Kirjahankintoja

Re: Kirjahankintoja

ViestiKirjoittaja theia » Pe 22 Elo 2008 14:24

Tuli heräteostoksena ostettua John Irving - Neljäs käsi. Tuolla se odottelee lukemistaan - mulle tosin Irvingin kirjat on aika takuuostoksia, enpä vielä ole lukenut Irvingin kirjaa joka ei olisi ollut hyvä. Eilen tuli telkkarista Cider house rules, unohtui katsoa :( vaikka sen oonkin joskus nähnytkin.

Tahtoisin ostaa Colby Buzzellin kirjan My War: Killing time in Iraq, Popkultissa saivat sen kuulostamaan mielenkiintoiselta. Alkumetsästys ei tuottanut onnea, se jatkukoon ensi viikolla.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 07 Syys 2008 20:52

Sain kirjan. :keijo:

Kansi puhukoon puolestaan:

Kuva

Kyllä äiti tietää, minkälaista huumoria osaan arvostaa. :hymyhali:
:keijo:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 07 Syys 2008 21:50

tiipetti kirjoitti:Toisena muusikkona jonossa pönöttää Lucy O'Brienin Madonna, joka uhkaa kertoa kaiken
popin 50 vuotta täyttävästä mehiläiskuningattaresta.

Hain pari viikkoa sitten rantalukemista etelänreissuun, ja loppusuoralle valinnassa selviytyivät tiipetin
mainitsema Madonna-kirja sekä Madgen veljen kirjoittama Life with my sister Madonna. Voiton vei täl-
lä kertaa shkandaalinkäryinen paljastuskirja popin kuningattarelle läheisen veljen kirjoittamana, mutta
ei se loppujen lopuksi niin kuumottava teos ollut. Viihdyttävää rantalukemista silti kaikin puolin, olisin
voinut hotkaista sen yhdellä lukemalla.

Kuva
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja theia » Ma 20 Loka 2008 12:57

Hmmh, kävin ostamassa muutaman kirjan.

Helen Walsh - Lutka
Kertoo nuoresta tytöstä, jota elämä kuljettaa. Mä toivon että tästä ei tule Virginia Despentes -viboja, koska Pane mua ei kirjana/elokuvana voisi kiinnostaa vähempää (vaikka Kauniita asioita olikin ihan tosi hyvä kirja).

Sitten Goth Chic - Gavin Batteley
Kertoo, ylläripylläri, goottikulttuurista. Ihan mielenkiinnosta ostin (ja oli ihan törkeen halpa), kiva lukea vähän elokuvista, musiikista ja kirjoista. Musiikin osuutta selailin ja lueskelin, ja melkein ihan yllätyin kuinka monta bändiä joita itse kuuntelen sieltä pompsahteli esiin.

Ja ei kuulu tänne, mutta silti ostin uuden Nemin sarjakuva-albumin. Nemi :sydän:
Arvostan enemmän elämäniloa kuin itsehillintää.

Nemi on mun sankari :hullu:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Deni » To 23 Loka 2008 15:09

Luin vähän aikaa sitten Gregory Maguiren kirjan Wicked - The life and times of the Wicked Witch of the West. Ihmemaa Ozin velhon tarinan siis. Nyt löysin akateemisesta kyseisen teoksen jatko-osan Son of a Witch, ja myös Tuhkimo-uudelleenkerronnan Confessions of an ugly stepsister. Odotan aika paljon varsinkin tuolta jälkimmäiseltä, muhun on jollain perverssillä tavalla vedonnut satujen uusversioinnit. :)
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 25 Loka 2008 21:36

Kirjamessut! :inkkari:

PMMP-kirja tuli ostettua ja omistuskirjoitukset saatua. Sitten hommasin oppaan venäjänkielisistä nimistä. Kyseinen teos sisältää painotusohjeita ja laajan katsauksen etunimien ja niistä tulevien lempinimien maailmaan.

Kristillisten kirjojen pisteessä tarjottiin seuraavaa: Rentoudu sohvallamme 15 minuuttia, niin saat kirjan palkinnoksi. Kolmesta kirjasta sai valita ja valitsin teoksen "Sinä olet arvokas".

Melkein hairahduin ostamaan Anja Snellmanin "Harry H." -teoksen. Oli jo kädessä ja vitosella olisi saanut, mutta sitten ajattelin, että mitäpä tuota turhaan.

Joskus kun pääsisi isolla budjettilla tuonne, niin olisihan se aika :kuola: Nyt pidin tiukan linjan: 40 euroa saa mennä. Ja menihän se kuin tuhka tuuleen.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 29 Loka 2008 16:52

Muahaha, minä ostin lisää!

Gregory Maguire - The lion among men
Neil Gaiman - The graveyard book
Monty pythonin maailma (Monty pythonin mukaan).

En tiedä, miksi mua kiinnostavia kirjoja nyt yhtäkkiä putkahtelee esiin kuin sieniä sateella, pitkän kuivan kauden jälkeen. Mutta enpä laita vastaankaan, kannan iloiten kotiin kaiken minkä löydän.

Vielä kun olisi aikaa lukea.
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 05 Marras 2008 20:07

Poikkesin kirjakauppaan, tarkoitus oli ostaa paperitarvikkeita, mutta eihän nyt alelaaria ja pokkarihyllyä voinut ohittaa. :hullu: Mukaan tarttui muutama uusi kaveri.

Mark Paytress: Sid Vicious - nuorena kuolemisen jalo taito
Kuva

Eli Sid Viciousin elämäkerta. Mulla on joku heikko kohta musiikkikirjoihin, mukaan tarttuilee sellaisistakin bändeistä kertovia kirjoja, mistä ei hullun lailla pidä, en tiedä miksi. Musta on mukavaa lukea muusikoista, ko itestä ei sellaista ikinä tullut eikä näillä näkymin ikinä tule. :virne:

Tuomas Vimma: Toinen

Kuva

En ole ikinä Tuomas Vimmaa oikein ymmärtänyt, enkä ymmärrä tämän jälkeenkään, mutta olihan tuo aika viihdyttävä aivot narikkaan-tyyppinen juttu. Ennen lukee ko selkäänsä ottaa. Ja sitä paitsi ihastuin jo ekalla sivulla esiteltyyn Indigoon, ei maha mittään. :hullu:

Frank Miller: Sin City III - Kohtalokas tappo

Kuva

Miller on paras. Tarkoitus olisi kaikki Sin Cityt hankkia itselle, nyt on kolme ensimmäistä hyllyssä ja loputkin tulee olemaan. :)
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Ke 19 Marras 2008 13:55

Joululahjaostoksien ohessa tilasin itsellenikin pari kirjankuvatusta loppuvuoden lukemisiksi.

Ken Grimwood - Replay
Toivottavasti kiinnostava tarina keski-ikäisestä miehestä, joka huomaa kuolemansa jälkeen uudelleensyntyneensä omaan teinipojan kehoonsa ja elää nyt elämäänsä uudelleen kaikki vanhat muistot tallella.

Paul Feig - Kick Me: Adventures in Adolescence
Omaelämäkertaisia kertomuksia mieheltä Freaks and Geeks -sarjan taustalta.

Brian K. Vaughan - Y: The Last Man, Book One
Kehutun sarjakuvaeepoksen ensimmäinen kovakansijulkaisu maapallon viimeisestä miehestä.

Robert Kirkman - The Walking Dead, Book 3
Nykysarjakuvan johtavan tekijän zombitarinan kolmas kovakansipainos.

Simon Inglis - Engineering Archie: Archibald Leitch - Football Ground Designer
Katsaus jalkapallostadioneiden johtavan suunnittelijan elämään, työhön ja nykypäivään asti kestävään vaikutukseen.

Alex Robinson - Too Cool to be Forgotten
Erinomaisen Box Office Poisonin luojan uusin graafinen novelli, joka käsittelee sarjakuvan keinoin samoja teemoja kuin Grimwoodin Replay.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 05 Joulu 2008 17:57

Tove Jansson - Muumilaakson marraskuu

Ostin kyseisen kirjan ystävälleni joululahjaksi ja oli pakko ostaa itsellenikin samanlainen. :superhymy: Olen vasta pari muumikirjaa lukenut, mutta ovat olleet niin hyviä, että taidan alata keräämään niitä itselleni. :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja urakka » Ma 08 Joulu 2008 22:57

Käväisin lempparikirjakaupassani, ja siellä myytiin Liken Pystykorvakirjoja alennuksella. :tilt:

Mukaan tarttui:

Anna Politkovskaja: Toinen Tshetshenian sota

Eli Politkovskajan selostus sodasta, syistä, alueen oloista ja kaikesta muustakin asiaan liittyvästä. Tietokirja on kyseessä, ei suinkaan romaani. Mielenkiintoinen aihe ja mielenkiintoinen kirjoittaja!

Jonathan Power: Vesi murtaa kiveä - Amnesty Internationalin tarina

Juuri sitä mitä nimi sanoo. Kirja on kyllä julkaistu jo 2001, eli 40 vuotta Amnestyn perustamisen jälkeen. Kirjassa käsitellään Amnestyn historian hyviä ja huonoja hetkiä, jäsenistöä, vaiheita ja kaikkea muuta mitä tuollaisen suuren järjestön historiaan voi kuulua. Myös Suomen osaston historiikki löytyy lopusta, mikä on kiinnostavaa.

edit. mie kirjoitan vähän hoono soomi
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Jenz » Ke 17 Joulu 2008 01:59

J.K. Rowling - The Tales of Beedle the Bard

Pakko oli kun se oli halpa :hullu: Kerron mielipiteeni sitten kun olen lukenut
Jenz

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 23 Joulu 2008 15:22

Ostin pokkarina Paulo Coelhon Veronika decides to die, kun kaveri sitä kehui kovin. Näytti just sopivan paksuiselta joululomalla luettavaksi. :)
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » La 27 Joulu 2008 12:30

Joululahja: :jami:

Kuva
Monty Pythonin maailma (Monty Pythonin mukaan)

:jami:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 27 Joulu 2008 13:22

Mulle pukki toi Leena Landerin Käskyn ja Miika Nousiaisen Vadelmavenepakolaisen.

Jälkimmäistä olen aloittanut ja se alkaakin mainiosti. Oma Ruotsi-ihailuni ylittyy kymmenkertaisesti :virne: Itse en lähtisi terrorisoimaan meteorologi Petri Takalaa Ruotsin edessä seisomisen vuoksi... :p

Päähenkilön maanisuudessa on jotain samaa kuin monissa Kari Hotakaisen hahmoissa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » La 27 Joulu 2008 16:33

Mä en saanutkaan Monty Pythonin maailmaa joululahjaksi. :itku: Olin suunnitelut sen lomaohjelmistoon, kuinka löhöän sohvalla syöden konvehteja ja lueskellessa. Höh. :nirppa:
Kirjakauppa kutsuu.

....
Tosin sain vähän muumeja....: :D
Kuva
... ja vähän kultuuria, eli Riitta Koskisen Säätyläiskoti Suomessa: :D
Kuva

Joku romaani olisi kanssa ollut mukava näin lomalla.
Mutta siis. Kirjakauppaan.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » Su 28 Joulu 2008 21:43

Sain lahjaksi pari kirjaa:

Joe Hill- Sydämen muotoinen rasia
Kuva

Sisko antoi tämän kirjan lahjaksi jo pari päivää ennen joulua, joten luin sen aaton aattona. Luin nuorempana kamalasti kauhukirjallisuutta, mutta viimeisen parin vuoden aikana en ole lukenut varmaan yhtään uutta kauhukirjaa, joten oli mukava lukea pitkästä aikaa tätäkin lajia. Kyllä tykkäsin ja suosittelen lukemaan.

Leena Lander- Tummien perhosten koti
Kuva

Leffan olen katsonut, joten ihan mielenkiinnolla luen myös kirjana.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 28 Joulu 2008 22:20

Sain joulupukilta lahjakortin Suomalaiseen kirjakauppaan. Ajattelin tuhlata sen vihdoin Raakaa lihaa -albumeihin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 29 Joulu 2008 21:48

Mäkin sain pari kirjaa joulupukilta.

Kuva
Joe Hill: Sydämen muotoinen rasia

Joe Hillhän on Stephen Kingin poika, joten odotukset ovat korkealla.

Kuva
Stephen King: Liseyn tarina

Tämänhän olen siis englanniksi ehtinyt jo lukemaankin, mutta pitäähän King-fanilla olla opus molemmilla kielillä.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Crux » To 01 Tammi 2009 18:09

Kuva

Äiskä ei ollut keksinyt perinteisten yöasujen ja olohousujen lisäksi mitään muuta joululahjaa minulle joten oli päätynyt ostamaan Sofi Oksasen Puhdistuksen. Äiskän sanoin hän oli ajatellut, että kun tällä Sofilla on samanlainen tukka kun minullakin oli muinoin ja muutenkin hänen mielestään ollaan samantyylisiä :virne: Olen kylä ihan tyytyväinen ettei äiti keksinyt mitään "parempaa" lahjaa :p voin ottaa tulevinakin vuosina näitä Finlandia-palkittuja kirjoja jos se ei muuta keksi :p

Mutta siis, kirja on jo aloitettu. Teksti on helppolukuista mutta silti erittäin mehukasta. Tarina on tähän mennessä ollut todella mielenkiintoinen. Taidan päätyä hankkimaan Oksasen aikaisemmatkin teokset!
Let me tell you something, pendejo. You pull any of your crazy shit with us, you flash a piece out on the lanes, I'll take it away from you, stick it up your ass and pull the fucking trigger 'til it goes "click."
-Jesus Quintana
Crux

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 01 Tammi 2009 21:54

Nämä kaksi pokkaria tarttui mukaani ennen joulua:

Kuva

Kuva

Haiteksti on puolessa välissä, melkoisen jännä ja koukuttava kirja. Ja outo.

Tämän sain joululahjaksi:
Kuva
Ihan parasta! :virne:
lumikukka

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 02 Tammi 2009 18:04

Pistin tilaten Marttaliiton Penninvenyttäjän keittokirjan. Toivottavasti se on niin hyvä kuin siskoni väittää. Ei se ainakaan kovin kallis ollu. Koska rahaahan mulla ei oo. Maksan sen(kin) kai Visalla ja maksan sitten ku lasku tulee.

En löytänyt Suomalaisesta kirjakaupasta Raakaa lihaa. Pitää miettiä mitä sitten ostan tilalle. Verkkokaupassa lahjakortti ei näytä kelpaavan.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Fantsu » Pe 02 Tammi 2009 19:38

Pistin Akateemiseen halpakirjatilauksen:

Tekijä: Streatfeild Dominic / Nimeke: BRAINWASH. The Secret History of Mind Control

Tekijä: Dawkins Richard / Nimeke: THE GOD DELUSION

Tekijä: Foer Jonathan Safran / Nimeke: EVERYTHING IS ILLUMINATED

Tekijä: Gibson William / Nimeke: NEUROMANCER

Tekijä: Capote Truman / Nimeke: BREAKFAST AT TIFFANYS

Ainoastaan Neuromancerin olen lukenut aiemmin. Näitä odotellessa lueskelen vielä viime vuoden alekirjoja... :hullu:
Fantsu

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 05 Tammi 2009 15:53

Kyllä oli nopeaa! :) Kirjat on jo tulleet. Pistin Isännän hakemaan pussin kotiin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 05 Tammi 2009 16:47

Ostin heräteostoksena Haavikon Tyrannin ylistys: Runot 1970-1981. Katsoin että hyllyssä on hyvä olla yksi Haavikko. Irtosi viidellä eurolla lähikirjakaupan loppuunmyynnistä. Halvalla lähtee, sen voi tietenkin kuvitella symbolisoivan yleistä alennustilaa. Haavikko on tuttua, verkkaista, vahvasti läsnäolevaa. Haavikko kolkuttaa Bysantin portteja. "Tieto siitä kulki lintuja vastavirtaan."

Muutoin olen hautautumassa uutuusromaaneihin, osa niistä on ihan hyviä, suurin osa keskinkertaisia, ja olen lukenut ne riittävän tarkkaan. Jos olisin parempi luopumaan saavutetusta materiaalisesta omaisuudestani, voisin myydä ne antikvariaattiin. Mutta toisaalta luetut kirjat edustavat myös tehtyjä asioita. Jokainen lukukokemus on myös suoritus, saavutettu henkinen pääoma. :keijo: Siksi pidän myös listaa lukemistani kirjoista. Tietenkin listalla on sekin funktio, että siihen voi kirjata vaikutelmat kirjasta, jos sattuisi myöhemmin olemaan tarpeen muistaa mitä mieltä siitä oli. Monesti on ollut.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Ex Libris