puolikarkea kirjoitti:Dnd kirjoitti:
Vois olla aika karua ainetta maultaan lantraamatta mihinkään...
Mihinkäs sitä käsidesiä sitten kannattais lantrata?
En mää tiiä, mutta ei se voi olla hyvää paljaaltaan juotuna. :P
puolikarkea kirjoitti:Dnd kirjoitti:
Dnd kirjoitti:puolikarkea kirjoitti:Dnd kirjoitti:
En mää tiiä, mutta ei se voi olla hyvää paljaaltaan juotuna. :P

Shay kirjoitti:
Sikaflunssasta en voi sanoa muuta kuin paljon melua tyhjästä enkä henkilökohtaisesti
aio ottaa rokotetta, jos ei pakoteta, sillä turhaahan sellaisella riskeeraaminen on, jos
vastapuolella on pieni possunuha.
marenkienkeli kirjoitti:Mitä tarkoitat tuolla "Onko se sitten kummoisempi kuin muutkaan influenssarokotteet?"-kysymyksellä?

LazyBastard kirjoitti:Myös Yhdysvalloissa kuolleisuus keuhkokuumeeseen on ollut koholla verrattuna normaaliin kausi-influenssaan ja lapsikuolleisuus verrattuna edellisiin influenssa-aaltoihin on koholla.

Toivottavasti et sinäkin sairastu. Kuinka Poika voi?LazyBastard kirjoitti:Shay kirjoitti:Sikaflunssasta en voi sanoa muuta kuin paljon melua tyhjästä enkä henkilökohtaisesti
aio ottaa rokotetta, jos ei pakoteta, sillä turhaahan sellaisella riskeeraaminen on, jos
vastapuolella on pieni possunuha.
En kyllä sanoisi, että sikaflunssa on "melua tyhjästä". Kyllä sille on ihan perusteet, miksi sitä niin ahkerasti seurataan. Toki pahimmat iltapäivälehtien vaahtoamiset kannattaa jättää huomiotta. Ongelmia näyttää etenkin olevan maissa, joissa terveydenhuoltojärjestelmä ei toimi, nythän Ukraina on pyytänyt apua sikainfluenssan hoitoon.
Aurora B. kirjoitti:LazyBastard kirjoitti:Myös Yhdysvalloissa kuolleisuus keuhkokuumeeseen on ollut koholla verrattuna normaaliin kausi-influenssaan ja lapsikuolleisuus verrattuna edellisiin influenssa-aaltoihin on koholla.
Mikä tuo 2007-2008 vaihteen piikki tuossa keuhkokuumetilastossa on, onko tietoa?
Että mitä sellanen rokote tekee tuollaiselle 10 kk ikäiselle. Onneksi olin raskaana vuosi sitten enkä nyt niin ei tarvitse miettiä sen enempää. Nyt ei sentään kuuluta riskiryhmään.
Ja kamala hysteria. Ehtii varmaan rokotteet loppua ennen kuin ehdin tehdä päätöksiä mistään. 
Näin lukee Vantaan sivulla: "Terveiden 25-64-vuotiaiden rokottamisesta tehdään erikseen päätös loppuvuodesta. Ministeriö ei ole linjannut, rokotetaanko koko väestö vai rokotetaanko riskiryhmät uudelleen." 
Aurora B. kirjoitti:Maijalle vieläToivottavasti et sinäkin sairastu. Kuinka Poika voi?

muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina.
Emilia kirjoitti:Maijalle pikaista paranemista. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina.
Tautihan on voinut itää Pojassa useamman päivän, minä aikana on siten ehtinyt suhun tarttua. Itämisaika voi olla viisikin päivää, ja tartuttamista voi tapahtua parikin päivää ennen oireiden alkamista.
Maija kirjoitti:Emilia kirjoitti:Maijalle pikaista paranemista. Toivottavasti ei tule jälkitauteja.muok: Sitä piti vielä ihmettelemäni, kuinka nopeasti tämä tauti tarttui. Pojalle nousi kuume sunnuntaina, minulle jo maanantaina.
Tautihan on voinut itää Pojassa useamman päivän, minä aikana on siten ehtinyt suhun tarttua. Itämisaika voi olla viisikin päivää, ja tartuttamista voi tapahtua parikin päivää ennen oireiden alkamista.
Totta, mutta siinä tapauksessa minua hieman ihmetyttävät saamani ohjeistukset. Kyselin, täytyykö minun rajoittaa elämääni ennen oireiden alkamista itselläni, kun läheiseni on sairastunut ja on hyvin todennäköistä, että tauti myös minuun tarttuu tai on jo tarttunut. Ei täydy, vastattiin. Olisin siis saanut ihan rauhassa mennä vaikkapa kouluun oireettomana, vaikka olisinkin voinut tartuttaa taudin muihin.
. Kaveri oli ihan satavarma, että kaikki sikikseen sairastuneet lapset kuolevat. Nice.
. Olen parin päivän ajan yskinyt ja ihan normi flunssa taitaa olla kehissä (jos liikkuu pakkasessa liian vähissä vaatteissa, niin ei ihme), mutta kauppa lähes tyhjenee, jos siellä joku vähän edes köhäsee. Kibaya kirjoitti:Menis jo koko juttu.
Tää hysterisointi on oikeesti aika väsyttävää.
Kibaya kirjoitti:Ja siihen sitten. Yskäisepä kaupassa, niin ihmiset pysyvät kaukana. Olen parin päivän ajan yskinyt ja ihan normi flunssa taitaa olla kehissä (jos liikkuu pakkasessa liian vähissä vaatteissa, niin ei ihme), mutta kauppa lähes tyhjenee, jos siellä joku vähän edes köhäsee.
En mä sitä sisälle uskaltanut päästää. 

Kibaya kirjoitti:Yskäisepä kaupassa, niin ihmiset pysyvät kaukana.
LazyBastard kirjoitti:Mua taas on ihmetyttänyt tämä rokotuksenvastustus-hysteria. Rokotuksella kun oikeasti voidaan ehkäistä sairastuvuutta ja ennenkaikkea niitä jälkitauteja.
Mr. Smith kirjoitti:Ymmärtääkseni H1N1 on periaatteessa tavallista kovempi flunssa, joka voi olla vaarallinen joillekin ihmisryhmille, esim. pienille lapsille.
Varusmiesten terveydenhuolto on muuten kohtalaisen arsesta, mutta se taas menee OT:ksi.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa