Sun Ice

. Siinä vasta oli jäätelö! Suklaatuutit oli mun ehdottomia lemppareita. Siellä oli sisällä sellainen "tikku" sitä suklaata mikä leveni tötterön loppua kohden. Se suklaa oli niin hyvää! Nykyisten suklaajätskien suklaat ei ole mitään sen rinnalla.
Isäpuoli ajoi aikoinaan täällä etelässä noita jätskejä ja joskus sieltä kuormasta tippui niitä kioskeihin meneviä useiden litrojen astioita. Hitto vaan että liian usein se oli mansikkaa ja muistan miten yhtenä loppukesänä ei kaverit tulleet käymään kun oltiin aina syöttämässä niille sitä mansikkajäätelöä

.
Mä olen solero-fani. Se tavallinen solero menee lähes aina. Vaikka mun mielestä nykyään ne ei ole enää yhtä hyviä kuin silloin tullessa

. Ostin tänään "uutuuden" berry-soleron. Jokunen vuosi sitten oli sellainen kirpsakka punapäälysteinen hedelmä-solero jonka sisus oli samaa kuin siinä tavallisessa. Tässä berryssä oli marjaisaa jäätelöä sisällä ja siinä kuoressa jotain mustikkaa muistuttavia "kuoria"

. Ei se nyt mitenkään pahaa ollut, mutta ikävä tuli sitä punaista kirpsakkaa päällystä. Snif. Tämä oli jotenkin liian makeaa, kun mun maailmassani soleron päällys on vähän kirpsakkaa ja/tai hapanta, ei niin makeaa, kun se jätski siellä sisällä on sitten taas pehmeä ja makeaa. Olin pettynyt.