Jorssi kirjoitti:Mutta leikkaukeen kuulosti hyvältäCrazy_Clown kirjoitti:leikkaukeen ilman nukutusta, ja nukutuskin (kirjoitin aluksi vahingossa 'kukutusikin'. Tarkastaessa viestiä ihmettelin itsekkin hetken, että mitäs...)
![]()

Edellinen käynti oli noin viikko sitten, kun oli normaali vuositarkastus. Tiedättekö, hammaslääkäri herkesi vallan kehumaan mun limakalvoja (
) ja taputti suurin piirtein päälaelle, kun on niin vähän hammaskiveä ja ikenetkin hyvässä kunnossa. Sanoin aloittaneeni uuden elämän hammaslankaimen kanssa, niin lekuri vain totesi, että sen kyllä huomaa. Siitä siis on oikeasti hyötyä!
), eikä nipistele kielensivua harjauksen jälkeen. Sylkeä tuntuu erittyvän runsaasti, mutta ei silleen pahalla tavalla. Siis ei valu, tiettävästi, suupielestä mitään
Tuntuu paljon terveemmältä suussa, ja hammaslääkärin kommentti limakalvojen hyvästä kunnosta oli bensaa liekkeihin. Voi olla, että fluoriin vielä taivun, mutta muuten jää kyllä markettitahnat tähän paikkaan. Ei ikinä enää.
Ainakin tällaiset venkulat, riviltä hyppivät hampaat, joita on vaikea harjata. Huisia.
Tai joku vanha alku se on ollut, mutta nyt sen kokoinen, että paikkaus oli aiheellista. Samalla saatiin siitäkin hammasvälistä sellainen, että hammaslangan kanssa mahtuu putsailemaan sitäkin 

Aurora B. kirjoitti:Toinen muutos on hammastahnan vaihto. Menin ja vaihdoin pepsodentit sitten Urtekramin fluorittomaan versioon, Eucalyptus on nyt testissä. Voi jumantsukka kun on outo olo suussa. Kostea ja pehmeä (kauhea kun kuulostaa perverssiltä), eikä nipistele kielensivua harjauksen jälkeen. Sylkeä tuntuu erittyvän runsaasti, mutta ei silleen pahalla tavalla. Siis ei valu, tiettävästi, suupielestä mitään
Tuntuu paljon terveemmältä suussa, ja hammaslääkärin kommentti limakalvojen hyvästä kunnosta oli bensaa liekkeihin. Voi olla, että fluoriin vielä taivun, mutta muuten jää kyllä markettitahnat tähän paikkaan. Ei ikinä enää.

.

Lyyra kirjoitti:Ei alkoholia, saunomista, kiinteää ruokaa tai raskasta liikuntaa.
kohtalotoverilta (kaikki viisurit poistettu, kaksi niistä leikkaamalla).Lumikki75 kirjoitti:Lyyra kirjoitti:Ei alkoholia, saunomista, kiinteää ruokaa tai raskasta liikuntaa.
Saunomista? Estääkö viisureiden poisto senkin?
Muutoinkohtalotoverilta (kaikki viisurit poistettu, kaksi niistä leikkaamalla).
Lyyra kirjoitti:Piti siis pistää Urtekram kokeiluun. Sokokselta oli Urtekramin minttutahna loppunut, ja fenkoli kuulosti liian kummalliselta, joten päädyin aloe vera -tahnaan. Eka pesun jälkeen hampaat tuntuu ihan hyvältä. Tahna on varsin erilaista kuin Miessence, mutta ihan käypää kamaa tämä tuntuu silti olevan. Lievästi kumma fiilis pestä hampaita liidulla.
Ainoa, mitä tässä vaiheessa selvästi kaipaan Miessencen tahnasta, on mintun raikkaus.
Kyllä mä vaan voisin ostaa
Mutta mä nyt olen muutenkin outo.
Jännittää mut jos ne
Enkä näe kyllä sille vieläkään tarvetta, kun eivät kerran ole kipeät tai haittaa muutenkaan.. Saapa nähdä! 

Aurora B. kirjoitti:Emilialle tsemppiä, sitten on hyvä olla, kun on legot kuosissa

. Pitää nyt toivoa että sinne asti jaksan odotella, eikä hammas ala oireilla. Päivystykseen jos menee tulehtuneen hampaan kanssa niin ne lykkää vaan antibioottikuurin mukaan, eivätkä kuitenkaan poista hammasta. Ja en välttämättä halua taas antibioottikuuria, viime vuonna sellaisia kolme söin ja joka kerta oli niin huono olo, että olin ihan toimintakyvytön.
) reikää, mitä pitää paikata. Ei siis aivan priimakuntoiset, mutta parilla jatkohoitokerralla pitäisi selvitä. Sen jälkeen voinkin alkaa miettiä, viitsinkö sijoittaa oikomishoitoon...

Ja varmasti kriittisimpiäkin potilaita olisi tarjolla. Nyt en ehtinyt yhtään henkisesti valmistautua ja stressimaha särkee, enkä saa kotona nyt mitään aikaiseksi ennen lääkärille menoa. Hammaslääkärillä käynti on musta aivan uskomattoman kamalan järkyttävää ja hirveää, vaikka en ole ikinä siellä kuollut. 

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa