Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 21 Huhti 2010 20:13

Heiiiiiii!!!! Missä meijän urheilevat fordelaiset luuraa! Tänne sieltä kuntosalilta ja lenkkipolulta inspiroimaan ja inspiroitumaan! :superhymy:

Mulla on liikaa energiaa. Kävin tänään lenkillä. Hypehypehype. En osaa juosta, mutta osaan kävellä tosi hitaasti.
Huomenna taas jumppatunnille kärsimään. :superhymy: Perjantaina, jos perse sallii, salille jalkaprässillä leikkimään.
70 kiloa on mennyt jo rikki. 80 kiloa tavoitteena. :superhymy: Tai yrityksestä seuraa vain rikkoontunut polvi... :epäilevä:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 23 Huhti 2010 15:11

Hui.

Pakkohan sitä moisen ukaasin jälkeen päivittää omat kellunnat.

Mii laiks it alot :superhymy: Aivan älyttömän hyvältä tuntuu käydä uimassa. Just sopivasti vastusta vedestä, ihanan kevyttä masulle, ja lilluttelu tuntuu muutenkin erityisen miellyttävältä. Testailujen jälkeen opin hyvän uintiasennonkin, eikä selkää enää ala särkeä pidemmänkään kauhomisen jälkeen :D Selkä pääsi liian notkolle, koska en oikein osannut/uskaltanut käyttää vatsalihaksia normaaliin tapaan tuon masun takia. Varovaisesti sitten testailin ja venyttelin, että mikä asento on hyvä, ja sitten se sopiva sieltä löytyikin :D Puolen tunnin vesijumpan jälkeen pyrin uimaan toiset puoli tuntia, ja sitten venyttelen ja saatan vaan kelluskellakin hetken ja tunnustella, kun vesi hivelee ihoa. Oih :sydän:

Kun on tunnin uiskennellut liki painottomassa tilassa, niin altaasta noustessa huomaa, kuinka raskas tuo maha oikeastaan jo onkaan :o: Hassu tunne.

Ai ja vois tilata ne liikuntasetelitkin muuten :lanppu: Taidanpa heti laittaa sähköpostia.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Pe 23 Huhti 2010 15:26

Akillesjännevamma pitää minut edelleen sivussa pelaavasta kokoonpanosta. Töölönlahtikin on jo sula ja sitä mielellään kävisi kiertämässä, mutta eipä pysty. Kilojakin tässä herkästi meinaa kertyä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 23 Huhti 2010 19:59

Moottorikelkkailu meni kyllä hikiliikunnasta. :D Hauikset ainakin oli kipeät pitkälle tälle viikolle.
Reidetkin sai kunnon treenin, mutta ne palautui paremmin, jotain vielä jäljellä tansseista ja miekkailusta.
Miekkakamat on putkievakossa enkä muutenkaan tällä hetkellä näe mahdolliseksi harrastaa sitä. Vähän
harmittaa kun suurin syy taitaa olla puhdas laiskuus ja huono hapenottokyky. Pitäisi ensin muuttaa
muita elämäntapoja, että pystyisi miekkailemaan.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 23 Huhti 2010 21:14

Mä olen käynyt jumpassa vaihtelevalla innostuksella, tällä viikollakin vain yksi tunti kun lempiohjaajakin oli poissa eikä tuntien hauskuudesta ollut takuita, mutta yritän treenata kotona aina välillä. Tapaan usein etsiä Juutuubin ihmemaasta jonkun videon, jonka mukana voi sitten liikkua. Toistaiseksi tehokkaimman tuntuisia harjoitteita on ollut tämä. :keijo: Yllättävän tehokasta ja lisäksi sekin hyvä puoli, että video on huvittava, tanssivat kaksoset Veena ja Neena pitävät hilpeän treenin. :tilt: Toi on jollain kierolla tavalla toimivaa.

