Sikainfluenssa

Re: Sikainfluenssa

ViestiKirjoittaja Dnd » La 31 Loka 2009 22:36

puolikarkea kirjoitti:
Dnd kirjoitti:
Vois olla aika karua ainetta maultaan lantraamatta mihinkään...

Mihinkäs sitä käsidesiä sitten kannattais lantrata? :p

En mää tiiä, mutta ei se voi olla hyvää paljaaltaan juotuna. :P
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja LazyBastard » La 31 Loka 2009 22:39

Tämä rokoteasia on ollut hyvin mielenkiintoinen ja kummasti julkisuuteen ovat päässeet sellaiset tahot, joiden tarkoituksena on vain pelotella ihmisiä, kuten esimerkiksi juuri tämä rokoteinfo-yhditys (tai mikälie). Elohopealla pelotellaan, vaikka enemmän elohopeaa kuin rokotteesta saa yhdestä tonnikalavoileivästä. Skvaleenilla pelotellaan, vaikka se on itseasiassa kehossa ihan normaalisti esiintyvä hiilivety. Juuri tänään uutisoitiin, että ihmisiä kuolee ja sairastuu rokotuksiin väistämättä, koska ihmisiä kuolee ja sairastuu joka tapauksessa.

Kukaanhan ei vielä tiedä, minkälainen epidemia tästä tulee, jos virus muuntuu. Se tiedetään varmasti, että suhteellisen terveille nuorille ihmisille se aiheuttaa poikkeuksellisen vaikeita keuhko-oireita. Kuten myös se, että vakavasti sairastuneet ja kuolleet ovat kausi-influenssasta poiketen nuoria ihmisiä. Ja vaikka influenssan kuolleisuusprosentit olisivat suurinpiirtein samoja kuin kausi-influenssassa, tulee kuolleita olemaan enemmän, koska tämä virus sairastuttaa huomattavasti useammat kuin kausi-influenssassa (ellei sitten käy niin, että rokotukset vähentävät sairastumisia).

Itsellä on ihan turha pohtia rokotuksia, koska ei kuulu riskiryhmiin. Ehkä ensi vuonna sitten.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Shay » Su 01 Marras 2009 09:48

Dnd kirjoitti:
puolikarkea kirjoitti:
Dnd kirjoitti:
Vois olla aika karua ainetta maultaan lantraamatta mihinkään...

Mihinkäs sitä käsidesiä sitten kannattais lantrata? :p

En mää tiiä, mutta ei se voi olla hyvää paljaaltaan juotuna. :P

Kaverilla rupesi suussa polttelemaan melkoisesti, kun käsidesiä maistoi. :keijo:

Sikaflunssasta en voi sanoa muuta kuin paljon melua tyhjästä enkä henkilökohtaisesti
aio ottaa rokotetta, jos ei pakoteta, sillä turhaahan sellaisella riskeeraaminen on, jos
vastapuolella on pieni possunuha.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Maija » Su 01 Marras 2009 15:57

Poika tuli luokseni viikonloppulomille. Eilen alkoi kova yskä ja yöllä nousi kuume. Tällä hetkellä 39 astetta. Matkustuskieltoa viisi päivää. Todennäköisesti sikainflua, sillä tuolla RUK:n puolella sitä on kuulemma ollut nyt kovasti liikkeellä.

Kohta taitaa siis olla minussakin.
Maija

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ma 02 Marras 2009 10:32

Shay kirjoitti:
Sikaflunssasta en voi sanoa muuta kuin paljon melua tyhjästä enkä henkilökohtaisesti
aio ottaa rokotetta, jos ei pakoteta, sillä turhaahan sellaisella riskeeraaminen on, jos

En kyllä sanoisi, että sikaflunssa on "melua tyhjästä". Kyllä sille on ihan perusteet, miksi sitä niin ahkerasti seurataan. Toki pahimmat iltapäivälehtien vaahtoamiset kannattaa jättää huomiotta. Ongelmia näyttää etenkin olevan maissa, joissa terveydenhuoltojärjestelmä ei toimi, nythän Ukraina on pyytänyt apua sikainfluenssan hoitoon.

Myös Yhdysvalloissa kuolleisuus keuhkokuumeeseen on ollut koholla verrattuna normaaliin kausi-influenssaan ja lapsikuolleisuus verrattuna edellisiin influenssa-aaltoihin on koholla.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 02 Marras 2009 11:36

marenkienkeli kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla "Onko se sitten kummoisempi kuin muutkaan influenssarokotteet?"-kysymyksellä?

Lähinnä se oli sellainen ihmettely sikaninfluenssarokotevastaisuuteen. Kun mun silmiin se näyttäisi ihan samanlaiselta kuin muutkin influenssarokotteet, vain virustyyppi on muutettu, kuten se muutetaan jokaiseen kausi-influenssaankin. Toki turvaan mutussani siihen, mitä bilsan tunneilta on päähän jäänyt ja jonkinsorttiseen maalaisjärkeen. Eli aika hataralla pohjalla mennään :pönde:

LazyBastard kirjoitti:Myös Yhdysvalloissa kuolleisuus keuhkokuumeeseen on ollut koholla verrattuna normaaliin kausi-influenssaan ja lapsikuolleisuus verrattuna edellisiin influenssa-aaltoihin on koholla.

Mikä tuo 2007-2008 vaihteen piikki tuossa keuhkokuumetilastossa on, onko tietoa?

Kaikki myös varmasti huojentuvat kuullessaan, että viime viikon tukkoisuus on liki kokonaisuudessaan tiessään, joten mistään vakavammasta ei ollut kyse :tilt:

Maijalle vielä :paijaus: Toivottavasti et sinäkin sairastu. Kuinka Poika voi?
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 02 Marras 2009 13:29

LazyBastard kirjoitti:
Shay kirjoitti:Sikaflunssasta en voi sanoa muuta kuin paljon melua tyhjästä enkä henkilökohtaisesti

En kyllä sanoisi, että sikaflunssa on "melua tyhjästä". Kyllä sille on ihan perusteet, miksi sitä niin ahkerasti seurataan. Toki pahimmat iltapäivälehtien vaahtoamiset kannattaa jättää huomiotta. Ongelmia näyttää etenkin olevan maissa, joissa terveydenhuoltojärjestelmä ei toimi, nythän Ukraina on pyytänyt apua sikainfluenssan hoitoon.

Juurikin tätä tarkoitan, kun Suomessa tautiin on kuollut yksi pitkäaikaissairas henkilö, joten kotimaassa asiasta on ollut
melko turhaa vaahtoamista. Ehkä mielipiteeni johtuu siitä, että katson asiaa vain terveen nuoren aikuisen näkökulmasta...
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja kaneli » Ma 02 Marras 2009 22:53

Mä konsultoin rokoteasiasta tänään kouluterkkaria, joka oli itse ottanut possunuharokoteen. Hänen mukaansa useasta kymmenestä terveydenhoitajasta yhdelle oli rokotusta seuraavana päivänä noussut päivän kestävä kuume. Muilla rokotuskohta oli lähinnä kipeytynyt kosketusaraksi.
Terkkari varoitteli tuosta keväällä tulevasta toisesta possunuha-aallosta, joka on tämänhetkistä rajumpi ja suositteli ottamaan rokotteen. Niinpä ajattelin sen nyt sitten ottaa, kun minun vuoroni tulee. Mieluummin kärsin lievistä sivuvaikutuksista kuin kunnon possunuhasta. Ellei se nyt ehdi iskeä rokotetta odotellessa...
Viimeksi muokannut kaneli päivämäärä Ti 03 Marras 2009 01:15, muokattu yhteensä 1 kerran
It's all make believe, isn't it?
kaneli
Vastarannan keijo

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 03 Marras 2009 00:44

Aurora B. kirjoitti:
LazyBastard kirjoitti:Myös Yhdysvalloissa kuolleisuus keuhkokuumeeseen on ollut koholla verrattuna normaaliin kausi-influenssaan ja lapsikuolleisuus verrattuna edellisiin influenssa-aaltoihin on koholla.

Mikä tuo 2007-2008 vaihteen piikki tuossa keuhkokuumetilastossa on, onko tietoa?

Kelpaako arvaus?

2008 piikki saattaisi olla edellisvuosia pikkasen rajumpi influenssakausi.
Varmasti sen kohdalla terveysviranomaiset ovat seuranneet tilannetta.
Erona tähän vuoteen vuoden 2008 piikki näyttäisi olevan "korostunut
huippu" (oma teremi, ei tietoa oikeasta epidemiologisesta ammatti-
sanastosta) kun taas tämän vuoden tilastot ovat lähteneet jo aikaisessa
vaiheessa kasvuun, mikä voi ennakoida isompaa epidemiaa kuin tavallisesti.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ti 03 Marras 2009 16:06

En mä niinkään itseni puolesta sitä rokotetta tai sikaflunssaa pelkää. Mä voisin ihan hyvin itse ottaa sen rokotteen mutta pojan puolesta vähän mietin ku se on niin pieni vielä. :hullu: Että mitä sellanen rokote tekee tuollaiselle 10 kk ikäiselle. Onneksi olin raskaana vuosi sitten enkä nyt niin ei tarvitse miettiä sen enempää. Nyt ei sentään kuuluta riskiryhmään.

Vähän häiritsevää vaan kun tietoa tulee joka puolelta, eri asioita ja niin ristiriitaista että ei tiedä mitä uskoa. :hämillään: Ja kamala hysteria. Ehtii varmaan rokotteet loppua ennen kuin ehdin tehdä päätöksiä mistään. :O:
Eowyn

ViestiKirjoittaja ahkera » Ke 04 Marras 2009 10:38

Onkos kellään tietoa, miten käy, jos nyt päättää olla tuota nappulaa rokottamatta, mutta sitten vaikka tammikuussa kokisi sen tarpeelliseksi sitten kuitenkin. Saakos silloin vielä piikkiä?
ahkera

ViestiKirjoittaja Eowyn » Ke 04 Marras 2009 15:07

No minä nyt päätin että annan rokotuttaa pojan. MUTTA mistäs mä saan rokotuksen?! :O: Näin lukee Vantaan sivulla: "Terveiden 25-64-vuotiaiden rokottamisesta tehdään erikseen päätös loppuvuodesta. Ministeriö ei ole linjannut, rokotetaanko koko väestö vai rokotetaanko riskiryhmät uudelleen."
Ja ukkoki saa rokotuksen koulustaan jos haluaa, mutta mä en sitten saa mahdollisesti ollenkaan. Reilu peli. :friikkipeukku:
Eowyn

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 04 Marras 2009 22:37

Aurora B. kirjoitti:Maijalle vielä :paijaus: Toivottavasti et sinäkin sairastu. Kuinka Poika voi?

Poika voi jo verrattain hyvin, enää ei ole paljoakaan kuumetta. Kova yskä vain vaivaa vielä. Kiitokset vain paijauksesta. :hymyhali:

Tarttuihan se sitten minuunkin. Mahdottoman ikävä tauti! Kuumetta sellaiset 39 astetta, aivan helvetilliset lihassäryt, vatsa oireilee, yskittää ja nenä vuotaa.

Kuuppa on aivan sekaisin koko ajan. Vuorotellen olemmekin naureskelleet toisiamme, kun välillä sanoissamme ja tekemisissämme ei ole johdonmukaisuuden häivääkään. Jos jotain positiivista tästä tilanteesta voi löytää, niin se, että voi ainakin sairastaa hyvässä seurassa. :virne:

muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina. :o:
Maija

ViestiKirjoittaja Emilia » To 05 Marras 2009 08:10

Maijalle pikaista paranemista. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.
muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina.

Tautihan on voinut itää Pojassa useamman päivän, minä aikana on siten ehtinyt suhun tarttua. Itämisaika voi olla viisikin päivää, ja tartuttamista voi tapahtua parikin päivää ennen oireiden alkamista.
* *

Eowynin kannattaa varmaan kysellä omasta terveyskeskuksesta tai neuvolasta, miten rokotteen saa. Rasittavaa, että tuommoistakin tietoa joutuu erikseen hakemaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Maija » Pe 06 Marras 2009 22:24

Emilia kirjoitti:Maijalle pikaista paranemista. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.
muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina.

Tautihan on voinut itää Pojassa useamman päivän, minä aikana on siten ehtinyt suhun tarttua. Itämisaika voi olla viisikin päivää, ja tartuttamista voi tapahtua parikin päivää ennen oireiden alkamista.

Totta, mutta siinä tapauksessa minua hieman ihmetyttävät saamani ohjeistukset. Kyselin, täytyykö minun rajoittaa elämääni ennen oireiden alkamista itselläni, kun läheiseni on sairastunut ja on hyvin todennäköistä, että tauti myös minuun tarttuu tai on jo tarttunut. Ei täydy, vastattiin. Olisin siis saanut ihan rauhassa mennä vaikkapa kouluun oireettomana, vaikka olisinkin voinut tartuttaa taudin muihin. Onneksi (?) kuitenkin ehdin saada oireita ennen kuin lähdin kouluun maanantaina, joten vahinkoa ei syntynyt.

Nyt olo on jo huomattavasti parempi. Kuume on laskenut ja enää vain yskä ja nuha vaivaavat. Tosin tuo yskä tuntuu ja kuulostaa aika pahalta, joten keuhkojeni vointia koitan tässä koko ajan seurailla.
Maija

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 06 Marras 2009 23:26

Maija kirjoitti:
Emilia kirjoitti:Maijalle pikaista paranemista. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.

Totta, mutta siinä tapauksessa minua hieman ihmetyttävät saamani ohjeistukset. Kyselin, täytyykö minun rajoittaa elämääni ennen oireiden alkamista itselläni, kun läheiseni on sairastunut ja on hyvin todennäköistä, että tauti myös minuun tarttuu tai on jo tarttunut. Ei täydy, vastattiin. Olisin siis saanut ihan rauhassa mennä vaikkapa kouluun oireettomana, vaikka olisinkin voinut tartuttaa taudin muihin.

Tässä taitaa olla kyseessä lähinnä yleislinjaus. Lähellekään kaikki eivät influenssaa saa ja jos kaikki, joiden joku läheinen on kipeä jäisivät koteihinsa (ja eivät sitten sairastuisikaan), jäisivät kotehinsa, koko Suomi olisi ihan jumissa.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 11 Marras 2009 10:05

Spekulaatiot vellovat kovaa täällä semi-rannikolla. On se jännä tämä tilanne.

Meillä on pohdittu kovasti rokotetta ja kauniisti todettu "ei kiitos".
Sisko sai kaveriltaan niskoille suuret syytteet, kun ei aio rokottaa likkaansa. Että _kun_ se kuolee, niin syy on mun siskon :friikki:. Kaveri oli ihan satavarma, että kaikki sikikseen sairastuneet lapset kuolevat. Nice.

Veli oli armeijassa ollut infossa ja sanoi ettei ollut yhtään vakuuttava se info ja rokote jäi ottamatta. Veli oli kysellyt häntä edelleen vaivaavia asioita ja jäänyt ilman vastauksia ja kävellyt sitten ulos.

Muuten lähipiirissä kuohuu. Serkun päiväkodin työntekijät olivat saaneet slaagin, kun serkku ei aio rokottaa lastaan. Kylän koulussa oli kotiin tullut lappu, missä pyydetään vanhempien suostumusta rokottamiseen ja siitä puuttui kokonaan vaihtoehto rokottamatta jättämiselle. Perheen äiti palautti lapun ilman rastia ruudussa rokotukselle ja terkka soitti sieltä kauhuissaan. Onhan heillä iso perhe! Joo, kaksi lasta ja koira aikuisten lisäksi. Hänen mielestään oli yhtä lailla kuolemantuomio lapsille jättää heidät rokottamatta.

Hysteriaa, hysteriaa. Kaikki kuolee, jos ei rokoteta! :sekopää:

Ja siihen sitten. Yskäisepä kaupassa, niin ihmiset pysyvät kaukana :virne:. Olen parin päivän ajan yskinyt ja ihan normi flunssa taitaa olla kehissä (jos liikkuu pakkasessa liian vähissä vaatteissa, niin ei ihme), mutta kauppa lähes tyhjenee, jos siellä joku vähän edes köhäsee.

Luontaisnetin artikkeli Tuollakin mainittavasta Turun tapauksesta on ollut tieto jo hetken aikaa, mutta kun ei ole mitään lööpeissä/uutisissa, niin paha mennä huutelemaan tai puhumaan siitä missään.

Menis jo koko juttu.
Tää hysterisointi on oikeesti aika väsyttävää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ke 11 Marras 2009 14:45

Mä ajattelin rokotteen ottaa, jos sitä tarjotaan. Ensi vuoden puolellehan se taitaa mennä. Ainakin voisin itseni laskea sitten ulos kaikista syyllisyyskeskusteluista, että kuka tappoi kenet ja sanoa: "Mut on rokotettu", jos tuijottamaan ruvetaan. Yleisilmapiiri on tosiaankin herkkä, jos joku yskii.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ke 11 Marras 2009 17:40

Kibaya kirjoitti:Menis jo koko juttu.
Tää hysterisointi on oikeesti aika väsyttävää.

Mua taas on ihmetyttänyt tämä rokotuksenvastustus-hysteria. Rokotuksella kun oikeasti voidaan ehkäistä sairastuvuutta ja ennenkaikkea niitä jälkitauteja. Aikuiset ihmiset hysterisoivat jostain tiomersaalista, vaikka elohopeaa saa saman verran yhdestä silakasta.

Tutun tenava jouduttiin viemään ambulanssilla keskussairaalaan kun oli hengitys mennyt niin huonoksi, onneksi on paranemaan päin.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Deni » Ke 11 Marras 2009 21:45

Kibaya kirjoitti:Ja siihen sitten. Yskäisepä kaupassa, niin ihmiset pysyvät kaukana :virne:. Olen parin päivän ajan yskinyt ja ihan normi flunssa taitaa olla kehissä (jos liikkuu pakkasessa liian vähissä vaatteissa, niin ei ihme), mutta kauppa lähes tyhjenee, jos siellä joku vähän edes köhäsee.

Mua oikeasti vähän hävetti tuossa yhtenä iltana töissä kun mua aivastutti koko illan niin maan pirusti. Aivastelin kohteliaasti poispäin ja hihaani ja yritin tukahduttaa aivastukset, mutta eihän sille mitään voi, kun aivastus tulee niin se tulee. Asiakkaiden ilmeet oli aika mielenkiintoisia...

Enkä mä edes ole sairaana, muuten vaan kutitti nenää. :virne:

Duunikaveri toi tänään sairaslomalapun. Avasin sille oven, vilkaisin hengityssuojaa ja totesin et jaa, sikaflunssa, kiittimoi. :D En mä sitä sisälle uskaltanut päästää. :keijo:
What's so amazing about really deep thoughts?
Deni

ViestiKirjoittaja skray » To 12 Marras 2009 00:14

Mä vähän epäröin rokotteen ottamista. En kai sitä vielä moneen viikkoon olisi saamassakaan, ehkä kuukauden päästä.
Itse sikainfluenssa ei kai niin paha ole, mutta ne jälkitaudit mietityttävät. Mitä jos sellainen iskeekin sitten oikein kunnolla, kun en kuitenkaan tajua mahollista influenssaani pedissä sairastaa kunnolla. :sori:
Työni puolesta voisin sen rokotteen ottaakin, kun kaupassa käy mitä ihmeempää porukkaa ja kaikkien kanssa joutuu tekemisiin siinä kassalla. Ihmiskontaktia ei voi välttää ja koskaan ei voi tietää mitä ne asiakkaat on miehiään, onko ne sairaita, terveitä, taudin kantajia vai mitä.
Mutta toisaalta, jos sen taudin nyt kuitenkin saa vain noin kolmasosa(?) ihmisistä, miksi se osuisi just mun kohdalle. Tai miksi en sitten sairastaisi sitä, jos se nyt ei niin paha kuitenkaan ole, kuin mitä aiemmin olisi luullut.. tai miksi yleensäkään tää on niin vaikeeta tää valitseminen. :keijo:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » To 12 Marras 2009 03:33

Kibaya kirjoitti:Yskäisepä kaupassa, niin ihmiset pysyvät kaukana :virne:.

Joo, tuo on koomista. Mulla on flunssa (ihan tavallinen, ei ole ollut edes kuumetta) ja eilen kaupassa satuin sitten pari kertaa yskimään. Kyllä kaikkosi porukkaa ympäriltä!
Älkää viitsikö, ihan oikeasti. Ensinnäkin jokaisella yskivällä ei todellakaan ole sikaflunssaa, ja vaikka olisikin, ei se mikään lassakuume ole! Ihme hysteriaa taudista, joka ei ole yhtään sen tappavampi kuin tavallinen kausi-influenssakaan, ainoastaan herkemmin tarttuva. Joka vuosi influenssaan kuolee varmasti Suomessakin useampi vanhempi tai muuten jo valmiiksi heikko ihminen - miksei siitä silloin tällä lailla riehuta?

En ole ajatellut rokotusta ottaa. Ei mulla mitään sitä vastaan sinänsä ole, mutta näyttää tavallisen aikuisväestön rokottaminen menevän niin myöhäiseksi, että siinä vaiheessa se tauti on varmaan jo iskenyt jos on iskeäkseen. Toisekseen mä olen niin vähän ihmisten kanssa tekemisissä, että todennäköisyys saada tauti on aika pieni.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Emilia » To 12 Marras 2009 10:42

LazyBastard kirjoitti:Mua taas on ihmetyttänyt tämä rokotuksenvastustus-hysteria. Rokotuksella kun oikeasti voidaan ehkäistä sairastuvuutta ja ennenkaikkea niitä jälkitauteja.

Mä luulen, että saan sen influenssan kuitenkin ennen kuin edes suovat mulle rokotusta. Rokotusjärjestys HS:n sivuilla:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/T%C3 ... 5250655939

Kuulun itse ryhmään nro 7. Jos tauti ei iske ennen ensi vuotta, alan epäillä, etten sitä tule saamaankaan, joten sama jättää sitten ottamatta. Nyt ei kai voi muuta kuin seurata tilanteen kehittymistä ja katsoa sitten tarvittaessa, onko rokotus tarpeen.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » To 12 Marras 2009 13:51

Itseäni ihmetyttävät eniten nämä uutiset siitä, kuinka mm. joidenkin firmojen pomot ovat ottaneet yhteyttä ja pyytäneet jonon ohitusta :friikkipeukku:

Ymmärtääkseni H1N1 on periaatteessa tavallista kovempi flunssa, joka voi olla vaarallinen joillekin ihmisryhmille, esim. pienille lapsille. Ei tämä nyt sentään mikään musta surma ole, eli en ota rokotetta ennen kuin riskiryhmät ovat saaneet piikkinsä.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Maija » To 12 Marras 2009 14:50

Mr. Smith kirjoitti:Ymmärtääkseni H1N1 on periaatteessa tavallista kovempi flunssa, joka voi olla vaarallinen joillekin ihmisryhmille, esim. pienille lapsille.

Näinhän se on. Eikä itse sikainfluenssa ole niin kovin vaarallinen, vaan ne jälkitaudit.

Esimerkiksi Pojalla todettiin nyt sitten eilen keuhkokuume. Onneksi havaittiin kuitenkin suht ajoissa ja hän pääsi hoitoon. Vaikka isot herrat eivät olisi halunneet häntä leiriltä päästää tutkimuksiin. :epäilevä: Varusmiesten terveydenhuolto on muuten kohtalaisen arsesta, mutta se taas menee OT:ksi.

Oma kunto on paranemaan päin, mutta katsotaan, mitä kroppa tykkää tuosta tämänpäiväisestä liki 10 km pyöräilystä. :keijo:
Maija

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä