Big Brother 2009

Re: Big Brother 2009

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Su 29 Marras 2009 16:58

Kaupungilla tuntui olevan BB-finaalikuumetta ilmassa, ainakin bussissa ja kaduilla kävellessä kuuli sivukorvalla tuon tuostakin puhetta Esan ja Kätlinin mahdollisuuksista. Vaikutti siltä, että useimmat uskoivat Esan voittavan, mutta kokivat samalla, että se olisi suuri yllätys kauden alkuastelmat muistissa pitäen.

Esa on tosiaan säilyttänyt suosionsa vakaasti läpi kauden. Sen sijaan Asolle meinasi käydä kylmästi ensimmäisissä häätöäänestyksissä, mutta sittemmin hän otti revanssin ja nosti suosiotaan. Antti tuli taloon kesken kauden ärsyttäen ja painuen sitten Kathyn vaihtariaikaa lukuun ottamatta statistiksi, mutta selvisi pudotuksista muiden herättäessä enemmän tunteita hyvässä ja pahassa. Jotenkin tuntuu, että Aso ja Antti ovat päässeet finaaliin ikään kuin varkain.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Purple » Su 29 Marras 2009 17:42

En ole tainnut minään vuonna kyllästyä niin totaalisesti kuin tänä vuonna. Muutama jakso kun jäi väliin niin sen jälkeen on ollut vaikeuksia viitsiä istua tuntia putkeen BB:n ääressä. Jokunen jakso meni taustaäänenä, nyt en ole viitsiny edes katsoa, saa nähdä viitsiikö finaaliakaan. Pitkästä aikaa ymmärsin niitä ihmisiä, jotka on ihmeissään että miten tätä kukaan jaksaa katsoa.

Viimeinen tippa oli Esan suorat puheet Kätlinistä. Oon tykännyt Esasta, arvostan suoruutta, mutta en voi sietää kotipsykologeja, jotka katsoo asiakseen ja oikeudekseen ilmoittaa toiselle, että jos et muuta itseäsi niin elämästäsi tulee kurjaa. "Sä olet sanonut haluavasi perheen ja lapsia mutta jos sä jatkat tuolla tavalla puhumattomutta niin mä en usko että sä saat niitä" tai jotain vastaavaa. Lievästi ylimielistä?

Muutenkin Esasta on tullut viime aikoina ylimielinen kuva. En tiedä onko se ollut jo aiemmin sellainen, mutta sitä ei ole huomannut kun eihän sitä niin paljon ole koosteissa näkynyt kuin nyt, vai onko finaaliin selviytyminen muuttanut sitä. Vai onko tämä vaan sen taktiikka, en tiedä, on vaan sen verran luotaantyöntävä taktiikka etten jaksa seurata.

Vaikka en nyky-Esasta pidäkään, silti soisin voiton hänelle tai Kätlinille. Olisipa Esa ainakin erilainen BB-voittaja ja todiste siitä, että muullakin kuin bilettämällä selviää.
Purple

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 30 Marras 2009 00:05

Purple kirjoitti:Viimeinen tippa oli Esan suorat puheet Kätlinistä. Oon tykännyt Esasta, arvostan suoruutta, mutta en voi sietää kotipsykologeja, jotka katsoo asiakseen ja oikeudekseen ilmoittaa toiselle, että jos et muuta itseäsi niin elämästäsi tulee kurjaa. "Sä olet sanonut haluavasi perheen ja lapsia mutta jos sä jatkat tuolla tavalla puhumattomutta niin mä en usko että sä saat niitä" tai jotain vastaavaa. Lievästi ylimielistä?
Niin kuin jo omassa tekstissäsi lainaamasta pätkästä huomaat, Esa esitti vain oman mielipiteensä, ei mitään keittiöpsykologista ehdotonta totuutta. Sen olisi varmaan voinut muotoilla hieman pehmeämmin ja sen Esa itsekin myönsi. Esa oli kuitenkin ainoa, joka edes yritti senkin tehtävän suorittaa kunnolla ja ohjeiden mukaan. Muut suolsivat vaan jotain höpöhöpöpaskaa, jolla nyt ainakaan ei missään nimessä ketään voi loukata. Toisin sanoen tuskin mitään omia mielipiteitään. Varoivat vaan loukkaamasta toisiaan.

Omat veikkailut finaalin suhteen menivät sitten kohtuullisen perseelleen. Ason voittoon aika harva uskoi, vaikka sitä moni toivoikin. Esa jäi peräti kolmanneksi, eli ne kuuluisat nettikannattajien äänet eivät sitten kunnolla muuntuneet varsinaiseksi kannatukseksi. Aso olisi ollut mun viimeinen vaihtoehto noista voittamaan, mutta pettynyt en oikeastaan ole, koska kuten jo aiemmin sanoin, koko finaalinelikko oli hyviä tyyppejä.

Loppuyhteenvetona oma rankkaukseni kaikista tämän kauden asukeista:

1. Esa A
2. Kätlin
3. Cathy
4. Marko
5. Lotta
6. Tuija
7. Antti
8. Aso
9. Sami
10. Saranna
11. Dana
12. Esa J
13. Minna
14. Stephania
15. Sampo
16. Nino
17. Iida
18. Toni
19. Justiina
20. Terttu
21. Jelena
22. Ragnar
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 30 Marras 2009 00:10

No, olipa yllättävä finaali! Aso voitti :O: Siis, ou mai Gaat!

Muutenkin tosi positiivinen ja tunnepitoinen lähetys. Näin näppituntumalla hienoin finaali ever. Asosta saatiin tarina ja oli Kätlinkin aika liikkis :hullu: Antti pääsi Vappuunsa käsiksi ja Esa A. pääsi tutkimusretkeltään kotisatamaan.

Vaikka Esa ei paljon tunteita näytä, niin ilmeisesti koville otti. Viimeisellä viikolla alkoi kommentit olla liian pisteliäitä ja kun hän vielä finaalissa matki Vapun änkytystä, niin ajattelin, että siihen taisi mennä voitto. Niin pienestä oli tänään kiinni, että kaikki vaikutti kaikkeen.

Aso tunteineen ja kasvutarinoineen sitten lopulta vetosi eniten. Studioonkin levisi nopea Aso-huuma eikä tästä mitenkään osaa itsekään pahoillaan olla. :)

Kerrankin voi sanoa, että lopetettiin tyylikkäästi. Jäi hyvä maku.

--

PS. Tulossa: Kohupari Antti ja Vappu - joko peitto heiluu... ;)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ma 30 Marras 2009 00:18

Ei, en äänestänyt ketään.

Musta oli hyvä, että Aso voitti. Aso ei itse osannut sitä odottaa yhtään. Mitä sitten olisi ollut Kätlinin tai Esan reaktio - ei voi tietää.

Jotenkin mä kaipaisin aina näihin loppuihin jonkinlaista valmistelua noille tyypeille. Ehkä eri asia häätöäänestykset on jollain tapaa eri asia, kuin finaali. Finaalissa se loppuu kokonaan ja 97 päivää on pitkä aika. Varsinkin, jos nuokin raahataan tuosta suoraan sinne Amarilloon. Hei, niinkö miksi?? Viihteen takia? Ihan riittävästi psyykkistä haastetta tuossa itse lopussa. En tosin tiedä, että onko se jokin pikkuinen piipahdus siellä ja sitten hotellille, vaiko mitähä. Onko joku ollut katsomassa?

Aso oli liikkis tullessaan ulos. Rahat menee "johonkin hyväntekeväisyyteen" ja äidin velat maksetaan pois. Herkkää :). Mikähän se hyväntekeväisyys on? Joku äijäporukan saunailta? :virne:

Ohhoij. Seuraava "kautta" odotellessa.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 30 Marras 2009 00:22

Täytyy kyllä olla Pascalin kanssa samaa mieltä, että hyvin oli hoidettu finaali. Vähän ehdittiin jopa haastatella ihmisiä ja näyttää parhaita paloja eikä Vappukaan ollut niin teennäisen veemäinen kuin aikaisemmin.

Olen hyvin positiivisesti yllättynyt Ason voitosta. Ajattelin, että mahdollisuus voi olla suurempi, mitä uskoisi, mutta olin silti varma Kätlinin voitosta. Hyvä näin. Mä olen aina altavastaajan puolella. :D
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kati » Ma 30 Marras 2009 00:59

Minä en innostunut finaalin toteutuksesta, samanlaista muuttuneen tilanteen ja kanalihan hehkutusta kuin aikaisemminkin. Ason nousu jo voittajaksi julistetun kaksikon ohi oli kuitenkin hienoa.
Kun miettii ensivaikutelmaa Asosta ja sitä lopputyyppi Asoa, niin ero on huima. En tiedä miksi. Samaa kulmakarvatuubaa se voisi jauhaa vieläkin. Nyt se vain otettaisiin kepeämmin.
Huomaan miettiväni, että Asossa on paljon samaa kuin ananasbanasPertussa, ja kun Pertusta en isommin perusta, olen vähän ihmeissäni, että mitenkäs minä nyt näin.

Esa A oli lopussa mun suosikki. Ihan vain periaatteesta. Ja kiville: en äänestänyt.
* * * Kokonaistarve on valtava * * *
Kati

ViestiKirjoittaja Purple » Ma 30 Marras 2009 11:20

Kibaya kirjoitti:Jotenkin mä kaipaisin aina näihin loppuihin jonkinlaista valmistelua noille tyypeille. Ehkä eri asia häätöäänestykset on jollain tapaa eri asia, kuin finaali. Finaalissa se loppuu kokonaan ja 97 päivää on pitkä aika. Varsinkin, jos nuokin raahataan tuosta suoraan sinne Amarilloon. Hei, niinkö miksi?? Viihteen takia? Ihan riittävästi psyykkistä haastetta tuossa itse lopussa. En tosin tiedä, että onko se jokin pikkuinen piipahdus siellä ja sitten hotellille, vaiko mitähä. Onko joku ollut katsomassa?

En ole ollut katsomassa, mutta muistan että silloin kun Sauli voitti ja illasta näytettiin myöhemmin tv:ssä pätkää, eivät finalistit muuta kuin käyneet kääntymässä ravintolan lavalla. Aiemmin tippuneet juhlivat, mutta finalistit toimitettiin hotelliin, jossa heille kerrottiin tapahtumista ja valmisteltiin tulevaan. Aso oli YleX Aamun haastattelussa tänään ja sanoi, että olisi juhlinut mutta ei annettu, eli eiköhän samalla tavoin toimittu nytkin.

Ason voitto oli yllätys, en missään vaiheessa uskonut että hän voittaisi. Ei sillä että haittaisi, nelikosta ainostaan Antin voitto olisi tuntunut kovasti väärältä.
Purple

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 30 Marras 2009 11:30

Kibaya kirjoitti:Aso oli liikkis tullessaan ulos. Rahat menee "johonkin hyväntekeväisyyteen" ja äidin velat maksetaan pois. Herkkää :). Mikähän se hyväntekeväisyys on? Joku äijäporukan saunailta? :virne:

Mä käsitin, että Aso tarkoitti hyväntekeväisyydellä niitä äidin velkojen maksua.

Paras kohta oli kun Asolta kysyttiin, että "nyt on 50 donaa plakkarissa - mitä teet?" ja joku kaveriporukasta huusi taustalta, että "ostetaan kebabbia!"
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja SimonTemple » Ma 30 Marras 2009 13:23

Asolle rahat ovat kyllä tarpeen, sen verran huonossa jamassa kaverin tilanne on, toivottavasti kaverit eivät kuppaa Ason rahoja, nyt Asokin saa kämpän. Ja kyllähän tuon jo latteaksi muodostetun fraasin mukaan Aso "kasvoi" BB:n aikana, että simmottis.

Kaljasponssit ovat kyllä tyytyväisiä Ason voitosta, saatiin bilettäjä voittamaan ja ilmaista mainosta kun Aso aivan varmasti jatkaa hillumistaan eri tilaisuuksissa.

Itse finaali tuntu alussa ihan hyvältä, siis se, että tuloksia oli jemmattu koko viikon, mutta Katin kanssa samoilla linjoilla, että eipä tuostakaan mitään jäänyt alkuhehkun jälkeen käteen. Kuvasi koko kautta eli väsynyttä oli meno.

Käpä- ja Esa-fanit taisivat lopussa miinustaa toisensa voitosta ulos. Ennakkosuosikki Käpän tappio on kyllä hyvä asia, siinä mielessä että hänen kannattajansa syyllistyivät pahoihin ylilyönteihin nettikeskusteluissa, varsinkin Esaa ja Esan kannattajia kohtaan. Eli jonkinlaista runollista oikeutta.

Esan kohdalla toteutui ennustamani asia eli paljon nettikannatusta, mutta ei muuttunut ääniksi, saman kohtalon koki viime kaudella Tero ja kaudella 3 Niko. Toinen tuttu juttu oli se, että gallupit olivat taas väärässä, niin kuin aina BB:n kohdalla.

Esa oli kyllä kauden helmi, aito ja rehellinen tyyppi, mies pilasi kyllä mahiksensa viime tiistain suorapuheisuudellaan ja sai vihat niskoilleen, mutta itse arvostan tätä avointa puhetta, mitä niin harvoin kuulee Suomessa. Häntä syytettiin pelaamisesta, mutta en usko että miehellä oli taktiikkaa, hän ei sortunut ruskeakielisyyteen=pelaaminen. Jäi maku että ukko ei todellakaan halunnut voittaa, koska ei varmaan halunut mitään voittajalle kuuluvia humpuuki-bileitä, risteilyjä, Seiska-julkisuutta, yksityiselämänsä alistamista julkisuudelle.

Taloudellisesti Esan asema on turvattu. Voitto olisi ollut toisaalta antiteesi BB-kliseille ja tuotannolle, myös medialla ja sponsoreilla olisi ollut kakistelemista Esassa.

Kätlin on kyllä kiva tyttö, mutta minusta näitä kisoja ei saa voittaa pelkästään kivuudella, pepulla tai naamalla. Ei Käpällä ole mitään hätää, duuni odottaa ja tod.näk. julkisuus jossain muodossa. Toivottavasti ei sekoa julkisuudessa.

Antti oli finaaliviikon rasittavin jatkuvilla kysymyksillään.

Moni on pitänyt kautta hyvänä, itse en! Jopa edellinen kausi oli innostavampi, nyt oli sittenkin liian paljon samanlaista porukkaa ja monella oli selkeä pelikirja mm. ei riskejä, ei mielipiteitä jne.....Laimea kausi kaikilla osa-alueilla. Ei tule ikävä näitä asukkaita.

Seuraavista asukasvalinnoista tulee haasteelliset, nyt on nähty mamu-voittaja, gayt, viisaat, bi:t, misterit, jne...En jaksa usko että seuraavalla kaudella enää tämän kauden kloonit pärjäävät, varsinkin maahanmuuttajataustaisilla tulee olemaan vaikeata Ason voiton kannalta, Esa ja Antti vievät viisaiden osalta mattoa alta, ja noi homot on jo niin nähty, samoin Onnelan kantikset.
SimonTemple
Kansan ääni

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 30 Marras 2009 15:34

SimonTemple kirjoitti:
Seuraavista asukasvalinnoista tulee haasteelliset, nyt on nähty mamu-voittaja, gayt, viisaat, bi:t, misterit, jne...En jaksa usko että seuraavalla kaudella enää tämän kauden kloonit pärjäävät, varsinkin maahanmuuttajataustaisilla tulee olemaan vaikeata Ason voiton kannalta, Esa ja Antti vievät viisaiden osalta mattoa alta, ja noi homot on jo niin nähty, samoin Onnelan kantikset.

Eiköhän kohta ole kokoelmalevyn paikka (Kaikki hedelmät). Hahmottelin jo jossain vaiheessa kautta, johon tulisi Nino, homo-Niko, Kadi, Mira, Kaki, Aki, ykköskauden Minna... :pepsodent: Kyllä sillä jo alkuun pääsisi. Myöskin julkkis-BB on varmaan vakavasti harkinnassa.

Olisi nyt ensi kauden juontajat Anu Harkki ja Ruben Stiller.

Finaalilähetyksen osalta yllätyin jo siitäkin, että Jani hoiti scoreboardia ja Vappu muuta. Toimi todella hyvin. Yleensähän Suomen TV-lähetyksen vallitsee "Yksi hoitaa kaiken" -periaate, mutta nyt tästä oli joustettu.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ma 30 Marras 2009 20:27

Ason voitto pelasti koko finaalilähetyksen. Kätlinin voittaessa olisi kaikki ollut liian ilmiselvää ja tunteetkin varmaan vähän pienempiä. Kun selvisi, että Esa jää pronssille, aloin itsekin kannattamaan Asoa. Myös studioyleisö tuntui enimmäkseen olevan viimeksimainitun puolella, olikohan sillä vaikutusta äänestyskäyttäytymiseen?

Julkkis-BB tulee varmaan Suomeen jossain vaiheessa, tuskin kuitenkaan vielä ensi vuonna. Yksi mahdollisuus on, että ensi kaudella on Suomessakin kaksi erillistä taloan Filippiinien tapaan. Pienillä uudistuksilla saadaan säilytettyä ihmisten mielenkiinto tähän formaattiin varmasti vielä melko pitkään. Odotan kyllä, että jossain vaiheessa tosi-tv:hen tullaan kyllästymään. Se hetki lienee kuitenkin vielä vuosien päässä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 01 Joulu 2009 17:57

päivänpolttaja kirjoitti:Yksi mahdollisuus on, että ensi kaudella on Suomessakin kaksi erillistä taloan Filippiinien tapaan.
Tämä ainakin Räi$käleen (Mikko Raisänen) mukaan ei ole yksi mahdollisuus. Sitä jossain häneltä kysyttiin ja aika suoraan asian tyrmäsi. Mutta onhan sanomisia pyörretty ennenkin jälkeenpäin.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 01 Joulu 2009 22:03

Varsinkin, jos suuri yleisö alkaa olla liian lähellä totuutta... :salaliitto:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 18 Joulu 2009 14:50

Voittajan viikossa nähtiin perinteisesti Ason tunnelmia voiton jälkeen. Kaikkea helvetin idioottimaisuutta taas on liikkeellä. Eräs radioasema esimerkiksi halusi Ason lukevan joulupukkiasussa jotakin tarinaa... :hämillään: Hauskin hetki oli, kun Kätlin ja Aso lähtivät MTV:n aamuohjelmasta ja ovella tapasivat Matti Vanhasen, joka huikkasi onnittelut :virne:

Kyllä taas tuntui, että kilpailijat ovat järkeviä verrattuna kaikkeen ulkomaailmaan. Lisäksi he ovat oikeastaan täysin pihalla ohjelman suosion laajuudesta. Ja niin jäi Aso sitten viettämään omaa tavallista elämäänsä sisarustensa perheenpäänä. :tilt:
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 07 Touko 2010 01:36

Big Brotherin uudet juontajat julkaistiin. He ovat Susanna Laine ja Elina Viitanen. Itse olen varsinkin Laineeseen tyytyväinen. Molemmat parannusta viime kauteen.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 07 Touko 2010 08:35

Aloitan aikalaskennan ensimmäiseen "blondi ja blondimpi"-vitsiin/itseironiseen heittoon/lööppiin...nyt.
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 07 Touko 2010 10:08

Olitko eka? :virnu:

Ei tullut vieläkään Ruben Stiller, siitä pieni pettymys... :ei: Muuten en tunne Susanna Laineen valmiuksia juurikaan, joten en tiedä, miten tulee pärjäämään. Vapun poistuminen hyvä asia.
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Pe 07 Touko 2010 13:07

Pascal Lemoix kirjoitti:Olitko eka? :virnu:

Ironista kyllä, itse asiassa taisinpa olla :virne:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

Edellinen

Paluu Leffa.tv