Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

Re: Viikonloppuaamujen keskusteluohjelma!

ViestiKirjoittaja Shay » Su 11 Touko 2008 12:37

Aloitin viime sunnuntaina kämpän imuroinnin, mutta se jäi kesken ja imuri jäi
lojumaan kämpän nurkkaan. Ajattelin tällä viikolla imuroida sen kämpän täältä
nurkasta tuonne toiseen nurkkaan, jossa sen paikka on. Samalla tulisi puhastaki. Kuva
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 11 Touko 2008 18:12

Walker kirjoitti:"Korttiin täytyy laittaa jotain, mistä äiti tykkää. Ei voi kirjoittaa, että
äiti on tyhmä. Kortti ei saa olla tavallinen eikä hurja"
Työkaveri oli saanut pojaltaan (8 v.) kortin etukäteen. Kortissa oli runo, jonka alun olen jo unohtanut, mutta lopussa luki "äiti olet ihana, vaikka olet lihava". :D Eikä tää äiti edes ole lihava.. Herttaista.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » La 17 Touko 2008 09:13

Lauantai!

Muistelin Herkun avaamia keskusteluohjelmia lämmöllä. Niissä oli aina hienosti joku viikon varrelta mukaan tarttunut teema, niinkuin telkkarissa tai ratiossa konsanaan. Kyllä sitä jotkut osaa.

Minä haaveilen tulevista kesäviikonlopuista. Jos saisi järjestettyä vaikka puistobrunssin muutamalle ystävälle tai aloiettua kauniin aurinkoisen kesäpäivän aamu-uinnilla. Kesään jotenkin kuuluu sellainen olo, jossa koko päivä on aikaa olla ja tehdä asioita jotka tulevat mieleen. Olemisen vapaudessa on jotain viikonloppuhenkistä, mutta olen huomannut, ettei talviset vapaapäivät ole yhtä spontaaneja kuin kesäiset toverinsa.

Mitä mieltä olette?
Millainen olisi unelmaviikonloppu?
Ovatko muut samanlaisia hengailijoita kuin minä, vai onko jonkun mielestä suunniteltu vapaapäivä usein onnistuneempi?
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Migreeni » La 17 Touko 2008 10:39

Suunniteltu vapaapäivä voi olla onnistunut, mutta yleensä homma menee stressaamisen puolelle siitä, että kaikki suunnitellut asiat tulevat varmasti tehtyä. Tai ainakin minulla näin käy, sillä minulla on varmaankin jonkinasteinen aikataulufiksaatio.

Siispä kannatan suunnittelemattomuutta, joskin siinä on se ongelma, että kavereilla saattaa jo olla muita suunnitelmia ja näin voi koko vapaapäivä kulua yksin kotona kyhjöttäessä. Ja sitä en kestä taas ollenkaan.

Silti, suunnittelemattomuus:)

Tänään minulla ei ole vapaapäivää...
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 17 Touko 2008 11:49

Eilen illalla menin vaihtamaan yövaatteita ja ajattelin tulla takaisin Fordelle sen jälkeen. Menin varmaan puoleksi minuutiksi makaamaan sängylle, kun nukahdin. Heräsin puoli seitsemän maissa eli noin kuusi tuntia myöhemmin, kävin pesemässä hampaat (ällöttävää, kun ne jäi pesemättä), poistin meikit, vaihdoin ne yövaattteet ja menin takaisin nukkumaan. Nyt on jotenkin sekava olo. Kymmenen tunnin yöunet on mulle liikaa, vaikka univelkaakin on.

Tänään luvassa taas opiskelua. Onneksi seuraava tentti ei ole etukäteen ajateltuna kovinkaan paha.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » La 17 Touko 2008 12:14

Mä en tykkää suunnitelluista vapaapäivistä. Itse asiassa vapaapäivä ei ole mulle vapaapäivä, jos se on aikataulutettu. Se on ok, että sovitaan menosta paikkaan A lauantaina tekemään asiaa B, mutta se ei saa olla minuuttiaikataululla järjestetty. Sillon mulle tulee sellanen olo, että olen töissä (jossa on koko ajan minuutintarkat deadlinet päällä) ja se ei ole hyvä asia vapaapäivänä.

Siksipä istun tässä koneella ja olen sopinut itseni kanssa käyväni paikassa A ostamassa asian B, mutta sitten vasta kun huvittaa. :)
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja heartless » La 17 Touko 2008 12:22

Huomenta.
Heräilin ensimmäistä kertaa jo ennen kahdeksaa, mutta päätin että vapaapäivänä ei saa nousta niin aikaisin ja lojuin sängyssä lähemmäs yhtätoista. Näin omituisia unia ja olisin kaivannut vähän lämpöä ja läheisyyttä, sitä ei valitettavasti ollut tarjolla. Höh. Aamukahvin jälkeen päätin olla tehokas ja imuroin koko kämpän!

Tykkään leppoisista vapaapäivistä ja spontaaneista ideoista, silloin on yleensä hauskinta. Suunnitelmilla on kuitenkin tapana muuttua ja usein suunniteltuja juttuja odottaa ennakkoon. Jos ennakko-odotukset eivät täytykään niin sitten ei ole ollenkaan hauskaa.

Mun viikot (ja välillä viikonloputkin) ovat sidottu aikatauluihin, joten senkin takia on mukava vaan olla ja tehdä mitä huvittaa. Tai jos ei huvita tehdä mitään niin sitten ei tarvitse tehdä mitään. Toisaalta, joissain tilanteissa ennalta suunnittelu voisi olla tarpeen, jos olisin eilen kauppareissulla osannut päättää mitä tänään syön, tämän päiväisen kauppareissunkin voisi jättää väliin. Ei huvittais ollenkaan mennä kauppaan, mutta kai se on pakko jotain syödä.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Sade » La 17 Touko 2008 12:37

Hengailuvapaapäivät ovat parhaita. :hymyhali: Kun voi vain haahuilla ja tehdä asioita, jos sattuu huvittamaan, ilman kiirettä minnekään. Hengailuviikonloppuun voi tosiaan myös helposti sisällyttää spontaaneja tapaamisiakin, mikä voi olla erinomaisen hauskaa.

Migreenin kanssa olen aivan eri linjoilla siinä, että yksin kotona kyhjöttäminen on minusta usein suorastaan laatuaikaa, joten siksikin tykkään menovapaista viikonlopuista.

Toki viikonloppu voi olla erittäin mukava aikataulutetuilla menoilla varustettunakin, mutta jos tällaisia viikonloppuja on liikaa, minua alkaa kyllä vähitellen ahdistaa. Esimerkiksi viime syksynä tuntui, että joka viikonloppuun kuului jotain tapaamisia tai pirkeitä tai velvollisuuksia, eikä missään vaiheessa päässyt kunnolla rentoutumaan. Se alkoi pikkuhiljaa hiukkasen rasittamaan.
Sade

ViestiKirjoittaja Purple » La 17 Touko 2008 12:53

Vapaapäivän ei saa olla liian suunniteltu, ei se silloin tunnu vapaalta ollenkaan. Arkena pitää ihan riittävästi tuijottaa kelloa ja miettiä että nyt tämä ja sitten tuo ja kunhan vaan ei tule mitään keskeytyksiä niin ehdin ajoissa vielä tuonkin. Pää ei pääse lepäämään jos vapaa-aikanakin pitää koko ajan miettiä että mitä seuraavaksi pitää tehdä.

Kesällä on ihania sellaiset päivät, kun lähdetään harhailemaan kaupungille. Ajatuksena voi olla käynti jossain tietyssä paikassa, etukäteen on ehkä katsottu että siellä ja siellä on ravintola, joka vaikuttaa kiinnostavalta, mutta muuten mennään sen mukaan miltä tuntuu. Pysähdytään terassille, kun janottaa. Kun tulee nälkä, etsitään ruokaa. Ehkä mennään sinne paikkaan mitä ajateltiin etukäteen, ehkä jossain matkan varrella törmätään johonkin muuhun mielenkiintoiseen. Kulutellaan aikaa hyvässä seurassa ja nautitaan lomasta.

Mökkipäivät ne vasta rentouttavia ovatkin. Ainoa pakollinen ohjelmanumero on tehdä ruokaa ja syödä. Tosin omilla taidoilla se voikin joskus viedä puolen päivää (nuotion teko voi joskus olla haastavaa), mutta siinähän se aika kuluu. Jos huvittaa niin uimaan, jos kaipaa saunaa niin lämmittää sen (haastava ohjelmanumero osa 2). Muun ajan köllöttelee ja juttelee joutavia.

Talviset vapaapäivät eivät ole yhtä spontaaneja, kuten Pvi sanoi. Yksi rajoittava tekijä on aika. Talvella vapaata on vain viikonloppu, sillekin on yleensä suunniteltuna tietyt tekemiset. Täytyy hoitaa niitä pakollisia kuviota, mihin ei välttämättä töitten jälkeen riitä energia. Tylsiä hommia kuten siivousta. On vaikeampi innostua yhtäkkiä jostain kun takaraivossa nakuttaa että ihan pakko kyllä tiskata tai en uskalla enää keittiöön mennä ja huomenna onkin taas työpäivä. Kesällä kun on loma niin vapaapäivä seuraa toistaan, ihan sama mitä tänään tekee kun on huominenkin. Ja huomisen jälkeen ylihuominen. Ja aurinkokin paistaa eikä väsytä eikä stressaa. Loma :sydän:.
Purple

ViestiKirjoittaja viima » La 17 Touko 2008 14:40

On vielä melkein aamupäivä, tai ainakaan en ole vielä pukeutunut. Korvatulppia olen kokeillut tässä reilun 12 tuntia liian myöhään, en muistanut ottaa sellaisia eiliselle DE-keikalle ja nyt on korvissa soinut. Ja tietysti jo puolestapäivästä alkaen ulkoa on kuulunut musisointia, kun tuossa kerran vuodessa on joku musisointitapahtuma. Tietysti juuri tänään.

Mulle sopii ohjelmoitukin viikonloppu, jos ohjelma on mukavaa. Ja mielellään ei pakota heräämään ennen aamukymmentä-kahtatoista. Haluan edes kerran viikossa nukkua myöhään. Mutta sen jälkeen voi stten vaikka kiiruhtaakin, jos kiiruhtamisen aihe miellyttää.
viima

ViestiKirjoittaja pampula » Su 18 Touko 2008 12:06

Sade kirjoitti:yksin kotona kyhjöttäminen on minusta usein suorastaan laatuaikaa, joten siksikin tykkään menovapaista viikonlopuista.

Jep! Ehkä vielä mukavampaa on kyhjöttää armaan kanssa. Ja se kun saa juoda kahvia miten pitkälle päivään tahansa. Olla vaan ja napottaa.

Mutta tänään nousin kai kyllä jotenkin väärällä jalalla. Tai kenties päällä :/
Muuten hyvä, mutta fasaanit eivät lennä pakoon kylmää.
pampula

ViestiKirjoittaja Migreeni » Su 18 Touko 2008 13:03

Joo mun pitäis kyllä opetella olemaan ja kyhjöttämään yksinkin välillä.
Mutta jotenkin vain tylsistyn siihen aina jossain vaiheessa päivää.

Tänään on tosiaan pitkästä aikaa ihan täysin vapaa päivä. Tähän mennessä yksin kyhjöttäminen on tuntunut ihan mukavalta, mutta luulen että parin tunnin päästä alkaa jo ahdistaa...

Tekisi mieleni appelsiinimehua, mutta sitä ei kaapissa nyt ole. Pitää siis varmaan ainakin tuohon 100 metrin päässä olevaan lähikauppaan jossain välissä laahustaa:)
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja shaana » Su 18 Touko 2008 13:13

Ajattelin tänään, eilisen vastapainoksi, olla tekemättä mitään.
Eilen heräsin jo aamuvarhain ystävän seuraksi kodinkoneliikkeeseen tuonne vähän pidemmälle. Sieltä takaisin tullessamme käytiin huonekalukaupoilla (ostin IHANAN maton!) ja lounaalla. Iltapäivällä jäin vielä useaksi tunniksi kahvittelemaan. Viikonloput ovat ihania. Tänään saatan siis korkeintaan käydä ulkoilemassa.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Vanilla » Su 18 Touko 2008 14:15

Viikonlopuissa (ja arkivapaissakin) on parasta usein juuri se, ettei tarvitse poistua kotoa. Saa hengata pyjamahousuissa koko päivän ja syödä siihen aikaan kuin huvittaa.

Tänään olen kuitenkin ollut ahkera. Heräsin jo puoli yhdeksältä eilisestä valvomisesta huolimatta. Nyt olenkin jo pessyt kolme koneellista pyykkiä (pesupähkinöillä muuten ekaa kertaa, hyvin tuntuvat toimivan!) ja vähän järjestellyt paikkoja. Kohta ajattelin alkaa lukea tenttiin, jos jaksan. :)

Joo, tiedän, ettei ole enää aamu.
"Kyllä se hyvin menee, kun vaan muistaa hengittää oikein."
Vanilla

ViestiKirjoittaja Emilia » Su 18 Touko 2008 14:45

Huomenta!! =)

Heräsin vasta hetki sitten ja juon aamukahvia vielä, joten kyllä tätä voi vielä huomiseksi sanoa. Olin eilen käymässä Tallinnassa, minkä jälkeen olin aivan puhki. Nukahdin ennen puolta yötä. Nyt on ihana levännyt olo, noin kolmentoista tunnin yöunien jälkeen.. :D

Heräsin kolisteluun keittiössä. Rähjäisessä nallepyjamassani lähdin pesemään hampaita ja törmäsin kundiin, jota en oo ennen nähnyt. Nää on näitä kämppiksen omistamisen mukanaan tuomia pikku "iloja".. tai miten sen nyt sanois. No, kaveri vaikutti ihan ok:lta, ei siinä mitään.

Ilma näyttää harmaalta, joten taidan vähän siivoilla tänään.

Eiliseen aiheeseen voisin sanoa, että joskus suunnitellut vapaapäivät on oikein kivoja. Vaatii toki sen, ettei suunnitelmat ole liian lukkoonlyötyjä ja aikataulutettuja. Pitää olla se mahdollisuus, että fiiliksen mukaan voikin tehdä jotain muuta. Mulle suunnittelemattomat vapaapäivät on yleensä aika tuskallisia. En osaa keksiä tekemistä ja tylsistyn. Usein tulee sitten tavattua joitain kavereita, jos niillä olisi jotain ideoita. Harvemmin on, mutta onhan se kiva vaihtaa kuulumisia ja tylsistyä kaksistaan tai isommalla porukalla kuin yksin.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 31 Touko 2008 11:13

Katselin jonkin verran haikeana viimeisen Lauantaiseura-lähetyksen. Loppupuolella näitä tuli enemmänkin seurattua.

Tänään käyn todennäköisesti kirjastossa ja sitten varmaan tennistä tulee katseltua. Tietty hukka- ja välipäivän makuhan tässä päivässä ilman muuta on. Monet juhlivat tänään, itsellä ei ole aihetta ja siitä omasta lakistakin on jo 10 vuotta heilahtanut. Sen tunteen kun saisi takaisin, että edessä on vaikka mitä kivaa, niin hyvä olisi.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Nugat » La 31 Touko 2008 12:12

Suunnittelin meneväni koulun kesäjuhlaan, mutta pah. Aikaisin aamulla ajattelin ennen herätyskellon soimista, että matkoihin menisi yhteensä lähes kolme tuntia ja bensa on kallista. Viimeisenä vuonna voin sitten juhliin ostallistua. Onhan ne sitten päättäjäiset sentäsh. Jatkoin siis unia. :tilt: Tietenkin jäin ilman kakkua.

Ja aamuisessa unessani näin unta, että Darkkis oli tehnyt "Kuka tekee eniten kirjoitusvirheitä"-käppyrän. :ahihi:

Ja vaikka menetin aamuisen kakkupalasen, voin korjata tilanteen serkkuni päättäjäisissä illemmalla.

Muuten aamu on mennyt riippukeinussa. Lukemisena oli Wilbur Smithin Armottomat, mutta huomasin vain silmäileväni sitä. Ei ole kivaa, kun makaa rentona ja sitten kissa iskee 20 piikkiä maton lävitse.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Deni » La 31 Touko 2008 13:27

Ei mulla mitään vapaapäivää ole, meen illaksi töihin. Mutta muksaa silti kun ulkona on lämmintä, tein pyöräretken läheiseen Prismaan ja ostin parvekkeelle baden-baden -tuolin. Olkoon ruma ja ysäri, sopi mun budjettiin ja tarvitsin vaan jonkun mukavan lukupaikan ulos. Vielä kun saisin jonkun avuksi ripustamaan yhden kukkaritilän, ja kukat kasvamaan kunnolla, olisi parveke valmis ja kesäkunnossa. :)

Toivottavasti illalla on rauhallista töissä, vaikka onkin päättäjäispäivä ja kaikki torspot varmasti liikkeellä. En nyt oikein jaksaisi sellaista kännikihinää luukulla...
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja dubb » La 31 Touko 2008 14:48

Kipaisin ahkerana poikana tänään parilla kirpputorilla ja puolessakymmenessä vaatepuljussa zoomailemassa uusia kuteita. Eipä sieltä mitään mukaan tarttunut, mutta ihan mukava oli viettää aikaa noinkin. Mikä parasta, YO-juhlat olivat vetäneet keskustan suhteellisen hiljaiseksi, jolloin välttyi mm. Radiokirppiksen järjettömältä lauantaitungokselta. Terassi-istunto olisi kruunannut aamupäivän, mutta en minä nyt yksin kehdannut. Tulin sitten kotio mokkailemaan.

Tämä nyt laajeni minulla viikonloppupäivän keskusteluohjelmaksi.
dubb

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 01 Kesä 2008 11:16

Huomenia!

Aurinko paistaa ja riippumatto ladattu tuulettomaan paikaan. :tilt: Näin vietetään viimeistä kesälomapäivän aamua. Huomenna alkaa työt uudessa paikassa ja aivan hitusen voi olla että jo jänskättää.

Aamuinen omena meinasi mennä väärään kurkkuun, kun luin vanhasta lehdestä ilmoituksen, notta Viikatteen keikka olisi ollut paikallisessa just sinä perjantaina, kun tiedustelin kavereilta onko mitään kivaa missään. Ei kuulemma ollut. :itku: Vietin siinä sitten koti-illan pianoilemalla Mandsurian kukkuloita niin.

Tiedossa on illalla kesäteatteria :pepsodent: ja kirsikkapuut odottavat käsittelyä. Joka olisi pitännyt tehdä Ennen kukkimista. :tilt: Yritän vielä pelastaa tilanteen. Niissä on joku typerä pöpö, joka mussuttaa kukkaset poskeensa ja tekee lehtiin kasvaimia. Viherpeukalo keskellä kämmentä ryhtyypi toimiin. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja theia » Su 08 Kesä 2008 10:59

Sunnuntai :o: Mulla oli tosin jo eilen sunnuntaifiilis, nyt joutuu elämään kaksi sunnuntaita peräkkäin.

Tänään tosin on virkeämpi olo, voi varmaan siivoilla ja muuta. Ehkä.

Pyhitättekö te muut vapaapäivät siivoamiseen?
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Su 08 Kesä 2008 13:17

Koska olen keijo, lainaan itseäni toisesta ketjusta. Pääsin eilen tanssimaan tai "tanssmaan, tnassimaan!" kuten tuolla kännikeijotteluketjussa kirjoitin. :virne:

Olo on aavistuksen hyperaktiivisen puolella, voisi varmaan itsekin siivota hieman. Lenkillä käyntikään ei tekisi pahaa.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja shaana » La 12 Heinä 2008 10:26

Vaikka sää on kesäisen harmaa ( :tilt: ) vien suosikki-nuorimieheni Korkeasaareen tänään.
Otetaan kamera mukaan ja pidetään hauskaa. Ihan jees ettei hellettä ole, flegut eläimet saattavat jopa liikahdella. Tämä reissu on pojan synttärilahja.

Illalla voisin nauttia viiniä ja parantaa maailmaa. Vielä en tiedä missä ja miten, mutta ehkä se selviää tässä päivän aikana.

Viikonloppu ja aikatauluttomuus :hymyhali: Paitsi Alkoon joutuu juoksemaan ajallaan :pepsodent:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 12 Heinä 2008 12:17

Eka yö pitkiin aikoihin, kun unohdan laittaa kännykän äänettömälle ja eiköhän mumma soita ("jo") 10.30. Hirvittävä väsy oli, joten jatkoin uniani vielä yli tunnin sen jälkeen.

Pihalla sataa melko kovaa. Ei tosin yhtä lujaa kuin kahden maissa viime yönä. Pihalla on harmaata, mutta en ole ihan heti minnekään lähdössä. Tälle päivälle suunniteltu pyöräily taitaa jäädä väliin. :(
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja elegia » La 12 Heinä 2008 13:53

Huomentapäiväää! :pomppuhymy:
Heräsin jotenkin väärällä jalalla tänään, kamala kiukku heti aamusta. Sen kiukun voimalla pesin sitten kaksi koneellista pyykkiä ja tiskasin hillittömän tiskivuoren. Sen jälkeen olo oli kuin voittajalla. Sitten siihen päälle tempaisin vielä kunnon lenkin, kun oli ulkonakin niin mukava ilma (tihutti). :D Nyt täällä tosin alkoi jo aurinkokin vähän kurkkia.

Tänään toverin synttäreitä juhlimaan, silleen ihan rauhallisesti; käytiin eilen miehen kanssa ostamassa lahja ja samalla juhlajuomaksi itselleni ostin perinteikkään punkkupullon. :D Se on muuten jännä, miten mulle tulee nykyään aika harvoin krapulaa pelkästä punkusta. Sitten kun vedän olutta (niinkö juhannuksena), niin tulee ihan maailman kauheimmat krapulat ja puhutaan norjaa puolipäivää. Toisaalta se on niin päivästäkin kiinni, joskus tuntuu ettei pullo punkkua nouse ollenkaan päähän eikä tule krapulaa, joskus kilahtaa jo ensimmäinen lasillinen ja krapulakin on järkyttävä. :D Toivottavasti tästä illasta ei seuraa jälkimmäistä.

Ensi viikolla maalle mansikoita poimimaan ja rauhoittumaan luonnon ääreen. Tulee kyllä mulle todella tarpeeseen. :tilt:
elegia

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa