Naisten oma ketju! (miesvaroitus!)

Re: Naisten oma ketju!

ViestiKirjoittaja cowbell » To 17 Syys 2009 21:29

Ostin apteekista uuden kasvorasvan (Natu Vive Olive Protect Day Cream), koska entinen ei vain sopinut iholleni. Hintaa oli enemmän kuin edellisellä kokeilullani, mutta tuo kuitenkin oli noista apteekkirasvoista niitä halvimpia. Toivottavasti osoittautuu hyväksi hankinnaksi, tuoksu ainakin on parempi kuin edellisessä tökötissä. :tilt:

Nyt on vielä täydellinen peitepuikko epätoivoisen haun kohteena. Jostain syystä stressifinnit ilmestyvät aina niin näkyvälle paikalle, että todellakin kaivattaisiin jotain kunnon pakkelia niiden peittämiseen. Onneksi teini-iässä kaikki finnini jäivät sopivasti otsatukan alle, sillä sellainen ailahtelevalla itsetunnolla varustettu, ulkonäköpaineiden kanssa painiva pikku-cowbell olisi taatusti romahtanut näiden Saturnukseen saakka säihkyvien näppylöiden takia. :virne:
cowbell

ViestiKirjoittaja Emilia » To 17 Syys 2009 22:53

Mäkin shoppailin. Vähän enemmänkin mitä piti. :D

Ostin ravintoainetta mun kasveille (joita on jo/ vielä kaksi!), kodin putkimiestä (naisellista, koska sillä säästin vaivan avata hajulukkoja :umpfh: ). Lisäksi ostin neljä paitaa, housut, meikkivoiteen, naamarasvan.. Paidat on ihania. :D Kerrankin löysin kivan värisiä ja tarpeeksi pitkähelmaisia.

Nyt täytyy enää se uusi takki ja kenkiä, jotka sopii pillifarkkujen/ farkkulegginsien kanssa. niitäkin mulla on jo kahdet.. Eikä muka ikinä pitäny.. :nolo:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 18 Syys 2009 00:57

Meillä shoppailtiin naisellisesti tänään siskon rekkaan joku tietokonelaturihäsmäkkä adaptereineen. Itse keskityin kyllä enemmän hakemaan alusvaateosastoilta itselleni pitimiä. En löytänyt :epäilevä:. Jo se kynnys, että olisi lähtenyt kokeilemaan jotain hinkkipitimiä on mulla korkealla. En siedä mitään pitsejä vasten ihoa, enkä tällä hetkellä voi kuvitella ostavani rintaliivejä, joiden selän puoleinen hakanen on yhden hakasen levyinen. Kahdenkin kanssa on kiikun kaakun etupuolen tuesta riippuen.

Mun kävelyasento ja ryhti ovat tällä hetkellä siinä pisteessä että käsien liikkuessa enemmän ei ne yhden hakasen liivit tue tarpeeksi, eikä kolmen hakasen osastoilla ollut tarpeeksi pieniä kokoja. En kuitenkaan ole siellä kuppikoko D-luokassa. Elimistöni on myös muutenkin muutoksellisessa tilassa, joten en uskalla satsata viittä- tai kuuttakymppiä tähän osastoon. Pyörin siis siinä lähialueella ne "perus" rytkykaupat mistä löytyy alusvaateosio. Seppälässä nauroin, kun oli pitsiunelmia ja sitten niitä nuorisoliivejä - kamalia kirkkaita värejä, sarjakuvakuoseja eikä tuesta tietoakaan. Viimeisessä kaupassa tuli olo, että ostan lakanakangasta ja jeesusteippiä ja väännän ikuisuusliivit :huoh:.

Onneksi ehdin siinä sitten pyörimään ne viereiset lastenosastotkin :virne:. Ale-rekeistä löysin siskon typykälle todella makean paidan hoitopaikan valokuvaa varten. Ei puutu kuin rock-keesi :piru: Meillä ei tueta vaaleanpunaisia hörhelöunelmia.

Ja joo. Ostin takin. Äidille etukäteisjoululahjaksi. Sen viimeisin takki on n. seitesemän vuoden takaa :friikki:. Se aina jaksaa kertoa millainen takki sillä oli nuoruudessaan ja miten se oli ihana ja läpäläpä. Löysin just sellaisen takin mistä se aina puhuu ja ostin sen. No, toi ei ollut armeijan vanha takki, mutta riittävän samanlainen :D :D
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Shay » La 19 Syys 2009 10:06

Kibaya kirjoitti:Meillä shoppailtiin naisellisesti tänään siskon rekkaan joku tietokonelaturihäsmäkkä adaptereineen.

:virne: Ihanaa! Siskon rekka. :ahihi:

Jooeimullamuuta...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 19 Syys 2009 22:47

Nyt tais katketa kamelin selkä. Hitto se kuukuppi on hankittava. Kaks kertaa jo housut veressä samojen karnevaalien aikana. :epäilevä: Näin pitkään oon selvinny ilman tommosia isompia, mutta tänä vuonna on sattunu ihan liian usein. Seuraavasta palkasta. Toivottavasti.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja damn » Pe 25 Syys 2009 12:42

Kävin shoppailemassa kirpparilla :superhymy:. En edes yleensä löydä kovin paljon vaatetta kirppareilta, mutta nyt sieltä löytyi vaikka mitä! Yhdessäkin pöydässä oli lähes uusia vaatteita, joiden hinnat oli muutamakymmentä senttiä kappale :kauhistunut: . Ostin 6 paitaa ja yhden vyön. Ja yksikään ostamani vaate ei tällä kertaa ollut musta, joten saan kerrankin vähän väriä aina niin synkkään vaatekaappiini.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 01 Loka 2009 00:13

Mulla on kynnet. :gay:

Ostin jotkut halvat liimattavat tekokynnet ja viilailin niitä just kolme tuntia sopivanmittaisiksi ja -muotoisiksi. Tähän mennessä tuntuvat ihan hyviltä ja näyttävätkin, saa nähdä sitten kuinka pitkään pysyvät paikoillaan. Paketissa luki että 10 päivää max, kaupan tyttö sanoi, että neljä päivää hyvällä hoidolla. Saa nyt sitten nähdä. Siivoan kuitenkin työkseni. :virne:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 01 Loka 2009 00:35

Mä taas ostiin tänään 2 uutta kynsilakkaa. :gay: Pinkkiä ja tumman violettia. Lakkasin kynteni pinkeiksi ja lisäsin violetista sellaisen kapenevan soiron kärkiin. Nyt on sellainen olo, että huomenna pitää pukeutua nätisti, kun on nätit kynnetkin. :tyttö:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » To 01 Loka 2009 19:20

Mussa alkaa olla pienehköä shoppailuholistin vikaa havaittavissa. Ostelen koko ajan jotain vaatetta, kenkää, laukkua. Osa on kalliitakin (laadukkaita toki myös) enkä kehtaa kertoa kenellekään, mitä oon ostanut. Ajattelen, että voin ihan hyvin ostaa designerlaukun, kun ei ole lapsia tai poikaystävää tai asuntolainaa enkä muutenkaan ole tuhlailevainen luonne. Ei tule varsinaista morkkista ostelusta, lähinnä päinvastoin, mutta jotenkin iskee epävarmuus, kun kuuntelee ihmisten kauhisteluja. No hittoako se muille kuuluu, mihin käytän rahani, mutta ei ole kivaa, että esim työkaverit paheksuu. Ei pysty ymmärtää sitä, omapa on valintani. :hullu: En ainakaan ruoki lamaa.

* * *

Kylmyys tuli ja iho räjähti. Tai jotain, päänahka kuivahti ainakin ihan karrelle ja posket. Järjettömät määrät kosteusvoidetta mennyt tässä parin viikon sisällä. Päälle en oo vielä keksinyt mitään hoitoa. Jokasyksyinen ongelma, ärsyttää ettei voi käyttää tummia paitoja, kun olkapäät menee ihan hirveen näköisiks hilseestä. :( Kertokaa joku hyvä tuote/hoito kuivalle päänahalle. Oon pessyt hiuksiakin nyt vain kerran tai kaks viikossa (kesällä joutui pesee melkein joka päivä). Harva pesuväli on onneks mahdollista, kun en käytä mitään muotoilutuotteita.
Emilia

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 02 Loka 2009 08:18

Mulla on auttanut kuivaan ja kutisevaan päänahkaan Louis Widmerin Remederm-shampoo. Olen sitä saattanut joskus aiemminkin suositella. Mitään kunnon hilseshampoitahan kuivaan hilseeseen ei kannata käyttää, pahentavat vain ongelmaa. Lisäksi olen välillä käyttänyt niitä päänahkahoitoja, esim. Acolla on kuivalle päänahalle tarkoitettu geelihoito. Mulla ei kauhean pahana ole ollut tuo hilseily, mutta vähäistä kuivuudesta johtuvaa. Kutina sen sijaan on ollut pahinta. Näillä olen saanut sen asettumaan aika kivasti, muutaman kerran joutunut sitten käyttämään ihan reseptillä olevia kortisoniliuoksia kuurina.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja heartless » Pe 02 Loka 2009 10:52

Outolinnulle kiitos linkistä! :) Avohoito on viime päivät tuskaillut kuivan päänahan ja hilseilyn kanssa ja tuo päänahkahoito voisi olla sille ihan passeli. Saako tuota siis ihan apteekeista?
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Outolintu » Pe 02 Loka 2009 12:42

Juh, ihan apteekkitavaraa ovat molemmat. Jos ei löydy varastotuotteena, niin tilattua pitäisi ainakin saada.
“I meant," said Ipslore bitterly, "what is there in this world that truly makes living worthwhile?"
Death thought about it.
Cats, he said eventually. Cats are nice.”
Outolintu

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 02 Loka 2009 17:29

Kiitos Outolintu :hymyhali: Kokeilen heti tota Acon geeliä!

Mun ihkupihkumuotilaukku saapui. :sydän:
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 06 Loka 2009 19:03

Kävin eilen kauppakeskusreissun, kun oli tarvetta ostaa kangasta hamekokeiluun.
Löytyi punertavaa kangasta, vaikka musta/tummanharmaa oli hakusessa. Edukas
hinta sai päätymään punaiseen, koska jos kokeilu ei onnistukaan, niin ei harmita
niin kovasti tuhota 10e metri kangasta kuin kolme kertaa kalliimpaa.

Tämä johdantona, sillä bussille päin suunnistaessa sattui silmääni hiustuotekaupan
alennusmyynnit. Ja eiköhän siinä rivissä seissyt litran pulloja joskus muinoin kokei-
lemaani ja hyväksi toteamaani hoitoainetta viiden euron hintaan. Shampoopullojen
puolikkaita kaapit on pullollaan, mutta hoitoainetta on jäljellä enää vajaa tuubi.
Kyseinen tarjous tuli siis tarpeeseen. Jee!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 09 Loka 2009 16:15

Tänään tuhlasin. Ostin kahdet housut. Kunnolliset farkut, mustat suorahkoilla lahkeilla sekä sitten sellaiset farkkuleggins-tyyppiset, jotka kuitenkin on enemmän farkkua kuin legginsiä, toisin sanoen se kangas on paksumpaa kuin legginseissä yleensä joten noilla sitten ehkä pärjää sittenkin vielä, kun menee pakkasen puolelle mittari muutaman asteen.

Harkintaan jäi vielä yhdet farkkulengginsien näköset housut, jotka sitten taas oli enemmän legginsit kuin farkut. Jotenkin ne vaan jäi epäilyttämään ja siksi kauppaankin. Oli ne kyllä vähän kalliitkin, kun muutenkin tuhlasin 70e housuihin jo.

Sain jopa hiuksenikin värjättyä äsken. Olipa se työn ja tuskan takana, vaikka yleensä omien hiusten värjääminen ei ole mulle hankalaa. En enää ikinä osta tuon merkkistä hiusväriä, vaan pysyn nyt siinä toisessa hyvässä, mitä oon tähän asti melkein joka kerta käyttänyt. :norsu:

Sain jopa jalanpohjanikin värjättyä, kun väriä loisku lattialle ja sitten astuin siihen huomaamattani, eikä se väri sitten enää lähtenytkään orti. :norsu:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja L-S » La 10 Loka 2009 20:32

Kävin kaverin häitä edeltävästi manikyyrissä. En ole koskaan aiemmin käynyt, kun yleensä manikyyristä tunnutaan täälläpäin veloitettavan joku 40 . Nyt kuitenkin manikyyri maksoi $15 ja sen suoritti aasialaispoika ripeästi alta puolen tunnin. :tilt: Kädet tuntuivat sen jälkeen tosi kivoilta, verrattuna normaaliolotilaan, joka tarkoittaa älyttömän kuivia käsiä ja rumia revittyjä kynsinauhoja. (Mulla on paha tapa varsinkin töissä stressaantuneena repiä niitä.)

Nyt pitäisi opetella hoitamaan kynsiä vastaavasti kotonakin. Ostin kynsinauhaveitsen, se tuntuu olevan hyvä keksintö, saa siististi kuivunutta ihoa pois. Pitää vaan oppia käyttämään sitä vielä vähän varovaisemmin, ettei tule verenvuotoja... :keijo: Sitten pitäisi vielä keksiä minkälaisella käsivoiteella oikeasti saisi hyvän lopputuloksen. Sellainen halpa sitruunakäsivoide toimii peruskäsivoiteena hyvin, mutta ehkä manikyyrileikkiin pitäisi olla tujumpaa voidetta. :raps:

Tosiasiassa tietysti on niin, että välillä on kiva leikkiä tyttöjuttujen kuten kynsien kanssa, mutta en ole tällaisissa asioissa kovin järjestelmällinen. Jossain vaiheessa tulee kuitenkin hetki, jolloin annan kynsien olla viikkoja sellaisenaan, vaikka olen hankkinut kuutta eriväristä kynsilakkaa, jotka sitten kuivuvat käyttämättöminä.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Shay » Su 11 Loka 2009 11:26

Kolmannet kokeilussa olevat pillerit (Trifemoden tai -dem) lähtivät melko hyvin käyntiin. :tilt:
Sormet ristissä toivon, että nämä ovat minun pillerini, eikä tarvis vähään aikaan ruveta enää
merkkiä vaihtelemaan.

Tyhjensin vaatekaappia ja huomasin, ettei mulla oo mitään päällepantavaa. :sekopää: Pitäis olla
jotain vaikuttavaa bilekampetta päälle, mutta mun vaatteet vaan ei osaa korostaa mun parhaita
puolia. :pillitys: Tulin kuitenkin siihen tulokseen, että vaikka näytänkin valitsemassani topissa
tynnyriltä, ehkä valitsemani nuori mies osaa arvostaa minua ja ulkonäköäni hienoisesta tynnyriydestä
huolimatta. :hullu:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Fairy » Su 11 Loka 2009 11:33

Shay kirjoitti:Tyhjensin vaatekaappia ja huomasin, ettei mulla oo mitään päällepantavaa. :sekopää: Pitäis olla
jotain vaikuttavaa bilekampetta päälle, mutta mun vaatteet vaan ei osaa korostaa mun parhaita
puolia. :pillitys:

Itse aloin miettimään, etten edes tiedä, mitkä ovat mun parhaat puolet, joita tulisi vaatteilla korostaa :hämillään: Vaatettomuus on siis täälläkin vaivana, kaapissa löytyy ne samat vanhat rytkyt, joiden seuraksi pitäisi saada jotain uutta. En vain tiedä johtuuko se minusta vai tarjolla olevista vaatteista, kun kaupasta ei tunnu koskaan löytyvän mitään kivaa kohtuuhintaista tai sellaista, mikä näyttäisi vielä minun päälläkin kivalta. Kovasti auttaisi myös se, kun olisi joskus aikaa mennä sinne vaatekauppaan ajan kanssa ja sovitella rauhassa niitä vaatteita.
Fairy

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 13 Loka 2009 10:56

Ai juku, voi jee. Mä tunnen itseni tänään jopa nätiksi :tyttö: Tämä on aika kiva fiilis, pitkästä aikaa. Vaivauduin jopa laittamaan itseäni vähäsen, meikkasin ja tukkaakin pöyhin ja laitoinpa pari koruakin :gay: Ja valkkasin kaapista paidan, joka on käytön puutteessa kutistunut :isosilmä: Silti on kiva olo.

Tyttömäisellä ituhippiosastolla olen tehnyt kokeiluja, viimeksi RosenSerienin tuotteita testasin. Jumapliut. Naama meinasi lähteä kokonaan irti naamarasvan takia. Niin kuin olisin nokkospuskaan juossut naama edellä, kirveli, kutitti, kuumotti, punotti ja iho muuttui ihan röpelöiseksi pikkunäpyistä. Onneksi oli vain testiputeli, enkä maksanut siitä mitään. Shampoon erehdyin ostamaan, ja kotona tutkiskellessa huomasin, ettei se nyt ihan niin ituhippituote olekaan :epäilevä: Eihän tuolla kyllä mitään sertifikaatteja olekaan. Ovelasti ovat jättäneet INCI:n pois, ja ilmoittaneet ainesosat ihan oudosti. Mm. purkin kyljessä komeileva "Na-laureth sulfate" vai kuinkahan se oli ilmoitettu, olikin tarkemman tutkimisen jälkeen sodium laureth sulfatea :epäilevä: No joo, ko. aine on tehty jostain kookosöljystä, mutta ei se siitä sen parempaa ainetta tee. Tukka meni ihan oudoksi sillä pestessä, hmpfh. Ainut hyvä ostos oli dödö. Mä olen jo pitkään etsiskellyt _toimivaa_ luonnonkosmetiikan dödöä, ja tuo vaikuttaisi siltä näin viikon testailun jälkeen. Hämmästyttävää kyllä ainesosaluettelokin läpäisi mun seulan. Odotukset on sen osalta korkealla, ehkä voin kohta luopua Rexonastani :D

Kolmanneksi mulla on vaatetusprobleema. Pikkujoulut (kuinka tämä aika vuodesta on nyt jo? Vastahan oli kesä...) järkätään tänä vuonna isolla poppoolla. Aikaisempina vuosina on ollut erikseen konttoriväen ja tuon toisen puolen pikkujoulut, nyt ne on yhdistetty. Se muuttuu väkisinkin vähän vähemmän juhlavaksi tilaisuudeksi. Ei siinä muuten mitään, mutta ei voi/viitsi enää pyntätä silleen kuin aiemmin. Mitäs hittoa sitä pistäisi päälle? :riips: Buffet-lounas ja bändin keikka on tiedossa. Keikka on mulle henkilökohtaisesti kidutusta, ei voisi oikein enempää mennä mun musamausta ohi. Sinänsä jo ihme, koska kuuntelen sujuvasti melkein mitä vaan. Enivei, olisi kiva pistää jotain nättiä päälle, mutta juhlavaatteet eivät kuitenkaan ole nyt se paras vaihtoehto. Joku kuitenkin kaataa kaljaa tai oksentaa mun päälle :epäilevä: Tai mä vedän jotain lääppijää turpaan ja se vuotaa verta mun vaatetukselle. Mulle jo ennustettiin tukalaa oloa noiden "toisen puolen väen" takia, samalla kun muisteltiin aikoja, kun tällaisella poppoolla saatiin aikoinaan joka kerta vähintään poliisi ja ambulanssi paikalle :pahis: Eipä siinä mitään, olenhan mäkin ollut pomon seurana ensiapupolilla ja toisen kanssa maijan takaosassa pikkujoulujen tapahtumia puimassa :virne: :ei:

Joka tapauksessa vaatetuksen keksiminen tuottaa ongelmia. Plääh.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ti 13 Loka 2009 11:31

Aurora B. kirjoitti: Mm. purkin kyljessä komeileva "Na-laureth sulfate" vai kuinkahan se oli ilmoitettu, olikin tarkemman tutkimisen jälkeen sodium laureth sulfatea :epäilevä:

Se johtunee siitä että suomeks sodium on natrium, ja kemiallinen merkki on Na. Näin ainakin muistelisin lukion kemiantunteja.

---

Dödöistä tuli mieleen, äiti on jo pitemmän aikaa käyttäny Dermosilin deodoranttikiveä. Eihän se hikoilua sinänsä kait estä kun ei ole antiperspirantti, mutta kait se muuten ainakin toimii.
annastindeli

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 13 Loka 2009 12:25

annastindeli kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti: Mm. purkin kyljessä komeileva "Na-laureth sulfate" vai kuinkahan se oli ilmoitettu, olikin tarkemman tutkimisen jälkeen sodium laureth sulfatea :epäilevä:

Se johtunee siitä että suomeks sodium on natrium, ja kemiallinen merkki on Na. Näin ainakin muistelisin lukion kemiantunteja.

Joo, sieltähän se varmasti tulee, ja olisi ehkä pitänyt hoksata se siinä ostotilanteessa (olin ituhippimessuilla), mutta pikaisesti vaan vilkaisin niitä ainesosia. Kotona sitten aloin pohdiskella, että mitä se oikeastaan on. Huijausta tuollainen ainesosien ilmoittelu :norsu: Eipä niistä meinaa netissäkään löytää kunnon INCI-listaa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 14 Loka 2009 07:58

Mä oon luullut, että INCI on pakko olla tuotteessa mukana/näkyvillä. :hämillään:
Emilia

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 14 Loka 2009 09:26

Sekin vielä. Luulin, että ainesosat on pakko ilmoittaa, mutta Kuluttajavirastonkin mukaan nimenomaan INCI ilmoitetaan: "Kosmeettisen valmisteen ainesosa merkitään pakkauksiin yhteisen nimistön, ns. INCI-nimien (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients) mukaan.

Dödössä oli INCI, shampoossa ei. Naamarasva oli näytepakkauksessa, samoin kuin pari muuta tuotetta. Niissä ei ollut mitään, mutta netissä ainesosat on ilmoitettu hienosti tyylillä "luonnollista kosteustekijää". Mitä sekin ikinä sitten on.

:norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 14 Loka 2009 10:58

Kuukuppi. :epäilevä:
En osaaa! :pillitys:

Ainiin ja voin lämpimästi suositella Santen "Bio-oliivi & Inkivääri" -käsivoidetta. Sehr gut, kuten Öko-Testkin on sanonut. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 14 Loka 2009 11:07

:paijaus: Mikä siinä tihkasee?

Kuukuppikunnan sivuillahan on myös ohjeistusta ja ongelmanratkontaa, jos ei halua fordella kertoa syväanalyysiä kuukautisistaan :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa