Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 13 Tammi 2009 22:03

Olin taas vaihteeksi kuumeessa. Eilen oli kurkkukin kipeä ja yöllä yskitti, mutta ei mua noin muutoin mikään vaivaa. Ärsyttävää tämmönen..
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 23 Tammi 2009 14:44

Kuume nousi, kun pyyhin lattioita. :friikki: Nyt kun istahdin se rupesi pikkuhiljaa laskemaan, mutta vielä heikottaa.

Pitäisi vain jatkaa mitääntekemätöntä-olotilaa.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja lumikukka » Ti 27 Tammi 2009 09:37

Vatsatauti. :friikki: Olipa rattoisa yö sen kourissa. :yök: Viimeksi olen sairastanut ei-itseaiheutettua vatsatautia joskus ala-asteella. Karmee olo.
lumikukka

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 28 Tammi 2009 01:05

Masupipi täälläkin.
Mieli on ollut vähän maassa niin ajattelin sitä piristää limpparilla. Ostin eilen 0,5 pullon, kun oli tarjous ja kaikki... tänään sen sitten tuossa join töiden päätteeksi. Ei ollut edes herkkua, mutta silti en typeryyttäni kaatanut litkua viemäriin, vaan kurkkuun. Nyt sitten kärsitään vatsakivusta. Luulisi pään jo oppineen, ettei limpparit ole minua varten, vaan ei näy menevän perille.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 28 Tammi 2009 08:31

Jepjep, kyllä se niin on, että aika on ranteelle lääkäriltä pummattava. En kykene esmes kauppakassia kantamaan oikealla kädellä, pukeminen ei ole mukavaa ja ajoittain hiirtä käyttäessä pakottaa. Onneksi on töissä, tosin vain omassa työpisteessä jossa en koko päivää istu, rullahiiri. Äkkiä käytettävä työnantajan terveyspalveluita, vaikka työnantajan vaihtuessa lupasivat pitää palvelun laajuuden samana.. Lupaan saada snadit raivarit jos liikkuminen pitää pistää jäihin käden takia. :hullu:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 28 Tammi 2009 19:25

Hih, se varvasasian ja lääkäriin menon kanssa vitkuttelu tuottikin yllättäviä tuloksia. Tulehdus on laantunut, eikä enää kipuilekaan. Olisiko se alkanut olemaan ihmisiksi?
Tai sitten se vaan kerää vauhtia ennenkuin pukkaa sen extraleveyden ulos kynsivallista. :tilt:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 28 Tammi 2009 20:01

Emeritus kirjoitti:Hih, se varvasasian ja lääkäriin menon kanssa vitkuttelu tuottikin yllättäviä tuloksia. Tulehdus on laantunut, eikä enää kipuilekaan. Olisiko se alkanut olemaan ihmisiksi?
Tai sitten se vaan kerää vauhtia ennenkuin pukkaa sen extraleveyden ulos kynsivallista. :tilt:

Mulla se tulehdus tuppaa laantua kynnen kasvaessa. Siis leikkuun jälkeen on yleensä tuskaa jonkin aikaa, ellen ole käyttänyt kynsien leikkaamiseen ja viiltelyyn älyttömästi aikaa ja vaivaa. Kaikki on ok, jos en leikkaa. Mutta pakkohan nuo on aina leikata.

T: Kaikki sukat muuten rikki. :friikki:

Eikä se ole nättiäkään.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 30 Tammi 2009 19:09

Mulla taitaa sitten olla tavallista paremmassa jamassa tuo kynsi (ja -valli), ei kipuillut leikkaamisen aikana eikä jälkeen. Ei kyllä ollut paljoa leikattavaa, toisesta reunasta lyhennystä, mutta kuitenkin.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Shay » La 07 Helmi 2009 13:34

Flunssa. :norsu: On kylymä ja joka paikkaan sattuu. Keuhkot meinaa lentää pihalle, kun välillä yskittää niin
paljon. Pitäis muka jaksaa lähteä apteekkiin hankkimaan rohtoja, mutta tekis vaan mieli maata peiton alla
ja nukkua hamaan tulevaisuuteen saakka.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Maija » La 07 Helmi 2009 14:00

Shay! :hymyhali:

Sua eilisissä ilmaribileissä kaipailtiinkin. :D

Pikaisia paranemisia. :paijaus:
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » La 07 Helmi 2009 14:52

En tiedä pitäisikö tämä vuodatus olla koulukuulumisissa vai täällä, joten olkoon näin.

Koulussa on oppilaat olleet aivan mahdottomasti kipeänä. Meidän ostastosta siis. Ne jotka eivät ole saikulla oireilevat ja köhivät sitten koulussa. Itsekkin on koulussa olo tuskaista, kuume ja alilämpö vuorottelevat, keuhkoputki menee tukkoon ja väsyttää aivan uskomattomasti. Eli nyt puhutaan ystävästämme homeesta. Osastomme tilaa on vähätelty pitkään, mutta viimeviikolla saimme työterveyshoitsun käymään paikan päällä tekemässä kyselyn oppilaiden voinnista. Meille jaettiin kaavakkeet, missä saimme ruksata oireita yms. ja lähes kaikki saivat bingon. :p Itselläni jäi vain muutama oireista ruksaamatta, yskiminen ja silmien kirvely. Ensi viikolla pitäisi tulla testin tulokset, ja homma jatkuu niin, että kaikki joilla on oireita menevät terkkarin vastaanotolle ja terkkari määrittelee sitten oireiden vakavuuden. Ilmeisesti vasta sen jälkeen tulevat homeennuuskijat paikalle.

Olo on kyllä ihan uskomaton koulupäivinä. Vilunväreitä, heikotusta, äänen katoamista, tukehtumista ja päänsärkyä. Myös rasitusvamma olkapääni äityy erityisen hankalaksi. Kämpille kun pääsee tarvitsee neljän tunnin päikkärit selviytyäkseen kodin askareista. Loppuilta paleltaa niin, ettei mitkään kuumat suihkut tai patterin täysillä oleminen tunnu auttavan. Kotona kun olin lomalla huomasi jo parin päivän jälkeen kuinka olo koheni.

Toivottavasti asia saataisiin nyt selvitettyä. Vaikka parakissa ahtaasti joutuisi noita hommia tekemään niin aivan sama. En halua mitään homekeuhkoa tai syöpää. :pillitys: Jostain luin, että home aiheuttaa myös psyykkisiä vaivoja, kuten ärtymystä ja masennusta. :friikki:

Hengitysliiton sivuilla on vähän asiasta.

En sitten kertakaikkiaan ymmärrä, miksi noita homejuttuja ei tunnuta ottavan aina vakavasti. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 07 Helmi 2009 14:57

Nugat kirjoitti:En sitten kertakaikkiaan ymmärrä, miksi noita homejuttuja ei tunnuta ottavan aina vakavasti. :friikki:

Koska se on niin hiton kallista.

Ihan järetön homma kyllä, mutta asiaa vältellään viimoseen asti lähestulkoot joka paikassa. Mitä hittoa se nyt muka hyödyttää se viivyttely :friikki:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Nugat » La 07 Helmi 2009 15:11

Kuolo kirjoitti:
Nugat kirjoitti:En sitten kertakaikkiaan ymmärrä, miksi noita homejuttuja ei tunnuta ottavan aina vakavasti. :friikki:

Koska se on niin hiton kallista.

Ihan järetön homma kyllä, mutta asiaa vältellään viimoseen asti lähestulkoot joka paikassa. Mitä hittoa se nyt muka hyödyttää se viivyttely :friikki:

Näin on. Ihan kauhistuttaa kuinka monessa talossa on nykyään hometta.

Ja toisaalta huvittaa. :virne: Sitä ollaan vuosien varrella niin innoissaan otettua uusia paljon parempia materiaaleja käyttöön, jotka ovat myöhemmin osoittautuneet susiksi. Ja parisataa vuotta vanhat hirsitalot jököttää onnellisena, jos niihin ei mitään suuria uudistuksia ole tehty. Useinhan ne ovat menneet pilalle sitten remppojen jälkeen.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kuolo » La 07 Helmi 2009 15:37

No rakennusalallahan kaikki testataan oikeestaan samantien käytännössä :keijo:

Ikivanhat hirsitalot on niin terveitä siksi, että ne hengittää, mutta jos noin paljon vapaasti hengitettäviä taloja tahtäis nykypäivänä, kuoltais myö sen energianhukan vuoksi. Ei se oikeen hyvä oo jos rakennuksen läpi tuulee :friikki:

Enimmäkseen homevauriothan johtuu siitä, että on suunniteltu rakenteet väärin tai tehty ohjeiden vastaisesti siten, että joku paikka ei pääsekään hengittämään ja sitä kautta ei kuiva.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Dnd » La 07 Helmi 2009 17:35

En sitten ois töihin tänään mennytkään. Taitaa olla sairaus iskemässä päälle. Nukuin puoli neljään ja päätä jomotti, varsinkin takaosasta. Söin kuussatasen buranan ja otin munkkitippoja. Nyt on parempi, mutta saa nähdä mitä on tulossa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 09 Helmi 2009 14:31

Meidän konttori on oikein kunnon homepesä. Pari työkaveria on koko ajan kipeänä. Toinen pääsi sentään just firmasta eroon, ja oudosti kaikki oireet hävis parin viikon sisään. Yhdelle on tullut astma, yksittäistä syytä on vaikea lähteä hakemaan, mutta epäilyksiä on. Mulla on hyvin usein loppuviikosta sellainen olo, että olen tulossa kipeäksi, ja kummasti olo paranee viikonloppuna. Tuntuu, että mitä kosteampi ilma pihalla on, sitä herkemmin tuo ilmenee.

Tuo, joka nyt jäi pois, vei tätä asiaa pidemmällekin, mutta firma sai pitkitettyä asian tutkimista. Nyt ei tarvitse enää tehdä mitään, kun valittaja lähti. Työterveyshoitaja kysyi multa, kun olivat lääkärin kanssa tutkimuskierroksella, että kuinka pysyn huoneessani virkeänä koko päivän, kun puolen päivän jälkeen ilma oli jo järkyttävän tunkkainen. Vastasin, etten pysykään. Lääkärin asenne oli lähinnä "Kuvittelette, senkin luulosairaat nuorison edustajat". Nuorimmat (~30 v.) täällä eniten oireilee.

Mun mielestä on huvittavaa, kun kiinteistöistä vastaavan mukaan "betoni ei voi homehtua". Tämä sen jälkeen, kun ollaan kummasteltu betoniseinästä irronnutta ja roikkuvaa maalipussia (siis maalipinta pussittaa), jonka yhdestä raosta aina silloin tällöin pelmahtaa suurimpia koskaan näkemiäni sokeritoukkia. Hyi *tana.

Veisin itsekin tätä eteenpäin, mutta en tule tuon lääkärin kanssa toimeen. *tuttaa äijän pärstäkin aiemmista lääkärikäynneistä johtuvasta käytöksestä, ja tuo asenne tähän ongelmaan oli jotain aivan järkyttävää. Ei voinut mitään sanoa ilman, että tuli vähättelevä kommentti bumerangina takaisin.

Astmaa odotellessa...
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Dnd » Ti 10 Helmi 2009 01:28

Tuosta homejuttuihin puuttumisesta ja kalleudesta. Eräässä kerrostalossa meidän paikkakunnalla mentiin yhtenä päivänä varastolle talon alakerran lävitse ja siellä lorisi vesi eräästä huoneesta pitkin käytävää. Katsottiin huoneeseen (olikohan pannuhuone tai sen viereinen varasto) ja siellä oli kaksi ämpäriä täynnä vettä, niiden yläpuolella putkistoa ja jostain sieltä ylhäältä lorisi vettä urakalla. Ties kuinka korkealta vesi tuli. Joku soitti talonmiehelle, joka sanoi ettei se ole hänen asiansa, vaan isännöitsijän. Talonmies voi nähtävästi tuossa tapauksessa vain tyhjennellä niitä ämpäreitä. Isännöitsijälle on kuulemma sanottu asiasta monesti, mutta se ei tee asialle yhtään mitään. Äijä tekee asiasta kokoajan kalliimman, kun viivyttelee sitä. Että sellaista säästämistä siinä talossa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 10 Helmi 2009 22:31

Vanha flunssatie

Flunssa tulee taas
sytyttää keinovalot
kietoo käärinliinaansa
polttaa ihon kylmyydellään
hymyilee tuulin viisain

menen nukkumaan ja toivon
etten enää koskaan herää
sairaspäivään raastavaan

---

Juuri kun pitäisi sijaiseksi mennä, niin alkaa itsellä oireilla flunssa. Olen oikeastaan odotellutkin tätä jo. Maanantaisella venäjäntunnilla takanani istunut tyttö kehui olleensa edellisen viikon sairaana ja mietti, että "toivottavasti tää ei enää tartu". Pisaratartunnoissa ei tietysti syyllisten hakeminen aina järkevää ole, mutta kyllähän se vähän oli :epäilevä: , kun muutama tunti tuon jälkeen alkoi itsellä tuntua kurkussa.

No ei kai tässä mitään, kun levittämään vain eteenpäin. Yhden päivän työstä ei oikein saikkuakaan kehtaa hakea.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 11 Helmi 2009 09:44

Pascal Lemoix kirjoitti:Vanha flunssatie

:virne:

Vaikka eihän se naurunasia ole, jos toinen on kipeänä :paijaus: Pikaista paranemista.

Itsellä on ollut parin päivän ajan sellaista outoa tykyttävää päänsärkyä, joka tulee ja
menee miten tykkää. Särkylääkettä ei kannata ottaa kun se ei tunnu mitään autta-
van, täytyy vaan odottaa että kipu menee taas pois. Migreeniltäkään tää ei tunnu, on-
neksi.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 11 Helmi 2009 12:21

Pärskistä vaan. Tuli sitten flunssa, oikein pitkän kaavan kautta. :bubbles: Kuumetta, päänsärkyä, yskää ja pää täynnä räkää. Melko viehkeä olo, oon vaan nukkunut ja möllöttänyt muutaman tunnin jalkeilla, jonka jälkeen taas nukkunut. Ruoka ei maistu ja oon joutunut laittamaan kännykkään muistutuksia että muista syödä!

Haluun olla terve ja mennä töihin! :gaah:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 11 Helmi 2009 21:24

Urheilu on vaarallista. :epäilevä:

Reisi on kipeä. En ole varma, venyttelinkö vaan huonosti vai onko se ottanut niin pahasti osumaa maanantain treeneissä, että on siitä jumittunut. On tossa pari aika mojovaa mustelmaa kylläkin. Hauiskin on ihan mustelmilla. Täytyy alkaa taas keskittymään kontrasikstiin. :p
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Suvi » Pe 20 Helmi 2009 18:09

En muista koska viimeksi olisi ollut niin kova kuume kuin eilen oli. Pahimmillaan se oli noin 39 astetta. (Ja minulle nousee tosi harvoin kuume...) Nyt kuume on itse asiassa laskenut, mutta jäljellä on vielä ihan järkyttävä yskä. "Ilahdutin" naapureitani yskimällä koko torstain ja keskiviikon välisen yön ja koko eilisen päivän silloin kuin en nukkunut.

Nyt pystyy jo olemaan pystyssäkin, ja tuntuu, että pitkällään olo vain pahentaa yskää. Olo on vieläkin tosi heikko, kun en ole syönyt paljon mitään, eikä vieläkään ole oikein nälkä. Karkkia kuitenkin tekisi mieli. Eli ilmeisesti voiton puolella jo ollaan.
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 28 Helmi 2009 19:58

Nyt hei kuulkaa!!

Minä ja mun selkä ollaan paremmassa kunnossa :)
Kävin kauhean henkisen taistelun ja olin akupunktiossa (oli kyllä henkistä tukea matkalla). Sinne jäi lähes kaikki kivut.
Koko homma kesti max. puoli tuntia ja sen jälkeen pystyin kävelemään ilman että kivut vaivasivat ollenkaan.
Se tunne oli sanoinkuvaamaton, kun ei koskenut koko aika johonkin millaisesta lääkepöhnästä huolimatta.

Mä en sinne mennessä uskonut pätkän vertaa että siitä olisi mitään hyötyä, tai että se hyöty olisi vähäistä.
Eilen noin kello 15 minuun ne neulat laitettiin ja tällä hetkellä ainoa epämiellyttävä toimenpide on istuminen pidempään.
Ja olen tänään touhunnut aivan hirvittävästi seisten, istuen ja muutenkin. Ennen akupunktiota olisin tässä hetkessä varmaankin ollut itkun partaalla jo heti alkuunsa.

Olen niin onnellinen.
Tietystikään ei yksi kerta poista koko ongelmaa tai edes kipuja. Onneksi on kuitenkin tulossa vielä pari varattua kertaa.

Selkäkivuton elämä on aikalailla kiehtova ajatus.

:)
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » La 28 Helmi 2009 22:30

Hienoa Kibaya kun uskalsit kokeilla vaihtoehtoista hoitotoimenpidettä! :peukku: :virne: Vaihtoehtoinen hoitotoiminpide tuntuu olevan joillekin kirosana.

Itse hain homeapatiasta apua vaivaa, jota lääkäri ei pystynyt hoitamaan. "Ei sille oikein mitään mahda ellei kuume nouse (johon voidaan sitten antaa antibioottia) tai särky pahene. (Morfiinia vaikka seuraavaksi.) Etkös sä ole ihan hyvin noilla kasisatasilla buranoilla pärjänny?" Ja mä itken puhelimessa, kun särkee ja särkee ja puolet naamasta on turvonnu. :pillitys: Eikö sille TODELLAKAAN voida tehdä mitään?!!?! "Ei valitettavasti. Se menee kyllä ohi parin vuoden aikana." :keijo: Kyseessä oli siis vyöruusu suussa, joka on niin kammotava tauti etten enää ikinä ikinä ikinä ikinä (!!!) halua itseäni samaan tilaan. Kipu oli niin sietämätön, etten enää osaa sitä edes kuvitellakkaan. Huojuin sohvalla hernemaissipaprika-pussi poskella ja jäisiä vadelmia suussa, jos turvotus edes vähän laskisi. Samalla muistan hyräilleeni jotain rauhoittaakseni itseäni. Jääpussit olivat aivan turha asia, sillä puolet kasvoista evät olleet turvonneet, vaan täynnä mätää....ja nyt mä sitten lopetan tämän kuvailemisen, ja menen asiaan. :pepsodent: :sekopää: :keijo:
Tai sen verran jatkan, mitä olinkin sanomassa, että taudista voi selvitä ilman jälkikipuja, tai ne voivat kestää muutaman viikon tai kuukauden, tai vaihtoehtoisesti koko loppuelämän. Eikös olekkin herttaista. :virne:

Sain siis taudin puhjettua kunnon lääkkeet (jotka haurastivat jänteet ja nivelet, seurauksena toinen nilkka paskana ja kaikki nivelet löysinä), mutta jälkimaininkeihin ei lääkärit sitten voi mitään.

Kuitenkin, päätin sitten lähteä homeopaatin juttusille. Hän ymmärsi heti mistä on kyse ja antoi kaksi pussia Mercuriusta, kahta eri vahvuutta. Heti samana iltana ensimmäisen satsin otettua rupesi tapahtumaan kaikenlaisia asioita, mitä heikkohermoisille tuskin tohtii mainita, mutta tehosivat jumaleissön. :D Kaikki pöpöt poistuivat särkyineen. Vielä on ikenessä aukko muistona tästä hirveästä ajasta, mutta jos en olisi homeopaatille mennyt, olisin varmaan jo sairaseläkkeellä.

Sitä rupeaa ymmärtämään ihmisiä, jotka aina puhuvat vaivoistaan. :keijo: Antakaa tämä anteeksi ja unohtakaa.

Nämä mielikuvat tarjosivat teille Nugat. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Maalis 2009 16:43

Nugat kirjoitti:Vaihtoehtoinen hoitotoiminpide tuntuu olevan joillekin kirosana.

No mulle se tavallaan on. Ei homeopatia tai akupunktio (esim.) ole vaihtoehto, vaan osa luonnonlääketiedettä. Ja on iso ero puhutaanko vaihtoehtoisesta hoitotoimenpiteestä vain jostain asiasta mikä on yhtä luonnollinen kuin meidän länsimainen lääketieteemme. Suomessa on kuitenkin lääkäreitä niin homeopatian kuin akupunktuurinkin saralla. Eikä siis mikään vaihtoehto, vaan hoitotoimepide siinä missä joku leikkauskin. Tähän lisään vielä oman mielipiteeni. Tänä päivänä puhutaan paljon puoskareista ja huuhaa-hoidoista. Ja sitten samaan rataan meidän länsimainen koululääketiede edustajineen on peloissaan ja pihalla, kun ihmiset kääntyvät omissa sairausasioissaan muidenkin mielipiteiden ääreen. Enemmän nämä meidän "normaalit" lääkärit ovat puoskaroinnoissa loistaneet, kun vertaa johonkin luonnonlääketieteen edustajiin ja heidän edustamiinsa erikoisaloihinsa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa