Jos juustolautaselta löytyy sinihomejuusto, niin piparithan on aika klassikko sen kanssa. Mä vein tuossa joku joulu sitten vanhemmille joululahjaksi kunnon juustokorin, kun heille ei saanut lahjoja ostaa. Ostin juustot Vaasan Kauppahallin juustotiskiltä, sain samalla hyviä vinkkejä, mitä juustojen kanssa voi tarjota (päärynät sun muut). Osan oheistuotteista sain siitä tiskiltä myös, osan kävin sitten ruokakaupasta ostamassa. Palvelu ja juustot olivat erinomaisia
mainos
Rakastan juustoja

Nyt olen jostain syystä ihastunut savujuustoon leivän päällä. Ennen meni vain edam. Emmentalia inhosin, nyt uppoaa sekin. Salaneuvos on tällä hetkellä vakioleivänpäällyste. Muutenkin vakiojuustot menevät, edamit, goudat, cheddarit, kermajuustot, natijuusto (leipäjuusto), salaattijuusto, sulate- ja tuorejuustot, homejuustot, vuohenjuusto, ööö... kaikki, namnam

Myös tuosta juustokorista kekkasin hyviä juustoja, joiden nimiä en muista, mutta ovat jossain ylhäällä kyllä. Mutta ne ovat jo spesiaaleja juustoja, eivätkä oikein arkikäyttöön mene. Mun arkikäyttöön ainakaan. Voisi kyllä jussin kunniaksi käydä hakemassa taas läjän ja mennä vanhemmille mutustelemaan...

Muru ei niin paljon arvosta, ettäkö hänen kanssaan kahdestaan haluaisin sellaisen jakaa

Isä taas rakastaa juustoja (ja äiskäkin tykkää), mutta lääkärin määräyksestä joutuu yleensä tyytymään mauttomiin 7 % kumijuustoihin. Isi raukka

Olikin tyttären osakkeet aika korkealla, kun vein sen juustokorin

Kunhan ei tavaksi tule, niin välillä voi herkutellakin.
Salaattijuustoissa ja tuorejuustoissa yritän valita sen kevyemmän vaihtoehdon, mutta muuten mielellään täysrasvaisina tai hitusen vähennettynä. Arlalla taisi olla joku syötävä kevytvaihtoehto, en muista enää mikä, mutta muuten ne ovat käytännössä poikkeuksetta olleet pettymyksiä. Juuston pitää olla rasvainen.