Oikeasti haluaisin kyllä oppia jotain muuta tanssia, mutta en ole löytänyt sopivia videoita, eikä tunneillekaan nyt pääse, etenkään kesällä kuten olin suunnitellut. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 25 Huhti 2010 17:42

Zumbailut ovat jatkuneet. Nyt olen alkanut löytämään lantiolle oikean liikkeen, kyljet ovat mukavasti kipeytyneet. Ohjaaja totesikin sitten että juuri oikeista paikoista. :D Ohjaaja on tosi hyvä. Kehui tietenkin vähän meitäkin. :tilt: Ollaan niin innostuneita ja täysillä mukana. En tiedä yhtään, miten muualla zumbailaan, mutta meillä sovelletaan mukavasti erillaisia tansseja ja rooleja. Eilen oltiin mm. mustalaisnaisia leiritulella ja intialaisia jumalattaria. :tilt: Todella naisellinen olo tulee semmoisesta. :virne: Ja on se tehokastakin, hiki lentää!

Tänään sattui olemaan mahdollisuus kokeilla hieman rullaluistelua. Ei taida olla meikäläisen laji. :hullu: Koko ajan ihan vääränlainen ja turvaton olo. Luistimet olivat kyllä aivan liian isot ja suojaimet vähäiset. Pidän paljon paljon enemmän jäällä luistelemisesta.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » Ma 26 Huhti 2010 16:33

Urheilu on jäänyt surullisen vähälle, kun esimerkiksi kuntonyrkkeilyn aloittaminen ei onnistunutkaan. Paras kuntonyrkkeilypaikka maksoi tietenkin ihan kamalasti ja toinen ei sopinut aikatauluihin, joten piti nyt jättää väliin. Ehkä vielä joku kerta?

Onneksi kaunis keväinen ilma saa minut mielelläni lähtemään ulos, joten aloitin talven tauon jälkeen lenkillä käynnin. Ihanan rentouttavaa oli eilenkin aloittaa päivä käymällä lenkillä :sydän: . Jos vaikka saisi koulustressiäkin purettua lenkkipolulla kun voi laittaa musiikit korville ja irtautua hetken arjesta. Suurin syy kyllä lenkillä käyntiin on se, että talven jäljiltä paino tuntuu nousseen, kun liikunta koostui lähinnä päivittäisistä koulumatkoista ja muun ajan istuin baarissa juomassa kaljaa. Tai no, ei ole kyse kuin ihan kilosta tai parista, mutta olen sen verran pienikokoinen, että parin kilon nousun huomaa ainakin itse todella selvästi. Mutta kyllä tästä taas kesäkuntoon päästään :virnu: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 27 Huhti 2010 01:30

Täälläkin on lapamatoiltu viime aikoina. Ehkä suunnilleen puolikkaan pilatestunnin
verran olen tehnyt päivässä jotakin lihaskuntohässäkkää. Viikonloppuna pari tuntia
tanssia sillai vapaasti, että paita kastuu.
Tänään työkeikan jälkeen jäin reippaana 20 minuutiksi polkemaan jotain stepperin
tapaista hiki pintaan -periaatteella. Edelleen minua hämmentää vehkeen sykemittaus
ja kalorikulutus. Jos keskisyke tuon 20 min aikana oli jotain päälle 150 minuutissa
met-luku 13 päällä ja (kilo)kaloreita kuluisi 300 niin voiko tuo pitää paikkaansa.
( sinäänsä noi luvut on mukavia, että kun kone antaa alussa tasaisen tahdin arvion,
niin siitä voi yrittää pitää kiinni eikä antaa tehojen laskea loppua kohden...)
Heurekassa oli semmonen kuntopyörä, jolla sai polkea omenan, juuston tai suklaa-
patukan verran energiaa, niin ei noi stepperilukemat jotensakkaan täsmää... tai
ehkä mä en koskaan päässy Heurekassa hiki-osastoon.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja shaana » Pe 07 Touko 2010 14:16

Mein salin ainoa oikeasti tosi kannustava ja innostava ohjaaja sai monoa :viha: No ihan sama, typy perustaa oman salin, jonne meikä ainakin lähtee kuhan se vaan saadaan ykättyä pystyyn! Parhaat tunnit (zumba, combat jne.) meni tämän ohjaajan mukana, joten täytynee itse yrittää salin puolella ja muutenkin säiden lämmetessä monipuolistaa liikuntoa.

Tein omaohjaajan kanssa saliohjelmaan vähän päivitystä, halusin keski- ja yläkropalle uusia liikkeitä. Kävin eilen tekemässä reenin ja jösses huomaa että olivat outoja liikkeitä. :virne: Päivityksessä tuli jopa niin mieleisiä liikkeitä, että luulen viihtyväni salilla aikaisempaa aktiivisemmin. :D

Viimeiset pari viikkoa Levillä oli kyllä aivan huippua, keväällä snoukkaaminen on parhaita asioita joita tiedän. Tulipahan laskettua pitkästä aikaa reidet oikeasti aivan hapoille, siihen kun tänä päivänä tarvitaan jo jonkin verran töitä. :D Sain muutamana päivänä melko komeaa laskuseuraakin, mikäs siinä auringossa laskiessa hmm-m ;)
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Nugat » Su 09 Touko 2010 16:52

En ollutkaan kahta tuntia putkeen zumbaamassa vaikka niin oltiin alustavasti suunniteltu. Se oli kyllä pienestä kiinni. Oli niin pimeä ja harmaa päivä ettei oikein huvittanut mikään. Jos olisi aurinko paistanut niin sitten... :tilt: Katsotaan ensi viikolla uudestaan kuinka käy.

Zumban lopussa mulle tulee aina niin inhottava olo kun hiki alkaa jäähtyä ja iho kuivua. Olen tunnin lopussa aina aivan jäässä. :O: Siellä on ovikin auki ettei kukaan tukehdu, mikä on myös vaarana, mutta inhottavaa olla hikisenä ja kylmissään. Pitäisi ottaa huppari mukaan, jonka vois sitten vetää päälle loppu venyttelyjen ajaksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 10 Touko 2010 23:12

Mäkin olen päässyt vihdoin kokeilemaan zumbaa jo jokusen kerran. :D

Onhan se varsin hauskaa, ainakin superreippaan lempijumppaohjaajani johdolla. Helposti toisaalta voi näemmä olla myös turhan yksitoikkoista musiikin vaihtelevuudesta huolimatta, jos mennään liikaa jotain perusaskelluksia. Monipuolisuus kunniaan. Kyllä musta tuntuu, että silti melkein enemmän tykkään tanssillisista aerobic-tunneista tai sellaisista, joilla treenataan kuntotarkoituksessa jotain tanssiaskelsarjaa. Voisin kuvitella, että se zumba-huutelu niissä tarkoitusta varten tuunatuissa musiikkikappaleissa saattaa pidemmän päälle käydä vähän ärsyttäväksi. :keijo:

Mutta kuitenkin täntyyppinen liikunta sopii mulle paljon mieluummin kuin ihan perusaerobicin vääntäminen. Ja sitten kun käyn näissä, en jaksa käydä treenaamassa lihaskuntoa, plääh. Mä en ole kyllä vielä saanut kylkiäni zumbassa kipeiksi, ehkä en vaan osaa. Mutta pääasia että jotain tulee tehtyä. Joskus haluaisin olla rutiiniliikkuja, joka viitsisi vetää säännöllisen treenin satoi tai paistoi, mutta ei tule kesää tässä asiassa mulle. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 11 Touko 2010 20:43

Uimakausi avattu!
On ihana olo kun sai pärsikä altaassa ulkoilmassa ja siihen vielä sauna päälle.
Ostin 30 päivän kortin, että tulisi mentyä ahkerasti. Eli jokapäivä :D
Ainoa toive on, etä nahka kestää moisen liotuksen.
Kesä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 11 Touko 2010 23:00

Mene mereen. Se on ilmaista. :tilt:

Mulla on ollu työvuorojen heittelyiden takia urheiluton viikko. :viha: Tänään sain otettua kuitenkin itseäni
sen verran niskasta kiinni, että pyörähdin kävelylenkillä. Huomenaamulla pitäisi jaksaa (vihtiä) vetää vatsa-
treeniä ja ensi viikolla pitäisi päästä takaisin normirytmiin. Onneksi ei ole kevätflunssa iskenyt, vaikka
niiskuttava kassaneiti näpelöi mun ruokia. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 12 Touko 2010 12:48

Shay kirjoitti:Mene mereen. Se on ilmaista. :tilt:

Ja kylmää :norsu:
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 30 Touko 2010 23:29

Ihan joka päivä en ole päässyt pärskimään altaaseen, mutta
viimein sain pyörän pihalle ja käyttöön. Talven aikana niin
helposti unohtaa kuinka kätevä pyörällä on liikkua. Ei turhia
odotteluja bussipysäkillä ja jos on jääny vähän aikataulusta
voi matkavauhtiin vaikuttaa itse.
Maisemat vaihtuu sopivaan tahtiin ja ehtii nähdä sen sorsa-
perheen, jota viime keväänäkin näin. (eri sorsat, mutta perhe
kuitenkin.)
Tykkään pyörästä.

Tykkään myös tanssista. Tänään oli hyvä kerta. Oiken hikiläpi-
märäksi tanssin. Jossain vaiheessa ihan vähän huimasi. Saattoi
olla sokerit vähissä. Mutta kun haukkasi vähän omenaa ja hidasti
pikkusen tahtia, niin jo vain jatkui meno.

Huomenna herätyskello soimaan ja aamulla altaan kautta töiden pariin.
Kesäliikunta on kyllä huippua!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 08 Kesä 2010 15:03

Ilo on hukassa. :(
Ei ole vähään aikaan (sitten hyvän tanssin) ollut semmoista oloa, että liikkuisi
ihan vaan siksi että on kivaa ja tuntuu mukavalta. Mikä ihne kunto-kalori-teho-
ajattelu minun pähäni onkaan hiipinyt? Johtuuko se liiallisesta yksin tekemisestä?
Ei kiva.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 08 Kesä 2010 20:38

Kyllä se ohi menee. :paijaus:

Mun liikuntainnostus on erittäin kausiluonteista. Välillä innostuu liikkumaan liikkumisen ilosta, välillä
on kauheita tehokkuusideoita ja mahdottomia tavotteita, toisinaan sitä tekee mieli vain maata
sohvalla. Nyt on ihan iloinen liikkumisinnostus menossa.

Täytyy myöntää, että jotain 'Isäni painaa 500 kiloa' -dokkareita katsellessa tajuaa, että on itse
ihan terve, normaalipainoinen ja suht hyväkuntoinen ihminen, vaikka ei ihannemittoihin ylläkkään.
Ei tässä hätää ole, vaikka maha näyttää omissa silmissä Australian kokoiselta. Ei sitä muut huomaa....
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 08 Kesä 2010 21:18

Liikunta-innostus vaihtelee, kyllä se sieltä joskus takaisin tulee jos se muuten on ollut kivaa. :tilt:

Nyt kun ruokavaliota olen muuttanut on tullut pakonomainen tarve liikkua. Halu! Zumbat kun loppuivat niin aivan ahdistuin, kun täällä päin ei ollut mitään jumppaa tarjolla, mutta onneksi nyt on nurmikkojumppa kolme kertaa viikossa. :D Kahdesti riittää itselleni, paitsi tällä viikolla onkin paljon ohjelmaa. Eilen olin normijumpassa, huomenna kaksi tuntia zumbaa ja torstaina taas yksi. :jami: Kiva katsoa kuinka kroppa kestää, liikunnallinen en ole koskaan missään nimessä ollut. En edes käy noissa jumpissa laihtumisen ja liikkumisen vuoksi, vaan koska se on kivaa. Mikä on kivaa. :tilt: Mä kyrsiinnyn heti jos on Pakko tehdä jotain, mutta omasta halusta tekee vaikka mitä. :D

Normijumppa on kyllä aika tylsää toistamista ja toistamista. Se vähän nyppii. Onneksi nyt on kuitenkin ollut todella innostava ohjaaja, jonka tahdissa jaksaa jopa punnertaa... Inhoan punnertamista. Se on ollut aina aivan kamala liike. Tuntuu ettei ranteet kestä ja helpottaakin, jos pidän kädet nyrkissä ranteet suorina, mutta on se silti inha liike. Paskat käsivarret? :keijo:

Mikäs on muuten teidän inhokki jumppaliike?
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 09 Kesä 2010 08:51

Punnertaminen jalat suorina on kyllä melko pirullista, kun ei noita käsivoimia ole hirveästi siunattu.
Toinen inhokkini on askelkyykky, jota en mielelläni kotona tee, vaikka se olisi melko tehokaskin.
Jumpassa sitä pitäisi tehdä aina kauhealla kiireellä eivätkä mun polvet sellaista kestä, kun rupeavat
huitelemaan mihin sattuu...
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja päivänpolttaja » Ke 09 Kesä 2010 17:29

Shay kirjoitti:Toinen inhokkini on askelkyykky, jota en mielelläni kotona tee, vaikka se olisi melko tehokaskin.

Askelkyykky on yksi niistä liian vaikeista liikkeistä isolle koordinaatiokyvyltään huonolle ihmiselle. Onneksi sen voi korvata tavallisella kyykyllä.
Meillä on kuule kaikilla rajoitteemme. :keijo:
päivänpolttaja

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 09 Kesä 2010 20:56

Kiitos tsempistä. Tänään ei vielä ihan löytynyt nautintoa, mutta menin altaaseen polskimaan
ja vähän yritin puistossa tanssua. Toivottavasti tämä aukeaisi, kun vaan antaa mahdollisuuksia.

Inhokkijumppaliikkeet... Kaikki liian rajut. Esimerkiksi minuutti käsilläseisten, tai vatsiksista
linkkuveitset. Pepun nosto käsien varaan joko etu tai takakautta ei tule varmaan koskaan on-
nistumaan. Punnerruksetkin on keljuja. Näitä riittää.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 15 Kesä 2010 15:33

Selvisin yllättävän kivuttomasti viime viikon jumppailu suorituksista. :tilt: En ole ikinä aikaisemmin ollut niin monessa jumpassa viikossa. :O:

Ei musta himoliikkujaa tule, en ole ikinä ollutkaan, mutta nyt tämä on ollut kivaa kun kroppa on vaatinut ja kehitystä on tapahtunut.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja damn » Ti 15 Kesä 2010 15:58

Olen alkanut liikkua nyt enemmän kun ei ole muutakaan tekemistä. Muutenkin tulee käveltyä joka paikkaan(kuten eilen 3 tuntia), ja sitten siihen päälle vielä käyn lenkillä useamman kerran viikossa ja teen lihaskuntoa. Mulla ois hyvä kroppa jos vaan vielä jättäsin kaljanjuonnin pois :hullu: . Mutta kun se on niin kivaa...
Kaveri oli aloittanut parkourin ja mietin pitäsköhän itekkin uskaltautua mukaan. Kiinnostaisi ihan mielettömästi, mutta entä jos olenkin umpisurkea. Tai ei kunto riitä, ja sitäpaitsi kaikki siinä porukassa on miehiä :O: .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Pvi » To 17 Kesä 2010 03:32

Tänään tuli (taas) itkettyä ja treenattua. Säästän teidät tarkoilta kellonajoilta ja yksityiskohdilta,
miten juoksin ympäri stadikkaa etsimässä liikuntaviraston järjestämää vesijuoksun tekniikkatuntia.
Säästän teiltä myös 2 euroa ja juoksemisen vaivan kertomalla saamani ohjeistuksen:

-vyö tulee kiristää kunnolla
-altaassa liikutaan pystyasennossa, korkeintaan 15 asteen kulmassa
-jaloilla ja käsillä voi tehdä mitä huvittaa, vaikka hiihtää tai kolmiloikata
-jos haluaa voi tehdä intervalleja, 10 sek nopeasti polkien, minuutti rauhallisemmin, kuusi toistoa
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » To 17 Kesä 2010 08:52

Pvi kirjoitti:-jaloilla ja käsillä voi tehdä mitä huvittaa, vaikka hiihtää tai kolmiloikata

Aika kiva. Sillä olen juuri usein miettinyt millä tekniikalla pitäisi vesijuosta... :friikkipeukku:

---

Eilen oli nyrkkireenit ja olin niin puhki illalla, että menin kymmeneltä nukkumaan. :friikki:
Shay
Hukkasusi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu