Jäätelööö

Re: Jäätelööö

ViestiKirjoittaja heartless » To 16 Heinä 2009 11:01

Söin eilen minttu- jättiksen ja maku oli aluksi hirmu hyvä, mutta jösses kun se jäätelö oli iso! Puolivälissä olin jo ihan täynnä ja jäätelö ällötti, mutta silti oli pakko syödä kaikki, koska jäätelöähän ei voi heittää pois. :virne:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Heinä 2009 14:41

Onko tullu minttu-Jättiskin? :tipahdus:

Ihanaa, kun näitä minttujätskejä on tullut nyt yhtäkkiä paljon lisää. Jätskitehtailijat ovat vihdoin tajunneet tuon loistokkaan maun potentiaalin!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 16 Heinä 2009 15:05

Lyyra, on kyseinen Jättis-maku ollut markkinoilla jo yli vuoden. :)

Tekisi mieli taas jäätelöä. Täytynee hakea sellainen, kun lähden keskustaan.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Heinä 2009 15:10

No aijaa. En ollu vuosi sitten kyllä täällä, niin en oo ihan perillä asioista. Enkä oo nähny semmosta missään. Pitänee mennä penkomaan jätskilaarit läpi.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 16 Heinä 2009 15:13

Lyyra kirjoitti:En ollu vuosi sitten kyllä täällä, niin en oo ihan perillä asioista.

Unohdin. :läps:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Heinä 2009 15:20

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:En ollu vuosi sitten kyllä täällä, niin en oo ihan perillä asioista.

Unohdin. :läps:

Ei se mitn. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » To 16 Heinä 2009 15:53

Mä olin, enkä tiennyt minttujättiksen olemassaolosta. Toisaalta, mä oonkin vähän hidas. :keijo:
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Sippura » To 16 Heinä 2009 19:40

Lyyra kirjoitti:Ihanaa, kun näitä minttujätskejä on tullut nyt yhtäkkiä paljon lisää.

Minttu-puffet on aivan paras :tipahdus:

Söin eilen sellaisen Magnum Temptation -jätskin pahvilaatikossa, päällä tummaa
suklaata, suklaajätskiä ja browniepaloja. Oli ihan syömisen arvoinen, ei niin ma-
kea mitä olisi voinut olettaa mutta ei kuitenkaan päätynyt jäätelöiden top kolmo-
seeni :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Pvi » To 16 Heinä 2009 22:17

Tämän päivän saldona on 2 jäätelöä.
Lämmin kesäpäivä ja kesämekko ansaitsivat tuplaherkuttelut. Ensin ihan vaan supermarketin altaasta noukittuna välipalana venäläinen yksinkertainen puikko suklaata. Ei mikään suuri makunautinto, mutta ajoi asiansa. Toinen satsi olikin sitten jotain aivan muuta, vaikka makumaailma oli samankaltainen. Pallo suklaata ja toinen banaania nautittuna illalla kahvilassa auringon paisteessa sanomalehden ääressä. Olisiko se ollut sitten paikanpäällä kahvilassa tehtyä, kun oli niin ihanan pehmoista, ehkä aavistuksen venyvää (?) jäätelöä? Eikä hintakaan ollut mahdoton... Tästä taisi tulla minun vakiopaikka kaupungissa.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 16 Heinä 2009 22:28

Sippura kirjoitti:Minttu-puffet on aivan paras :tipahdus:

:umpfh: Laastarijätski ei parane mintullakaan.

Minttu-jättis oli kuitenkin eri hyvää. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Heinä 2009 19:54

Classicin Pienempi-sarjan maitosuklaa-crisp. :kuola: Todella hyvää jäätelöä. Hinta on kuitenkin jäätelön kokoon nähden niin suuri, että eipä noita kovinkaan usein raaski ostaa. :(
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Heinä 2009 00:02

Mulla on reilu pakastimessa laktoositonta vaniljajäätelöä ja jotain se kaipaa kaverikseen. Suklaakakkua ja suklaakastiketta olen muun muassa sen kanssa syönyt.

Tykkään kovasti Helsingin jäätelötehtaan rommikrokanttijäätelöstä, joten ajattelin, että rommihan olisi varmasti hyvää jäätelön kanssa. Muusasin pari desiä jäätelöä ja lisäsin pari lorausta rommia. Kunnon sekoitus ja rommipehmis on valmis. Ja ai että se on hyvää. :kuola:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 26 Heinä 2009 11:08

Bongasin jäätelöaltaasta itselleni uuden Ben & Jerry's -maun, Chocolate Macadamia.
Kuvaus vaikutti hyvältä (suklaa- ja vaniljajäätelöä ja suklaapäällysteisiä macadamia-
pähkinöitä) niin nappasin törpön mukaan.

Jätski on just mun makuun, suklaan ja vaniljan yhdistelmä toimii eikä ole liian makea.
Nuo macadamia-pähkinät kuitenkin ovat vähän turhan suolaisia sattumia jäätelön jou-
kossa, mutta eiköhän pönikkä tule kuitenkin syötyä, ei tartte pois heittää :tilt:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja skray » Su 26 Heinä 2009 15:12

marenkienkeli kirjoitti:Mulla on reilu pakastimessa laktoositonta vaniljajäätelöä ja jotain se kaipaa kaverikseen.

Marjoja pakkasessa? Tai tuoreena puskissa?

Sekota kaikenlaisia marjoja mansikoista viinimarjojen kautta mustikoihin ja heitä sekoitus kippoon vaniljajätskin kanssa. Ota lusikka ja nauti kipon antimista.

Kirpeetä on ja makeaakin, namsnams.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 26 Heinä 2009 16:25

skray kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Mulla on reilu pakastimessa laktoositonta vaniljajäätelöä ja jotain se kaipaa kaverikseen.

Marjoja pakkasessa? Tai tuoreena puskissa?

Olisikin noita. :kuola: Valitettavasti mun Helsingissä sijaitsevan kerrostaloasunnon yhteydessä ei ole marjapuskia enkä ole tuonut tänne marjoja. Matkaa kun kertyy noin 5 tuntia kotikodin ovelta oman kodin ovelle. :(

No, tänä kesänä ajattelin kotikotona lomaillessani kerätä kaikki karviaismarjat ( :kuola: ) talteen ja tehdä hilloa sekä osan jättää kokonaisiksi. Myös mustaherukkahyytelöä ajattelin tehdä. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ti 23 Maalis 2010 21:36

Ingmannin lakritsi. 0,9l :kuola:
Maistuu hieman salmiakille ja vähän sulaneena oli erittäin maistuvaa ja mukavan tuntuista suussa.
Välillä tuli sellaisia salmiakki palasia vastaan.
Piti pakottaa itseni laittamaan se pakastimeen kun oli mennyt yli puolet astiasta.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 06 Touko 2010 16:11

Viime kesänä tykästyin mansikanmakuiseen Oma-jäätelötikkuun. Tänään huomasin jäätelöaltaassa mangoversion ja ihan pakkohan se oli ostaa maisteltavaksi, vaikka lupasinkin itselleni olla keräämättä herkkuja ostoskoriin. :virne:
Oma-mango osoittautui hyväksi ostokseksi, mansikan tavalla sopivassa suhteessa hedelmäsorbettia ja jäätelöä niin, ettei kokonaisuus ole liian imelä. Tuosta tuli vakava kilpailija mansikalle. :kuola:

@gen.fi kirjoitti:Piti pakottaa itseni laittamaan se pakastimeen kun oli mennyt yli puolet astiasta.

Tuosta tuli mieleen, että minä en oikein tykkää sulaneesta ja uudelleen pakastetusta jäätelöstä. Siitä tulee kiteistä ja erilainen rakenne tuntuu muuttavan myös makua. Pidän jäätelön visusti pakkasessa ja ramppaan aukomassa pakastimen ovea, jos on isompi jäätelön nälkä.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 11 Touko 2010 20:01

Nyt on kahta uutuusjäätelöä maisteltu ja molemmat Ben & Jerry´siltä. Ensimmäisenä käteeni osui Peanut Butter Cookie Dough. Tästä en tykännyt. Suklaakuori oli oudon vahvan makuinen ja pähkinävoi sisus oli kovin tunkkaisen oloinen ja...voimainen. Hyi. Keksitaikinamurutkin oli sellaisia pieniä höpsöjä hippusia joista ei ollut mitään iloa.

Mutta Wich osui ja upposi. Tämä on kyllä tämän kevään herkkuni. :kuola: Pehmeät raa-an oloiset keksit, suklaahippusia ja vaniljajäätelöä.. ai ai. Olen joutunut tarkistamaan ihan muutamaan otteeseen diagnoosini ja kyllä tämä mulle kovasti maistuu. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Touko 2010 22:07

Kai huomasit, että ne eivät ole suklaata, vaan jotain suklaantapaista ihmetystä. ChocolateY lukee ainakin kääreessä.
Mua ei kyllä 'wich vakuuttanu. Laatuunsa nähden varsin kallista, kuten B&J's:t yleensäkin...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 11 Touko 2010 22:15

Lyyra kirjoitti:Kai huomasit, että ne eivät ole suklaata, vaan jotain suklaantapaista ihmetystä.

:riips: Ainakin ainesosalistassa löytyy suklaan ainesosia. Mitä tarkoitat?
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 11 Touko 2010 22:21

No mulla ainaki heräs epäilykset, kun kääreessä puhutaan "suklaanmakuisista" paloista eikä suklaapaloista.. :salaliitto:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 11 Touko 2010 22:25

En ajatellutkaan tuota noin kun käärettä lueskelin. Epäilyä herättävää tosiaan. :raps: Ainesosalistassa löytyy kuitenkin kaakaovoita ja -jauhetta, joten luulisin silti palasten olevan ihan aitoa kamaa. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ti 11 Touko 2010 22:43

Tää on muistaakseni näitä lakikoukerojuttuja, joissa on taustalla jotain tämmöistä. :keijo: Eli ei saa sanoa suklaaksi, jos ei ole oikeat prosentit. Varmaan useimmissa puikkojätskeissähän lukee "suklaanmakuinen kuorrute".
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 12 Touko 2010 10:20

Kumkvatti kirjoitti:Tää on muistaakseni näitä lakikoukerojuttuja, joissa on taustalla jotain tämmöistä. :keijo: Eli ei saa sanoa suklaaksi, jos ei ole oikeat prosentit. Varmaan useimmissa puikkojätskeissähän lukee "suklaanmakuinen kuorrute".

No tuo selittää tämän sanavalinnan. :D Pikaisella silmäyksellä ainakin pykälä 5 urputtaa kaakaovoin ja muiden lisättyjen kasvisrasvojen sallitusta määrästä. Wish sisältääkin suurelta osin kookosöljyä. Muihin pykäliin en jaksanut perehtyä, mutta selvää on, että eihän tämä suklaata ole vaan suklaanmakuista. :tilt:

Kookosöljy on kuitenkin ihan mainiota öljyä, ainakin raakasuklaan valmistuksessa sitä tulee käytettyä kaakaovoin ohessa, joten en ala Wishiä ainakaan lemppaamaan. Muihin ainesosiin en osaa ottaa kantaa.

Tämä tosin pistää miettimään, että onko mun raakasuklaa edes suklaata? :kauhistunut: Pitää olla tarkempi mittojen kanssa. :keijo:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 12 Touko 2010 12:55

Tietääkö joku, onko tuo suklaankaltainen jäätelöissä yleistä siksi että virallinen
suklaa ei toimi hyvin kylmässä, vai vaan siksi että on edukkaampaa käyttää muita
rasvoja?
Onko tässä järki/käytännön perusta vai hujataanko vaan?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina