Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Maija » To 22 Tammi 2009 00:22

Lyyra kirjoitti:Mikäs sun kengännumero on? :friikki:

Sanoisin, että lähentelee Euraasian maiden yhteenlaskettua väkilukua. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 22 Tammi 2009 01:21

Maija kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mikäs sun kengännumero on? :friikki:

Sanoisin, että lähentelee Euraasian maiden yhteenlaskettua väkilukua. :tilt:

Eli kuten Gogol sattuvasti ilmaisee Kuolleissa sieluissa:

"Sobakevits -- raapaisi lattiaa jalallaan, niin valtavan suurella saappaallaan, että herätti epäilystä saattoiko siihen sopivaa jalkaa löytääkään, varsinkaan nykyisenä aikana, jolloin Venäjälläkin jättiläiset ovat alkaneet kuolla sukupuuttoon."

:virne:

--

Kuntoilussa olen noudattanut sellaista taktiikkaa, että jään bussista kaksi pysäkkiä ennen keskustaa pois. Tullessa vastaavasti kävelen ensin sen kaksi pysäkinväliä. Aikana tämä tekee noin puoli tuntia / sivu, joten tunnin verran hyötyliikuntaa nasahtaa päivätasolla.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja shaana » To 22 Tammi 2009 09:00

Voi, ihana kun Pascal on niin käytännöllinen. :hymyhali:

Mäkin kävin lenkillä, tuntui kyllä pitkän lenkkitauon jälkeen aika kankealta - rakoilta kyllä säästyin. Oikean ranteen olen jossain kipeyttänyt, eiliset hauisliikkeet kera käsipainojen tuntuivat osittain kivuliailta ranteessa. :epäilevä: Jos ei pian helpota, täytynee viedä lääkäriin tuo käsi.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 23 Tammi 2009 22:41

Miekkailu :sydän:
Melkein ehti jo unohtaa, miten siistiä se on. Ja onnistuin jopa ottelussa ottamaan muutaman pisteen tyypiltä, joka on miekkailut kuusi vuotta. Jee. :D Ostin oman aseen, maskin ja rintapanssarinkin. Tuntuu heti paljon omemmalta laji, kun on omat välineet eikä seuran hikiset lainakamat. :D Uujee, innostuin taas. Pitää vaan vahvistaa käsi semmoseen kuntoon, et pysyy ase kädessä. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Pe 23 Tammi 2009 22:51

Hejssan taas.

Omiin liikuntaharrastuksiin kuuluu tällä hetkellä ainoastaa epäsäännöllinen salibandy, siinä mielessä epäsäännöllinen ettei vaan kerkeä jokaiseen turnaukseen tai treenipeliin.

Aiemmin tuli myös harrastettua jalkapalloa aktiivisesti, mutta se tuli lopetettua n. 5 vuotta sitten.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja elegia » Su 25 Tammi 2009 22:13

Kävin eilen hiihtämässä kunnolla yli kuuden vuoden tauon jälkeen. Välillä olen kyllä kotikotona käynyt pelloilla hiihtelemässä, mutta se on ollut sellaista löysää meininkiä. Nyt olimme Miehen kanssa ihan ladulla ja samantien yli neljän kilometrin lenkki. Loppua kohti alkoi paukut loppua aika tehokkaasti ja muut harrastelijahiihtäjät sivakoi täysillä ohi. :D Ihan kivaa hommaahan se oli, mutta selkeää harjoituksen puutetta mulla, kun olo oli kuin hiihtokilpailuissa että pysyn Miehen perässä. :virne:
Tänään onkin sitten ollut kaikki epämääräiset lihakset aivan hellänä. Tehokkaasti tuo hiihto ainakin tuntui hartia-selkäosastolla ja sisäreississä. Au.
Pitää varmaan käydä useammin hiihtämässä. :D
elegia

ViestiKirjoittaja kääpiö » Ma 26 Tammi 2009 14:03

Mä alotin viiden vuoden tauon jälkeen lentopallon pelaamisen uudestaan ja voi että on mukavaa. :D Ekojen treenien jälkeen en kyllä pystynyt kävelemään rappusia irvistelemättä, mutta onneksi lihakset toipu nopeesti shokista. 10 vuoden pelaaminen on onneksi jättänyt niin vahvan pohjan, että oli yllättävän helppoa päästä uudestaan mukaan. Nyt alkaa hiljalleen sormetkin toimia niin kuin ennen. Alkuun kun pää teki kyllä kaiken oikein, mutta kädet eivät oikein totelleet. :virne: Ostin tänään jopa lisenssinkin ja heti ensi sunnuntaina olisi peli. :o:
kääpiö

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 02 Helmi 2009 22:55

Minulla on vihdoin sopivankokoiset luistimet! :D

Viime vuonna jo haikailin jäille, mutta jäi silloin luistimet hankkimatta. Pari viikkoa sitten kiinnostus luistelua kohtaan taas heräsi ja todettuani, että vanhempien luona olevat entiset luistimet ovat oikeasti liian pienet, päätin käydä ostamassa uudet. Viime viikolla kiersin katsomassa hintoja ja onneksi maltoin silloin olla hankkimatta, sillä katsomieni luistinten hintaa oli tänään tiputettu liki kympillä.

Huomenna lähden testaamaan vieläkö kestän luistimet jalassa pystyssä. Läheisen järven jäälle on tehty usean kilometrin mittainen luistelureitti ja se houkuttelee minua kovasti puoleensa. Siellä pääsee viipottamaan eteenpäin omaan tahtiinsa. Olen vihdoin vapaa, enää ei kaukalon laidat kahlitse! :virne:
Kouluaikainen luistelukin olis varmasti ollut paljon kiinnostavampaa, jos jääpelien ja piruettin lisäksi vaihtoehtona olisi ollut retkiluistelu.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 03 Helmi 2009 15:05

No niin, nyt on käyty ensimmäistä kertaa moneen vuoteen luistelemassa. Meno oli hieman huteraa, mutta pääsin eteenpäin kaatumatta kertaakaan. Oletin, että olisin luistellut paremmin monen vuoden tauosta huolimatta. Parikymmentä minuuttia jäällä hoiperreltuani päätin lopettaa, ettei jalat ole huomenna ihan jumissa. Vähän sain hikeäkin pintaan. Kävellessäni jäältä pois kengät jalassa tuntui, kuin olisin huojunut huomattavasti joka askeleella. :virne:

Pitkää luistelureittiä en ihan heti lähde kiertämään, pitää saada ensin palautettua kunnon tuntuma luisteluun. Tavoitteena kuitenkin on, että teen sen pidemmän lenkin vielä näiden jäiden aikana.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja damn » Ti 03 Helmi 2009 19:03

Parin vuoden tauon jälkeen minun on tehnyt kovasti mieli luistelemaan ja hiihtämään. Minulla ei ole täällä luistimia eikä suksia, joten en ole päässyt toteuttamaan mielihalujani. Viikonloppuna kävin kotikotona, mutta vasta kotimatkalla autossa muistin, että luistimet unohdin ottaa mukaan. Kyllä harmitti ja teki mieli pyytää kuskia kääntymään takas, mutta oltiin jo puolessa välissä matkaa. Joka päivä kouluun mennessä nään ihmisiä luistelemassa ja hiihtämässä jäällä ja harmittaa etten voi olla itse siellä. Siskon kanssa kyllä oli puhetta että mennään siskon kihlatun ja mun tapailukumppanin kanssa retkiluistelemaan tässä joku kerta, kun sitä varten voi vuokrata retkiluistimet. Kivaa :superhymy:.
Lenkilläkin olen taas alkanut käydä ja todennäköisesti lähden kohta taas kävelemään tuonne kun löysin mukavan reitin viime viikolla. Odotan kovasti että lumet sulaa ja tulee kevät niin sitten voin juosta samaa lenkkiä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 03 Helmi 2009 20:58

Tuli flunssa kuumeen kera ja estää urheilun. Otinpa paidan pois ja pullistelin peilin edessä :keijo: Kyllä kelpaa katsella. Punttisali treeniä on ollut 3 kertaa viikossa ja lenkkeilyä 2-3 kertaa viikossa. Lenkkeilyt olen 5 vuotta mutta punttisalia ja lenkkeilyä yhdessä on 1 1/2 vuoden ajan. Muistan kuinka salilla tuskailin penkkipunerruksessa 30 kg nipin napin punertaen.Naisetkin teki sarjoja isommilla painoilla. Nyt teen 50 kg tangossa kolme sarjaa jossa on seitsemän toistoa. 70 kg olen nostanut penkistä. Humppa kahvoista on jäjllä vielä pienet jämät. Keväällä lenkkimatkat pitenee, luulisin että kroppa kiinteytyy vielä. Masussakin on sixpäkin esiaste. Vaimo haluaa nimensä tautuoida mun hauikseen. Ensi kesänä kuljen kesälomani ilman paitaa
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja Sippura » Ma 09 Helmi 2009 19:36

Hui. Kävin varovaisesti juoksemassa pitkän tauon jälkeen :O:

Ihan mukavasti rullaili vaikka en mennyt kuin ihan etanavauhtia ja vajaan
tunnin. Jos tästä vaikka saisi puremaa säännöllisemmälle lenkkeilylle..? Toi-
vottavasti. Ärsyttää nimittäin oma saamattomuus kun koko talvi on men-
nyt lokoillessa tekemättä suunnilleen mitään :viha:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 09 Helmi 2009 20:46

:D

Oli ihan k*rpä päivä töissä, joten oli kiva mennä miekkailemaan!
Muutenkin kyllä oli kivaa, kun oli taas ollu vähän tauko. Näki semmosiakin
tyyppejä, joiden kanssa ei ole tullut osuttua samoihin treeneihin lokakuun
jälkeen. :) Ja pääsin ottelemaan vasenkätistä vastaan, toisen matsin jopa
voitin! :) Ei taas malta odottaa perjantaihin, että pääsee uudestaan!
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Marilla » Ti 10 Helmi 2009 10:01

Olen hyvin tyytyväinen itseeni juuri tällä hetkellä.
Oon jo muutaman viikon ajan saanut yhtenä aamuna viikossa itseni ylös puoli kuudelta, suuntana uimahalli ja aamu-uinti ennen kouluun menoa.
Piristää mukavasti vaikka herääminen onkin välillä yhtä tuskaa.
Uinnin lisäksi olen vihdoin ja viimein saanut raijattua sukseni ladulle. Hiihtäminen on kivaa :).
Vieläkö saisin viikko-ohjelmaan yhden juoksulenkin, niin saisin rapakuntoni nousemaan.
"Dom små små orden är svåra ord
Och de hårda orden är enkla ord"
Marilla

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 11 Helmi 2009 00:32

Olin tänään luistelemassa. :jami: Taukoa oli monta vuotta, mutta luistelu sujui yllättävän hyvin. Kaaduin vain kaksi kertaa. Myötäpäivään osasin edelleen sirklata aika hyvin, mutta vastapäivään sirklaaminen ei ollutkaan niin helppoa. Ekaa kertaa kun olin sirklannut vastapäivään, kaaduin siinä vaiheessa, kun olin jo pysähtynyt. Toisen kaatumisen syytä en muista. Taisi olla joku tyyliin "kun menee takaperin mutkittelemalla, voikohan näin jarruttaa?...aha...ei voi." :D Tunnin verran luistelimme. Pitää päästä kyllä pian uudelleen luistelemaan. Oli se vaan niin hauskaa! :superhymy:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Ke 11 Helmi 2009 09:51

Sippura kirjoitti:Hui. Kävin varovaisesti juoksemassa pitkän tauon jälkeen :O:

Ihan mukavasti rullaili vaikka en mennyt kuin ihan etanavauhtia ja vajaan
tunnin. Jos tästä vaikka saisi puremaa säännöllisemmälle lenkkeilylle..?

Hehkutin Euforiat ja ahdingot -ketjussa hyvää fiilistä, ja pitenevien päivien lisäksi
katson hyvän olon johtuvan myös tuosta pienestä juoksulenkistä. Vaikka jaloissa on
havaittavissa edelleen lievää kivistystä edellispäiväisen lenkin jäljiltä, niin eilen il-
lalla viimeinen ajatus oli, että huomenna taas juoksemaan :D

Pikkupakkanen ja valoisa iltapäivä, lenkkarit jalkaan ja lenkille! :sydän:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 11 Helmi 2009 19:58

Puolikuollut olo. Maanantaina monta tuntia Wiillä pelaamista (Wiillä peluu on melkein urheilua :virnu: ), eilen tunti luistelua ja tänään harjoittelimme kaksi tuntia valssia, foksia ja jopa jenkkaa. :superhymy: Onneksi tunnin päästä pääsen saunaan. :sydän:

Olen tyytyväinen itseeni. Ehkä minäkin alan taas liikkua vähän enemmän.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 16 Helmi 2009 11:21

Galileo kirjoitti:Laskin, että olen ollut viimeksi öpaut yhdeksän vuotta sitten lauden päällä, joten katotaan miten äijän käy. :pepsodent:

Hyvin kävi. Lautailu on näköjään kuin polkupyöräily, jää muistiin. Ihan pystysuorassa rinteessä oli tosin hankaluuksia pystyssä pysymisessä, eikä Himokselta löytynyt muutaman isomman boksin lisäksi mitään hyppyreitäkään, että olisin voinut katkoa luitani. Sen sijaan mulla on nyt lihakset kipeät paikoissa, joissa mä en tiennyt, että mulla on paikkojakaan.

Bonuksena mestoilla oli esiintymässä Anna Abreu jonka keikalla oli niin vähän porukkaa, että pääsin muutenkin miesvoittoiseen eturiviin kirkumaan. :sydän:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 16 Helmi 2009 12:05

Ugh. Komppaan Galia, taitaa se lumilautailu olla sarjassamme niitä juttuja, jotka menevät luihin ja ytimiin.

Olen jumpannut enemmän ja vähemmän ahkerasti viikottain, vähintään 4 tuntia viikossa. Viime viikolla ja tällä viikolla olen ohjelmoinut itsestäni kyborgivaihteen silmään muutamana päivänä, ja vedän jopa 3 tuntia putkeen. Uni tulee kivasti ja pitäähän siinä liikkuessa hiki tulla. :keijo:

Eilen menin hölmöyksissäni syömään tukevahkosti ennen tuntia, seurauksena huonovointista ähinää tunnin verran. Pelkäsin lohikiusauksen kiipivän ylös hetkenä minä hyvänsä. Ei ollut muutenkaan voimaa yhtään, ehkä kaikki sitten kumpusi siitä laskemattomasta muonasta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 18 Helmi 2009 22:21

Hei, täällähän on saatu oikein kunnolla kevään liikuntameiningit alkamaan!
Hyvä kaikki!

Minä olen ollut enemmän kuin laiskana, mutta nyt käyn läpi forden meininkejä
ja treenaan uusia pilatesliikkeitä netistä. Niin ja vähän treenaan käsivarsien
nopeutta limupullojen kanssa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Sippura » To 19 Helmi 2009 10:17

Kipakka 10 asteen pakkanen on nyt hiukan häirinnyt juoksulenkkejä, ja
olenkin suosiolla vaihtanut juoksun reippaaseen kävelyyn ainakin näitten
pakkasten ajaksi. Keuhkot ei oikein tykkää noin kylmästä ilmasta, joten
en ole ehdointahdoin rankonut niitä sen enempää. Ennättäähän sitä juok-
semaan vähän myöhemminkin, eipä tässä mikään kiire ole :tilt:

Aina tähän aikaan vuodesta alan myös odottamaan sitä, että pyörätiet su-
lavat ja sauvakävelyn voi aloittaa taas pitkän talven jälkeen. Ja sitten kun
ne pyörätiet vielä harjataan hiekasta, niin sitten se taivas vasta aukeaakin :sydän:
Sitä tunnetta ei voita mikään kun on kunnon vauhti päällä, askel rullaa ja
soittimessa hyvää musiikkia.

Sauvakävely on parasta mitä voi tehdä housut jalassa ja sauvat kädessä :pahis:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Galileo » To 19 Helmi 2009 10:28

Mä luulin, että pyörätiet on polkupyöriä varten. Kiva sitten väistellä kävelytien puolelle nopeasti rullaavalla Crescentillä kun pyörätien on vallannut dementiahiihtäjät. :norsu:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Sippura » To 19 Helmi 2009 10:54

Galileo kirjoitti:Mä luulin, että pyörätiet on polkupyöriä varten. Kiva sitten väistellä kävelytien puolelle nopeasti rullaavalla Crescentillä kun pyörätien on vallannut dementiahiihtäjät. :norsu:

Mä oon sen verran juntti, että mulle pyörätiet ja kävelytiet on ihan sama asia.
Maalla se ei oo niin tarkkaa :tilt:
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 20 Helmi 2009 15:13

Olin eilen luistelemassa tunnin verran. Pysyin jopa pystyssä koko ajan. :D Matkalla ystäväni luo tosin kaaduin kaksi kertaa. :virnu:

Harmi, että nyt ei oikein ole aikaa luistelulle, kun on niin paljon kaikkea muuta. Höh. :(
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 20 Helmi 2009 19:44

Itsekkin kävin luistelemassa parin vuoden tauon jälkeen. :D Ai että se on kivaa! :D Huomasin osaavani sirklata! :D En ole ennen osannut! :D

Enkä kaatunut kertaakaan, tosin myöhemmin päivällä kaaduin tasaisella maalla ja nyt on patti polvessa.

Haaveena oli lähteä huomenna tuusulanjärvelle pari kierrosta luikkaamaan, mutta en nyt sitten tiedä. Jotkut sanoo että siellä on hyvä jää ja jotkut sanoo että se on pilattu. :riips: Ei viitsisi mennä sinne asti tarkistamaan asiaa ja tulla takaisin läheiselle luistelukentälle. Ja luistelu-kentällä ei saa samaa fiilistä kuin järven jäällä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu