Mutta lopputulos oli silmiä ja makuhermoja hivelevä, ja sain kyllä aivan täysin pisteet himaan. Ei jälkikäteen harmittanut, ko kaikki yhteen ääneen kehu että jopa on maukasta kahvileipää.
Nyt tarvii enää hankkia vatkain joka on tehty 1990-luvun tällä puolella. 
Aurora B. kirjoitti:Oikeastaan Smithers voisit harkita muuttamista tänne länsirannikon suuntaan. Mä voisin olla sun kaveri, kävisin vaikka päivittäin kylässä

Minun ainakin pitää rajoittaa leipominen vain erityistilaisuuksiin koska muutoin lihoisin näistäkin mitoistani varmaan liikuntakyvyttömäksi!
Mun dieetillehän mörssääminen sopisi, kun kulutan niin paljon, että tarpeellisen energian saanti tuntuu olevan se ongelma. Ei vain viitsisi tuollaisesta hötöstä sitä energiaa ottaa
Ja pitää tuon toisen linjoista yrittää pitää vähän huolta.
Hyvää se oli. Mutta melko... tiivistä 

Aurora B. kirjoitti:Ai niin, se tattarileipä. Muistin, että hiivaleipomukset ovat se Akilleen kantapää... Urheana tyttönä tein sen leivän silti. Ja kun sain sen uunista, en voinut olla miettimättä, että holahtiko taikinaan sittenkin laastijauhoa ruisjauhon sijaan...Hyvää se oli. Mutta melko... tiivistä
Olisiko hiivan pitänyt olla kuivahiivaa vai oikeaa hiivaa? Tein oikealla... Ja tattarimaito oli selkeästi sormea lämpimämpää, kun sen jauhojen sekaan hulautin. Veivasin, nostatin, veivasin, nostatin, ihan ohjeiden mukaan, ja silti jäi ilmavuus vain haaveeksi. Taikina oli kohoilemassa uunin läheisyydessä (joka paistoi Pätkiskakkua) liinan alla. Mitähän mä tein väärin?
Vielä olisi puoli pakettia tuorehiivaa jääkaapissa, pitäisiköhän tehdä toinen leivontaharjoite? 

Nyt aion pitää silmällä sitä jauhojen määrää.
Lyyra kirjoitti:E-koodiavain.

Mutta ei sitä nyt poiskaan voi heittää.
Lopputulos ei ehkä visuaalisesti ollut kaikkein vaikuttavin, ko en oo koskaan ollu mikään pursottimen paras ystävä, mutta maku oli aivan hyvä. Ainakin se katos valonnopeudella paikalle kutsuttujen kavereiden suihin, mutta mikäpä sinne ei häviäis.

Mr. Smith kirjoitti:Laiskuus on iskenyt, ei ole viitsinyt leipoa mitään![]()
Kaikkia noita tarvikkeita voisi periaatteessa säilyttää toimistolla, koska wikimerkinnän keskusteluissa mainitaan että kananmunan voisi korvata omenahillolla tai kananmunajauheella...hmmm...sainkin äsken aivan uuden mikroaaltouunin kestävän mukin...

) luumuvaahtoa ja leivoksia, joissa on kermaa. 

Mr. Smith kirjoitti:Nyt pitäisi vaan löytää hyvä karkkilaatikko, mutta se ei taida enää kuulua tänne

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa