Nyt kerron varoittavan esimerkin vauva-elämästä.
Sitten kun on soseaika ja jos ajattelitte lämmittää sen soseen vesihauteessa mikron sijaan (siis
että laitetaan kiehuvaa vettä syvälle lautaselle ja sitten se itse ruoka laitetaan pienelle matalalle
lautaselle, ja se matala lautanen laitetaan sen syvän lautasen päälle jolloin ruoka rupeaa lämpeämään
näin...), laittakaa se kuumavesi-lautaskasa tarpeeksi kauas vauvasta niin ettei tapahdu mitään
vahinkoja.
Esikoisen aikana oltiin hyvin varovaisia tämän asian kanssa ja niin olin kuopuksenkin kanssa.
Mies taas oli jo asian unohtanut, ja alkoi syöttämään pojalle ruokaa. Käänsi sekunniksi pään ja
poika ehti vetästä sen vasta kiehuneen veden päälleen. Itkuhan siitä tuli. Ja palovamma pojan
oikeaan käteen.

Nyt ollaan viikko käyty sairaalassa joka toinen päivä vaihdattamassa siteet pojan käteen, ja näillä
näkymin nyt perjantaina pitäisi olla viimeinen kerta. Sen jälkeen pitäisi riittää kotihoito.
Mutta voi hitto kun se säikäytti! Koskaan ei näköjään voi olla tarpeeksi varovainen asian kanssa.
Pahemminkin olisi voinut käydä, mutta onneksi vaatteet suojasivat jalat ja vasemman käden (joille
myös kaatui sitä vettä). Oikeaa kättä se ei jostain syystä suojannut, ja sitä siis ollaan nyt hoivattu.
Mitään arpea siitä ei pitäisi jäädä sillä pienillä lapsilla iho uusiutuu koko ajan. Onneksi.
Että näin meillä.
Mutta on mulla iloisiakin uutisia. Ainakin itselleni iloisia. Poika oppi kuin oppikin tuttipullosta
juomisen taidon. Ihana poika.