Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Sippura » To 09 Loka 2008 19:12

Särki vähän päätä sunnuntaina, särki maanantaina, tiistaina, keskiviikkona
ja tänään lähti ruokiksella taju kivun takia :bubbles: Onneksi kiltti työterveyshoi-
tajatäti tuikkasi kipulääkettä suoraan gluteus maximukseen, sen jälkeen on
taas kaikki ollut ihanaa :tilt: Ei ole migreenin kanssa leikkiminen, ei.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja sybe » To 09 Loka 2008 20:08

Vasektomia onnistuneesti takana.Tulipahan nautittua aimo annos kunnalista sairaalapalvelua. Palvelu oli ystävällistä, tosin aikataulut mätti.Itse operaatio sujui hyvin ja joutuisasti. Ei ole silti kivaa jännittää 2h omaa operaation alkamista odotushuoneessa.Kahden tunnin odottelun jälkeen pääsin esitietojen täyttely vaiheeseen ja lopulta leikkaussaliin. Itse operaatio oli mutkaton ja nopea. Vähän tunsin kun kirurgi "repi" jotain alapäässä. Operaatiosta on päällimäisenä mielessä isot NAKS! äänet. Olisikos ääni lähtenyt siitä kun siemenjohdin naksahti poikki. Kirurgi ei vastannut kysymykseeni. Käytävälle oli tehty sermitetyt toipumistilat, johon leikkaussalista ensimmäiseksi siirryttiin.Olin puoliunessa kun läheltä leikkaussalista kuului naisen ääni: aiiiiihhhh! Pääsin lopulta jalkeille ja könysin kaffee tiloihin, kuulin kuinka naispotilas kertoi kahvitiloissa että hänen kätensä viillettiin auki ennen kuin puudutusaine oli ehtinyt täysin vaikuttaa. Jaiks. Tilanne oli kuulemma onneksi hetkellinen, mutta kipu sumensi näkökenttää.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja sybe » Su 12 Loka 2008 17:26

Tarvis lähteä huomenna veripaikkaa hakemaan.
http://www.fimnet.fi/finnanest/lehdet/2 ... _kokki.pdf
Kerran aiemminkin on selkäydin puudutus tehty eikä mittän oireita tullut. Viikonloppu on mennyt burana 400 mg:tä nappaillessa.Tosin tänään on eka päivä kun olo on hitusen normaalinpi.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Dnd » To 16 Loka 2008 22:36

Pari päivää on flunssa työntymässä päälle. Munkkitipat ja flunssalääkkeet ovat olleet ahkerassa käytössä, että pystyy duunissa olemaan. Ikävä ruveta yskimään loputtomasti kesken työkäynnin. Vielä kun huomisen jaksaa töissä, niin viikonloppu saapuu.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Nugat » To 16 Loka 2008 22:38

Kuten ilmoitusluontoisessa kerroin, nyrjäytin vasemman jalan nilkkani. Sattui.
Sain elämäni ensimmäistä kertaa kepit, joilla nyt loikin pitkin huushollia.
Toisena päivänä keppien käyttöön otosta särki toinen kylki ja pakara ja se terve nilkka, joka arkena on se kipeä nilkka. Tämä kaikki siis oikealla puollea kroppaa.
Kolmantena päivänä oikea olkapää ja vasemman käden ranne. Molemmat ovat aikaisemmin rikkonut töissä ja järkyttyvät vähemmästäkin.
Neljäntenä vatsalihakset rupesivat jäystämään.
Tänään mulla on selkä niiiiiin jumissa, ettei niinkö ikinä.

Mitä tämä tällainen on? :tilt: En tajuu.

Onneksi tänään pysyti jo nilkkaan varata painoa ja kykenin horjumaan jo vain yhden kepin varassa. Huomenna mennään jo lujaa. :täpinä:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 17 Loka 2008 19:07

Huomenna mennään jo lujaa. :täpinä:

:tilt:

Olin tuossa päiväunilla ja kotipuhelin rupesi soimaan. Unenpöppörössä viskasin itseni pystyyn ja juoksin puhelimeen. Puhelun päätyttyä huomasin, että olin kiireissäni jättänyt kepit sohan viereen. Muistin että minullahan on nilkka kipeä ja tunsin kuinka jalka petti alta ja tömähdin lattialle ja konttasin takaisin sohvalle. Sohvalla tuli tyhmä olo. :hullu:

No ei tänään olin muutenkin ensimmäistä päivää ulkona tällä viikolla ja kävin jopa huonekalukaupassa. Aika pian tuli kyllä sen verran heikko olo, että äkkiä autoon. Johtuu varmaan lääkkeistä, sillä muuten en ole kokenut pyörryttävää olo kuin muutaman kerran elessäni. Sohvalla lojuminen voi tietenkin vaikuttaa asiaan.
Mutta jalka rupeaa selvästi jo kestämään. :D
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 26 Loka 2008 20:26

Heräsin aamulla ja tajusin, että yläselässä on jotain jumissa. Tullut harrastettua liikaa etukumaraa tässä päivänä muutamana. Aluksi tuntui, ettei saa henkeäkään niin kuin yleensä ja jotkut asennot ovat yllättävän kivuliaita. Otin saman tien särkylääkkeen ja lihasrelaksantin ja olen jumppaillut pitkin päivää. Kyllä tässä toimeen on tultu sen kanssa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 27 Loka 2008 01:30

Mullakin on tänään selkä vihotellut. :( Pelottavaa, kun ei voi olla varma, jos se taas pamahtaa täysin jumiin. Sen, jos tekee, niin en varmana pärjää hetkeen yksin. Viimeksi en pystynyt edes seisomaan suorassa pariin vuorokauteen. :(

Ehkä se on nyt vaan joku väliaikainen jumi siitä, että oon nukkunut huonossa asennossa tai jotain. Otin pari pilleriä, jos ne auttaisivat. Ei onneks ole niin kova kipu, että unen saantia haittaisi. Lähinnä kai oman mielenrauhan vuoksi tuo lääkitys on.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ma 27 Loka 2008 18:41

Voipa olla vaikeaa syöminen. :hullu:

Mulla on hädin tuskin silmin nähtävä afta kielen sivussa, kohdassa joka koko ajan hinkkaa hampaisiin. On mulla aftoja silloin tällöin, mutta tämä on kyllä hankalin tapaus tähän mennessä. Eilen kärvistelin sen kanssa, söin muutamaa voileipää varmaan tunnin. En silti jaksanut lähteä keskustaan asti apteekkiin joka olisi sunnuntaisin auki. Tänään alkuosan päivää ajattelin pärjääväni ihan hyvin, mutta kun tulin koulusta, laitoin ruokaa, lastasin sen lautaselle, aloin syödä ja totesin että tätä vauhtia lautasen tyhjentäminen vie koko illan. :friikki: Piti sitten kesken syömisen käydä apteekista hakemassa Aftabeja. Liimasin sellaisen kieleeni, mutta se on niin hankalassa kohdassa, että hampaan reuna repii tablettia koko ajan irti kielestä ja se sattuu vähintään yhtä paljon kuin syöminen. :friikki:

Jospa tän lautasen saisi tyhjäksi ennen kuin täytyy mennä nukkumaan. Onneksi olen yksin yksiössäni joten voin syödä rauhassa suu auki ja irvistellä tarpeen mukaan. :friikki:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 04 Marras 2008 22:11

Jestas, mikä kurkkukipu. :( Aivan järkyttävää. En oikein tiedä, miten olisi, ettei kurkkuun koskisi niin kovasti. Kai sitä täytyy vain olla nielemättä. :keijo: Ibuprofeiini sentään auttaa jonkin verran.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 08 Marras 2008 19:05

Mun selkäni kosahti lokakuun näyttäessä naamansa. Samoissa kosahduksissa mennään edelleen.

Ei voi istua kunnolla, ei voi kumartua, ei sitä, eikä tätä.

Kipulääkkeet on.. paikallaan kun särkee jatkuvasti, mutta asentokipuihin ei vaikuta.
Onnekseni pääsen vielä kävelemään, kuhan kävelen tasaista tahtia, mikä ei ole kovinkaan vauhdikas. Ja tietysti nyt on jo parin viikon ajan tehnyt mieli tanssimaan johonkin :virne:.

Kipulääkkeinä mulla on sellaisia, mistä yhdestä napista tulee vain vähän hönö ja kahdesta nukahtaa aika pian. Kerran otin hieman väsyneenä lääkkeen ja olin juonut aika huonosti ja nappi rentoutti "normaalia" enemmän. Kuin olisi kevyessä nousuhumalassa ollut. Hyvin oli rento olo.

Olen kokeillut jopa hyyyyyvin voimakasta keskushermoston kautta vaikuttavaa kipulääkettä, mutta se oli jotain järjettömän kamalaa. Olin sekaisin kuin seinäkello hyvin pitkään ja huono olo jatkui päälle vuorokauden. Minua ainakin yksin ollessa pelotti pahimpien sekavuuksien aikana. Myös omien liikkeiden hallitsemattomuus oli kamalaa. Jos ajatuksena oli liikuttaa kättä vain vähän, se meni totaalisen ohi ja itse en voinut asialle mitään. Myös pitovoima oli vähän niin ja näin. Tajusin sen kuitenkin heti ja otin käsiini vain muoviastioita, jotka sitten tipahteli käsistä tasaisesti. Seuraavaa kokeilua en aio tehdä ollessani yksin. Hyi.

Näin täällä. Näillä mennään ja seuraavaksi vuorossa lääkärikäynti sairaalassa ja (toivottavasi) magneettikuvaus.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja urakka » Su 09 Marras 2008 22:22

Mulla on olkapää aivan paskana. :( Loukkasin sen alunperin joskus vuonna pottu jossain urheilussa, ja aina välillä on vihoitellut siis ehkä kymmenen vuotta. Nyt sitten tuntuu, että eihän tässä ole enää mitään järkeä, normaali varovainen pyörittely ja venyttely ei auta mitään, vaan koko ajan kolottaa säteillen pitkin käsivartta. Mun järjen mukaan nivelessä on joku tulehtunut, nyt olen sitten kahden vaiheilla, että alanko omahoidon vai menenkö lääkärille. Kerta tiiän, että hyvin todennäköisesti hoidoksi määrätään nelisatasta buranaa kolme tai neljä kertaa päivässä viikoksi, mutta toisaalta voi olla että joutuis/ pääsis kuviinkin tai jotain. Saattais saada jossain vaiheessa jopa lähetteen fyssarille. En kyllä jaksais tuon takia lähteä päivystykseen istumaan, mutta toisaalta tiiän etten oikein voi mennä huomenna harjoitteluunkaan, ei voi luottaa että voiko pitää jossain asennossa esim. tiukasti kiinni, vai alkaako yhtäkkä tehä liian kipeää. Kuitenkin joudun korvaamaan poissaolot, olinpa pois lääkärintodistuksella tai ilman. Pitää vissiin alkaa popsia ibuprofeiinia ja kattoa alkaako tokenemaan.

Maailman turhin postaus, täältä tähän. :tilt:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 17 Marras 2008 08:23

Niskan lihakset sanoo kohta poks :( Niskan sivuilla olevat lihakset on juilineet
aika pahasti lauantain keikan jälkeen, ja nyt pelkään että seuraavasta äkkinäi-
sestä liikkeestä ne vetää lukkoon ja se on sitten siinä. Muutama vuosi sitten
erään toisen keikan jälkeisenä aamuna kävi samoin, ja niskan vetreytymiseen
vaadittiin lääkärikäynti, paljon lihasrelaksantteja ja kolmen päivän lepo. Auts.
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 21 Marras 2008 00:16

Siihen nyt on jo tottunut, että niskassa on jumia tai selkä oireilee. Mutta nyt on jokseenkin koko oikea kylki jumissa. Niin ja minkä takia: kun oli pakko yhtä tappelupeliä hakata niin pitkään, että yksi vihreä kaksipäinen örkki putosi laavavirtaan.

Mutkun se kerjäsi turpaansa... :hämillään:
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja friikkis » Su 23 Marras 2008 23:19

Mulla on jalka kipsissä. :superhymy:

Tuo sama nilkka on oireillut jo ties kuinka monta vuotta, mutta nyt se jysähti oikein kunnolla. Lääkäri löysi pari pientä murtumaa, koipi laitettiin pakettiin. Kepeillä kävely ei oikein onnaa vielä, mutta kait tämä tästä. Tällaisina aikoina vaan ketuttaa asua yksin, kun ei ole ketään passaamassa. Ja tätä pitäisi kestää kuusi viikkoa. Hitsi, ei tule sitten joulunakaan hyppelehdittyä hilpeästi kuusen ympärillä. Voi räkä.

Ainut plussa on, että sain sentään valkata itselleni maastokuvioisen kipsin. Olis ollut muuten joulukuosiakin tarjolla. :D
friikkis

ViestiKirjoittaja Deni » Pe 28 Marras 2008 02:55

Kurkunpääntulehdus, hengenahdistus, koko viikon kestänyt pieni kuume ja jumalaton yskä.

Kävin tänään kokeilemassa työntekoa. Puolessavälissä iltaa ääni alkoi kadota kokonaan. Loppuillan metsästin sitten itselleni sijaista huomiseksi (onnistuin) ja lauantaille (en vielä ehtinyt), aamulla takaisin työterveyslekurille hakemaan lisää saikkaria. En vittu mene sinne kipeänä. En vaikka saisinkin olla keittiössä niin ettei tarvitsisi puhua. En mene!
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 02 Joulu 2008 10:34

friikkis kirjoitti:Mulla on jalka kipsissä. :superhymy: ---
Ainut plussa on, että sain sentään valkata itselleni maastokuvioisen kipsin. Olis ollut muuten joulukuosiakin tarjolla.

Eilen Sairaalassa näytettiin näitä erilaisia kipsikuoseja, valikoimassa oli
vaaleanpunaisia dinosauruksiakin :D Jos mun luu napsahtaisi poikki, niin
haluaisin ehdottomasti vaaleanpunaisia dinosauruksia kipsiin!

Pikaista paranemista friikkikselle jokatapauksessa.

Ei-kiva kun kävit migreeni, älä tule taas hetkeen takaisin. Sunnuntai-iltana al-
koi päätä juilia tuttuun tapaan ja puolenyön aikaa olin varma, että aivot turpo-
aa ulos kallosta :friikki: Uni tuli jossain vaiheessa, ja sitten nukuinkin sellaiset 13
tuntia putkeen. Pää oli heräämisen jälkeen tokkurainen (ihmekö tuo), mutta il-
man noita unia päänsäryn vähenemisestä ei olisi ollut toiveitakaan.

Inha migreeni, enkä nyt tarkoita Forden migreeniä :virne:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 02 Joulu 2008 15:25

Eilen kuntoilemassa. 4 tunnin yö unet. Ja nyt oikein tuntee kuinka lihakset alkavat menemään jumiin. :p
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja teuwo » Ti 02 Joulu 2008 22:19

Nuhaa ja yskimistä on kärsitty nyt pari viikkoa. Pitäis vissiin mennä lääkäriin hakemaan antibioottikuuri, kun tuntuu, että poskionteloissa on ylimääräistä. Ainakin päätä on särkenyt siihen viittaavasti. Muutenkin surkeaa ja voimattonta oloa pahensi eilinen kebab-annos. Yö kului oikein rattoisasti loikkiessa noin tunnin välein vessaan. Tänään ei ole ruoka maistunut. Pitää laskea, että koska on viimeksi syönyt ja sitten väkisin joutuu tunkemaan ruokaa suuhun. Eipä tarvi enää mennä hakemaan ko. paikasta kebabia. :friikkipeukku:
teuwo

ViestiKirjoittaja Santalaceae » To 04 Joulu 2008 12:41

Kamala noidannuoli niskassa. :friikki: Ei ole ollut varmaan vuosiin, mutta just tänään on, kun oli tarkoitus vihdoin ommella pari vaatekappaletta. :huoh:
Santalaceae

ViestiKirjoittaja pampula » To 04 Joulu 2008 22:21

Noidannuoli on kyl hyi. Paranemisia!

Tulin just lääkäristä. Tenniskyynärpää kuulemma ois vaivan nimi. Oikea käsi (tietty :jaaha: ) torspona. En meinaa saada ite paitaa päälle ja jos peukalo osuu väärällä tavalla esim. itseeni tai vaikka joku vaate hipaisee, niin pää meinaa räjähtää kivusta. Lääkäri totesi vaivan puristamalla kättä siitä kyynärpään vierestä (onko se nyt sit kyynärvarsi) ja meinasin lyödä häntä, koska se sattui niin lujaa.

Pitäis välttää rasitusta like totally pari viikkoo. Joopa joo. Kouluhommia pitäis tehä, eli pakko kirjottaa. Talo lämpiää pääosin puilla ja koira haluaa pihalle. Ja kuka nyt muka pärjäis ilman nettiä :O:

Mutta ahneella on se perinteinen loppu. Riehuin eilen kylmiltään kahdeksan tuntia kankaanpainosalissa ja painoin kaverille verhot käyttäen isoa (painavaa) seulaa, jota pitää sitten nostella ja kannella ees taas ja tehä samaan aikaan miljoonaa muutakin asiaa. Ihan typerää edes yhtäkkiä yrittää tuollasta urakkaa, ku ei oo pitkään aikaa tehnyt mitään tuollaista. Kyllähän siinä kädessä alko vähä tuntua oudolta loppupäivästä, mutta enpä sitten tajunnut lopettaa ajoissa.

Nyt mulla on sitte fiksuudestani palkkana tekstiilisuunnittelijakyynärpää :epäilevä:
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 06 Joulu 2008 01:33

Ei muuta kun siirrät hiiren vasemmalle puolelle. nakuttelet yhellä kädellä ja opettelet kirjottamaan vasemmalla. Lämmitys ja koiran ulkoiluttaminenkin onnistuu yhellä kädellä ihan hyvin ja jos et osaa pitää räpylääs kurissa, niin köytä se reiteen :keijo:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja damn » Su 07 Joulu 2008 20:46

Viisaudenhampaat :bubbles: . Aikaisemmin minua vaivasi lähinnä vasemmanpuoleinen viisaudenhammas, mutta tällä viikolla kipu on siirtynyt oikealle. Ien on jotenkin tulehtunut ja tuntuu että leuat menee kohta ihan jumiin. Kunhan kiireisimmät koulupäivät helpottaa ensi viikolla niin soitan hammaslääkärille, että se repisi nuo kiusankappaleet irti. Tuskin maltan odottaa sitä hetkeä, kun nuo eivät enää häiritse elämääni, olen tässä vähän turhan kauan vältellyt hammaslääkäriin menoa.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 08 Joulu 2008 20:29

Olen jalkapuoli. 2 viikkoa lenkutusta takana, kun jalkaholvi ja nilkka ovat paisuneet ja kipeät. Lääkäri lykkäsi reseptitulehduskipulääkettä, josta tulee pahempi olo kuin ilman, ja käski tulla 3 viikon päästä uudelleen, jos vaiva jatkuu :epäilevä: Epäili verisuonen katkenneen jossain tuolla syvyyksissä, mitään mustelmaa ei missään näy.

Pari päivää vetelin niitä reseptilääkkeitä, mutta kun niistä tulee pää ja vatsa kipeäksi, vatsa menee sekaisin, oksettaa, huimaa ja on hömelö olo. Päätin, ettei se jalan särky sittenkään ole niin paha :p Onneksi jo pikkusen helpottaa, mutta yllättävän kauan kestää tämä toipuminen. Ja ärsyttävän kauan. Kaiken lisäksi ihan väärä aika tällaiseen, ei millään nyt ehtisi kipuilla tai joutua ajattelemaan terveyttä. Ggrh.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 08 Joulu 2008 22:36

Aurora B: En mitenkään halua saarnata, mutta tulehduslääkekuurit pitäis ehdottomasti syödä loppuun. Jos merkki ei sovi, niin hakee sitten toisenlaista, nykyään alkaa kuitenkin vaihtoehtoja useimmissa lääkeryhmissä olla aivan tolkuttomasti. Se tulehdus ei kuitenkaan itsestään parane, ja kesken jätetty kuuri vaan pahentaa asiaa.

Oma valitus: yläselkä on aivan totaalisen jumissa. Oon viime aikoina yrittänyt kiinnittää kovasti huomioita työskentelyasentoihin ja ergonomiaan muutenkin, mutta yhtä tyhjän kanssa. Lapojen välissä tuntuu olevan jotain mikä ei sinne kuulu, eikä veri pääse kiertämään päähänkään kunnolla, eli nuppi halkeaa tästä särystä kohta. Päätin tässä, että jos tämä ei tokene säännöllisellä venyttelyllä ja jumppaamisella, niin pakko laittaa tyynyt, sänky ja työpiste vaihtoon. Turhan monta tarinaa kuullut kuluneista kaularangoista ja kroonistuneista ongelmista, ei yhtään houkuttele elää kokonaan särkylääkkeiden varassa vanhoilla päivillä. :epäilevä:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa