkin soinniton, ja Hallelujan kertosäe meni huutamiseksi.
Sade

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 26 Loka 2008 20:56

Tytöt enimmäkseen paransivat viime kerrasta, mutta edelleenkin vaisuhkoa oli.

Anna on kovasti söpö, mutta ei räjäyttänyt pankkia vieläkään. Liian vaisu biisi sellaiseen. Ihan jees.

Jaana paransi viime kerrasta selvästi. Ihan kiva.

Anna-Kaisa ratkaisi himmeän katseen ongelmansa laulamalla silmät kiinni. Kelpasi minulle kyllä.

Jannike paransi viime kerrasta, mutta on ääneltään tylsin koko sakissa.

Marika kuulosti hyvältä mutta ampui itseään koipeen biisivalinnallaan. Saattaa jopa pudota.

Saana lauloi loppua lukuun ottamatta hyvin. Saapa nähdä miten käy.

Janniken pudottaisin itse, mutta vähän pelottaa Marikan puolesta: äänestävätkö hänen kannattajansa riittävästi.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Plei » Su 26 Loka 2008 20:57

Ää en ala. Tytöt muuttuvat värittömämmiksi koko ajan. :(

Tykkään edelleen Annan äänestä, mutta tuossa biisissä se saundi meni melkein jo vaivaannuttavan puolelle. Selkeästi erilainen ääni kuin muilla ja levyltä tuota kuuntelisi varsin mielellään, mutta tuo biisi nyt ei vain oikein toiminut mulle.

Jaana veti kivalla saundillaan tylsästi ja värittömästi. Ja kuten tuomarit sanoivatkin, ne esiintymismaneerit ovat vähän liikaa.

Anna-Kaisa oli huono, mutta sai jostain syystä suitsutusta tuomaristolta. En tajuu. Tylsää ja huono biisivalinta. Jokin muu Coldplayn veto olisi voinut ehkä toimia paremmin.

Jannike lauloi periaatteessa hyvin, mutta ilmeisesti viime viikon kritiikistä säikähtäneenä otti laulun enemmän kuin varman päälle. Lopputuloksena tylsyys. Ja todellakin, aivan liian vaikeat biisivalinnat.

Marika - äääääääääääh. Huono biisi ja huonosti laulettu.

Saana lauloi kauneiten ( :tilt: ) tänään, mutta eipä sekään mikään maailmoja räjäyttävä veto ollut.

Oma ykkössuosikkini on edelleen Anna.
Muu ranking voisi mennä vaikka näin:
2. Saana
3. Anna-Kaisa
4. Jaana
5. Jannike
6. Marika

Toivon, että jompikumpi noista peränpitäjistä putoaa. Kai. En tiijä, kun on liian :haukotus: olo.
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 26 Loka 2008 21:53

Tytöt on tylsiä.

Anna ei ollut oikein mistään kotosin, mimmi ei herätä mussa mitään tunteita. Perusnätti mimmi, ihan jees ääni ja laulu, mut ei jaksais esim keikalle lähteä.
Jaanalla on kiva ääni, mutta juuri muuta siinä ei sit olekaan. Ehkä se johtuu hänen nuoruudestaan..
Anna-Kaisassa häiritsee sen silmät, jotka näyttää siltä kuin se olisi aina vähän pilvessä. Coldplay-veto oli hyvin hengetön.
Jannikesta en pidä yhtään, olisi mun puolesta voinut lähteä jo viime viikolla Lindan sijasta. En tällä kertaa itse asiassa jaksanut edes yrittää kuunnella.
Marika ja Saana on parhaita laulajia naisista, mutta Marikasta ei kyllä ole jäänyt oikein mitään mieleen. Saanankin esitys meni puoliksi ihan ohi, se vähä
mitä kuulin, kuulosti kuitenkin hyvältä.

Saana oli mun suosikki tällä kertaa. Niinkuin viimeksikin.

Emin Idols-ranking:
1. Pete
2. Saana
3. Vesa
4. Jaana
5. Anna
6. Marika
7. Anna-Kaisa
8. Koop
9. Kalle
10. Jannike
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 26 Loka 2008 23:08

Triple H kirjoitti:Hei kaikki pitkästä aikaa

OT: Triple H tuli kaapista (jossa rekisteröityneitä nyymejä säilytetään). Tervetuloa! :kättely:
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 27 Loka 2008 00:27

Dnd kirjoitti:
OT: Triple H tuli kaapista (jossa rekisteröityneitä nyymejä säilytetään). Tervetuloa! :kättely:

Olemme kaivanneet. :hymyhali: Tai ainakin minä olen. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 27 Loka 2008 03:27

Vieläkin toooooodella katkera Wellun putoamisesta. Ärsyttää että pitää olla pojat ja tytöt erikseen. Sekaisin vaan ja antaa taitojen/suosion ratkaista, ei sukupuolen.
Saa nähdä pystyykö tän katkeruuden alta katsomaan edes idolssia. Tämä meni luonnollisista syistä (vaalit) täysin ohi.

Shay kirjoitti:
Dnd kirjoitti:

Ihanaa että joku jopa kaivannut minua :D
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 27 Loka 2008 15:54

Shay kirjoitti:
Dnd kirjoitti:

Joo, tervetuloa minunkin puolestani! :D

---

Piti tulla ruotimaan tyttöjen suorituksia, mutta kun ei vaan kiinnosta. Tylsää ja tasapaksua. Anna on kiva. Anna-Kaisa onnistuu toisinaan. Jaanalla hieno saundi, mutta on muuten kovin tylsä. Marika valitsee vääriä biisejä ja Saanassa on vain jokin selittämätön asia, joka estää minua tykkäämästä hänestä.

Se niistä.

En nähnyt torstaina poikien esityksiä, mutta olen pettynyt siihen, että Wellu putosi. No, tästedes mulla on vain yksi suosikki: Pete.

Laimea vuosi suomalaisessa tosi-TV:ssä - niin Idolsissa kuin BB:ssäkin.
Maija

ViestiKirjoittaja theia » Ma 27 Loka 2008 16:06

Maija kirjoitti:Saanassa on vain jokin selittämätön asia, joka estää minua tykkäämästä hänestä.
Mulla jotenkin pistää vastakarvaan se, että saan siitä jonkin viban että Saana yrittää olla niin kovin erilainen ja taiteellinen. :sori: en tuon paremmin osaa kuvailla sitä fiilistä.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 27 Loka 2008 20:51

Mä oon nyt vähän eri mieltä. Sen mitä kuulin, niin mun mielestä tytöt veti ihan hyvin. Paremmin kun viime viikolla ja paljon paremmin kun pojat. Kyllä mä vähän ihmettelen, jos tänä vuonna Idols-voittaja on poika. Edes paljon kehuttu Pete ei mun mielestä ole lähelläkään esim. Annan ja Anna-Kaisan tasoa. Pikkasen tuo lähetys meni kuitenkin ohi, joten en sen enempää kommentoi. Jannike ansaitsi pudota jo pelkästään viime viikkoisen perusteella. Tosin Marika oli valinnut kyllä niin hirveän biisin, että olisi voinut pudota hänkin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Gaffa » Ma 27 Loka 2008 22:31

Mä taas tykkään Saanasta.
Ennen eilistä tosin en hirveästi pitänyt hänestä, mutta jotenkin tuo viime lähetys avasi silmäni.
Upea soundi, eikä neitonen mikään rumakaan mielestäni ole.
Anna on silti edelleen suosikkini. Petestä en enää hirveästi tykkää, koska se vaan huutaa ne biisit.
Kykeneeköhän hiljaisempaan/rauhallisempaan lauluun?
Gaffa

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 28 Loka 2008 00:51

Saana alkoi ärsyttämään heti kun avasi suunsa.
Onko Pete muuten laulanut kertaakaan? Sen mitä olen itse huomannut, Pete vaan huutaa kovasti ja Nikula kannustaa vieressä ku mikäkin idiootti.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 30 Loka 2008 14:22

Triple H kirjoitti:Onko Pete muuten laulanut kertaakaan? Sen mitä olen itse huomannut, Pete vaan huutaa kovasti ja Nikula kannustaa vieressä ku mikäkin idiootti.

Lauluahan se kovaa laulaminenkin on. Hänen tyylinsä on huutaminen. Peten laulamat kappaleet on vaatineet huutamista. Äänialaa Petellä riittää reilusti enempään kuin muilla ja esiintyjänä hän on valovuoden muita edellä. Uskoisin, että rauhallisemmat kappaleet tulevat olemaan hänen tapauksessa tie onneen. Kun hän ei huuda, niin lauluääni pääsee oikeuksiin. Näin uskoisin, voihan siinä käydäkin niin, että hänellä ei ole rauhallisesti laulettaessa kummoinenkaan ääni.

Eppu Normaalia on siis ohjelmassa. Mun mielestä tervetullutta ameriikan apinointia. Siellähän näitä teemaviikkoja on tavattu harrastaa. Ja taisin jo edellis tuotantokaudella uumoilla Eppu-teemasta. Teemana hyvä idea, mutta se, että laulettavat biisit arvotaan on tyhmä! Miksi ei saa itse valita?

1. Pete - Suomi-ilmiö: Ehkä aavistuksen tuntemattomampi Eppu-biisi. (Siis asteikolla Tahroja Paperilla-Nyt Reppu Jupiset..) En osaa yhtään ajatella miltä mahtaa Pete kuulostaa. Jotenkin tuntuisi, että Eput ei sovi Peten äänelle. Toisaalta taasen on tunne, että Pete pystyy laulamaan mitä tahansa. :sori:
2. Vesa - Nyt reppu jupiset, riimisi rupiset: Aika tunnettu biisi, voi kääntyä vastaan tai toisaalta voi olla myös vahvuus. Vesan perusrockäänen luulisi sopivan. Onko flunssa vienyt äänestä pehmeyden?
3. Kalle - En saa mielestä sinua: Kuulen jo korvissani: "En saa mielestä sinuaaahhh!" Slovari voi olla Kallen pelastus. "Joutuu" laulamaan, eikä voi vetää rockmaneerein.
4. Koop - Vuonna '85: Uskoisin, että sopii Koopille erittäin hyvin.
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Sippura » To 30 Loka 2008 14:38

Laaksonen kirjoitti:
Triple H kirjoitti:Onko Pete muuten laulanut kertaakaan? Sen mitä olen itse huomannut, Pete vaan huutaa kovasti ja Nikula kannustaa vieressä ku mikäkin idiootti.

Lauluahan se kovaa laulaminenkin on. Hänen tyylinsä on huutaminen.

Tyyli tuntuu tosiaan olevan huutaminen. Näin eilen ekaa kertaa Hyvää yötä ja
huomenta -videon ja siinä oli sama juttu. Tuossa biisissä se huutaminen oikein
hyppäsi silmille kun muut olivat ensin vetäneet omat osuutensa jotensakin mi-
täänsanomattomasti.

Eppu-teema :epäilevä: Olisi kai suomalaisesta bänditarjonnasta nyt muitakin ehdok-
kaita löytynyt. Dingo? Popeda? Vähän haastetta kilpailijoille, hei :pepsodent:

Siirryn muualle marisemaan.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 30 Loka 2008 21:54

Pete: Ei selkeästi osaa laulaa kuin huutaen. Ei paras mahdollinen biisi, mutta silti varsin (p)onneton esitys.
Vesa: Biisi sopi Vesalle hyvin. Hyvä suoritus.
Kalle: Yllättävän hyvä. Toimii paremmin ilman niitä rock-maneereja ja aahhhh-loppuja.
Koop: Pikkusen jäi valju fiilis, mutta silti paljon parempi kuin Peten veto.

Tämän kierroksen perusteella ja nähtyäni Idolsien yhteisvideon siitä Donkkareiden biisistä, pudottaisin Peten surutta pois. Liian muuntautumiskyvytön kaveri.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 30 Loka 2008 22:08

Nyt ymmärrän miksi Pete huutaa. Pete ei vaan osaa laulaa huutamatta.
Vesa ja Kalle oli tän päivän parhaat. Coop veti yllättävän hyvin "kielimuurista" huolimatta.

Nyt sit näytetään äänestystilannetta, taisivat "oppia" jotain Wellun yllätysputoamisesta.

Jatkan ehkä myöhemmin, House alkaa.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja Maija » To 30 Loka 2008 22:19

Kalle. :o:
Hieno veto, tätä lisää!

Pete: Heikko. Täysin hukassa suomirockin maailmassa. Pitäisin silti jatkossa aiempien näyttöjen ansiosta.

Koop: Ei huono, vaan ei mikään loistavakaan. Koopissa on jotakin ehdottoman sympaattista, ja esiintyminenkin on muuttunut rennompaan suuntaan. Jatkoon edelleen laittaisin. Kantaa maailman parasta nimeä. In Koop I trust. :D

Vesa: Täysin yhdentekevä esitys, IMHO. Bändillä saattoi olla jotakin vaikutusta asiaan, mutta eipä Vesakaan mitään ihmeitä tehnyt, vaikka lauloikin hyvin. Silti lähinnä haukotutti.

Maijan tympeät kommentit Idolsista jatkuvat. :virne:
Pitäisi varmaan yrittää korjata vähän tuota asennetta tätä kautta kohtaan.
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv