Puhelinasiaa.

Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 13 Touko 2008 09:12

Kiva ylläri taas Nokialta. Puhelin hajoaa. Tarvisin kai uuden (ellen onnistu löytämään sitä hemmetin huoltopaikkaa, jonka sijainti neuvottiin mulle kahdesti väärin), mutta mietin että mikäs tämä 3G-juttu oikein on? Kannattaako kaksitaajuuspuhelimia enää edes ostaa?

En tiedä yhtään mitään näistä kännykkäjutuista. Haluaisin vaan kerrankin puhelimen, joka kestäis vähän pidempään. Lienee turha toivo, siskoni Nokian ingenjööri totesi ettei nykyään enää valmisteta mitään elektroniikkaa, jonka voisi olettaa kestävän pidempään kuin kaksi vuotta.
V***ttaa tämä hemmetin kertakäyttökulttuuri. Voisin avautua tästä tarkemminkin, mutta vois pitää edes aloitusviestin asian ytimessä.

Kertokaa siis, minkälainen puhelin mun kannattaa ostaa, kun kriteerit ovat seuraavat:

- sillä voi soittaa puheluita
- sillä voi lähettää tekstiviestejä
- maksaa sen verran vähän, että voi turvallisesti olettaa tekijän olevan alta 15-vuotias aasialainen
Lyyra
Digipahuus

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja sybe » To 22 Touko 2008 17:16

Nokia 6300 on ihan jees kapula. Olen innokas tekstailija. Talletan kovasti sanoja Nokialaisen tekstintunnistajaan.Minne tallentuu tekstintunnistajan tiedosto? Puhelimeni vaihtuessa myös tekstintunnistajani tyhjenee? Vai menisikös fiksusti simmin mukana tekstintunnistajan tiedot uuteen luuriin?
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja LazyBastard » To 22 Touko 2008 18:55

Lyyra kirjoitti:Kertokaa siis, minkälainen puhelin mun kannattaa ostaa, kun kriteerit ovat seuraavat:

- sillä voi soittaa puheluita
- sillä voi lähettää tekstiviestejä
- maksaa sen verran vähän, että voi turvallisesti olettaa tekijän olevan alta 15-vuotias aasialainen

Jos tähän lisätään, että akku kestää pitkään, niin samat olivat minullakin vaatimukset. Eli siis vain puhelin. Tuollainen mulla taitaa olla, halapa ko saippua, helppo käyttää eikä mitään erityistä härpätintä. En kyllä tiedä saako näitä vielä jostakin.

Erikoisuutena puhuva kello. :gay:
Et in Arcadia ego.
LazyBastard

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Touko 2008 03:48

No enpä minä sitten uuden puhelimen laittoon lähtenyt, kun huollosta selvisi kohtuuhinnalla. Kummallista paikallisissa tavoissa on vain se, että lainapuhelimesta piti maksaa. Ei mun ainakaan Suomessa oo ennen tarvinu, onko muitten? Yhteensä lainapuhelimineen korjaus maksoi siis 87 dollaria elikkäs vähän päälle 50e. Itsas täältä sais varmaan 50 dollarillakin uuden luurin, mutta ei huvita alkaa täältä osteleen kun sillä pitäis sitten pärjätä Suomessakin, ja täällä harrastetaan kovasti verkkolukittamista. Lisäksi pitäisi kotona aina ladata puhelin adapterin kanssa, joten ei kiitos.

Palaan tähän ketjuun seuraavan kerran kun puhelin hajoaa, joten kiits vinkeistä kuitenkin :)

Edit: En tosin tiedä miten tulen nyt pärjäämään ilman puhuvaa kelloa, ajatus moisesta tulee kalvamaan mieltäni eikä jätä rauhaan ennen kuin sellaisen hankin..
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Purple » Pe 23 Touko 2008 11:49

Lyyra kirjoitti:Edit: En tosin tiedä miten tulen nyt pärjäämään ilman puhuvaa kelloa, ajatus moisesta tulee kalvamaan mieltäni eikä jätä rauhaan ennen kuin sellaisen hankin..

Pomolla on uusi puhelin. Muutamaan kertaan ihmettelin miksi se sanoo ääneen kuka soittaa kun sen luuri soi. Ei se sano, sen puhelin sanoo.

"Ramalama.. Matti Virtanen.. dingdong".

Luulen, että saisin kohtauksen, jos aamulla heräisin siihen, että vieressäni joku sanoo "Äiti".
Purple

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 23 Touko 2008 12:08

Purple kirjoitti:Pomolla on uusi puhelin. Muutamaan kertaan ihmettelin miksi se sanoo ääneen kuka soittaa kun sen luuri soi. Ei se sano, sen puhelin sanoo.

Itelläkin on tuo ominaisuus luurissa, se vain kuulostaa niin kamalalta etten ole viittinyt sitä käyttää sitä paitsi jokaiselle omat soittoäänet on ollut parempi ratkaisu jo useamman vuoden/luurin ajan. Omalla kohdalla tiedän äidin soittavan varsinkin aamulla kun alkaa "Tänä aamuna taas kuvan mieleeni saan, näen kuinka laitoit sillivoileipää mun krapulaan..." :virne: Siis se kappalehan ei kerro minusta :wirne:

melkein offtopiciksi män
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Touko 2008 12:20

Yabba kirjoitti: jokaiselle omat soittoäänet on ollut parempi ratkaisu jo useamman vuoden/luurin ajan.

Tuota ominaisuutta kaipaan kyllä. Nykyisessä 6060ssani sitä ei ole. Tosin olen tullut niin allergiseksi soittoäänille, että mun puhelin on aina piippauksella. En siis tiedä tulisiko mulla enää sitä ominaisuutta käytettyäkään.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Santalaceae » Ke 18 Kesä 2008 20:03

Hei vaan, kirjoittelen tähän ketjuun kun en viitsi uuttakaan perustaa.

Mikähän olisi tällä hetkellä mahdollisimman luotettava puhelinoperaattori? On jo pitkään pitänyt vaihtaa liittymää, mutta päätös kypsyi nyt kun en ole pystynyt soittamaan tai lähettämään tekstiviestejä koko päivänä. Tietenkään en edes pysty soittamaan asiakaspalveluun, jotta asia saataisiin korjattua :läps: . Muita syitä vaihtamiseen on, että DNAlla ei ole kunnollista kenttää työpaikallani, ja hieman on ihmetyttänyt sekin, ettei Helsingin keskustassa meinaa mennä tekstiviestit läpi. Olisi kiva saada liittymä, joka toimii kunnolla. Olisi siis kiva kuulla mielipiteitä ennekuin heitän itseni myyjien armoille.
Santalaceae

ViestiKirjoittaja Fantsu » To 19 Kesä 2008 00:25

Enpä luotettavuudesta muuta osaa sanoa kuin että Tele Finlandin kanssa ei ole koskaan ollut ongelmia. Ikuna en ole soittanut asiakaspalveluun kun ei ole ollu tarvetta.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Dnd » Pe 20 Kesä 2008 20:44

Santalaceae kirjoitti:Mikähän olisi tällä hetkellä mahdollisimman luotettava puhelinoperaattori?

En myöskään varsinaisesta luotettavuudesta tiedä, mutta itselläni toimi Dna muuten hyvin, paitsi että nettiä selatessa yritti hyvin usein väkisellä ruveta tallentamaan tiedostoa, kun piti avata uusi nettisivu. Selain oli Nokian puhelimen mukana tullut vakioselain ja tuorein puhelimen päivitys ei korjannut asiaa.

Nyt minulla on Telefinlandin liittymä ja edellämainittu bugi on poissa, joten vika oli liittymässä ei selaimessa/puhelimessa.
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 04 Elo 2008 16:00

Tosiaan, harmillista kyllä, viikonlopun reissut imaisivat rakkaan samsungin pyörteisiinsä, eikä se enää toimi.
En olisi halunnut puhelinta varsinaisesti vaihtaa, eikä tuota hyväksi havaittua mistään enää uutena saa. Tänään tilasin seuraajakseen uuden samsungin, katsotaan nyt sitten onko siitä mihinkään, tuntuvat olevan nykyään niin täynnä toinen toistaan hienompaa ominaisuutta.. Yritin valita mahdollisimman samanlaisen rälläkän, katsotaan mitä se kusti sitten tuo tullessaan. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja sybe » Ti 05 Elo 2008 15:48

Selvisin puhelinrumbatsa taas kuiville.E51 tuli työluuriksi. Kommukasta oli kamalia kokemuksia, välillä mulla oli työkäytössä 112 vai mikä se oli se nokian mustavalko näyttöinen halvin kapula (hyvä luuri olikin). Kamuilla on noita "mobile office" väkästyksiä kommareissa ja nokian e sarjan business puhelimissa.Mun mobile office on läppäri, en halunnut kännyyn s-postia.Kamujen nokian luureihin kun tulee s-posti kesken puhelun niin puhelu pätkähtää poikki. Tuossa ne nyt tappelee huollon softapäivitys jonon kanssa.Nokian e sarjan luurit, oma E51 mukaan lukien, on kovin hitaita käynnistymään.E51 on hyvä ääninen ja lujan oloinen,ilman softabugeja.Mulla nyt tosin mitään softaa juuri olekaan, kalenteria replikoin notesin kanssa ja hyvin toimii.
Wanhakin oppii uutta - tosin toistoa kaivataan
sybe

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 06 Elo 2008 16:24

Nyt on uusi kännykkä ostettu. Halvin mahdollinen Nokia. :virne: Mulla oli aiemmin samanlainen, mutta siinä oli myös radio (, jota käytin ehkä pari kertaa). Ihan mukava puhelin ja vaikka näytön huonoudesta mua peloteltiinkin, päätin kyseisen puhelimen ostaa, kun edellinenkin oli ihan hyvä.

Onneksi kiertelin eri liikkeissä ennen kyseisen puhelimen ostoa. Jos olisin ostanut ekasta paikasta, hinta olisi ollut muistaakseni 17 kalliimpi. Nyt vain puhelin lataukseen ja kohta on taas oma kännykkä käytössä. :)
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 11 Elo 2008 22:42

Nyt täytyy tuosta Tele-Finlandista mainita, että jättivät kytkemättä papereissa sovitun kiinteän netin. Tuli iso lasku. Soitin. Luvattiin korjata ja hyvittää jo maksettu lasku tulevissa kuukausissa. Mitä tapahtui, kun nyt tuli uusi lasku? Se oli entistä suurempi. Eivät olleet sitten tehneet asialle mitään. Soitanpa taas aiheesta.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 13 Elo 2008 22:27

Ja positiivinen palaute negatiivisen perään. Soitin ja pyyhkäisivät ylimääräisen gprs maksun pois. Vastaavat nopeasti puheluihin tuolla.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja shaana » To 14 Elo 2008 12:05

En mä huolinutkaan uutta lällätintä kotiin asti, wanha kulta kerta toimii ja raha kun ei vieläkään puussa kasva niin mitäpä sitä.
Toivottavasti tuo vaan pysyy läjässä, on se muutamaan otteeseen lattialle tipahtanut. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Sippura » La 27 Syys 2008 18:14

Voih. Pitikin mennä hypistelemään kaupoilla kännyköitä. Nätti, tahtoo.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja tahris » Su 28 Syys 2008 23:48

Hankin Sony Ericssonin w350i:n ja siihen bluetooth sankaluurin (vielä pitäisi hankkia bluetooth kuulokkeet musiikin kuuntelemista varten).
Oli mulla (tai on vieläkin) w200i, mutta kyllästyin totaalisesti handsfreehin, kun ne johdot roikkuu pitkin rinnuksia ja jos ne on jossain
muualla säilytyksessä, niin takuuvarmasti ovat tuhannella solmulla (sehän perustuu siihen faktaan, että jos laitat auton takakonttiin
köyden siististi rullalla, läppäät takakontin kiinni ja aukaiset sekunnin kuluttua uudelleen, niin köysi on solmuissa, joiden selvittämiseen
kuluu aikaa lähes äärettömästi). Ja kun vielä havaitsin, että en enää pysty pitämään puhelinta korvalla kovinkaan pitkää aikaa ilman,
että kädet kipeytyvät, niska ja yläselkä menevät täydellisesti jumiin ja siinä sitten sairastan kipuja ja jumeja päiväkausia (joka seikka
vaikeuttaa jo työntekoakin), niin aloin etsiä asiaan apua. Sony Ericsson w350i täyttää toiveeni siten, että siinä on puhelin, radio ja
musiikkisoitin (4 gigan muistikortti, ostettu silloin kun w200i:kin) samassa näppärän pikkuisessa paketissa. Kaikki mukana yhdellä kertaa.
Tähän asti toiminut lähes moitteettomasti, monia hyviä ominaisuuksia. Videokuvausta ei ole, mutta paljonko sitä tarvitseekaan?
Toivottavasti tämä toimii ja ratkaisee kaikki akuutit ongelmani yhdellä kertaa. Kohtuuhintainenkin vielä ja mukana jopa erillinen
kaiutin, joka (näin epä-hifistin mielestä) toistaa musiikkia ällistyttävän mukavasti. On ne nämä puhelimet kehittyneet, on.
Tietenkin on parempiakin puhelimia, parempia ominaisuuksia, mutta tämä riittää minulle. Mun IceBlue :sydän:
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

ViestiKirjoittaja urakka » Ke 26 Marras 2008 23:55

Enpä jaksanut uutta ketjua perustaa.

Mulla on ollut nyt puolitoista vuotta Nokia 3110classic, jossa on siis sisuksissa myös mp3-soitin ja 1g:n muistikortti. Kaikki on mennyt tähän asti aivan hyvin, mutta nyt on alkanut soitin temppuilemaan, ei suostu menemään päälle, pätkii biisejä, hukkaa niitä ja lisäksi jumittaa välillä koko puhelimen. Voisko joku teknoviisas kertoa, että kannattaako mun viedä puhelin huoltoon, voiko tuollaselle tehä mitään ja meneekö se takuun piikkiin?
Ei huvittais ostaa uutta puhelinta eikä soitinta, ko tuo kuitenkin muilta osin toimii aivan hyvin.
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja lumikukka » To 27 Marras 2008 11:46

En ole teknoviisas, mutta eikös puhelimilla yleensä ole kahden vuoden takuu? Kaiva kuitti esille ja katso mitä siellä sanotaan. Luulisin, että takuuseen menee.
lumikukka

ViestiKirjoittaja urakka » To 27 Marras 2008 16:47

Mulla lukee kuitissa takuusta vaan, että katso tuotepakkauksesta, mitä mulla ei tietenkään ole... Hitto. No, pitää kokeilla soittaa tuonne kauppaan ja udella asiaa, eiköhän niillä jossain rekisterissa ole asia ylhäällä. Tosin se on kyllä sen verran murjotun näköinen, että en tiedä mitä sanovat. Toivottavasti se kauppa on vielä olemassa. :virnu:
Miten hyvä on unohtaa: vain silloin voi rakastaa.
urakka

ViestiKirjoittaja Maija » To 25 Joulu 2008 19:58

:o:

Olin kiltti, joten sain joulupukilta lahjan. Tuo tulikin tarpeeseen, sillä vanha puhelin sanoi noin viikko sitten itsensä irti ja hätätapauksessa käyttöön otettu kapula oli myös kovin oikukasta sorttia. :virne:

Nyt me puhelimen kanssa ollaan hieman eri paria, puhelin on paljon tyylikkäämpi ja khuulimpi kuin minä. :o:
Maija

ViestiKirjoittaja ToyWiz » Pe 16 Tammi 2009 16:51

Edellisen puhelimen tavoitellessa nykypuhelimille kunnioitettavaa neljän vuoden ikää alkoi muuten hyväkuntoinen vanhus valitettavasti kärsimään yhteys- ja ääniongelmista, ja näin tuli taas uuden puhelimen hankinta ajankohtaiseksi. Hyvistä kokemuksista viisastuneena päädyin taas monikansallisen Sony Ericssonin puoleen ja muutaman viikon nettitilauksen odottelun jälkeen kädessä olikin uutuuttaan hohtava Z770i.

Kuva

Hieman liian liukkaasta ulkokuoresta (yksi tiputus kiviportaille takana) huolimatta olen ollut tyytyväinen ostokseeni. Valikot toimivat SE-puhelimille tuttuun tapaan loogisesti sekä nopeasti, toimintoja on tarpeeksi, kamera satunnaiskuvailuun riittävä ja isojakin muistikortteja tukeva korttipaikka tuo mahdollisuuksia esim. musiikkikäyttöön. Hieno puhelin, eikä edes hävetä olla tukematta suomalaista matkapuhelinteollisuutta. Itse asiassa en merkkiuskollisuuden ja tapatottumuksien lisäksi keksi yhtään syytä miksi ihmiset eivät vaihtaisi pois Nokian tuoteperheen parista.
ToyWiz

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ma 19 Tammi 2009 15:03

Mikäs vika tapatottumusten ylläpitämisessä on? Jos jokin toimii, ja siihen on tottunut, niin miksi siitä pitäisi ehdoin tahdoin pyrkiä pois vain rikkoakseen totuttua tapaa? Itse en tiedä mitään rasittavampaa kuin yrittää lähettää tekstiviestiä paremman puoliskon Samsungilla, kun siinä on erikoisnäppäimet ("erikoisnäppäimet", kuten välilyönti ja pilkku, etc. :p ) ihan väärissä paikoissa :friikki: Itselläni on siis tällä hetkellä Noksu.

Nokialainen mulla on siksi, että tässä nimenomaisessa mallissa oli ne kilkkeet, mitä kännykältä halusin ja vähiten (joskin edelleen liikaa) ylimääräisiä, tarpeettomia kilkkeitä. Myös hinta ja ulkonäkö vaikuttivat, ei voi mitään, jos Nokia tarjosi sen parhaimman vaihtoehdon. Ja kun kerta ei ole mitään Nokiaa vastaan, kokemusteni mukaan ihan laadukas ja toimiva merkki, niin sen sitten ostin. Kun taas on aika vaihtaa puhelinta, niin tehdään taas vertailu, ja ostetaan luuri vertailun tulosten mukaan.

Ei mulla oikeaa asiaa ollut, korvaan vaan särähti tuo kummallinen oletus, että Nokian puhelimen ostaja ostaa sen vain tottumuksesta tai merkkiuskollisuudesta :tilt:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Galileo » Ma 19 Tammi 2009 15:54

Mä olen kyllä ToyWizin linjoilla Noksu-tottumuksista ja omistan itsekin SonniEeriksonnin. Eräs ystäväni on ostaa aina Nokian kännykän ja melkein aina niissä on jotain vikaa ja vehje huollossa, mallista riippumatta. Voi tosin riippua kaveristakin. Mulla on kumminkin käsitys, ettei Nokian vehkeet ole kovin laadukkaita.

Ensikännykkäni hommaamisen aikaan Nokia 1610 oli the juttu, mutta itse en pitänyt sen designistä ja se oli silloin hommaamaani Ericsoniin verrattuna myös melkoinen halko. Sen jälkeen ei ole kovin moni Nokia vakuuttanut muotoilullaan, mutta itse olen saanut hyviä kokemuksi Ericsonin lisäksi Siemensistä ja Samsungista.

On mulla kaapin laatikossa joku halpa-Nokialainen. Se vaikuttaa myös siltä kuin se onkin - halvalta. Toimii soittamiseen siinä kuin muutkin.

Eli ei mullakaan oikeaa asiaa ole, mutta Nokiaa suositaan mielestäni Suomalaisuuden takia turhan paljon. Eikä sen muotoilu kyllä vieläkään vakuuta. :tilt:

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

Seuraava

Paluu Multimedia