Lukupiiri

Re: Lukupiiri

ViestiKirjoittaja Suvi » La 26 Syys 2009 10:15

Lyyra kirjoitti:Kirja 6: Mauri Kunnas: Suuri urheilukirja[/b]
Oli kiva. Kunnaksen kuvitus jaksaa aina hymyilyttää yksityiskohtaisuudellaan. :)

Mauri Kunnas. :hymyhali: Meilläkin on joskus ollut suuri urheilukirja, mutta ei enää mitään hajua missä se on, vai onko sitä enää edes olemassa. Meillä sitä luettiin (ja sotkettiin) aikoinaan niin ahkerasti, ettei siitä välttämättä ole jäljellä enää mitään. :p

Tulin lukeneeksi Lewis Carrollin Liisan seikkailut Ihmemaassa ja Liisan seikkailut peilimaailmassa. Ihmemaassa on tullut luettua useasti suhteellisen uutena Alice Martinin suomennoksena, mutta itseäni kiinnosti enemmän "jatko-osa" Liisan seikkailut peilimaailmassa (sillä en ollut sitä ikinä ennen lukenut), eikä kirjastosta löytynyt muita versioita kuin sellainen, jossa on kummatkin teokset. Tuli nyt sitten luettua kummatkin Eeva Liisa-Mannerin ja Kirsi Kunnaksen suomennokset.

Kummatkin teokset ovat hirveän hauskoja, vaikka joskus ärsyttää, kun suurin osa hahmoista on ainakin jollain tapaa ilkeitä kiltille pikkutytölle. Mutta koko ajanhan näissä on unenomainen tunnelma tms. Lopussa oli myös Paavo Lehtosen kirjoittamat jälkisanat, jotka kertoivat hieman kirjailijan taustasta ja tietenkin myös näiden teoksien taustasta sekä erilaisista tulkinnoista. Kiinnostavaa oli myös Kirsi Kunnaksen teksti Carrollin runojen suomennosratkaisuista. Ja Peilimaailmassa -kirjan yhtenä henkilönä nähdäänkin vanhoista englantilaisista lastenkamarirunoista tuttuja tyyppejä, esim. Tyyris Tyllerö. Ja en oikeasti tiennyt, että Jabberwocky (suomennoksessa Pekoraali) on oikeasti peräisin Lewis Carrollilta.

Pisteet:

Nugat 9

Kumkvatti 8

Lyyra 7

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

Suvi 4

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 26 Syys 2009 12:32

Oon ihan liekeissä!

Kirja 8: Kirsi Kunnas: Tiitiäisen satupuu
Tunteellinen siili oli ihana, mutta muuten mua ärsytti kirjan liirum-laarum-loorum-loruilukieli. En ehkä ihan kuulu kohderyhmään.

Pisteet:

Nugat 9

Kumkvatti 8

Lyyra 7

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

Suvi 4

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 26 Syys 2009 12:54

Lyyra kirjoitti:Kirja 8: Kirsi Kunnas: Tiitiäisen satupuu
Tunteellinen siili oli ihana, mutta muuten mua ärsytti kirjan liirum-laarum-loorum-loruilukieli. En ehkä ihan kuulu kohderyhmään.

Tiitiäisen satupuu :sydän: Minä kyllä tykkään. Tuota kirjaa pikku-marengille on kakarana luettu paljon. :hymyhali: Pienenä Herra Pii Poo oli suosikkini. :superhymy: Jotkut runot eivät tosin kolahda ollenkaan. Monet niistä ovat lyhyitä ja niissä on suppea tarina. Pidemmistä löytyy enemmänkin sisältöä. Lyhyistä runoista tosin esimerkiksi Kurki-runo on hauska.

En ole listan kirjoja lukenut. Pääpaino on ollut lähinnä oppikirjoissa. Viime viikolla tuli sellainen olo, että halusin kaivaa Tiitiäisen satupuun kirjahyllystäni ja lukea sen. Näköjään tuli siis vahingossa luettua listan kirja. :O:

Joten Kirja 1: Tiitiäisen satupuu

Pisteet:

Nugat 9

Kumkvatti 8
Lyyra 8

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

Suvi 4

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1

Lisäsin Lyyralle unohtuneen pisteen. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 27 Syys 2009 16:19

Lyyra kirjoitti:Nugsu! Äläpä poistele toisten vaivalla ansaittuja pisteitä! :nirppa:

:O: Oho. Mites tuossa noin kävi? Hyvä että huomasit!
Enhän minä tahallani. :tp:

Itsekkin olen ollut liekeissä! :täpinä: Nyt on tullut kirjastosta lainattua jopa listassa olevia kirjoja, tässä välillä kiinosti vähän muut jutut.

Kirja 10: Joni Skiftesviki Puhalluskukkapoika ja taivaankorjaaja

Lempinovellini oli Aavistaja. Muutkin novellit olivat ihan luettavia ja mielenkiintoa herättäviä, mutta ei nyt sitten kuitenkaan niin kovasti kolahtanut.

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

Suvi 4

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1

Siirryin kymppikerhoon. :jami:

Seuraavaksi on luvassa Frans Emil Sillanpään Elämä ja aurinko. Kirja on ilmeisesti aikoinaan ollut kohukirja eroottisten kuvailujen myötä, mutta jos erotiikka sisältyy sanaan "syleillä" niin siitä voi vain päätellä kuinka herkkiä tälle asialle on oltu ennen vanhaan. :virne: No, lukeminen jatkuu. :tilt:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 27 Syys 2009 16:33

marenkienkeli kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Kirja 8: Kirsi Kunnas: Tiitiäisen satupuu

Tiitiäisen satupuu :sydän: Minä kyllä tykkään. Tuota kirjaa pikku-marengille on kakarana luettu paljon. :hymyhali: Pienenä Herra Pii Poo oli suosikkini. :superhymy: Jotkut runot eivät tosin kolahda ollenkaan. Monet niistä ovat lyhyitä ja niissä on suppea tarina. Pidemmistä löytyy enemmänkin sisältöä. Lyhyistä runoista tosin esimerkiksi Kurki-runo on hauska.

Tiitiäisen satupuussa on hauskaa se, että sen liirumlaarumin takaa saattaa löytyä jokin syvällisempi merkitys. Juuri vähän aikaa sitten luin jostain (en yhtään muista mistä), että Kattila ja perunat -runon tarkoitus oli myös samalla kommentoida sota-ajan poliittista kiehuntaa. Kun ko. runon lukee ääneen, rytmi on kuin suoraan perunoiden kiehuntarytmi. Ääh, en osaa muodostaa järkeviä lauseita. :friikki:

Luin sitten tänä aamuna A. A. Milnen Nalle Puhin. Se on aina vaan yhtä ihana. :sydän:

Seuraavaksi tekisi mieleni lukea Grimmin satuja, mutta Lord of the Rings on yhä kesken. Vaikka se on ihana kirja, koko ajan on sellainen tunne, että haukkasinko sittenkin liian ison palan, kun aloin lukemaan sitä englanniksi.

Pisteet:

Nugat 9

Kumkvatti 8
Lyyra 8

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5
Suvi 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 27 Syys 2009 17:03

Mulla kans oottaa Grimmin sadut I-III yöpöydällä. Enpä tajunnutkaan, että ovat noinkin paksu eepos yhdessä. Haluaisin ne hyllyyni.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja iisa » Ti 06 Loka 2009 09:27

Ehtiikö vielä mukaan? :virne: Mutta itse asiassa tuo satakirjaa-linkki ei toimi. Vai toimiiko teillä? Jos joku voisi lähettää listan vaikka yksityisviestinä...
http://www.satakirjaa.fi/100kirjaa.php
ja miksi sinä
olet aina niin surullinen
iisa

ViestiKirjoittaja Purple » Ti 06 Loka 2009 09:50

Iisa, lista löytyy Nugatin viestistä edelliseltä sivulta (sivu 8).
Purple

ViestiKirjoittaja iisa » Ti 06 Loka 2009 19:24

Purple kirjoitti:Iisa, lista löytyy Nugatin viestistä edelliseltä sivulta (sivu 8).

Heh, joo niin näkyy olevan. Hieno esimerkki taas siitä miten kannattaisi lukea joka viesti.
Miksei tuossa listalla ole Mannin Taikametsää. Juuri kun ehdin lainaamaan sen, en kyllä ole vielä sitä aloittanut, että jos palautan sen ja lainaan jonkun muun tiiliskiven listalta, hmm. Olen muuten jo osan noista lukenut, täytyy vaan miettiä arvostelua ja kommenttia niistä.
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 06 Loka 2009 23:34

Lukupiiripisteitä saa sitten kyllä ihan kaikista läpikahlatuista tiiliskivistä ottaa itselleen. Tämähän on haastekilpailu, mutta lähinnä itsensä haastamiseen. Mutta se on tietysti kivempi, jos edes jossain määrin luetaan samoja teoksia, joten tuo lista on siinä ihan näppärä työkalu.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Suvi » Ti 13 Loka 2009 21:16

Lukaisin sitten parisen viikkoa (vai oliko se vasta viime viikolla?) Grimmin Sadut. Tajusin vasta äsken, että se versio, joka on sadan kirjan listalla, olikin joku uudempi, ilmeisesti täydellinen laitos. Oma painokseni on vuodelta 1978 ja siitä puuttuu kai jotain satuja, mutta ei taida olla mikään ihan sensuroitu versio.

Kirjoitan lisää tästä myöhemmin, mutta nyt nukkumaanmenoaikani on liian lähellä, joten en ehdi. :p

Nyt keskityn vain ja ainoastaan Lord of the Ringsiin. Jumitin Morian kaivoksissa ihan liian monta kuukautta.

Pisteet:

Nugat 9

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja Nugat » Pe 16 Loka 2009 20:14

Kirja 10: Frans Emil Sillanpää: Elämä ja aurinko

Sainpas sen luettua. Lyhyesti kuvailtuna jokseenkin näppärästi mutta koko kirja on yhtä suurta tunteiden kuvaamista luonnon aiheilla. Ja siinä jossain välissä kerrotaan kirjan henkilöiden liikkeistä, eli kuinka Elias pyörittää kahta flikkaa. :tilt: Kirjan loppu kerrottiin valitettavasti takakannessa ja ilman sitä tietoa olisi lukemiseen saatu jännitystä.
Toisaalta oli hauska lukea tällaista epätavallista kerrontaa. Toisaalta taas pitkäpiimäistä. Erotiikka taisi sisältyä siihen, kuinka aamulla aitan ovi avautui. Niin ja välillä syleiltiin.

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 18 Loka 2009 17:09

Itse olen kiinni edelleen ja tulen olemaankin Chandlerin (Turhan) Pitkissä jäähyväisissä :haukotus: Olen suunnilleen puolivälissä 428-sivuista teosta, jossa on paljon turhaa mukana.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja iisa » Ma 19 Loka 2009 00:07

Nyt alkoi sitten pisteiden kerääminen. Näistä mitään en ole kyllä ihan lähiaikoina lukenut, mutta lukenut kuitenkin.

Agatha Christie, 10 pientä neekerinpoikaa
Luin tämän ensimmäisenä Christien tuotannosta ja heti minusta tuli fani. En olisi millään arvannut murhaajaa tai loppuratkaisua, jännitys siis pysyi kirjan viimeisiin sivuihin asti. Aion lukea tämän joskus uudestaan, ehdottomasti.

Jane Austen, Ylpeys & Ennakkoluulo
Tämä on kyllä suloinen...menneen ajan suhdekiemurat ovat kiinnostavia. Minusta Elizabethissa on särmää ja koska näin kyseisen sarjan ennen kirjan lukemista, niin on mukava kuvitella Herra Darcy Colin Firthin näköiseksi.

Aleksis Kivi, Seitsemän veljestä
Tämä oli pakko lukea koulussa. Yllätyksekseni kirja ei ollutkaan niin huono tai vaikea mitä ensin luulin. Ei kirjassa kauheasti mitään tapahdu ja ensin veljekset menevät hieman sekaisin, mutta suosittelen silti lukemaan Jukolan veljeksistä. Itse huijasin hieman, en jaksanut lukea ihan kaikkia lurituksia :virne:

William Shakespeare, Hamlet
Tämä oli myös pakko lukea. Tämähän on oikeasti näytelmä ei kirja. Suosikkihahmoni on tämä palvelija, jonka nimeä en muista.

Gustave Flaubert, Rouva Bovary
Olen sekä samoilla että eri linjoilla muiden lukijoiden kanssa. Niin, kirjassa ei kauheasti tapahtunut mitään, mutta itse jotenkin pidän kirjasta ja pystyn ehkä jotenkin samaistumaan Emmaan. En kylläkään ostele mitään yli varojeni. Kirjassa oli lainalle/velalle? jokin outo sana, en edes muista sitä, mutta ihmettelin joka kerta mitä sillä tarkoitetaan. Vasta kirjan loppusivuilla googlasin sen. :O:

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6

puolikarkea 5
Pascal Lemoix 5
iisa 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1

ps. tietysti se on Taikavuori ei metsä. Luen edelleen (yllätys) tätä Mannin teosta, joten aloitan varmaankin vasta ensi kuussa jonkun listakirjan, ellen sitten lue kahta kirjaa samaan aikaan.
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 19 Loka 2009 18:19

Hei onko tuo nyt ihan sallittua sitten, että ottaa pisteet jostain vuosia sitten luetuista kirjoista? Kyllähän tässä itse kukanenkin olisi jo pitkästi toisella kymmenellä, jos niin tehtäisiin. :nirppa:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 19 Loka 2009 18:54

Niin, kyllähän tarkoitus oli pisteyttää nyt luettuja kirjoja.

Näköjään ei osata selittää millään tämän monimutkaisen lukupiirin sääntöjä iisalle :pillitys:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 20 Loka 2009 00:37

Pascal on ihana.

Piti vaan tulla komentoimaan.
Ei ole luettu "oikeita" kirjoja, mutta kiinnostuksella seuraan teidän etenemistä.
Hyviä lukuhetkiä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja iisa » Ti 20 Loka 2009 16:52

Ahaa...hups. Joo jäi kokonaan huomioimatta, että kirjat pitää lukea tänä vuonna. (Kolme olen kyllä lukenut viime vuonna, ettei siitä ihan niin montaa vuotta ole...) Mites sitten ensi vuonna? Jatkuuko tämä sama lista myös silloin? Luultavasti en jaksa alkaa lukea uudestaan tänä vuonna kyseisiä kirjoja, jotka luin juuri viime vuonna. Eli en näe syytä, että voisin jatkaa lukupiirissä. Luen kyllä toki tuolta listalta kirjoja, koska tämä on minusta loistava idea. Ja näin ollen: olen siis lukenut listalta jo viisi kirjaa. :virne:

Josko seuraava pisteenkerääjä sitten poistaa nimeni listalta.
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 20 Loka 2009 17:40

iisa kirjoitti:Ahaa...hups. Joo jäi kokonaan huomioimatta, että kirjat pitää lukea tänä vuonna. (Kolme olen kyllä lukenut viime vuonna, ettei siitä ihan niin montaa vuotta ole...) Mites sitten ensi vuonna? Jatkuuko tämä sama lista myös silloin? Luultavasti en jaksa alkaa lukea uudestaan tänä vuonna kyseisiä kirjoja, jotka luin juuri viime vuonna. Eli en näe syytä, että voisin jatkaa lukupiirissä. Luen kyllä toki tuolta listalta kirjoja, koska tämä on minusta loistava idea. Ja näin ollen: olen siis lukenut listalta jo viisi kirjaa. :virne:

Josko seuraava pisteenkerääjä sitten poistaa nimeni listalta.

Vuoden viimeisenä päivänä klo.... :raps: En jaksa tarkistaa, mutta viimeisinä minuutteina on aikaa kirjata luetut kirjat.
Tottakai voit olla mukana Lukupiirissä, onhan sulta vielä 95 kirjaa lukematta. :tilt: Se tässä Lukupiirissä on hauskaa, että se ikäänkuin "pakottaa" tarttumaan sellaisiin kirjoihin, joihin normaalisti ei tule koskettua. Voi kokea iloisia yllätyksiä tai ihmetystä, että miksi tämmöistä p*skaa on tällä listalla. :virne: Ja onhan siellä sarjakuvia. :tilt: Ne on mulla vielä ässänä hihassa. :juoni:

Ensi vuonna voisi kehittää uuden Lukupiiri-kierroksen. :D Minä ehdotin tätä, joten joku muu ehdottakoon muuta. Sarjakuva-lukupiirikin voisi ansaita oman röpöttimen. :raps:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 20 Loka 2009 20:49

Nugat kirjoitti:Ne on mulla vielä ässänä hihassa. :juoni:
Mun ässä hihassa on, että en ole päivittänyt tänne lukemisiani ja tulen sitten joulun jälkeen ja läväytän listaan 20 nidettä samalla kertaa. :juoni: Tai sitten pelottelen vaan. Jää nähtäväksi. :juoni:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja iisa » Ke 21 Loka 2009 13:48

Joo tosiaan onhan mulla vielä 95 kirjaa mistä valita (miksei heti tullut mieleen). :) On muutenkin epärealistista, että ehtisin lukea nuo kaikki sata ennen vuoden vaihtumista. Eli joo olen mukana, ja olen nyt lukenut tämän aamun Astrid Lindrenin Peppi Pitkätossua. Josko ehtisin jo heti tänään saamaan ensimmäisen pisteeni. :keijo:
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 21 Loka 2009 17:22

Jorssi kirjoitti:
Nugat kirjoitti:Ne on mulla vielä ässänä hihassa. :juoni:
Mun ässä hihassa on, että en ole päivittänyt tänne lukemisiani ja tulen sitten joulun jälkeen ja läväytän listaan 20 nidettä samalla kertaa. :juoni: Tai sitten pelottelen vaan. Jää nähtäväksi. :juoni:

Jorssi! :O:

Elä sie lannista muiden voitto haaveita. :virne:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 24 Loka 2009 00:47

Piste! Sain lopultakin loppuun Chandlerin Pitkät jäähyväiset. Teos on luokiteltu nuortenkirjaksi ja jos joku nuori tuon kahlaa läpi, niin ei muuta kuin vilpittömät onnittelut.

Kirjan päähenkilön kyynisyys ja yhdentekevä suhtautuminen asioihin heijastuvat lukijaankin. Poliisit ovat sikoja, taustamusiikkina voi kuunnella vaikka punkkia. ;)

Alkoholia tosin kuvataan niin houkuttelevasti, että muutamissa kohdin suorastaan suu napsaa :p

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6
Pascal Lemoix 6

puolikarkea 5
iisa 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja iisa » Su 25 Loka 2009 19:27

Luin Peppi Pitkätossun loppuun. :) Melko tuttuhan tuo kirja on, kahta tarinaa en tietänyt ennalta: Peppi hengenpelastajana ja Pepin syntymäpäiväkutsut. Peppi on ihanan hupsu tyttö, välillä jopa tyhmä, mutta mitä voi odottaa lapselta, joka on viettänyt suuremman osan elämästään merillä. Minusta kaikilla pitäisi olla sellainen ystävä kuin Peppi.

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6
Pascal Lemoix 6

puolikarkea 5

damn 3
elegia 3

theia 2

Maija 1
urakka 1
skray 1
L-S 1
marenkienkeli 1
iisa 1
ja miksi sinä
iisa

ViestiKirjoittaja elegia » To 05 Marras 2009 00:44

Saanen ottaa itselleni pisteen, vaikka lukemani kirja ei tuolta varsinaiselta 100 kirjaa-listalta löydy, muilta vastaavilta listoilta kylläkin. Tulipa tässä ahnehdittua Margaret Mitchellin Tuulen viemää.
Totesin, että minulla on ollut täysin väärä kuva tästä teoksesta. Tietysti oletin, että tämä kirja kuuluu "roskakirjallisuudeksi" miellettyyn hömppäosastoon, mutta pah! Toki tarinassa oli paljon romantiikkaa, mutta ei liiaksi ja useimmiten se tuntui olevan kovinkin traagista ja riipaisevaa. Minua viehätti ennen kaikkea Mitchellin tapa kirjoittaa; teksti eteni jouhevasti ja piti mielenkiinnon yllä jatkuvasti. Lisäksi olin aivan innoissani hienosta ajankuvauksesta. Tarinassa saattoi sukeltaa syvälle 1800-luvun Amerikkaan, sisällissotaan ja sen jälkeisiin aikoihin. Tietysti kirjassa oli runsaasti sellaista, mikä saa nykylukijan nostamaan helposti närkästyneenä kulmakarvojaa, kuten rasismia, jos sen sellaisena haluaa ottaa ymmärtämättä kontekstia.

Tätä kirjaa lukiessa tuli kyllä käytyä läpi monenlaisia tunteita, enpä olisi uskonut. Rakastuin tähän tarinaan. Ehkä mä sitten olen vähän tyttö. :kauriinsilmät: Nyt täytyy katsoa vielä elokuvakin, en ole sitäkään vielä nähnyt.

Pisteet:

Nugat 10

Kumkvatti 8
Lyyra 8

Suvi 6
Pascal Lemoix 6

puolikarkea 5

elegia 4

damn 3

theia 2

Maija 1
urakka 1