Nyt on kuitenkin niin kiireistä aikaa, ettei kirjanlukurentoutushetkeä juuri löydy, mutta katsotaan.

Aurora B. kirjoitti:Aloitetaanko ensimmäisestä?

Lumikki75 kirjoitti:Aurora B. kirjoitti:Aloitetaanko ensimmäisestä?
Luettu!

Ja tuo Juhani Ahon Juhan nyt luulisi menevän lävitse. Se ei kuulosta vaikealta. 
Nugat kirjoitti:Ajattelin, että voisiko tuota Sadan kirjan-listaa yhdistää tähän? Kun mentäisiin jonkun listan mukaan, niin pystyisi aina varautumaan mikä kirja on tulossa luettavaksi. Näin saisi tuon listan kirjoihin lisää motivaatiota ja intoa lukea. Sitä voi sanoa saavuttaneensa jotain, kun Sadan kirjan-lista on kaluttu.

Mitä? Kuulostinko varmalta voittajalta?
Nyt erehdyitte.
Mä ainakin oon messissä. Ja palkinnoksi vähintään joku tittelimuutos tms. Ja kyllä mielelläni lukisin jo luettujakin kirjoja uusiksi (tuolta löytyy kaikkea kivaa), eli i'm game.

Lyyra kirjoitti:Saako ottaa varjolistaltakin? Kun menin yhdistämään ne ja lajittelemaan kahteen yhdistelmälistaan sen mukaan, että ovatko kotimaisia vai ulkomaisia. Ja merkkasin jo ne, jotka oon jo lukenu, heh..
Ajattelin, että jutun juju olisi se, että saavuttaisi edes tuon Sadan kirjan listan. Sitten siitä voisi olla ylpeä. Jos tuon varjolistan ottaa mukaan, voi motivaatio lähteä piankin jos tuntuu, ettei noita saa ikinä luettua.

Lyyra kirjoitti:No ei kai kukaan nyt sataa kirjaa lue vuoden loppuun mennessä kuitenkaan!
...
Vai lukeeko?
Sitähän voi vahingossa sivistyä. 

), oon lukenu noista 540 21 lukutaitoisen vuoteni aikana yhteensä 23, joten mun kohdalla ei ainakaan ole mitään toivoa, että satasen listan saisin täyteen. Ja siitä johtuen mulle on ihan sama kummalta listalta kirjoja poimitaan (kun mahdoton urakka on edessä kuitenkin). Varjolistalla oli vaan mun mielestä enemmän kiinnostavia kirjoja. Enkä kokenut ideaa siten, että tässä olisi jotain tavoitteita että pitäisi koko lista lukea, vaan että olisi kiva lukea mahdollisimman paljon, ja fordekisa motivoisi siihen.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa