Huu

Pyöräily tuntuu ihan hitsin hyvältä nyt! Vastatuulesta huolimatta. Säätkin ovat suurimmaksi osaksi suosineet, yksi viikko oli ihan helvetin liukas ja hankala jäätyneen sohjon takia, mutta muuten. Nytkin aamuisin ja iltapäivisin auringon laskettua on ollut maa kuurassa, eikä siksi edes jäiset kohdat ole olleet liukkaita. Ja melko hyvin on aurattu ja hiekoitettukin, paitsi yksi pätkä työmatkan varrella. Olen tohkeissani

Hyvin menee siis. Lihasjumista ei ole tietoakaan, joskin tässä on ollut lomaa ja välipäiviä ja jalkakipujen takia ylimääräistä leputusta ynnä muuta.
Nastarenkaat on vielä hommaamatta, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Ehkä sitä sitten ymmärtää, kun kerran kunnolla kaatuu... Muuten oleelliseksi talvipyöräilyvarustukseksi olen huomannut a) kerrospukeutuminen b) tositosilämpimät kengät (tavallisilla talvikengilläkin tulee kylmä jo pienessäkin pakkasessa, outoa) c) hyvät hanskat d) satulasuoja (ei jäädy persus penkkiin kiinni) e) heijastinliivi ja lamppu. Pipo odottelee vielä kylmempiä säitä, jostain syystä mua alkaa ahdistaa pipo

Pipo päässä tulee liian kuuma, vaikka olisi millainen vaatetus päällä. Korvaläpät lämmittävät korvia tarpeeksi, ja tuulisella säällä voi välillä kiskaista hupun päähän.
Kerrospukeutumisen ansiosta pikkupakkasellakin tulee lähdettyä vuorittomalla ulkoiluasusteella liikenteeseen. Kokeilin toppapukua -6 asteen pakkasessa, niin oli pakko riisua t-paitasilleen päällystakin alla, kun tuli niin hiivatin kuuma

Odotan tohkeissani 20 asteen pakkasia

Nyt saisi joku potkia mut salille. Anyone? Edellisestä käyntikerrasta on jo niin kauan, että tokko osaan enää edes perille

Pitäisi saliohjelma muuttaa yläkroppapainotteiseksi, alakroppa kun saa liki kaiken tarvitsemansa kuntoilun pyöräilystä. Lihakset muuten alkaa tuntua jo aika kivoilta, ja likipuolueettomalta taholta saadun tiedon mukaan myös näkyä