Ai juku, voi jee. Mä tunnen itseni tänään jopa nätiksi

Tämä on aika kiva fiilis, pitkästä aikaa. Vaivauduin jopa laittamaan itseäni vähäsen, meikkasin ja tukkaakin pöyhin ja laitoinpa pari koruakin

Ja valkkasin kaapista paidan, joka on käytön puutteessa kutistunut

Silti on kiva olo.
Tyttömäisellä ituhippiosastolla olen tehnyt kokeiluja, viimeksi RosenSerienin tuotteita testasin. Jumapliut. Naama meinasi lähteä kokonaan irti naamarasvan takia. Niin kuin olisin nokkospuskaan juossut naama edellä, kirveli, kutitti, kuumotti, punotti ja iho muuttui ihan röpelöiseksi pikkunäpyistä. Onneksi oli vain testiputeli, enkä maksanut siitä mitään. Shampoon erehdyin ostamaan, ja kotona tutkiskellessa huomasin, ettei se nyt ihan niin ituhippituote olekaan

Eihän tuolla kyllä mitään sertifikaatteja olekaan. Ovelasti ovat jättäneet INCI:n pois, ja ilmoittaneet ainesosat ihan oudosti. Mm. purkin kyljessä komeileva "Na-laureth sulfate" vai kuinkahan se oli ilmoitettu, olikin tarkemman tutkimisen jälkeen sodium laureth sulfatea

No joo, ko. aine on tehty jostain kookosöljystä, mutta ei se siitä sen parempaa ainetta tee. Tukka meni ihan oudoksi sillä pestessä, hmpfh. Ainut hyvä ostos oli dödö. Mä olen jo pitkään etsiskellyt _toimivaa_ luonnonkosmetiikan dödöä, ja tuo vaikuttaisi siltä näin viikon testailun jälkeen. Hämmästyttävää kyllä ainesosaluettelokin läpäisi mun seulan. Odotukset on sen osalta korkealla, ehkä voin kohta luopua Rexonastani

Kolmanneksi mulla on vaatetusprobleema. Pikkujoulut (kuinka tämä aika vuodesta on nyt jo? Vastahan oli kesä...) järkätään tänä vuonna isolla poppoolla. Aikaisempina vuosina on ollut erikseen konttoriväen ja tuon toisen puolen pikkujoulut, nyt ne on yhdistetty. Se muuttuu väkisinkin vähän vähemmän juhlavaksi tilaisuudeksi. Ei siinä muuten mitään, mutta ei voi/viitsi enää pyntätä silleen kuin aiemmin. Mitäs hittoa sitä pistäisi päälle?

Buffet-lounas ja bändin keikka on tiedossa. Keikka on mulle henkilökohtaisesti kidutusta, ei voisi oikein enempää mennä mun musamausta ohi. Sinänsä jo ihme, koska kuuntelen sujuvasti melkein mitä vaan. Enivei, olisi kiva pistää jotain nättiä päälle, mutta juhlavaatteet eivät kuitenkaan ole nyt se paras vaihtoehto. Joku kuitenkin kaataa kaljaa tai oksentaa mun päälle

Tai mä vedän jotain lääppijää turpaan ja se vuotaa verta mun vaatetukselle. Mulle jo ennustettiin tukalaa oloa noiden "toisen puolen väen" takia, samalla kun muisteltiin aikoja, kun tällaisella poppoolla saatiin aikoinaan joka kerta vähintään poliisi ja ambulanssi paikalle

Eipä siinä mitään, olenhan mäkin ollut pomon seurana ensiapupolilla ja toisen kanssa maijan takaosassa pikkujoulujen tapahtumia puimassa

Joka tapauksessa vaatetuksen keksiminen tuottaa ongelmia. Plääh.