Digiboksit

Digiboksit

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 06 Touko 2008 13:41

Tallentavaa digiboksia tekisi mieleni, kaapelitalouteen. Tällä hetkellä Kansalaiboksi hoitaa boksin virkaa ja välillä on sen liittänyt videoihinkin nauhoitusta varten.

Toppyahan on muistaakseni kehuttu, mutta olen harkinnut myös läppäriin liitettävää digivehjettä. Niinkuin vaikkapa tällaista. Onkos noista jollain kokemuksia/suosituksia.

Mikäänhän ei tietenkään saisi maksaa mitään, mutta helevetin hyvää laatua pitäisi olla.

t. nimim. Katson vähän televisiota ja missaan sen vähänkin menojen takia.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

Re: Digiboksit

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 06 Touko 2008 14:06

Boksi käytön mukaan. Jos oikeasti katsot vähän, niin itse ostaisin halvemman luokan boksin. Laatu digilaatikoissa tarkoittaa ohjelmiston toimivuutta ja ominaisuuksien kirjoa. En tiedä mitä itse tarkoitat laadulla, mutta jos et paljon katso, niin en tiedä onko laaja EPG-näkymä ja mahdollisuus käyttää boksia wlanin kautta asioita, joista haluat maksaa 200.

Onks sul tärkeetä kuvanlaatu? Millaista liitäntää halajat, hdmi, scart vai komponentti?

Uudessa MikroBitissä vertailtiin uuden polven bokseja. Humax vei sen.

Muok:
Mahtaako noita tietokoneen digirimpuloita saada kaapelimallina? Dvb-t malleissa on ollut sysipaskat antennit mukana, joten uusi antenni tarvittaisiin sitten. Tekstitysten kanssa on ainakin ennen ollut noissa ongelmia, mutten tiedä onko tullut kehitys.
Viimeksi muokannut Galileo päivämäärä Ti 06 Touko 2008 14:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 06 Touko 2008 14:06

Mikrobitti testasi tallentavia kaapelibokseja. Toimituksen valinnaksi päätyi Humax CX PVR-9500C (449 e), hyvänä kakkosena Handan DVB-C 9800 (490 e). "Paras hinta-laatusuhde" -merkinnän sai Triax CR 317 (299 e).

Mukana oli myös Finlux DCA-9500N (399 e), jonka vihjaistiin olevan sama kuin täällä suosittu Procaster. Topfieldiltä mukana oli TF500PVRc (500 e), jonka kuvanlaatu sai kehuja.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
- Papparaisen piinapenkki 16.10.2003 -
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja LazyBastard » Ti 06 Touko 2008 14:14

Galileo kirjoitti:Boksi käytön mukaan. Jos oikeasti katsot vähän, niin itse ostaisin halvemman luokan boksin. Laatu digilaatikoissa tarkoittaa ohjelmiston toimivuutta ja ominaisuuksien kirjoa. En tiedä mitä itse tarkoitat laadulla, mutta jos et paljon katso, niin en tiedä onko laaja EPG-näkymä ja mahdollisuus käyttää boksia wlanin kautta asioita, joista haluat maksaa 200.

Mulle riittää hyvin se, että voin katsoa haluamani ohjelmat jälkeenpäin. Bonuksena olisi se, että ne tallennetut ohjelmat olisi mahdollista saada sieltä boksista uloskin. Oikeastaan koko ongelmaa ei ollut ennenkuin Stage6 kuoli, eikä dokkareita ynnä muita enää voinutkaan katsoa sillä kohtuullisella kuvanlaadulla suoraan netistä.

Onks sul tärkeetä kuvanlaatu? Millaista liitäntää halajat, hdmi, scart vai komponentti?

Telkkarina on 32" kuvaputki ja tuolla varmaan sinnitellään siihen asti, kunnes oikeita HD-televisioita on kohtuuhintaan saatavilla. Ja tähänhän mennee vuosia. Eli kohtuullinen kuvanlaatu riittää hyvinkin. Ja Scartti.
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 06 Touko 2008 14:21

Ehkä Triax sulle sitten passaa. Tosin mitään kokemusta siitä ei ole, mutta on se ainakin halpa.

Tuolta löytyy.
"Asiat eivät ole vielä niin pielessä, etteivätkö ne menisi vielä huonommiksi keskustelemalla."
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Galileo » Ti 06 Touko 2008 14:36

Tuo tietojen ulos nyhtäminen on se, joka rajoittaa valikoimaa. Kaksisuuntainen USB pitää olla. Sitten olisi hyvä, että ulos nyhdetty tieto olisi helposti luettavissa tai muunnettavissa luettavaksi muullakin kuin boksilla.

Afterdawnin laitevertailu.
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja cyan » Ti 06 Touko 2008 20:42

Koska olin aikoinaan laiska ja rahaton, ratkasin itte digionkelmani hankkimalla ensihätään Hauppaugen WinTV NOVA-T Stick DVB-T -tikun, jossa tulee pikkunen antenni mukana. Sillon vielä näky analogiset lähetykset niin en kehannu ostaa kallista boksia jonka oisin todennäkösesti joutunu vaihtamaan. Lähinnä piti vaan saaha talteen joku tv-sarja ko niitä tuli kaks päällekkäin. Tuo on ihan kelvollinen tikku, tosin antennin sijotuksen kanssa saa olla tarkkana ko välillä on senteistä kiinni suostuuko se näyttämään mittään. Eihän se mittään jos antenni olisihi paikallaan koko ajan, mutta ko reissaahi välillä ja raahaan konetta ja roippeita mukana. Kotiin palatessa saa sitte taas minuuttikaupalla ehtiä oikiaa kohtaa mistä sen kuvan saisi taijottua näkyviin... :jaaha:

Paljoltihan nuo tikkujen tekstitys- yms. ongelmat ratkiaa oikialla ohjelmalla, tuonki mukana tullu ihme viritys oli aivan karmia. Oikeastaan heti ko sain tikun, hankin 15 euron DVB Viewerin ja ainoat ongelmat sen jälkeen on johtunu lähinnä käyttäjän lahopäisyydestä... Niinko että eri paikkakunnalla kannattas ne kanavat hakia uuelleen. Ja sitä ennen voisi sen antennin laittaa tikkuun kiinni... [keijo][/keijo] En tiiä onko ohjelman vaiko tikun ominaisuus, mutta tällä voi tallentaa samasta nipusta vaikka kaikkia kanavia yhtäaikaa jos tarvis vaati, mikä osottautu ihan näppäräksi ominaisuuveksi ko jossain vaiheessa tuli samaan aikaan subilta, neloselta ja mtv3:lta ohojelmaa.

Ko syksyllä hankin sitte Procasterin boksin niin tuo tikku on jääny lähinnä dvd:lle menevien ohjelmien tallennukseen ja boksilla tallentelen vain ei-tärkeitä ohjelmia joita ei tartte säilöä. Kätevää ko ei tarvi siirrellä ohjelmia eka boksilta koneelle vaan voi suoraan hurauttaa ProjectX:n kautta joko omaan kansioon odottamaan lisäjaksoja jotta saa dvd:n kasaan (esim. Monty Python) tai sitten vielä DVDAuthorGUI:n kautta dvd:lle (elokuvat). Nyt vaan pitäs saaha ennää jostain aikaa polttaa nuo kaikki levyt... [keijo][/keijo]
Life is what happens to you while you're busy making other plans
cyan

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 06 Touko 2008 22:53

Hei Darkkis (tai joku muun Topfieldin maailmaan perehtynyt)!

Tästä oli juttua siellä vanhalla fordella, mutta kun mä en osaa sitä esiin kaivaa, niin olisiko mahdollista selittää
miten saisin omasta boksista ohjelmat koneelle ja sitä kautta sitten levylle?

Mä kun en oikein osaa mitenkään aloittaa koko operaatiota, kun en edes tiedä onko mulla tarvittavaa johtoa (vaiko johtoja?).
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't.
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja DarkSide » Ti 06 Touko 2008 23:09

Lumikki75 kirjoitti:Tästä oli juttua siellä vanhalla fordella, mutta mä en osaa sitä esiin kaivaa, joten olisiko mahdollista selittää,
miten saisin omasta boksista ohjelmat koneelle ja sitä kautta sitten levylle?

Tuolta löytyvät ohjeet.

Lyhyesti: Altair-ohjelmaa käyttäen siirretään koneelle poltettavaksi ajateltu rec-tiedosto USB-kaapelilla, jonka päät näyttävät tältä:
Kuva
ProjectX:llä demuksataan eli rec-tiedostosta, joka sisältää kuvan äänet ja tekstit tehdään erillistiedostot .m2v (kuva), mp2 (ääni) ja mahdollisesti .sup tai .sub (tekstit). Jos näistä halutaan tehdä oikea DVD, pitää tiedostot käsitellä jollain autorointiohjelmalla (esim. Rejig on helppo, mutta GUI for dvdauthorilla saa myös valikot).

Mutta tuolta linkistä siis löytyvät tarkemmat ohjeet ja lisää vaihtoehtoja.
DarkSide
Tilastopappa

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ti 06 Touko 2008 23:20

Kiitoksia! :halitus:
Hämmentävää kyllä, mulla on jopa ihan oikeannäköinen kaapelikin olemassa eli pääsen sitten noiden ohjeiden avulla ainakin yrittämään.

Kerron myöhemmin miten kävi... jos kehtaan. ;)
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 14 Touko 2008 00:33

Mitenkäs se on, onko esim Topfieldin laitteissa jotakin erinomaisen erinomaista, vai ostaako prismasta Kaonin 199,-.
Oma käyttö olisi lähinnä tallentelua hetkeä myöhempää katselua varten, tuskin ainakaan mitään elokuvia levylle kuitenkaan polttaisi, kun on tuo digi-kuvanlaatu sen verran heikko.
Ymmärtääkseni Kaonissakin siirto koneelle onnistuu ja päinvastoin.

Eli sama suomeksi: Kannattaako investoida se ylimääräinen satanen vaikka Topfieldiin vai eikö.
Onko kellään kokemuksia halvemmista boxeista, onko niissä sitten mahdollisesti jotain tekstiongelmia tai jumittuuko ne helpommin?
Haahuilija

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 19 Touko 2008 21:47

Itselläni on tuo kaon eikä siitä ole minulla mitään valitettavaa.
Tv taasen tuppaa alkaa leikkimään itsellään Kuva

Ja en ole kyllä käyttänyt tuota siirto-ominaisuutta, mutta pitäisi kyllä toimia.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 17 Kesä 2008 12:47

Muuttaessani en ollut ottanut selvää uudesta talostani, onko kaapeli- vai antennitalous. Antennihan se tietenkin oli, kun kerran kaapeliboksin olin vasta hankkinut :epäilevä: Asia korjaantui onneksi, kun löytyi töistä käyttämätön normiboksi, ilman tallennus- tms. toimintoja, olisiko se nyt Humax ollut plaadultaan. Tänään uusi boksi on saapuva kotiin :superhymy: En tiedä siitä vielä muuta, kuin notta se on Samsung (telkkarin kaveriksi :töktök: ) ja se on tallentava, varmaan vastaava kuin edellinen, nyt joutilaana makaava kaapelirakkine. Todella vähäiseksi pudonnut television tuijottelu ilman tallennusmahdollisuutta.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Lumikki75 » Ke 18 Kesä 2008 10:44

shaana kirjoitti:Muuttaessani en ollut ottanut selvää uudesta talostani, onko kaapeli- vai antennitalous. Antennihan se tietenkin oli, kun kerran kaapeliboksin olin vasta hankkinut :epäilevä:

Sama täällä. :epäilevä:
Mutta ei se mitään, annetaan vanha mun äidille kiitokseksi avusta asuntolaina-asiassa ja ostetaan itselle uusi tallentava antennimalli. Missään tapauksessa en enää suostu olemaan ilman tallentavaa boksia, enhän mä enää osaisi minkään telkkaohjelmien alkamisaikaa kytätä!
- Douglas Adams -
Lumikki75

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 18 Kesä 2008 10:51

Me puolestaan muutettiin kaapelialueelle, joten vaihdettiin antenni Toppy kaapeli Toppyyn. Onneksi porukat oli hullutettavissa ostamaan vanha Toppy pois käsistä. Osaavat jopa käyttää sitä! :peukku: Ovat olleet oikein tyytyväisiä.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 18 Kesä 2008 13:17

Mää hankin ihtelleni kalliimman antennipoksin ja vannoin näin, etten ikinä muuta
kerrostaloon asumaan. :tilt: Hyvin on tallentava toiminu tähän asti ja toivottavasti
pitemmälläkään aikavälillä ei ongelmia synny. Sitäpaitsi siinä on virrankatkaisunappi! :hymyhali:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Heinä 2008 06:01

Onko ihan normaalia, että tikipoksin kovalevy hörähtää käyntiin keskellä yötä? :epäilevä:
Poksi ei mene päälle, sillä ruudussa (ei telkkarin eikä poksin) näy mitään. Vain kovalevy
hurisee herättäen viattoman nukkujan. :epäilevä: Nyt oli jo toinen kerta ja just samaan aikaan.
MIt vit? Hä? :raivo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja tiril » Ti 01 Heinä 2008 16:13

Shay kirjoitti:Onko ihan normaalia, että tikipoksin kovalevy hörähtää käyntiin keskellä yötä? :epäilevä:
Poksi ei mene päälle, sillä ruudussa (ei telkkarin eikä poksin) näy mitään. Vain kovalevy
hurisee herättäen viattoman nukkujan. :epäilevä: Nyt oli jo toinen kerta ja just samaan aikaan.
MIt vit? Hä? :raivo:

En tiiä normaalista, mutta kyllä miulle ainakin käy noin joka yö tasan kello neljältä :virne: En muista enää tarkalleen mitä se väittää tekevänsä sillon kun niin käy, mutta jotain se kai päivittelee tms.
tiril

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Heinä 2008 16:53

tiril kirjoitti:En tiiä normaalista, mutta kyllä miulle ainakin käy noin joka yö tasan kello neljältä :virne: En muista enää tarkalleen mitä se väittää tekevänsä sillon kun niin käy, mutta jotain se kai päivittelee tms.

Sulla on sama poksi. :o:

Saakohan tuota vaihtamaan hörähtämisaikaa vaikka aamupäivälle, kun oon töisä tjsp, koska
mua ei naurata yhtään herätä neljältä joka aamu, kun muutenkin on vaikeuksia nukkua. :epäilevä:
Ei ne varmaan suostu ottaan tuota poksia takasikkaan tuosta syystä. :riips: Stanan koneet. :raivo:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja tiril » Ti 01 Heinä 2008 17:07

Shay kirjoitti:
tiril kirjoitti:En tiiä normaalista, mutta kyllä miulle ainakin käy noin joka yö tasan kello neljältä :virne: En muista enää tarkalleen mitä se väittää tekevänsä sillon kun niin käy, mutta jotain se kai päivittelee tms.

Sulla on sama poksi. :o:

Saakohan tuota vaihtamaan hörähtämisaikaa vaikka aamupäivälle, kun oon töisä tjsp, koska
mua ei naurata yhtään herätä neljältä joka aamu, kun muutenkin on vaikeuksia nukkua. :epäilevä:
Ei ne varmaan suostu ottaan tuota poksia takasikkaan tuosta syystä. :riips: Stanan koneet. :raivo:

Mie oon yleensä vielä hereillä siihen aikaan niin ei oo kamalasti häirinnyt :virne: Miun laatikossa kuitenkin saa sen ajan vaihdettua näin: menu -> asennus (saattaa kysyä avauskoodia, jos et oo vaihtanut sitä niin se on oletuksena 0000) -> ohjelmistopäivitys -> koska haetaan. Siitä sitten vaihdat sen hörähtämisajan vähän parempaan :virne:
tiril

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 01 Heinä 2008 17:21

tiril kirjoitti:Miun laatikossa kuitenkin saa sen ajan vaihdettua näin: menu -> asennus (saattaa kysyä avauskoodia, jos et oo vaihtanut sitä niin se on oletuksena 0000) -> ohjelmistopäivitys -> koska haetaan. Siitä sitten vaihdat sen hörähtämisajan vähän parempaan :virne:

Kiitos. :hymyhali: Ihanaa! En ois ihte tajunnu tuolta ettiä.
On tuo sittenkin hyvä poksi, kun tuonkin saa muutettua. :virnu:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Pe 11 Heinä 2008 13:11

Procasterin tuki on mitä ilmeisemmin lomalla, joten osaisikohan joku auttaa? Boxi on alkanut jättää ajastuksia tallentamatta ilman mitään näkyvää syytä. Sama ongelma oli heti boxin hankittuani, mutta se yksi päivitys korjasi ongelman tähän asti. Jotkut ajastukset tallentuvat vieläkin, mutta suurin osa ei. Malli on 6300-C/6200-C. Olen laittanut laitteeseen sen yhden päivityksen, joka korjasi ohjelmaoppaan, mutta en sen jälkeen ilmestyneitä. Taisin toivoa, että vika menisi ohi itsestään, mutta eipä ole mennyt. :viha:
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 29 Heinä 2008 20:57

Oi, tikiajan ihanuutta. :epäilevä: (Tulin sitten tänne valittaan, kun en parempaakaan paikkaa
keksi.) Lähetys pätkii taas tai lähinnä näyttää eioota. Signaalin voimakkuus on hyvä,
mutta laatu on kadoksissa. Mitä henmettiä?! :töktök: Eikö signaalilla luulisi olevan vain
yksi ominaisuus. Se joko on tai ei.

Ja ketä tästä voi syyttää? Kuka on vastuussa signaalista? Ja miksi sen pitää aina pätkiä
parhaaseen katseluaikaan? Jos Skins ei mene levylle, niin joku saa turpiinsa! :raivo:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ke 30 Heinä 2008 00:51

Meillä oli pari viikkoa sitten keskiviikkona sama tilanne. CSI New Yorkista oli yli puolet mustaa ruutua :friikkipeukku:

Mutta tuo Skinshän tulee heti huomena uusintana, jos ei tallentunut.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja sybe » Ke 30 Heinä 2008 08:54

Pikkasen on sellaset fiilarit että kun haluaa varmasti onnistua, tallentaa VHS muotoon :) Analogialaitteissa on omat vankumattomat etunsa. Digivehkeiden softa kupsahtaa tms. Kamun Topfieldissä päivittäiseksi ohjelmoitu tallennus, (Muumit) toimi 2 vkoa putkeen ja sitten tilttas. Muumi sarjasta jäi jatko-osan toinen puolisko tallentumatta.Siitäkös lapsille mielipahaa aiheutui.
- -
Mistä aiheutuu mitä haasuimmat mustat "surureunat" 16:9 ja 4:3 töllössä? Olen tässä kotosalla 4:3 telkussa ihmetellyt kun poikkeuksellisesti koko ruutua kiertää musta surureuna.Mitä hittoa? Yleensä on vain kuvan sivuilla taikka ylhäällä ja alhaalla ko. surureuna.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

Seuraava

Paluu Multimedia