Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 10 Joulu 2008 01:01

sybe kirjoitti:
Menen kouluun käymään kun lapseni aloittaa. Minua kiinnostaa likuntatunnit. Kouluun saa vanhempi mennä ilmoitamatta, no kai se olisi kohteliasta kertoa että tulee seuraamaan opetusta.Alkuasetelma on jo haastava, nyt ei ole lapseni tulevassa koulussa edes suihkua.Seinät voidaan jakaa luokkien välillä hienolla mekaniikalla vaikka miten, mutta ei ollut sitten rahaa suihkuun :hämillään:

Ehkä tuo suihkuttomuus on tietoinen valinta. Mielestäni suihkun ja koulun yhdistelmä on vähintääkin riskialtis. Kun kaikille ei välttämättä ole miellyttävin tilanne se, että tuosta noin vaan alasti kaikkien nähden. Jos kerran tyttöjä ja poikia ei liikuttaa samoissa ryhmissä seksuaalisen ulottuvuuden vuoksi, niin miksi sitten ei sukupuoliryhmän sisälläkin voi olla tiettyä varautuneisuutta yksityiseen ja julkiseen liittyen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Shay » La 13 Joulu 2008 21:51

Emilia kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:
Liikkuminen on taas jäänyt viime aikoina. Aina keksii jotain tekosyitä, miksi en lähde vaikka lenkille. Ehkä joululomalla sitten enemmän. :epäilevä:

Mulla on ollu vähän sama. Aina tulee aateltua, että kyllä sitten ensi viikolla.

---
Farkutkin alkaa jäädä vähän liiankin tiukoiksi.. :gaah: missä se on se persiillepotkimisketju?

:femmat:

Tana, nyt loppu tämä! :kiroilu:

Huomenna joka iikka lenkille! Tekosyitä ei hyväksytä. Lenkin päälle sata vatsalihasta! Ja jaksaa
ja jaksaa ja painaa, rrrrrrrkele!!!!! :sekopää:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja sybe » La 13 Joulu 2008 22:53

Kyllä kyse on tyhmyydestä. On tehty uusi koulu, tehdään siitä liian pieni ja ei laiteta suihkuja.Täällä asuu Nokian hyvätuloisia työntekijöitä ok taloissaan ja muutoinkin tälle kaupungille rahaa tulee verotulejen myötä ovista ja ikkunoista.Tosin nyt saatiin valtuustoon koulun ex rehtori. Kyllä liikunta tunneilla tulee 1. ja 2. luokkalaisille hiki.Hygienian takia on päästävä silloin suihkuun.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 14 Joulu 2008 17:21

Shay kirjoitti::femmat:

Tana, nyt loppu tämä! :kiroilu:

Huomenna joka iikka lenkille! Tekosyitä ei hyväksytä. Lenkin päälle sata vatsalihasta! Ja jaksaa
ja jaksaa ja painaa, rrrrrrrkele!!!!! :sekopää:

Ah!
Kiitos Shay!
Juuri tätä tarkoitin, kun toivoin tsemppiketjua. Sait mut lähtemään pihalle reippaalle ylämäkikävelylle. Oon ollut kipeänä, niin juoksuksi en pistänyt kun ihan pienen ylämäen verran, vaan tuli sitä pieni hengästys ja hiki ihan päättäväisestä kävelystäkin. Oli tosi hyvä käydä vähän moikkaamassa päivänvaloa ja ulkoilmaa. Limaa ja räkää irtosi kiitettävästi...

Masulihaksia teen kanssa. Mulla on semmonen rullausprojekti käynnissä, eikä niitä voi tehdä sataa. Mutta teen ainakin kymmenen tosi huolellista ja lisäksi punnerruksia. Pistetään kaupan päälle vielä minuutin verran staattisesti poikittaista vatsalihasta.

Niin ja illalla vielä tanssimaan.

Kuntopäivä
Kiitti.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Su 14 Joulu 2008 21:00

Mukava olla avuksi. :tilt:

Minäkin kävin lenkillä ja yritän vielä vetää vatsalihassatsin saatuani talon järjestykseen. Ensi
viikolla on pakko ryhdistäytyä ja käydä salilla ja ehkä jumpassakin, jos kehtaan. Jännittää aina
mennä julkiselle paikalle heilumaan. :hullu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Plei » Ma 15 Joulu 2008 11:33

Funktiotreeni, funktiotreeni! :täpinä:

Koitin eilen tätä uutta muotisuuntausta (:gay:) kotosalla. Naureskelin ohjeille, joissa sanottiin, että 6 - 12 toistoa, mutta tosipaikan tullen riittivät paremmin kuin hyvin. Ja nyt sattuu noin kaikkialle. :virne:

Mutta että uusi rakkaus on löytynyt.

Onko kukaan testaillut?

Linkkivinkki Fit.fi:n sivuille
Linja-autojen ja rakkauden perässä voi juosta tai odottaa seuraavaa.
Plei

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 15 Joulu 2008 21:30

Mää tein yks päivä Pirkassa ollutta funktiotreeniä. Ei tuntunu missään, mutta pidän ideasta.
Löytyykö noita liikesarjoja lisää jostain?
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 16 Joulu 2008 09:19

Mä olen elänyt käsityksessä, että funktionaalisella treenamisella tarkoitetaan lähinnä moninivelliikkeitä. Onko termi nyt sidottu omalla kehon painolla harjoitteluun?
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 16 Joulu 2008 10:31

Galileo kirjoitti:Mä olen elänyt käsityksessä, että funktionaalisella treenamisella tarkoitetaan lähinnä moninivelliikkeitä. Onko termi nyt sidottu omalla kehon painolla harjoitteluun?

Mun mielestä esim. juuri kahvakuulatreeni on lähellä tuota ideologiaa, koska siinä käytetään liikkeisiin koko kehoa ja vapaata painoa. Mutta ei tuosta vielä ota selvää ja lopussa annettua linkkiä ei edes ole olemassa.

Niin ja aattelin hommata seuraavaksi 24 kilon kuulan. :tilt:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 16 Joulu 2008 22:20

Vai ei mun persepotkut riittäneet, vai niin. :nirppa: No joojoo. :virne:

Hömhömhöm, railakkaiden viikonloppujen ohella tuppaa sunnuntaiset jumpat jostain kumman syystä unohtumaan. Kuitenkaan ei nollaisia viikkoja tai mitään alta useamman tunnin liikuntaviikkoja ole tullut klubiin liittymisen jälkeen. Tänäänkin jälleen oivalsin, kuinka loistava pako kaikesta jännityksestä ja ahdistuksesta sun muista epämääräisistä (tahi muuten jossain määrin epämieluisista tunnetiloista) tuo rehkiminen onkaan - seurauksena ahnehdin taas tunteja loppuviikoksi ihan huolella. :virne: Saahan noita sitten peruttua jos nyt on jotain parempaa tekemistä, mutta on tämä vähän väsähtänyt olo vaan niin hyvä.

Sykemittarin vyö osoittaa sprakailun merkkejä, en käsitä. Se on ollut kyllä erittäin ahkerassa käytössä jo puolisen (tai jotain sinne päin) vuotta, mutta eihän sen pitäisi tuollain mennä, en ole sitä pitänyt mitenkään kireällä tai vastaavaa, ja pahalta näyttää. Vuoden takuu lienee ei kosketa vyötä, en tietä, otan selvää ja kyselen voisinko mahdollisesti saada uuden. Käytännössä en mittaria enää välttämättä tarvitsisi, mutta tykkään sen kanssa kuitenkin liikkua ja ohjelma jatkuu vielä kevääseen.

Jouluaattona eikä -päivänä mukamas pääse jumppaamaan! Woot? :virne:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 16 Joulu 2008 22:40

shaana kirjoitti:Vai ei mun persepotkut riittäneet, vai niin. :nirppa: No joojoo. :virne:

Nomutku... Shaylla oli tavotteelisempi tsemppaus.
Laiskamato tarvii konkretiaa. Ei osaa yksin päättää, että mitäs sitten jos onkin noussut sängystä.
Se on niinkun ala-asteen koulutodistuksessa arvio "osaa vähän mallin mukaan".
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 30 Joulu 2008 14:23

Huu :o:

Pyöräily tuntuu ihan hitsin hyvältä nyt! Vastatuulesta huolimatta. Säätkin ovat suurimmaksi osaksi suosineet, yksi viikko oli ihan helvetin liukas ja hankala jäätyneen sohjon takia, mutta muuten. Nytkin aamuisin ja iltapäivisin auringon laskettua on ollut maa kuurassa, eikä siksi edes jäiset kohdat ole olleet liukkaita. Ja melko hyvin on aurattu ja hiekoitettukin, paitsi yksi pätkä työmatkan varrella. Olen tohkeissani :superhymy: Hyvin menee siis. Lihasjumista ei ole tietoakaan, joskin tässä on ollut lomaa ja välipäiviä ja jalkakipujen takia ylimääräistä leputusta ynnä muuta.

Nastarenkaat on vielä hommaamatta, mutta en vain ole saanut aikaiseksi. Ehkä sitä sitten ymmärtää, kun kerran kunnolla kaatuu... Muuten oleelliseksi talvipyöräilyvarustukseksi olen huomannut a) kerrospukeutuminen b) tositosilämpimät kengät (tavallisilla talvikengilläkin tulee kylmä jo pienessäkin pakkasessa, outoa) c) hyvät hanskat d) satulasuoja (ei jäädy persus penkkiin kiinni) e) heijastinliivi ja lamppu. Pipo odottelee vielä kylmempiä säitä, jostain syystä mua alkaa ahdistaa pipo :o: Pipo päässä tulee liian kuuma, vaikka olisi millainen vaatetus päällä. Korvaläpät lämmittävät korvia tarpeeksi, ja tuulisella säällä voi välillä kiskaista hupun päähän.

Kerrospukeutumisen ansiosta pikkupakkasellakin tulee lähdettyä vuorittomalla ulkoiluasusteella liikenteeseen. Kokeilin toppapukua -6 asteen pakkasessa, niin oli pakko riisua t-paitasilleen päällystakin alla, kun tuli niin hiivatin kuuma :o: Odotan tohkeissani 20 asteen pakkasia :täpinä:

Nyt saisi joku potkia mut salille. Anyone? Edellisestä käyntikerrasta on jo niin kauan, että tokko osaan enää edes perille :o: Pitäisi saliohjelma muuttaa yläkroppapainotteiseksi, alakroppa kun saa liki kaiken tarvitsemansa kuntoilun pyöräilystä. Lihakset muuten alkaa tuntua jo aika kivoilta, ja likipuolueettomalta taholta saadun tiedon mukaan myös näkyä :ahihi: :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 31 Joulu 2008 00:09

Reippaasti salille hop! Nyt jos menee, niin voi olla tyytyväinen itseensä, kun sai tauon päästä kuitenkin vääntäydyttyä. :D

En mä kylläkään ole komentajana uskottava, en ole aikoihin käynyt jumpassa kun ne on joulutauolla ja olen itsekin huidellut muualla. Mitään muuta liikuntaa ei tietenkään voi harrastaa. Lenkkeily on lähes ainoa vaihtoehto, mutta se on niin tylsää. Nyt joulun aikaan ei tule päivittäisiä paikasta toiseen siirtymiskävelyitäkään. Sitä paitsi kärsin ennen joulua pienoisen tapaturman, jonka johdosta polvi on edelleen kipeä. Eihän siinä ole kuin haava, mutta se ei jostain syystä parane, joten ikävä sen kanssa on pidemmälti kävellä.

Joulua edeltävällä viikolla olin kovasti menossa jumppaan, kunnes huomasin, että joulutaukohan onkin jo alkanut. Törkeää aloittaa niin aikaisin. Sitä ennen olin väsynyt ja kiireinen, enkä mennyt vaikka mulla ei periaatteessa pitäisi olla tekosyitä olla menemättä jumppaan, kun jumppasali on kivenheiton päässä työpisteestä... mutta kun sen jälkeen pitää vielä kävellä kotiin sen puolen tuntia ja menee niin myöhään ja jumppavarusteetkin pitäisi jaksaa kantaa kaiken maailman kirjojen ohella jo aamulla mukaan. :hullu:

Mutta ei, kunhan se joulutauko joskus loppuu, pitää mennä. Joskin katselin juuri kevään ohjelmaa ja aikataulut on vähän hankalia, noinkohan kovinkin usein laistan. Ihan kuin en tietäisi, että on kivaa sitten kun saa aikaiseksi mennä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 07 Tammi 2009 02:20

Kävin viime viikolla ensimmäistä kertaa elämässäni talvijuoksulenkillä. Oli ihan kivaa, eikä lainkaan niin liukasta kuin olin pelännyt. Itse asiassa talvi sopii juoksemiseen ihan mainiosti. Lenkille lähteminen on kyllä rasittavaa, kun pitää pukea niin monta kerrosta vaatteita, mutta toisaalta talvivarusteissa juoksemisesta tulee tosi ahkera olo. Ja sellainen olo, että tässä juostaan nyt ihan tosissaan, eikä vaan meinata. :tilt:

Tänään kokeilin käsilläseisontaa ensimmäistä kertaa moneen vuoteen. Lapsena olin melkoinen apina, joten käsilläseisominenkin oli helppoa. Nyt meni hetki ennenkuin uskalsin kokeilla kunnolla, mutta kokeilin kuitenkin. Oli kivaa, joten alan varmasti harjoitella myös käsilläseisontaa päälläseisonnan ohella. :superhymy: Myös silta, spagaati tulevat kuulumaan ohjelmaani keväällä, kuten myös kuperkeikat ja kärrynpyörät jos vaan tila sallii.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 07 Tammi 2009 21:58

Jee!
Uusi jäsen temppukerhoon!
Mä ajattelin mennä keväällä lauantaiaamun akrobatiatunneille harjoittelemaan käsilläseisontaa. Vaikka treenailenkin sitä välillä kotona, niin olisi varmaan hyvä saada jonkinlaista vertaistukea. Toivottavasti tunti järjestyy.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 07 Tammi 2009 23:40

Ällöttää, kun ei ole tehnyt suoraan sanottuna (ja aikaisempaan verrattuna) mitään pariin viikkoon.
Olo on kuin pullataikinalla. :virne: Ei toi lautailu kuitenkaan mitään urheilua ole, ehkä jos hissit menee rikki niin sitten.
Katsotaan miten sitä pääsee taas reenin makuun muun arkisen olemisen ohessa. Toivottavasti hyvä vire jatkuu. :D
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Santalaceae » To 08 Tammi 2009 14:04

Pvi kirjoitti:Vaikka treenailenkin sitä välillä kotona, niin olisi varmaan hyvä saada jonkinlaista vertaistukea. Toivottavasti tunti järjestyy.

Minä temppuilen toistaiseksi vain kotona, kun ei mihinkään meneminen sovi aikatauluihin. Jumppa yms. seurat harjoittelee toisella puolella kaupunkia, mihin en varmasti jaksaisi raahautua vaikka olisi aikaakin. Eli vain minä ja seinä. Toimii ihan hyvin, kunhan en innostuksissani telo itseäni!
Santalaceae

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 12 Tammi 2009 22:09

Voinhan mä tännekin kertoa. :virne:

Kävin tänään jumpassa ja olin kuin joku löysä makaroni. :virne: Kyykkyjä tehtiin hampaat irvessä - hitaat kakkoset meni ok, sitten nopeet ykköset ok, kolmosjoustotkin vielä ok, seiskajoustot naama punasena, sitten "jäähdyttelyiksi" vielä hitaat kakkoset ja OHOS, shaana löysi ittensä pyrstöltään lattialta.
:rotflmao:

Lähemmäs kolme viikkoa tekemättä mitään, paukut katoaa näämmä siinä. Toivon todella, että ne löytyvät jostain vielä. :hullu: Alku ehkä hankala, huomenna lepo ja keskiviikkona uuteen nousuun. Meinaan suorittaa suunnittelemani ohjelman loppuviikolle, jos paikat vain kestävät.

Uusia naamoja näytti olevan sali pullollaan, ihmiset vissiin ottaneet kimmokkeen joulusta ja vaihtuneesta vuodesta. "Lukujärjestyskin" on laitettu uuteen uskoon, joitakin tunteja on nyt enemmän tarjolla. Korsettitunteja on karsittu, niitä on enää yksi viikossa, pitää olla aikas nopsa jos sille tunnille tahtoo.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Santalaceae » La 17 Tammi 2009 17:58

Hoo. :superhymy: Kuten arvelinkin, pakkas-nollakeli-pakkas-jakson seurauksena järvissä on luisteltava jää (vielä huomisen ajan, alkuviikosta säätiedotukset lupaavat lumisadetta). Sattumalta sain juuri luistimeni terotettua ja tuotettua varastosta, joten pakkohan niitä oli mennä kokeilemaan. Ensimmäiset viisi minuuttia meni huterasti, mutta sitten homma alkoi luistaa. Tosin ei tuo käynyt edes aerobisesta liikunnasta, kun en uskaltanut luistella tarpeeksi lujaa. Ehkäpä aion käydä luistelemassa uudemmankin kerran nyt kun luistimet on tallessa, varsinkin kun tässä lähistöllä on luistelukenttiä joka nurkalla.

Ihme silti, että en ole luistellut kymmeneen vuoteen, vaikka lapsena käytiin luistelemassa jatkuvasti. Ehkä tämä on esimerkki kivasta liikuntamuodosta, jonka maineen koululiikunta on onnistunut pilaamaan. Kyseessä on kuitenkin lähes ilmainen liikuntamuoto, jota voi Suomessa harrastaa talvisin melkein missä vaan.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Maija » Su 18 Tammi 2009 13:38

Luistelu! :sydän:

Mua harmittaa, etten omista luistimia, joten luistelukin on jäänyt hyvin harvinaiseksi herkuksi. Koulussa vihasin luistelua, mutta vain sen takia, miten sitä opetettiin. Aina pelattiin jääpalloa ja opeteltiin kiihdyttämään ja jarruttamaan ja luistelemaan takaperin. Luistelu koulussa oli kamalaa, vapaaehtoisesti aivan ihanaa. :D

Pakko ostaa luistimet.
Maija

ViestiKirjoittaja Galileo » Su 18 Tammi 2009 14:23

Hoh, pidän piiiitkästä aikaa ns. hiihtoloman ja lähden kaverin-/reiden kanssa laskettelemaan. Laskin, että olen ollut viimeksi öpaut yhdeksän vuotta sitten lauden päällä, joten katotaan miten äijän käy. :pepsodent:

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 19 Tammi 2009 13:25

Gali ottaa ihan iisisti vaan, eikä hae liikaa airia hyppelöihinsä kuvan osoittamalla tavalla. :virne:

Luistelusta.
Tuusulanjärvellä oli vuoden vaihteen tienoilla peilikirkas jää, eikä lunta lainkaan - kaverit olivat intoutuneet retkiluistelemaan tuolloin. :D Vähän himottelisi itseänikin moinen, tosin hokkarit taitaa olla ruosteen riivaamaat ja kaunokit jossain koin syöminä. No, katsotaan jos aurinkoisia päiviä tulee lisää.

Kävin aamureenissä. Kivasti lähtee päivä käyntiin kun polkaisee spinningtunnin seiskalta aamulla ja joskus mielenhärössä tekee myös salin päälle. Tuntuu että olen ollut jo vaikka kuinka pitkän aikaa hereillä, kävin kaupoilla ja pankissakin jo. Huomenna taas aamusta. :D
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 21 Tammi 2009 22:50

Mä tein sen! Menin steppaamaan. Pysyin jopa melkein messissä. :virne:
Nyt alkaa hullu kiinniotto. Keväällä oonkin täysi pro. :virnu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 21 Tammi 2009 23:51

Ylitin itseni ja kävin lenkillä.

Inhosin jokaista hetkeä. :virne:

Ja nyt on taas Euroopan kokoiset rakot kantapäissä. :huoh:
Maija

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 22 Tammi 2009 00:05

Maija kirjoitti:Ja nyt on taas Euroopan kokoiset rakot kantapäissä. :huoh:

Mikäs sun kengännumero on? :friikki:

Minä tässä tänään mietin, että jos ajelisin tästä lähtien hissillä vain puoleen väliin tätä taloa, ja kävelisin portaita loput kerrokset (joita on siis 7 tai 8 laskutavasta riippuen). Suunnitelma on vasta ajatuksen tasolla. Steppitunteja on mullakin ikävä, mutta niin kauan kuin Tampereen työväenopistolla ryhmää vetää se sama heppu, minä pysyn sieltä poissa.

Olis kyllä hyvä, kun sais itestään ees jotain irti liikuntasarallakin..
Lyyra
Digipahuus

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu