Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

Re: Ihmissuhdeilmoitukset ja -kysymykset

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 08 Tammi 2009 18:46

kaneli kirjoitti:Mua vaan ahdistaa se, etteivät kaikki mun ystävät allekirjoita tekemääni ratkaisua. Mun mielestä mun ei tarvitse perustella omia valintojani kenellekään muulle kuin itselleni, ja mua todella ahdistaa, kun multa koko ajan kysellään, miksi mä toimin niin kuin toimin. Käsittääkseni meidän suhde ei kuulu kenellekään muulle, vaikka mä kieltämättä olenkin purkanut mieltäni ja pahaa oloani läheisilleni, kun on ollut vaikeaa. Tarkoittaako se muka sitä, että mun pitäisi samalla avautua ihan kaikesta? Mun mielestä ei.

Ystäväsi varmasti ovat vain huolissaan, mutta se ei oikeuta heitä naputtamaan sun ratkaisuistasi. Minäkin haluan pitää parisuhteeni asiat omana tietonani, mutta eräillehän se ei käy sitten millään. Ja se on raivostuttavaa. Olen jopa joutunut yhden kaverisuhteen pistämään katkolle, kun tämä "kaverini" jatkuvasti haukkui avokkiani, kyseenalaisti ratkaisujani, levitteli meidän (siis mun ja avon) keskinäisiä kipeitäkin juttuja ympäri kyliä ja tämän kaiken jälkeen vaati minua tilittämään mun ja avokin asioista hänelle. Niin kuin muka olisin tilivelvollinen kellekään omista henkkoht asioistani. :viha:

Toivottavasti sun ystäväsi ymmärtävät antaa sulle tilaa ja antavat sun tehdä omat ratkaisusi mukisematta. Sun ja poikaystäväsi asiat kun kuuluvat vain teille kahdelle, oli niistä ystävät sitten mitä mieltä tahansa.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 09 Tammi 2009 15:55

Pitää muistaa, että ystävät tietävät teidän parisuhteista juuri sen verran, kuin mitä heille kerrotte. Eikä sitä välttämättä tule ajatelleeksi, että kaveri saattaa kertoa vain 1 % siitä, mitä se parisuhde oikeasti on. Jos se avauduttu 1 % on pelkkää ongelmien vatvomista, vastaanottava pää jää sellaiseen käsitykseen, että koko suhde on yhtä kuin ne ongelmat. Ja jos ystävän silmin teidän parisuhde on pelkkää ongelmaa, riitoja ja kaltoinkohtelua, niin onko ihme, että hän sitä paheksuu ja ihmettelee?

Ehkä niille kavereille voisi kertoa myös positiivisia asioita siitä kumppanista. Esimerkiksi, kuinka hienosti ongelmat saatiin ratkaistua, ja vaikka ihan arjen pikkujutuista. Tai vaikka vain, että kuinka onnellinen parisuhteessaan on, kuinka hyvin menee.

Tunnistan itsestäni tuon paheksuvan kaverin roolin (joskaan en tee sitä ääneen, enkä varsinkaan levittele ympäriinsä). Kanssasoffaperunan ystävän suhde on sellainen, etten käytännössä koskaan näe heidän mahdollisesti onnellista arkeaan, mutta tulen muistamaan aina sen, kuinka törkeästi ko. ystävän naisystävä häntä aikoinaan kohteli. En puutu asiaan mitenkään sanoin, mutta en pysty luomaan naisystävään mitenkään läheistä tai edes luontevaa suhdetta. Toki osaan järkeillä asian em. tavalla, tuskin tuo ystävä naisen kanssa edes olisi kimpassa, jos se niin tuskaista olisi koko ajan. Mutta silti, koska en tiedä suhteesta kuin sen huonot puolet miehen niistä meille avauduttua, niin se tuntuma on ja pysyy. Ihmissuhteet on vaikeita :sori:

Niin ja ystävän kanssa voi tosiaan puhua, jos hän levittelee asioita ympäriinsä. Että voisiko pitää asiat omana tietonaan, koska luottamuksellisesti ne kuitenkin kerrotaan. Mun mielestä se tosin on itsestäänselvyys, eikä ystävälle pitäisi tuollaisesta joutua sanomaan. Kerran olen joutunut sanomaan, ja aika viileät välit olivat sen jälkeen jonkun aikaa. Mikään ei kuitenkaan ole *ttumaisempaa kuin törmätä tuttuun kaupungilla, ja kuulla omista henkilökohtaisista asioista sellaiselta, jonka korviin ei kyseisiä asioita olisi suonut valuvan.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » Su 11 Tammi 2009 21:02

Jälleen kerran ojasta allikkoon mennään.

Exä tuli käymään uutenavuotena, en ollut sitä nähnyt reiluun puoleen vuoteen. Erosta on vajaat kolme vuotta. Hengailtiin ja loppusaldo oli se, että tyyppi väitti edelleen rakastavansa minnuu. Salaa olin jo vähän täpinöissäni, kunnes tänään luin naamakirjasta ( :raivo: ) tyypin alkaneen seurustelemaan! :friikkipomppu:

Siis mitä hittoa?! Yhtäkkiä vaan jonku toisen kanssa. En tajua mitään tai ketään.

Anteeks egoistinen tilitys, ei vaan nyt pysty muuhun.
Kannetaan omenoita laavuun - siellä on tämän firman konttori.
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja heartless » Su 18 Tammi 2009 22:59

Sain kuulla, että ens viikonloppuna pitäis tavata anoppikokelas. Jänskättää. :nolo:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Maija » Ma 19 Tammi 2009 18:14

Heartless, tsemppiä! :D

Olet vain oma itsesi niin hyvin se sujuu. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Vanilla » Ke 21 Tammi 2009 22:44

heartless, muista mun sigu. Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein. :virne:

Piti tulla ihan ilmoittelemaan kuinka ilahduin, kun pikkusiskoni kertoi minulle ihan oikeasti omista fiiliksistään. Sisko kertoi kuinka häntä huolettaa. Hän kun ei vielä tiedä, mitä haluaa isona tehdä. :hullu: (Sisko on 16 vuotta.) Kun asuin vielä kotona, ei me koskaan tuollaisista asioista juteltu. Lähinnä äksyiltiin toisillemme. Sama juttu pikkuveljen kanssa.

Vanhempien kanssakin on nykyään erilaista olla: nykyään sitä oikein ilahtuu, kun isä ja äiti ovat tulossa kylään. Puolitoista vuotta sitten se vielä vähän ärsytti. Tai jos piti kulkea äidin kanssa kaupungilla! Voi sitä häpeää. :hullu:

Mietin näistä perhesuhteista jo uutta keskusteluakin, mutta lopulta se tuntuikin vähän tyhmältä aiheelta.

Perhe :hymyhali:
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Forelock » To 22 Tammi 2009 10:16

Tässä kun opettelee itseään tuntemaan ja itsensä kanssa olemaan, niin on jännittävä huomata, että toinen on, asuu ja nukkuu mun kanssa ihan vapaaehtoisesti. Sitä on yllättävän vaikea sisäistää.
Forelock

ViestiKirjoittaja damn » La 31 Tammi 2009 19:59

damn kirjoitti: Kuinka kauan mahdollisesti voi vaan säätää toisen kanssa ilman sitoutumisia ja lupauksia mistään? Tällä hetkellä asia on minulle ok, kun olen hajalla edellisistä epäonnistuneista ihmissuhteista ja tämä on varmasti parempi vaihtoehto minulle kuin semmoinen seurustelu, jossa tunnen itseni kahlituksi toiseen ja minuun kohdistuu liikaa paineita. Osaisimpa nyt vaan ottaa rennosti ja antaa sille ihmiselle tarpeeksi omaa aikaa ja tilaa, en halua että sitä alkaa ahdistaa.

Lainaan jällen kerran itseäni ja päivitän tilannetta ihmissuhderintamallani.
Tapailen edelleen samaa miestä ja meillä on siis kaksi kuukautta ollut jonkinlaista juttua. Kaikki tutut tietää että me tapaillaan ja viimeksi tänään tapasin taas sen vanhemmatkin. Ihan avoimesti ollaan siis alusta asti liikuttu yhdessä. Mutta me ei edelleenkään taideta olla yhdessä. Tilanne on hämmentävä. Alussa jauhettiin koko ajan, että vaan tapaillaan, ei saa ihastua toiseen liikaa ja katsotaan mitä tästä tulee. Nyt ei olla puhuttu noista asioista kuukauteen, ollaan vaan tapailtu. Koen seurustelevani sen kanssa, mutta sitä ei ilmeisesti sanota ääneen. Tuttujen kyselyihin vastaan aina vaan "joo me tapaillaan, ei seurustella". Haluaisin vaan julistaa koko maailmalle, että oon varattu, kun en minä halua olla kenenkään muun kuin sen kanssa. En osaa ottaa asiaa puheeksi kun se teki alussa niin selväksi että kunhan katsotaan mitä tästä tulee, ei kiirehditä. Pelkään että sitä alkaa ahdistaa jos kyselen liikaa että ollaanko me yhdessä vai ei. On tämä tapailu sujunut hyvin tähänkin asti ja tuntuu tyhmältä alkaa kysellä missä mennään kun ihan hyvin menee. Mutta silti :gaah: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Fantsu » La 31 Tammi 2009 21:00

Mitä ihmettä on "vain tapailu"? Onko ajatus jotensakin: "Joo, mä olen nyt sun kanssa, mutta katselen koko ajan olisko parempaa tulossa. Jos ei tule, saatan jatkaa vielä sun kanssa"? Jos mulle olis joskus oman suhteeni aikana tehty selväksi, että olen vain tilapäinen viihdyke tai lohdutuspalkinto, olisin lähtenyt samantien. Pitää sitä itseään kunnioittaa sen verran. Eihän seurusteleminen automaattisesti tarkoita yhteenmuuttamista, kihlausta, avioliittoa, taloa, asuntovelkaa, autoa, kahta muksua ja koiraa, joten eikö sitä voisi vaan ihan reilusti seurustella ja sitten erota, jos intressit eivät kohtaakaan? :hämillään:
Fantsu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 31 Tammi 2009 21:31

damnin tilanne kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin omani. Kovinkaan moni ei tosin tiedä mun ja hänen jutusta. Mä kyllä haluaisin reilusti seurustella, mutta tämä poika empii.
Fantsu kirjoitti:Jos mulle olis joskus oman suhteeni aikana tehty selväksi, että olen vain tilapäinen viihdyke tai lohdutuspalkinto, olisin lähtenyt samantien. Pitää sitä itseään kunnioittaa sen verran. Eihän seurusteleminen automaattisesti tarkoita yhteenmuuttamista, kihlausta, avioliittoa, taloa, asuntovelkaa, autoa, kahta muksua ja koiraa, joten eikö sitä voisi vaan ihan reilusti seurustella ja sitten erota, jos intressit eivät kohtaakaan? :hämillään:
Ei meillä ainakaan ole tästä kyse. Aluksi juttu oli kyllä lähinnä hauskanpitoa ja se oli selvää molemmille. Mutta nyt tässä on muutakin mukana. Mutta silti tää saattaa olla vain väliaikaista. Ei sitä tiedä. Mutta mua kyllä hämää toi, miksi emme voi reilusti seurustella ja sitten erota, jos se ei vain toimi. Ei toi meidän juttu oikeastaan muuten muuttuisi, vaikka sanottais seurustelevamme. Jätkät on välillä vaikeita.

Olin kaverin luona bileissä ja hänen kaverinsa oli kyllä sinnikkäin vonkaaja ikinä. :virne: Ei hän ollut edes kovin kännissä, mutta aina vain jaksoi kysellä mua hänen viereensä nukkumaan jne. Tein hänelle aika selväksi, ettei tuollaisella vonkaamisella ainakaan naista saa. Lopuksi se vonkaaminen olla kyllä enemmänkin meidän välinen vitsi. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Su 01 Helmi 2009 00:16

Epätodellista... :friikki:

Ex-ns.poikaystävältä tuli maili tänään. :friikki: Siitä ei oo kuulunu mitään lähes kahteen vuoteen. Oon pistäny
sille s-postia aina välillä, muttei se oo ikinä vastannu. Se sano, että sillä on ikävä. :friikki: Viimeksi tänään aattelin,
että kuinka epäreilua elämä on, kun en voi sitä enää ikinä millään tavalla elämääni saaha, koska tuskin tapaan
ikinä ketään, joka sais mut tuntemaan samaa kuin se aikoinaan. Se oli niin monella tapaa niin täydellinen, vaikkakin
niin monella tapaa sai mut tuntemaan oloni epätäydelliseksi. En varmaan sitä koskaan enää näe, mutta ehkä
tuskaa jollain tavalla helpottaa tietää, että se vielä on tuolla jossain ja ajattelee mua. :hullu:

Kai ihmissuhdeasiasta menee sekin, että yks parhaimmista kavereistani on pikkuhiljaa jättänyt mut pois piireistään.
Viimeksi, kun soitin sille, sei enää ollu ilonen mun soitosta kuten ennen vaan vastaus oli lähinnä 'ai, se olitkin sinä...'
Sillä kyllä on henkisiä ongelmia, vaikka muille jakaa, että tiiä sitte, mikä sillä ny on. Toivottavasti tää on vaan
joku väliaikanen mielenhäiriö meijän ennen niin läheisessä ystävyydessä... :(
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » Su 01 Helmi 2009 14:15

Fantsu kirjoitti:Mitä ihmettä on "vain tapailu"? Onko ajatus jotensakin: "Joo, mä olen nyt sun kanssa, mutta katselen koko ajan olisko parempaa tulossa. Jos ei tule, saatan jatkaa vielä sun kanssa"? Jos mulle olis joskus oman suhteeni aikana tehty selväksi, että olen vain tilapäinen viihdyke tai lohdutuspalkinto, olisin lähtenyt samantien. Pitää sitä itseään kunnioittaa sen verran. Eihän seurusteleminen automaattisesti tarkoita yhteenmuuttamista, kihlausta, avioliittoa, taloa, asuntovelkaa, autoa, kahta muksua ja koiraa, joten eikö sitä voisi vaan ihan reilusti seurustella ja sitten erota, jos intressit eivät kohtaakaan? :hämillään:

Kyse ei ole siitä, että tässä samalla katseltaisiin löytyykö jostain parempaa vaihtoehtoa. Molemmilla on taustalla huonoja ihmissuhdekokemuksia, miehellä etenkin. Se kertoi tapailun alkuvaiheessa kuinka eroaminen on sille todella vaikea asia, se ei meinaa päästä semmoisten asioiden yli sitten millään ja sillä on muutenkin masennusta, ja se ei vaan osaa käsitellä kaikkia asioita ja on ihan romuna. Kai se sitten haluaa vain tapailla siihen asti, että se on aivan varma, että olen sen arvoinen, että mahdollisen eron tulessa se on valmis minun takia menettämään henkisen tasapainonsa. En kylläkään tiedä miten asia olisi eri jos me nyt lopetetaan tapailu, kuin se, että oltas yhdessä ja erottaisiin, kun yhtälailla tämän päättyminen tuntuisi minusta erolta.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Dnd » Su 01 Helmi 2009 16:41

Shay kirjoitti:Viimeksi, kun soitin sille, sei enää ollu ilonen mun soitosta kuten ennen vaan vastaus oli lähinnä 'ai, se olitkin sinä...'

Kukapa toisen päänsisäisiä asioita tietäisi, muta saattaahan se olla odottanut puhelua joltain tietyltä ja kun soittaja ei ollutkaan juuri se, niin kommentti voi olla vain pettymystä siitä.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Fantsu » Su 01 Helmi 2009 18:10

marenkienkeli kirjoitti:Mutta mua kyllä hämää toi, miksi emme voi reilusti seurustella ja sitten erota, jos se ei vain toimi. Ei toi meidän juttu oikeastaan muuten muuttuisi, vaikka sanottais seurustelevamme. Jätkät on välillä vaikeita.

damn kirjoitti:En kylläkään tiedä miten asia olisi eri jos me nyt lopetetaan tapailu, kuin se, että oltas yhdessä ja erottaisiin, kun yhtälailla tämän päättyminen tuntuisi minusta erolta.

Ja erohan se olisi. Tässä siis molemmat wannabe-tyttöystävä-kaverit ihmettelevät missä mennään, kun miehet yrittävät helpottaa omaa elämäänsä - ettei tulisi mahdollista eroahdistusta. Ehkä nuo herrat joskus huomaavat, että kaikissa ihmissuhteissa on aina kaksi osapuolta, joista myös toinen pitää huomioida. Jos suhde tuosta kehittyy "oikean" seurustelun asteelle, auta armias, jos ero kuitenkin tulee... Olis mielenkiintoista kuulla jonkun täysin omasta tahdostaan "tapailevan" ajatuksia.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Forelock » Su 01 Helmi 2009 20:40

UUSI MENESTYSROMAANI: TAPAILUN JA SEURUSTELUN KOUKEROT

Seurustelu nykyiseni kanssa alkoi näin: Asuimme eri kaupungeissa, olimme pitkästä aikaan osuneet samoihin rientoihin (ihan kyllä suunnitellusti mutta eniveis) ja sen jälkeen jatkoimme tiivistä yhteydenpitoa mesessä ja puhelimitse. Siinä sitten kun läpi yön keskusteltiin toinen alkoi tuntua todella läheiseltä ja aloin ihastua tosissaan. Oli ihan huippua tutustua tuollain etänä, ei tullut niitä fyysisiä juttua siihen sekaan heti alusta. Oltiin useasti jo nähty, mutta nyt keskityttiin siihen "henkiseen tutustumiseen". Edellinen ei liittynyt nyt mitenkään pointtiini, mutta halusin kertoa kuinka kivaa meidän syvempi tutustumisjakso oli :) Kuitenkin, sitten mies alkoi puhua jotain seurustelun tapaisesta ja minä silloin vuosi sitten eronneena hieman hukassa ihmissuhde asioiden kanssa vähän hätäännyin ja koin sen jotenkin todella painostavana tai pelottavana tai jonain sellaisena. Kun ei oltu edes vielä nähty sen jälkeen ku huomattiin että meillä synkkaakin vielä paremmin kuin luultiin. Pelästyin, että tässä nyt muka aletaan seurustella vaikka ei tiedetä, että synkkaako meillä oikeasti näin loistavasti myös ihan kasvotusten vai onko se vain jotain näkemättömyyden jännitettä(?). Silloin sanoin, että tapaillaan nyt ensin. Sitten nähtiin, vietettiin useampi päivä yhdessä ja sanoin "kyllä mä voisin olla sun tyttöystävä". Silloin näin meidät yhdessä kiikkustuolissa kymmenien vuosien päästä.

Seurustelu on mulle todella iso sitoomus ja se tavallaan edellyttää jo rakastumista, ei pelkkää ihastumista. Tapailuun liittyy se, että toisen kanssa on kiva olla, ollaan ihastuneita ja katsotaan voisiko siitä kehittyä varsinainen parisuhde, jossa päätetään joka päivä uudestaan tykätä siitä ihmisestä. Tapailussa sitoutuminen on huomattavasti väljempää. Sillain, että tapaillaan kyllä vaan sitä yhtä (parithan toki voi ihan itse määritellä tapaillaanko muitakin vai ei, mutta itsellä näin), mutta sen jutun voi päättää ilman suurempia selityksiä "oli ihan kivaa, mutta ei nyt silleen sytytä, kiitos hei". Seurustelussa sen sijaan sitoudutaan siihen, että ei anneta heti periksi ensimmäisen kuopan kohdatessa, sitoudutaan toiseen oikeasti. Jos alan seurustella jonkun kanssa ja kutsun itseäni tyttöystäväksi, se tarkoittaa sitä, että näen meillä yhteisen tulevaisuuden ja teen töitä sen toteutumisen eteen. Tapailussa kattellaan, enkä ole ollenkaan varma onko sitä yhteistä tulevaisuutta. Tapailu on tavallaan sarja treffejä. Seurustelussa ei ole mun mielestä enää treffejä niiden varsinaisessa merkityksessä (=miten itse henk.koht. ymmärrän treffit).

Ennen nykyistäni tapailin paria tyyppiä (en siis samaan aikaan), ja niistä ei koskaan tullut seurustelua. Oli ihan kivoja tyyppejä, oli ehkä hauskojakin hetkiä (nyt on vaan tosi vaikea enää muistaa sellaista...), mutta en tosiaankaan nähnyt meidän vanhenevan yhdessä. Lähinnä ne olivat ajanvietettä. Ja myös kokeilua, voisiko tällainen ihminen olla minulle sopiva jne. Sitten kerran yhden tapailemani tyypin kanssa ollessamme ulkoiluttamassa koiraa, juteltiin jostain randomista ja viittasin keskustelussa itseeni sinkkuna ja tyyppi loukkaantui siitä. Mutta en minä mikään tyttöystävä tosiaankaan ollut. Olin sinkku, joka tapaili miestä. Olin toki tehnyt sanattoman sopimuksen siitä, että en samalla tapaile muitakaan, mutta en ollut tehnyt minkäänlaista lupausta ottaa parisuhde-vastuuta. Mielestäni olin sinkku.

Tässä nyt siis esimerkkejä omasta elämästä, enkä sano, että nyt ihan varmasti teidän miehekkeet ajattelee juuri näin, mutta ajattelin antaa oman näkemykseni tapailusta. Ja tapailukin on kuulkaas kivaa. Ei sen tarvitse tarkoittaa, että teillä ei ole nyt suhdetta ja ollaan ihan jossain epämääräisessä tilassa, vaan se voi olla hauskaa lähempää tutustumista, sitä seurustelun hauskaa esivaihetta. En usko, että kannattaa nyt panikoida ja ottaa suurta huolta harteilleen siitä, että suhde olisi jotenkin tuhoontuomittu kun ei suostuta puhumaan seurustelusta. Ehkä ne miehet eivät vain ole valmiita siihen isompaan sitoutumiseen, eivät vielä ole ihan varmoja siitä, kuinka paljon suhteella olisi potentiaalia. Eikä se tarkoita, etteivätkö he välittäisi teistä, eikä se tarkoita sitä, että he haluaisivat katsella samalla muita, eikä se todellakaan tarkoita automaattisesti sitä, etteivät he edes haluaisi mitään enempää. He haluavat ehkä vain välttyä siltä, että jos ensin oltaisiin että joojoo nyt seurustellaan vakavasti jne. ja sitten menisikin pari kuukautta kun havahtuisivat siihen, ettei tä ollutkaan hyvä idea. Sitten vasta sattuisikin. On vähemmän kivuliasta olla antamatta mitään suurempia lupauksia joihin voisi pettyä. Älkää olko huolissanne, haluavat pelata mahdollisimman varman päälle ja olla satuttamatta teitä ja itseään. Seurustelu on kuitenkin aika pelottavaa. Varsinkin sen aloittaminen.
Forelock

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 01 Helmi 2009 21:51

:O: :O: :O:

Huh. Mä vaan treffailen...

* * *

Oon ihan sökönä, kun kommunikointi erään henkilön kanssa on vann yksinkertaisesti niin hankalaa, että parempi olis, kun ei kommunikois ollenkaan. En kuitenkaan pidä vaihtoehtona sitä, että asiat jäisivät ratkomatta. On muutenkin elämässä ihan tarpeeksi stressiä, niin ei nyt jaksaisi enää tuoltakin taholta kuunnella solvausta ja kiukuttelua. :(
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 01 Helmi 2009 23:49

Ihminen, jota "vain tapailin" suurimman osan viime vuodesta, ei suostu unohtumaan. En alunperinkään halunnut enempää kuin kaveruutta, mutta asiat kehittyivät kummalliseen suuntaan, kun hän ihastui. Ja minä en uskaltanut heittäytyä kun tiesin ettei siellä olla ikuisesti, ja sitten sen toisen ihastus laantui ja minun voimistui ja nyt oon hukassa kun oon väärällä puolella maailmaa.

Tänään juteltiin sitten ihmisen kanssa messengerillä ja oli ihanaa jutella vaan ihan normaalisti kavereina. Sitten huomasin pahimman. Facebook-kuva oli vaihtunut, ja sen oli ottanut joku ystävä, jonka kanssa kaverini oli käynyt kuljeksimassa metsässä. Kun sen olis pitänyt kuljeksia mun kanssa siellä metsässä ja tuon kuvan pitäis olla mun ottama! No voihan sitä lohduttautua sitten vaikka sillä, että eroon se olis päättynyt kuitenkin vaikka oltais vakavampaa suhdetta kokeiltukin. Sattuupahan vähemmän kun meni näin... (vai sattuuko?) :itku:

Ja onpahan taas yks nettiystävä lisää...... :huoh: ...... :epäilevä:

PS. Dear Eki, onko tämä ihan normaalia aikuiselle ihmiselle vai kuulostanko joltain 13-vuotiaalta? :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 02 Helmi 2009 00:42

Ensiksi täytyy todeta, että Forelockin esitys tapailusta ja seurustelusta on mielestäni järkeenkäyvä. Jos asiaa halutaan muotoilla toisin, niin "tapailu" on kuin porstua, josta vieras pyydetään peremmälle tai ohjataan ovesta ulos. On epäkohteliasta isäntäväeltä seisottaa vierasta pitkään eteisessä odottamassa ratkaisua. Tietysti siinä on vieraallakin mahdollisuus mennä koputtamaan jollekin toiselle ovelle.

:virne:

Sitten tuohon Lyyran kysymykseen sanoisin, että kai tuo sen säälittävämpää tai kummallisempaa ole kuin ihmissuhteet yleensä.

Miksi sitten ihmissuhteet yleensäkin ovat vaikeita, niin Herra tietää, jos sekään.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ma 02 Helmi 2009 02:27

Pascal Lemoix kirjoitti:On epäkohteliasta isäntäväeltä seisottaa vierasta pitkään eteisessä odottamassa ratkaisua.

"One day you're in and the next you're out" :p

... minen tommosta kyllä kestäisi. Sisään tai ulos, mutta ovi kiinni ennenkuin lämpö menee harakoille. Enkä sano juu, ei mua hilpeet hidalgot vie minnekkään, se on kyllä nou tänk juu.
Fantsu

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » Ti 03 Helmi 2009 23:59

Mie oon Forelockin ja Pascalin kanssa samaa mieltä tapailusta. Kyllä miekin tällä hetkellä sanon tapailevani yhtä tyyppiä, vaikka luulenkin, että tää kehittyy seurusteluksi tän kevään aikana. Nyt nähdään aina kun mahdollista (tyyppi asuu eri kaupungissa reilun tunnin junamatkan päässä) ja tutustutaan toisiimme - toisaalta meillä ei ole sellaista vaihtoehtoa, että samalla tapailtais muita ihan jo siitä yksinkertaisesta syystä, että ei kiinnosta.

Huomasin muuten, että aina kun kirjoitan tänne, niin tilanne ihmissuhderintamalla on muuttunut. Onneksi tällä kertaa ollaan plussan puolella. :D
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 04 Helmi 2009 12:31

Tiiättekö. Semmoista ihmissuhdeilmoitettavaa, että oon aika onnellinen ton tyypin kanssa. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja surunmurhaaja » Su 08 Helmi 2009 17:49

Kaneli, mie oon ihan samanlainen kuin sinä.

Jos sanotaan, että "soitan illalla", niin mie oletan että soitetaan illalla ellei jotain pätevää syytä ole. Oon monesti sanonut ihmisille, että miulle ei kannata luvata ees mitään pientä, parempi olla odottamatta kuin pettyä. Johtuu varmaan siitä, että pyrin aina pitämään omat pienetkin lupaukset, koska en yhtään osaa sellaista epäjohdonmukaisuutta ihmisissä. Pahinta mitä miulle voi tehdä on käyttäytyä epäjohdonmukaisesti, meen ihan hämmennyksiin. (Menipä syvällisyyksiksi...)

Tämmöisissä soittojutuissa erityisesti korostuu se, että jos lupaamisesta huolimatta mie en kuule tyypeistä mitään, niin alan miettimään että jotain on sattunut - sellainen mie vaan olen.

Lemmenrintamalla allekirjoittaneella kaikki hyvin. :D
surunmurhaaja

ViestiKirjoittaja Maija » Su 15 Helmi 2009 17:30

:raivo:

Meni hermot eksään. Hänen asenteensa mua kohtaan, hänen sanansa, käytöksensä. Ärh.

Musta tuntuu, että hän kuvittelee minun edelleen kaipaavan häntä ja olevan olemassa aina häntä varten. Kun on tylsää, voi soittaa Maijalle. Kun on ongelmia parisuhteessa, voi soittaa Maijalle. Kun ego kaipaa pönkitystä, voi soittaa Maijalle.

Ei voi!
Tämän ainakin tein eilen selväksi.

Mulle voi soittaa, jos on oikeasti asiaa. Jos kiinnostaa, mitä mulle kuuluu. Jos yksinkertaisesti vain haluaa höpötellä mun kanssa kaikista asioista maan ja taivaan välillä. Ei silloin, jos tarkoitusperät ovat itsekkäät.

Myös tokaisu "Jaa-a, mitenköhän mahdat sitten pärjätä, kun muutat omilles" ylimielisen naureskelun sävyttämänä sai mun vereni kuohahtamaan. Kerroin hyvin suorin sanoin, etten enää ole se sama epävarma ja pelokas tyttönen, jonka kanssa hän aikoinaan seurusteli. Hän tunkekoon holhoavan ja ylemmyydentuntoisen asenteensa jonnekin, minne aurinko ei paista. Kaiken lisäksi hän meni loukkaantumaan siitä, että uskalsin sanoa Hänen Korkeutensa sanaa vastaan. Olkoon marttyyri, jos niin tahtoo, minä en ala lähes aikuista miestä hymistelemään tällaisessa.

Kiitos ja anteeksi avautumisesta. :hullu:
Maija

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 18 Helmi 2009 09:45

Maija kirjoitti:Myös tokaisu "Jaa-a, mitenköhän mahdat sitten pärjätä, kun muutat omilles" ylimielisen naureskelun sävyttämänä sai mun vereni kuohahtamaan.

:paijaus: Tuollaiset eksät kannattaa jättää omaan arvoonsa.

Tuosta kommentista muuten tuli mieleen oman eksän suhtautuminen, kun kuuli mun olevan menossa naimisiin. Sen kommentti oli: "Noh, pääsetpähän sitten kuitenkin naimisiin." (Kun sen kanssa oltiin kihloissa, mutta ei naimisiin asti ehditty - onneksi.)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 18 Helmi 2009 20:32

"Päästä naimisiin" on kyllä oikea kielikukkanen.

Onnellisen elämän resepti:
Ensin päästään naimisiin ja sitten hankitaan lapsia.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Suhdesäätämö