Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Purple » To 19 Maalis 2009 00:59

Crux kirjoitti:Mun mielestä on vähän höpsöä osallistua kristilliseen toimitukseen esimerkiksi kummina jos ei usko koko asiaan ollenkaan. Siis siihen mikä kummin alkuperäinen tehtävä on ollut. Toimia hengellisenä oppaana ja avustaa kristilliseen kasvatukseen. En mä yhtään sitä kiellä etteikö lapsi tarvitse ympärilleen tolokun aikuisen mallia monenlaista. Uskovaa ja ei uskovaa. Mut mä en henkilökohtaisesti pyytäisi lapseni kummiksi ihmistä joka haistattaisi piut paut koko kummiuden alkuperäiselle missiolle.

Myöhemmin lapsen konfirmaatiotilaisuudessa pyydetään kummeja alttarille siunaamaan lapsi. Siinäkin kohtaa tuntuisi hassulta jos sinne menisi tyyppi joka ei koko touhuun usko. Eikä sinne uskomaton varmaan haluaisi mennäkkään.

t. Tiukkis.

Kaivoin kummitodistuksen esille. Siellä puhutaan mm. seuraavaa:

".. Merkittävää on, millainen aikuinen sinä olet lapselle. Lapsi tarvitsee vanhempiensa lisäksi läheisiä, turvallisia, luottamusta herättäviä aikuisia ympärilleen.

Sinut on kutsuttu olemaan yksi heistä. Parhaiten olet sitä rakastamalla lasta."

"Lapsen vanhemmat haluavat kummit tuekseen. Tehtäväsi ei ole neuvoa eikä opastaa heitä kasvatuksessa, mutta voit olla käytettävissä, kun he haluavat kääntyä puoleesi ja puhua lapsestaan kanssasi. Lapsen kasvattaminen ei ole helppoa. Vanhemmat tarvitsevat ystävää, joka on kiinnostunut heidän lapsestaan ja joka haluaa tuottaa hänelle iloa."

"Tärkeintä on, että olet aidosti sitä, mitä seurakunnan jäsenyys sinulle merkitsee. Tehtäväsi on puhua lapsen puolesta. Sen voit tehdä muistamalla lasta rukouksessa. Kummina voit opastaa lasta seurakunnan toiminnan piiriin hänen varttuessaan. Siellä opimme syvemmin tuntemaan ja tietämään sen, mitä merkitsee olla kastettu seurakunnan jäsen."

Kristillinen kasvatus on varmasti ollut alunperin kummin tehtävä, mutta edes kummitodistuksessa asiaa ei enää ilmaista niin.

Lyyra sanoi hyvin siitä, että tärkeää on, että lapsen vanhemmat ja kummit ovat samaa mieltä siitä, millaista kummiuden oletetaan olevan. Toisille, kuten Cruxille, se merkitsee uskoa ja kristillisyyttä, toisille jotain muuta. Saa olla "tiukkis" jos siltä tuntuu, jos ei niin sitten ei.

Itse en ole käynyt kummilasteni vanhempien kanssa keskustelua uskosta kun minua kummiksi pyydettiin. En liitä rooliini kummina uskonnollisuutta, koska en ole uskova. Silti suhtaudun kummiuteen vakavasti, on kunnia-asia saada olla lapselle kummi. Ja kun tulee konfirmaation aika, menen alttarille jos pitää mennä. Tärkeämpää kuin se, haluanko mä olla siellä, on se, haluaako lapsi mun olevan siellä.

Kuten muutkin jo sanoivat, osallistutaan sitä muihinkin kirkollisiin menoihin, vaikka ei uskottaisikaan. Niissä on kyse niin paljon muustakin kuin uskosta.
Purple

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 19 Maalis 2009 12:01

Mukava kompata muita ;) Ihan näin mekin ajatellaan - ja kummilapsia on neljä. Erosimme kirkosta "kummituksien" jälkeen, mutta koska ko. perheetkin ovat vain tapakristittyjä, ei siitä mitään suuria keskusteluja pidetty. Meillä ei ole mitään aikomusta aivopestä muksuja mihinkään suuntaan, mutta jos uskonasioista tulee joskus heidän aloitteestaan puhetta, varmasti kerron mitä rehellisesti ajattelen. Vastaan kysymyksiin, jos niitä tulee. Kirkossa pidettäviin juhlatilaisuuksiin aiomme osallistua kuten ennenkin. Hautajaiset, ristiäiset, konfirmaatiot, vihkiäiset ovat perheille ja suvuille tärkeitä tapahtumia, joten luonnollisesti olemme niissä läsnä.

Olin itse aktiivinen seurakuntalainen aikuistumiseen asti ja kävin seurakunnan päiväkerhossa, tyttökerhossa, lukuisilla leireillä muksuna, ripari, isoskoulutus ja vaiks mitä. Päälle viisi vuotta itse tyttökerhonohjaajana ja isosena. Mutta ei minulla koskaan sitä uskoa ollut eikä tullut, vaikka muuten puitteet olivat mallillaan. Kerhonohjaajana pidin toki joitakin harvoja hartauksia, mutta yleensä keskityimme vain leikkimiseen ja askarteluun. Mielestäni olisi ollut väärin, että olisin vain säälimättä indoktrinoinut kersoja. Mielestäni uskonasioista pitäisi puhua vasta sitten, kun lapsen/nuoren henkinen kehitys on tarpeeksi pitkällä. Kerhoikäinen vain toistaa sitä mitä näkee ja kuulee, eikä hallitse kriittistä ajattelua. En kuitenkaan saanut omasta linjastani yhtään valitusta, joten jatkoin niin loppuun asti ja sain läksiäislahjaksi pomolta kauniin raamatun. Tuolla se on hyllyssä nytkin - Mormonin kirjan vieressä. :p
Fantsu

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 19 Maalis 2009 12:32

elegia kirjoitti:Aika kaksipiippuinen juttu kyllä tuo, että ollako kummi vai eikö olla, jos ei itse usko. Tai osallistuako muihin uskonnollisiin toimituksiin, jos ei usko. Kyllä mä ainakin suostuisin kummiksi ja osallistuisin (ja osallistunkin) uskonnollisiin toimituksiin, jos kyseessä on joku läheinen henkilö, jolle on tärkeää että minä olen läsnä. Kyllä se minusta menee uskon asioiden ja ideologioiden edelle. En mä jäisi pois vaarini hautajaisista siksi, että en itse usko.

Samoilla linjoilla elegian kanssa. Huolimatta siitä, etten kuulu kirkkoon, osallistun kyllä ristiäisiin, häihin ym. kirkollisiin tapahtumiin, joita suvussa tai ystäväpiirissä vietetään. Uskonnollisen näkökulman sijaan miellän ne enemmän perhejuhliksi, joita halutaan viettää läheisten ihmisten kanssa. Uskon, että jotkut jopa loukkaantuisivat, jos jättäytyisin tällaisista juhlista pois.

Muutama vuosi ennen kirkosta eroamista minusta tuli sylikummi. Olen miettinyt kummin roolia ja omalla kohdallani näen asian siten, että olen aktiivisesti mukana lapsen elämässä, mutta esim. konfirmaatiossa toinen lapsen muista kummeista hoitaa siunaamisen alttarilla. Tiedän, ettei tämä haittaa lapsen vanhempia, sillä he eivät ole uskovaista sakkia, eivätkä minua kummiksi valitessaan toivoneet minua paimentamaan lasta lauman pariin. :p
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Aurora B. » To 19 Maalis 2009 13:03

"Uskonnottomien bussikampanjat ovat kansainvälinen ilmiö, jonka aloitti Ariane Sherine Englannissa vuoden 2008 lopulla. Kampanjan tarkoitus oli toimia vastapainona Lontoon busseissa aiemmin olleelle uskonnolliselle kampanjalle, jossa uhattiin kristinuskoon kuulumattomia helvetin tulella." uskomaton.fi

"The campaign began when comedy writer Ariane Sherine saw an advert on a London bus featuring the Bible quote, When the Son of Man comes, will He find Faith on this Earth? [sic]. A website URL ran underneath the quote, and when Sherine visited the site she learned that, as a non-believer, she would be condemned to everlasting separation from God and then spend all eternity in torment in hell." atheistbus.org

:epäilevä:

Lievästi tarkoitushakuista muuntelua. Jos teitä kiinnostaa, niin Arianen vertauksillaan hämmentävän kommentin löytää Guardianin sivuilta, ja sivusto, jolta Ariane löysi ahkeran kaivelun ja etsinnän tuloksena yllättävän raamatullisen tuomionsa, oli http://www.jesussaid.org .

Ihme leuhotusta.

Kummiasiaan vielä. Ensimmäisen kummipyynnön aikoihin en ollut näitä asioita juurikaan edes ajatellut, eikä veljen kanssa edes tullut puhetta siitä, mitä he minulta kummina odottavat. Ei ainakaan lahjoja, viime jouluna jopa pyysivät, etten osta muksuille lahjoja, kun saavat niin paljon muutenkin :p Toisen kummipyynnön aikaan olin jo miettinyt kirkosta eroamista, ja sen toin kyllä ilmi kun kummiksi pyydettiin. Vanhempien (toinen veli vaimoineen) vastaus oli, että tärkeämpää on se, että lapsella on turvallisia aikuisia lähipiirissä. Uskonnollinen kasvatus tulee sitten muualta.

Molemmat veljet kyllä tietävät mun suhtautumiseni kristinuskoon ja kirkkoon, joten jos he todella olisivat halunneet lapsilleen uskonnollisen kummin, eivät he olisi mun puoleen kääntyneet.

Ensimmäinen kummipoika 6 v. huojensi mun pohdintoja pamauttamalla taannoin hoitokeikalla iltapalan aikaan ilmoille kysymyksen "mistä ihmiset ovat tulleet?" Pienten tarkentavien kysymysten jälkeen totesin, ettei tarvitse ruveta puhumaan kukista ja mehiläisistä (olin lievästi ilmaistuna helpottunut :keijo: ), vaan vähän syvällisemmistä. Varovasti kuitenkin aloitin, kun en tiennyt, mistä tuulee, lapsen toiset isovanhemmat ovat kovinkin uskonnollisia. Kerroin, että jotkut uskovat, että meidät on luotu, ja toiset, että olemme kehittyneet. Jaarittelin tovin molemmista näkemyksistä, kieli keskellä suuta toki, kun kummipoika kysyi, kumpaan minä uskon. Tieteelliseen selitykseen, vastasin, ja kummipoika tyytyväisenä siskollensa, että uskoo samaan kuin tätikin :keijo: Tunnustin kaiken veljelle, veli vain sanoi, että hän on juuri opettanut pojalle evoluutioteorian :o: Huh. Ilmeisesti veljenpoika vain testasi joko omia tietojaan tai sitä, mitä toinen aikuinen isän jutuista tuumaa. Iski vaan melkoisella voimalla tietoisuuteen, kuinka minunkin sanomisillani voi olla iso vaikutus lapsen maailmankatsomuksen kehittymiseen. Omg, mitä jos mä pilaan ne?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 23 Maalis 2009 13:18

Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Maalis 2009 12:36

Kuulostaa pahalta, toisaalta ymmärrän. Perusoikeus tarkoittaisi sitä, että valtioilla olisi velvollisuus kaikille puhdas vesi tarjota. Käytännössä se on mahdotonta useankin valtion kannalta, sekä kustannus- että poliittisista syistä. Tietenkään tämä ei tarkoita, etteikö sellaiseen perusoikeuteen voitaisi pyrkiä. Positiivistahan uutisessa oli, että kansainvälinen vesifoorumi keräsi ennätysmäärän osallistujia.

Joskus vuosikausia sitten tuli töllöstä dokumentti, olisikohan ollut Etelä-Amerikan joku maa, jossa vesi itsessään oli yksityistetty ja maksullinen, ei siis pelkästään veden käsittely. Slummeissa elävät joutuivat maksamaan katoilta keräämästään sadevedestäkin jotain. Muistelisin, että vesiyhtiö valvoi etujaan jopa slummeissa. Tiedot on hataria, koska siitä on varmasti yli 10 vuotta, kun sen dokumentin näin. Jäi kuitenkin mieleeni tuo, maksullinen sadevesi...

Toki Suomessakin maksetaan sadevedestä, tai pikemminkin sen viemäröinnistä.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 24 Maalis 2009 13:06

Aurora B. kirjoitti:Toki Suomessakin maksetaan sadevedestä, tai pikemminkin sen viemäröinnistä.

Mitä tuo tarkoittaa? Tavallinen kuluttajahan maksaa jätevesimaksun käytetyn puhtaan veden mukaan, eli maksaa siitäkin vedestä, joka käytetään esim. kasteluun tai autonpesuun eikä päädy viemäriin, mutta ei muualta kuin hanasta tulevasta vedestä. Ketä laskutetaan sadevedestä ja miten?
Purple

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 24 Maalis 2009 13:46

Purple kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti:Toki Suomessakin maksetaan sadevedestä, tai pikemminkin sen viemäröinnistä.

Mitä tuo tarkoittaa? Tavallinen kuluttajahan maksaa jätevesimaksun käytetyn puhtaan veden mukaan, eli maksaa siitäkin vedestä, joka käytetään esim. kasteluun tai autonpesuun eikä päädy viemäriin, mutta ei muualta kuin hanasta tulevasta vedestä. Ketä laskutetaan sadevedestä ja miten?

Ensimmäinen maksuerä on sen sadevesiviemärijärjestelmän rakentamiskustannus. Ja siihen puhtaan veden hintaan luonnollisesti on sisällytetty sen sadeveden käsittelykustannukset.
SirPet

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 24 Maalis 2009 13:52

Mitkä sadeveden käsittelykustannukset? Miellä ainakin sadevesiviemärit laskee järveen.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 24 Maalis 2009 14:03

Meillä Turussa tälleen: http://www.turku.fi/Public/default.aspx?contentId=91532

Alkavat perimään korotettua maksua niiltä kiinteistöiltä, joilla ei hule-vesiä johdeta eri viemäriverkkoon.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 24 Maalis 2009 14:09

Kuolo kirjoitti:Mitkä sadeveden käsittelykustannukset? Miellä ainakin sadevesiviemärit laskee järveen.

Lienee kaupunki kuitenkin rakentanut sen röörin siitä teidän kadulta sinne järveen, ja sen rakennuskustannuksia sitten ainakin maksatetaan ja sitten sitäkin järjestelmää pitää pitää yllä. Ja joissain paikoissa ei päästä viettoviemärillä jorpakkoon asti, vaan välillä pitää olla pumppaamo - lisää rakennus- ja ylläpitokuluja.
SirPet

ViestiKirjoittaja Kuolo » Ti 24 Maalis 2009 14:13

En oo asiasta varma, mutta epäilisin, että sadevesiviemärin, kuten kaiken muunkin kunnallistekniikan rakennuskustannukset menee kuitenkin verovaroista.
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja SirPet » Ti 24 Maalis 2009 14:28

no varmasti tulee verorahoistakin hyväkin osa - yhtä kaikki verojen keruuhan on julkishallinnon tapa kerätä rahoitustaan. Vesimaksukin menee myös sinne kunnan kassaan, samaan kasaan niiden veromaksujen kanssa.
SirPet

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 24 Maalis 2009 16:33

Nimenomaan tuota hulevesimaksua tarkoitin maksullisella sadevedellä. Törmäsin itse siihen pari-kolme vuotta sitten, kun etsittiin omistusasuntoa. Silloin täällä suunnalla oli pieni polemiikki aiheesta, olikohan aikomuksissa ruveta perimään hulevesimaksua myös omakotitaloiltakin, vai meinattiinkohan maastoon imeyttäminen kieltää... En (yllättäen...) muista tarkkaan, mutta lähdin kuitenkin sen seuraksena selvittämään, että mikä kumman hulevesi, ja miksi se maksaa.

Jotenkin epämääräinen olo tulee. Täällä joutuu maksamaan siitä, että ylimääräisestä puhtaasta vedestä pääsee eroon, samalla kun puoli maailmaa kituuttaa puhtaan veden puutteesta.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 25 Maalis 2009 00:02

Tekisi mieli käyttää hulevesi-kortti:

"Hulevesi! Mikä vitun hulevesi? Ei oo sana! Tähän tiivistyy maailman pahuus! Hulevesi ja OYJ! :gaah: Pientä ihmistä sorretaan!"

Vastaavan hulevesi-avautumisen olen kuullut laskujeni mukaan nyt tasan 798 kertaa. :p Uskoisin, että eniten siinä ärsyttää juuri se, että hulevesi ei ole sana, mutta maksaa täytyy. Esimerkiksi jätevesi on sana. Kuulostaakin siltä, että tämä on syytä maksaa.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 26 Maalis 2009 11:43

Iltasanomat uutisoi (sama Aamulehdessä):
Saari esiintyi netissä Wumpscut-nimimerkillä IRC-gallerian yhteisössä Zero Hour: Massage at Columbine High, joka viittaa kyseisessä koulussa tapahtuneeseen verilöylyyn, ja yhteisössä Misantropia (Ihmisviha).

Ei helv.... Hieromakoulu? Laitoin jo palautetta molempiin lehtiin.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 26 Maalis 2009 12:05

Nyt "Zero Hour: Massagre at Columbine High"

Ei ne vaan osaa... Lähetin uuden viestin ja tällä kertaa kirjoitin sanan isoin kirjaimin. Toiv. kukaan teistä ei ole tuolla töissä... :virne:
Fantsu

ViestiKirjoittaja Kuolo » To 26 Maalis 2009 13:55

No mut ilmeisesti palaute meni perille :virne:
Kuolo
Site Admin

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Pe 27 Maalis 2009 11:56

Eikös täällä ole sanaakaan Nashista sekä Imbi Pajun ja Sofi Oksasen kirjasta "Kaiken takana oli pelko"?

Eilen A-Talk ohjelmassa olivat vieraina Johan Bäckman, Leena Hietanen, Jutta Zilliaccus ja Oula Silvennoinen. Täytyy sanoa, että harvoin on nähnyt noin todellisuuspakoisia ihmisiä kuin Leena Hietanen ja Johan Bäckman. Leena Hietanen oli ihan tosissaan sitä mieltä, että pronssisoturi -patsaan siirtäminen olisi ollut Putinille ihan pätevä syy lähettää tankkeja Viroon. Molemmat ko. henkilöistä olivat sitä mieltä, että Viroa ei miehitetty, vaan se liitettiin rauhanomaisesti Neuvostoliittoon. Jutta Zilliaccuksen kertomuksiin tutuistaan, jotka lähetettiin lapsina Siperiaan, Johan Bäckman oli sitä mieltä, että se on vaan propagandaa. Ja Viro on rasistinen Apartheid-valtio.

Se on ihan totta, että vironvenäläisten asemasta kyllä voitaisiin keskustella ja siinä on ongelmia, ihmetyttää vaan mitä tämä dosentti ja toimittaja pyrkivät näillä jutuillaan saavuttamaan. Ainakin sen saivat aikaan, että ostan tuon teoksen vaikka ihan kiusallani.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja DarkSide » Su 29 Maalis 2009 03:24

Persujen rivit rakoilevat. Hallislaiset kiroavat nyt Soinin maan rakoon ja keräilevät kannatuskortteja saadakseen "Mestarin" valituksi rysseliin. Puhuvat jopa 100 000 äänen saamisesta. Tehdään kuulemma historiaa.

Eh.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 30 Maalis 2009 14:56

DarkSide kirjoitti:Persujen rivit rakoilevat. Hallislaiset kiroavat nyt Soinin maan rakoon ja keräilevät kannatuskortteja saadakseen "Mestarin" valituksi rysseliin. Puhuvat jopa 100 000 äänen saamisesta. Tehdään kuulemma historiaa.

Eh.

Muistaakseni hesarista luin poliitikan kommenteista, että Perussuomalaisille olisi tehty taiten (kaikki Kyllä, herra ministeri-sarjan ystävät tietävät varmaan miten ;) )selväksi, että jos osoitatte poliittisen ilmaston tarkkaa havainnointia, ja teette sen mukaisia päätöksiä aiheesta maahanmuuttokriittiset EU-vaaliehdokkaat, niin ehkäpä hyvinkin seuraavien eduskuntavaalien, jos ylitätte jälleen vaalilainsäädännössä tarkemmin määritellyt äänestysrajat, jälkeen on mahdollista että asemaanne suomalaisessa valtakunnan politiikassa arvioidaan suhteuttaen siihen, kuinka hyvin aiempina aikoina on nähty yhteistyön ja poliittisten näkemysten yhtyvän, hyvinkin positiviiseen sävyyn valtakunnan tärkeimpiä asemia täytettäessä.

Suomeksi: me ei haluta mitään "Suomessa rasistisia ehdokkaita!" lööppejä ulkomaan mediaan. Jos nyt pelaatte palloa, ensi vaalikierroksella Soi--- joku teistä saa ikkunallisen työhuoneen ja hienon viran. Paitsi jos haluatte että me eristämme teidät poliittisesti lopullisesti. Comprendez?

Soini taisi tehdä valintansa.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ma 30 Maalis 2009 16:10

Soini teki varmasti viisaasti.

Hallislaisten jutut muistuttavat välillä uskonnollista hurmosta.

Mitähän ne maahanmuuttajat ovat huomaamattani tehneet, kun tuntuvat olevan kaikkiin ongelmiin syypäitä?
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 31 Maalis 2009 11:30

Luulen, että vaaliliitolla kristillisten kanssa on ollut asian kanssa jotakin tekemistä. Päivi Räsäsen olisi ollut vähän vaikea perustella, miksi hänen puolueensa kannattajien äänien pitäisi hyödyttää Halla-ahoa. Lisäksi Soinikin varmaan huomasi, että miehen liepeillä pyörii sellaista porukkaa, jota kovin moni ei omalle takapihalleen halua.

En kyllä ymmärrä miksi kukaan äänestäisi EU-parlamenttiin miestä, jonka ainoa poliittinen kokemus rajoittuu muutamaan kuukauteen kaupunginvaltuustossa. Yhtä hyvin voisi äänestää Jani Sievistä.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ti 31 Maalis 2009 13:14

LazyBastard kirjoitti:En kyllä ymmärrä miksi kukaan äänestäisi EU-parlamenttiin miestä, jonka ainoa poliittinen kokemus rajoittuu muutamaan kuukauteen kaupunginvaltuustossa. Yhtä hyvin voisi äänestää Jani Sievistä.

Do not underestimate the power of the herraviha :keijo:

Soini kuulema on ilmoittanut myös, että jos hänet valitaan, hän on EU-hommissa vain puolitoista vuotta, ja sitten palaa takaisin Suomen päivänpolitiikkaan (mitkäs vaalit meillä sitten ovatkaan?).

On muuten hienoa taas huomata miten valta korruptoi ja täydellinen valta on kivaa: aikoinaanhan Soini halveksui eu-vaaleja ja ilmoitti että hän ainakaan ei siis niinku koskaan ikimaailmassa asettuisi ehdolle eu-vaaleihin.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 31 Maalis 2009 13:30

Miten mä muistelisin, että joku keskustalainen ex-ulkoministerikin vähän viran puolesta haukkui EU:ta, kunnes meni sinne töihin.

Suomessahan ajatellaan EU-edustajuus nimenomaan niin, että laitetaan sinne, niin päästään niistä eroon. Kuten vaikka Jäätteenmäki, Väyrynen, Kauppi...

--

Nykyiseen poliittiseen keskusteluun kyllä jopa toivoisi, että Väyrynen vähän puolustaisi Vanhasta, kun kaikki samaa miestä grillaavat. Vanhasta haukutaan nyt niin laajasti, että se alkaa käydä mauttomaksi ja ennen kaikkea liian helpoksi.

--

Soini taas on ollut kolmet vaalit niin kovassa nosteessa, että joskus siihenkin tulee taite alaspäin. Sisu-siivelle Soini alkaa muistuttaa liikaa peruspoliitikkoa, joka hänestä menestyksen myötä on muovautumassa. Siinä vaiheessa, kun yhteistyö alkaa, on hiottava liian terävät kulmat pois ja kyettävä kompromisseihin. Äänestäjät kuitenkin odottavat mitäänkumartamatonta sankariheerosta, joka menee eduskuntaan haistattamaan koko porukan ja tarjoaa "hyvää viihdettä".

Onko äänestäjille sitten miten realistinen käsitys politiikasta ja kenen vika se on, sitä voi miettiä. (Ei ole. Median = Timo T. A. Mikkosen)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä