Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 19 Huhti 2009 22:39

urakka kirjoitti: En ole mikään suuri Muru-eskimo-fani, koska olen tähän asti ollut sitä mieltä että se on ehkä ankein jäätelö maan päällä, ja vaan jotkut vielä ankeammat 70-luvun lapset voi tykätä siitä, mutta ehkä muutan mielipiteeni.

:femmat: Minäkään en ymmärrä tavallisen Muru-eskimon päälle. Vaniljajäätelö on tylsää ja se suklaa siinä pahaa. Minttu Murussa (siis tämä kirjoitusasu on kääreestä) on tummempaa suklaata, joten vetoaa heti ihan eri lailla meikäläiseen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja urakka » Su 26 Huhti 2009 20:19

Maistelin uutta jätskiä, Classicin Pienempi-sarjan Tummasuklaa-chiliä. Ihan hyvää oli, chili ei ollut mitenkään voimakas maku, mutta vähän sellainen lämpöinen jälkimaku jäi, sopi suklaan kanssa hyvin yhteen. Jäätelö oli kans sopivan kermaista, ei mitään laktoositonta könttiä. Itelle tuli tietysti maha vähän kipeäksi, mutta se nyt selittyy jonkinasteisella maitovammalla. Pieni koko oli ehkä paras puoli, mulle on ehkä tullu vanhuus, mutta enää ei jaksa vetää ämpärillistä jäätelöä kerralla, vaan sellanen makupalakin riittää. Ehkä siksi myös aiemmin mainittu Muru-Minttu vaikutti niin hyvältä. :virne:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja elegia » Su 26 Huhti 2009 20:29

Maistelin tuota samaa Classicin Tummasuklaa-chiliä perjantaina auringonpaisteessa. :D
Oli oikein hyvää!! Minäkään kun en pahemmin isoista jäätelöistä välitä, varsinkaan noista suklaajööteistä, joten tämä oli sopivan pieni. Altaallahan huomio tietysti kiinnittyi ensimmäiseksi sanaan CHILI, muuten tuskin olisin ostanutkaan. Chiliä oli tosiaan sellainen hienoinen vivahde vain, mutta ihan riittävästi. Pidin kyllä kovasti! :D
elegia

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Huhti 2009 22:58

Avasin jäätelökauteni torstaina. Kevään ensimmäinen ulkona syöty jäätelö! Kotimatkalla tuli sellainen olo, että on pakko saada jäätelöä. Nopeasti lähikauppaan ja jäätelöaltaan äärelle. Valikoima ei ollut kovinkaan hyvä, mutta silti oli vaikeuksia päättää. Mukaani tarttui tuttu ja turvallinen Daim-tuutti. :kuola: Daimia siinä on mielestäni liian vähän, mutta suklaalla vuorattu rapea vohveli tuo huomattavasti lisäpisteitä. Tykkään. :peukku:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 27 Huhti 2009 10:55

Minä avasin ulkojäätelökauden eilen. Olisin halunnut syödä jonkun hedelmäisen jäätelön, mutta kioskilla ei ollut. Jouduin tyytymään Classicin Pienempi-sarjan maitosuklaa-crispiin ja oli se ihan hyvää. Vappuna voisi säistä riippuen käydä ostamassa irtojäätelöpallon tai pehmiksen. :kuola:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 27 Huhti 2009 15:03

Lämpimät päivät ovat kyllä aiheuttaneet jäätelönälkää. Viime päivinä on tullut tavaksi käydä kotiin tullessa ostamassa Ingmanin Totally Black-jäätelöpuikko, joka on siis kokonaisuudessaan lakritsijäätelöä. Yleisesti ajatellen jäätelömakuni on varsin laaja, ja esimerkiksi Classic-minttupuikkoja tuli pistetyksi poskeen viime kesänä. Aivan mahtavaa oli myös joku vuosi sitten huomata Geisha-tuutin ilmestyminen, sillä Geisha-suklaan maku jäätelöön yhdistettynä on lähes taivaallinen.

Joskus takavuosina oli olemassa lähinnä länsirannikolla tunnettu Sun Ice-jäätelömerkki, jota pietarsaarelainen Sundellin tehdas valmisti uniikilla reseptillään. Sittemmin Saarioinen taisi ostaa Sun Icen ja pian koko merkki katosi. Jos vielä joskus saisi Sun Icea maistaa, niin mahtavaa kyllä olisi. Mielestäni mikään nykyinen jäätelömerkki ei sen maulle vedä vertoja.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 27 Huhti 2009 15:57

Oi, Sun Icen jäätelö :huoh: Lempparijätskit löytyi heidän jäätelökioskeista.

Olen löytänyt hämmentävän poikkeaman jäätelövalikoimassa. SIA:n jätskit eivät aiheuta kovin pahoja vatsanväänteitä :o: Ja maistamani maku, jota en juuri nyt muista :p , oli ihan hyväkin. Niitä vain ei meinaa löytää mistään täältä, tai ei ainakaan käyttämistäni vakikaupoista. Täytyy etsiä ja tankata aina puolen vuoden satsi kerralla pakastimeen.

Päivikselle tervetuloa, ja jos olet se sama päivis kuin vanhallakin fordella, niin kiva nähdä pitkästä aikaa :D
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 27 Huhti 2009 23:29

Sun Ice :sydän:. Siinä vasta oli jäätelö! Suklaatuutit oli mun ehdottomia lemppareita. Siellä oli sisällä sellainen "tikku" sitä suklaata mikä leveni tötterön loppua kohden. Se suklaa oli niin hyvää! Nykyisten suklaajätskien suklaat ei ole mitään sen rinnalla.
Isäpuoli ajoi aikoinaan täällä etelässä noita jätskejä ja joskus sieltä kuormasta tippui niitä kioskeihin meneviä useiden litrojen astioita. Hitto vaan että liian usein se oli mansikkaa ja muistan miten yhtenä loppukesänä ei kaverit tulleet käymään kun oltiin aina syöttämässä niille sitä mansikkajäätelöä :virne:.

Mä olen solero-fani. Se tavallinen solero menee lähes aina. Vaikka mun mielestä nykyään ne ei ole enää yhtä hyviä kuin silloin tullessa :nirppa:. Ostin tänään "uutuuden" berry-soleron. Jokunen vuosi sitten oli sellainen kirpsakka punapäälysteinen hedelmä-solero jonka sisus oli samaa kuin siinä tavallisessa. Tässä berryssä oli marjaisaa jäätelöä sisällä ja siinä kuoressa jotain mustikkaa muistuttavia "kuoria" :friikki:. Ei se nyt mitenkään pahaa ollut, mutta ikävä tuli sitä punaista kirpsakkaa päällystä. Snif. Tämä oli jotenkin liian makeaa, kun mun maailmassani soleron päällys on vähän kirpsakkaa ja/tai hapanta, ei niin makeaa, kun se jätski siellä sisällä on sitten taas pehmeä ja makeaa. Olin pettynyt.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » La 02 Touko 2009 22:17

Eilen avasin irtojäätelö kauden. :D Rommi-rusinaa.... :kuola:

Huomasin että kiskalla myytiin Vanhan ajan terva-jäätelöä. Miltä se maistuu? Tervaleijonilta? :pahis:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 03 Touko 2009 18:56

Tuli testattua Unileverin Lakulätkä-puikko (sinällään muuten omituista, että kuoresta sai hakemalla hakea valmistajan nimeä), ja se osoittautui Ingmanin Totally Blackia heikommaksi. Erona siis se, että jälkimmäisessä lakritsikuoren alla on lakritsijäätelöä, kun Lakulätkässä taas salmiakkikuoren alta löytyy vaniljaa. Ostin toissapäivänä myös GB Glacen Twisterin, josta pidin vuosia sitten, kun tuote tuli markkinoille. Ihan herkulliselta se maistui vieläkin, vaikka mehujää mielestäni noin yleensä kyllä häviää "oikealle" jäätelölle.

Soleron muistan maistuneen OK:lta, mutten ole sitä ainakaan tämän lähimarketin jäätelöaltaasta vielä löytänyt. No, ehkä olen vain sokea.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 03 Touko 2009 19:01

Ingmanin Totally orange. :kieli: Odotin kirpeää ja ihanaa päällystystä, mutta ei tuo jäätelö oikein vakuuttanut. Kyllä tuo jäätelö alas meni, mutta en tykkää.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 03 Touko 2009 19:08

En tiedä olenko täällä aiemmin maininnut, mutta kerran oon testannu Totally Greenia. Pahaa oli. Hirveän imelä ja esanssisen makuinen ja sattumatkin oli ihan omituisia. Tykkääkö noista Totally-jätskeistä kukaan? :umpfh:

Nyt on syöty kevään ensimmäinen pehmis ja irtopallo mango-melonia. Viime vuonna ei tainnut tulla paljoa jätskiä ulkona syötyä, mutta tänä vuonna vois ottaa vahingon takasin.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja urakka » Su 03 Touko 2009 22:15

Totally Brown. :kuola: En tunne ketään muuta kuka tästä tykkäis, mut toisaalta en tunne kovinkaan montaa äkkimakean ystävää. Tälle keväälle en ole vielä testannu, mut pitää ottaa joku sopivan hikinen ja lämmin päivä, että tahma pääsee kunnolla oikeuksiinsa. :virne:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 04 Touko 2009 16:39

Töissä odotti kahvitauolla ihana yllätys: Vaniljajäätelöä ja tuoreita mansikoita. :kuola: Voisiko olla parempaa välipalaa aurinkoisena kesäpäivänä?
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 04 Touko 2009 18:16

Classicin pienempi Valkosuklaa-salmiakki oli salmiakkisen sijaan lakritsainen niinkuin kaikki muutkin salmiakinmakuisiksi
väitetyt jäätelöt. Saisivat hankkia parempia makeutusaineita. :nirppa:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja damn » La 09 Touko 2009 11:32

Avasin eilen jäätelökauden ostamalla torilta jäätelökioskista pienen pallon minttujäätelöä. Minttujäätelö on parasta jäätelöä mitä on, voisin syödä sitä vaikka kuinka paljon tahansa. Itseasiassa nytkin kun tätä kirjoitan, niin tekisi kovasti mieleni mennä kauppaan ja ostaa paketillinen sitä :virne: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja dena » Ti 12 Touko 2009 14:40

Shay kirjoitti:Classicin pienempi Valkosuklaa-salmiakki oli salmiakkisen sijaan lakritsainen niinkuin kaikki muutkin salmiakinmakuisiksi
väitetyt jäätelöt. Saisivat hankkia parempia makeutusaineita. :nirppa:

Ja siinä chili-härpäkkeessä ei kuulemma maistu se chili ollenkaan. Ja ovatpa niin pienia ja hermeettisen hintasia että taitaa jäädä ostamati.
Piece my häpiness Squirrels.
dena

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 12 Touko 2009 15:07

Maistoin viikonloppuna sen uuden Fasupala-tuutin. Oli ihan positiivinen tuttavuus,
ei liian makea vaikkakin vähän turhan iso yhdelle kertaa syötäväksi.

Classicin pienemmät puikot on loistavan kokoisia, ja se Crisp on makuna ihana :kuola:

Vielä kun uskaltaisi jätskikojusta maistaa sitä Valion uutta tervanmakuista irtojätskiä,
niin hyvä olis. Jotenkin se tuntuu vaan jäätelömakuna aika pervolta, mutta täytyyhän
sitä nyt edes kerran koittaa!
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Maija » Ti 12 Touko 2009 16:20

Sippura kirjoitti:Vielä kun uskaltaisi jätskikojusta maistaa sitä Valion uutta tervanmakuista irtojätskiä,
niin hyvä olis. Jotenkin se tuntuu vaan jäätelömakuna aika pervolta, mutta täytyyhän
sitä nyt edes kerran koittaa!

Minä uskaltauduin maistamaan tervajätskiä. (Tai siis Poika uskaltautui, minä vain maistoin hänen jätskiään. :virne:) Ei se huonoa ollut, hieman omituista tosin. Jännä, hyvin jännä, kuten Pekka Routalempi sanoisi. Poika kyllä sanoi, että se yksi pallo oli ehdoton maksimi. Enempää ei kuulemma olisi mennyt alas. Eli pienissä annoksissa hyvää, kaksi palloa on jo ehdottomasti liikaa. Samoilla linjoilla minäkin olen.

Jäätelöä on tullut syötyä tämän kevään aikana paljon. On se vaan niin hyvää! :kuola:
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 12 Touko 2009 17:11

Jos joku olisi sanonut mulle jokin aika sitten, että tulen ihastumaan totaalisesti rommikrokanttijäätelöön, olisin varmasti nauranut päin naamaa. Rommi kun ei yleisesti ottaen ole mitään herkkuani (paitsi teehen tehdyssä rommitotissa). Nyt olen kuitenkin ottanut kaksi kertaa Helsingin jäätelötehtaan rommikrokanttijäätelöä ja ai että se on hyvää! :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » To 14 Touko 2009 17:26

Meitsillä on nyt aski rusinoita uimassa rommissa. :tilt:

Tarkoituksena on, että viskaan rommia imeneet rusinat vaniljajätskin sekaan. :kuola: Ei vain mitään havaintoa, että kuinka kauan niiden täytyy muhia rommissa, mutta eiköhän se selviä maistamalla. :D

Kehitin myös vision rommi-rusina juustokakusta. :raps: Tätä täytyy pohtia.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » To 14 Touko 2009 18:06

Totally Hazel :umpfh: . Ensimmäiset suupalat otettuani mietin, että täähän on ihan ok. Puolenvälin kohdalla en enää ollut samaa mieltä ja teki mieli viskata se loppu roskiin. Söin kuitenkin urheasti loput ja kestin myös pahoinvoinnin :virne: . No tulipahan kokeiltua sitten sekin ja tiedän, etten enää ikinä osta sitä.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 14 Touko 2009 22:23

Annis kirjoitti:
elegia kirjoitti:Mä aloitin jäätelökauden vissiin viime viikolla ostamalla Oma-mansikan. Oli ihanan mansikkainen. :kuola:

Oli ihan sikahyvää :superhymy: Seisoin ihan sairaan pitkään jäätelötiskillä ja mietin, että toi on kuitenkin taas sellainen turhan makea, mitä ei pysty syömään, mutta oli niin phemeän ja raikkaan makuista. :D

Teidän sanaan luottaen noudin pakastealtaasta Oma-mansikan ja juu, hyvää oli. Pidin raikkaan sorbettikuoren ja makeamman jäätelön yhdistelmästä. Tämmöstä lisää! :D
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 11 Kesä 2009 17:46

Eilen tuli testattua Pingviini-tuuteista Mango-meloni. Pikkuisen liian makeaa mun makuun ja päällä ollut trösselikään ei oikein iskenyt mango-melonijäätelön kanssa. Ihan syötävää silti.

Tänään oli vuorossa Soleron Berry-berry tms. Ihanan raikasta. Ei se pääse lähellekään Exoticia, mutta mukavaa vaihtelua silti. Tykkään. :peukku:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 15 Heinä 2009 21:52

Lämmin sää ja mehujää. Ah, mikä yhdistelmä! :sydän: Tänään söin Pirkan Murkku-jätskin. Eilen taas söin jonkun sellaisen kierremehujään. Nams. :kuola:

Näin kesällä tekisi mieli melkein joka päivä hakea jäätelöä. :p
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina