Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja Dnd » La 06 Helmi 2010 00:46

Unohtaako kellään muulla tämä selain Ebayssa maa- ja kieliasetukset ja laittaa aina suomen tilalle norjan?
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja jarkko » Su 21 Helmi 2010 11:24

Aika näyttää tuliko heitettyä rahat hukkaan, mutta nyt on reilun viikon ollut käytössä Nokia 5230.
Välillä pukkaa pientä jännäkakkaa että kuinkahan helposti sen saisi hajalle, mutta toistaiseksi kaikki hyvin. :nolo:

Akku tuntuu kestävän hyvin, kosketusnäyttö toimii niinkuin pitääkin ym.
Nettiselauskin sujuu ehkä yllättävänkin helposti, ja qwertyn jälkeen paluu
perinteiseen kirjoittamiseen ei välttämättä oo kovinkaan kivaa.
Tutustuminen uuteen leluun jatkuu.
On raskasta olla mies, kun täytyy osata kaikki mahdollinen ilman minkäänlaista koulutusta tai käyttöohjeita. :keijo:
jarkko

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 07 Huhti 2010 02:19

Dnd kirjoitti:Unohtaako kellään muulla tämä selain Ebayssa maa- ja kieliasetukset ja laittaa aina suomen tilalle norjan?

Jos joku muu on pähkäillyt samaa, niin löysin syyn. Huomasin tämän tapahtuvan aina evästeiden (ja selainhistorian) tyhjäyksen jälkeen.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ke 12 Touko 2010 10:56

Mulla on ongelma puhelimen kanssa.. siis työpuhelimen.

Avokonttorin toisesta laidasta kömpivä tukea vaativa työkaveri alkaa pälpättämään lennosta asiaansa huomaamatta että olen puhelimessa (käytän siis kännykkää ja sinihammaskorvaruokintalaitetta, elikkä händsfriitä).. ja tätä käy melko usein. Tuli mieleen että löytysköhän jostain sellainen tyylikäs valo työpöydälle joka ilmottaisi palaen/vilkkuen/väristen/räjähtäen/sormella osoitellen että mulla on puhelimessa?

Pikagooglettelulla en löytänyt enkä esim. mulletoi.comista josta automaattisesti oletin moisen laitteen löytyvän :virne:

Muitakin ongelmanratkaisuideoita otetaan vastaan..

Ja ei.. taitettu pahvilappu pöydällä ei ole vaihtoehto :epäilevä:

Eikä se että sanon olevani puhelimessa..

Uskokaa nyt.. haluan paljon nörttiuskottavamman vaihtoehdon :virne:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 12 Touko 2010 14:42

Wiggin kirjoitti:Mulla on ongelma puhelimen kanssa.. siis työpuhelimen.

Avokonttorin toisesta laidasta kömpivä tukea vaativa työkaveri alkaa pälpättämään lennosta asiaansa huomaamatta että olen puhelimessa (käytän siis kännykkää ja sinihammaskorvaruokintalaitetta, elikkä händsfriitä).. ja tätä käy melko usein. Tuli mieleen että löytysköhän jostain sellainen tyylikäs valo työpöydälle joka ilmottaisi palaen/vilkkuen/väristen/räjähtäen/sormella osoitellen että mulla on puhelimessa?

Uskokaa nyt.. haluan paljon nörttiuskottavamman vaihtoehdon :virne:

No, en tiedä löytyykö tuollaista (automaagista) ratkaisua, mutta itselle tuli ekana mieleen että käy agrimarketista (tai missä niitä nyt myydäänkään) ostamassa sellasen hienon traktorin vilkkuvalon, väkertää siihen sitten verkkovirta/akkuräpellyksen ja viimeistelee asian jollakin mukavalla on-off releellä, jota voi sitten vaikka kädellä läppästä puhelun alkaessa. Härpättimeen voisi myös liittää jonkinlaisen sireenin (palosireeni olisi todella loistava)... Tämä olisi minusta aika nörttiä jo, ainakin sillä perusteella että alkoi tätä kirjoittaessa kova polte väkertää itselleni sellainen :p .

Ja jos on jaksamista ja taitoa, ei varmaan ole suuri homma hommata kasaa releitä ja piirejä, joista sitten kasata sinihammasta hyödyntävä on/off kytkin. Käytännössä se kuitenkin on vain vastaanotin ja piiri joka käskyn saadessa laittaa vilkun päälle + sitten puhelimeen ohjelmoiden toteutettu skripti/ohjelma joka heittää bluetoothin yli bittirimpsun kytkimeen kun puhelu alkaa ja loppuu... Ja onhan noita muitakin tekniikoita kuin bluetooth.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Pe 28 Touko 2010 11:11

Yabban ja Wigsun puhelinvalosuunnitelmat :virne:

Mua ärsyttää, kun nykyään jos haluaa ostaa uuden puhelimen ja siihen liittymän, pitäisi sitoutua kahdeksi vuodeksi tai muuten makselee ainakin niistä liittymistä hirveästi.

Haluaisin sellaisen puhelimen, jolla voisi käyttää nettiä, joku kiva kosketusnäytöllinen juttu. Tietysti iPhone olisi hienoin, mutta se taitaa maksaa sen verran, etten ehkä raaski. Jotain Nokian kosketusnäytöllistä näyttävät myyvän 4 /kk. :raps: Mutta kun en nyt yhtään tiedä mitä tuossa vähän yli vuoden päästä teen, olenko edes Suomessa. Kiva sitten maksella siitä liittymästä koko sitäkin toista vuotta jos en pysty edes sitä käyttämään. Ja sitten jos menee ulkomaille, niin sieltähän se olisi kätevä ostaa se iPuhelin, varmasti saisi halvemmalla kuin täältä. Mutta joudunko mä nyt sitä ennen muka olemaan puolitoista vuotta ilman nettiä puhelimessa ja kehityksestä jäljessä, mitä häh. :norsu: :virne:

Sitä paitsi muutenkin näistä on nykyään niin vaikea saada selvää... esim. siitä mitä lopulta joutuisi maksamaan jos haluaisi rajattoman netinkäyttömahdollisuuden siihen puhelimeensa. En jaksaisi ottaa selvää. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 28 Touko 2010 13:50

Minä en haluaisi ostaa uutta puhelinta, mutta tuon kolme vuotta vanhan
kännykän akku alkaa osoitella vanhentumisen merkkejä. Uuden akun voi
tietysti hommata melkolailla helposti, mutta mietityttää että hajoaako
itse puhelin heti kun on saanut akun vaihdettua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 31 Touko 2010 12:30

L-S kirjoitti:Mua ärsyttää, kun nykyään jos haluaa ostaa uuden puhelimen ja siihen liittymän, pitäisi sitoutua kahdeksi vuodeksi tai muuten makselee ainakin niistä liittymistä hirv
Haluaisin sellaisen puhelimen, jolla voisi käyttää nettiä, joku kiva kosketusnäytöllinen juttu.

Itse asiassa ainoastaan tuo iLuuri on sellainen puhelin, jonka halutessaan on pakko ottaa 2 vuoden soppari. (Sonera on myös käsittääkseni ainoa operaattori Suomessa, joka myy operaattorilukittuja luureja.) Kaikki muut puhelimet (noksut, htc:t etc) on mahdollista ostaa myös kertaerässä (tai erissä, ilman liittymänaimakauppaa, kuhan ostaa jostain muusta kuin liittymäkauppiaan liikkeestä, esmes verkkokauppa.com). Kosketusnäyttöisten puhelinten hinnat on sitten puolestaan luokasta 120 ja ylöspäin (tokin voi saada myös halvemmalla).

Itse suosittelen joko nokian N97:aa (jos haluaa fyysisen qwerty-näppäimistön), tai sitten joko HTC:n Hero tai Desire luureja (ei fyysistä näppistä). Myös Samsung Galaxy on kuulemma hyvä. Kaikki nuo on muuten noksua lukuunottamatta Android luureja, eli käyttis on vähän iPhonen tyyppinen.

Mitä taas tulee liittymien hintaan niin sehän on halvempi ilman puhelinta (tosin tätähän ei mainosteta). Esimerkiksi Saunalahden Reilussa puhelut ja viestit jotain 7 senttiä + 1megan netti (itsasiassa 2 nettiä, mobiililaajakaista plussana, eli kännykkä ja nettitikku) 20. Muita maksuja ei ole, paitsi tämä luuri :D mutta ilman luuria se siis tosiaan olisi vain 20 + saldo. (ja halvimmat liittymäthän on 9 rapiat). Puhe/viestipaketitkin voi tuohon ottaa jos haluaa, ja näitä liittymiä pitäisi olla mahdollista saada myös voimassa toistaiseksi (kunnes toisin sanotaan) muodossa, ei siis voimassa vuoteen x asti. Kannattaa kysellä ihan liikkeistä (ja ainakin ElisaShop myy puhelimia myös kertamaksulla 1/2 vuoden sopimusten lisäksi).

Tämä n900 on tietysti se, joka on oikeastaan jo se miniläppäri puhelimen rungossa, mutta hinta on myös sen mukainen, tosin speksit on myös omaa luokkaansa: täysi flash, moniajo, firefox pohjainen selain (eli ei mobiilisivuja, vaan ihan oikeita), noksun paras kamera (5mp laajakuva), tuki yleisimmille pikaviestimille (ja lisätuki harvinaisemmille), eli viestitys tapahtuu kuin tekstarikeskustelu, samoin sisään rakennettu skype ja tottakai avoin, linuxiin pohjautuva käyttöjärjestelmä :sydän:
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 01 Kesä 2010 12:28

Kiitos Yabballe vinkeistä. Mullehan ne nyt tulevat liian myöhään, koska kerkesin jo tehdä hätäisen ratkaisun :pönde: Mutta toivottavasti niistä on jollekulle hyötyä.

Tosiaan, puhelimia saa tietysti muualtakin kuin operaattorien kytkykauppoina, mutta jotenkin olen elänyt siinä käsityksessä, että parhaat tarjoukset liittymissä ja miksei puhelimissakin saa vain jos ottaa sen kahden vuoden sopimuksen. Mahdollisesti olen väärässä. Ainakin näistä on vaikea saada selvää, kun vain noita määräaikaisia soppareita mainostetaan.

Mä nyt kuitenkin menin ottamaan sellaisen määräaikaisen sopimuksen, DNA kun myi kiinteähintaista nettisopimusta muutamalla hassulla eurolla kuussa, mikä oli sen verran halpa, että kannatti vaikka sitten mahdollisesti maksaisikin sitä toisen vuoden turhaan. Samoin otin sitten puhelimen, kun ei siitäkään tarvitse maksaa montaa euroa kuussa. Ei välttämättä ollut järkevä ratkaisu :keijo: enkä tiedä onko puhelinkaan kovin hyvä, Nokian 5230 eli kai halvimpia mahdollisia kosketusnäyttöisiä (vaikka tuotahan usein myydään kalliimmalla sillä Comes With Music -jutulla, mutta sitä ei mulle tullut enkä sitä kaipaa).

Oikeastaan olisin kyllä halunnut jonkun Android-pohjaisen, mutta mitä nyt niitä katselin, niin olivat ne kokonaisuudessaan kalliimpia lähes järjestään kuin mitä tuo nyt. Tosin myönnettäköön, etten perehtynyt asiaan perusteellisesti tutkimalla päiväkausia hintoja, kuten yleensä jotain hankkiessani teen. Mutta tuo oli olevinaan niin halpa diili, että en voinut vastustaa. Hinta oli kuitenkin tässä olennainen juttu, vaikka varaakin ehkä olisi ollut enemmän käyttää siihen, niin en nyt viitsinyt.

Mutta vaikka logiikka ei mahdollisesti tässä ratkaisussa nyt pelannut, niin ei voi mitään. :keijo: En mä nyt kuitenkaan ihmeellisiä ominaisuuksia puhelimessani tarvitse, pääasia että pääsen vähäsen käyttämään nettiä nyt sitten kesäreissuilla ympäri maata jne. :tilt: Ja sitten jos lähden johonkin pois maasta, niin pitää murehtia sitä sitten, mitenkään varmaahan sen toteutuminen ensi vuonna ei ole.

Niin, ja siitähän mun piti vielä purnata, että kyllä nämä jutut osaavat olla monimutkaisia nykyään. HIrveästi pitäisi selvittää asioita, että ymmärtäisi kaiken oleellisen, vaikka en mäkään nyt mielestäni ihan kaikkein teknologia-avuttomimpia ihmisiä ole. Näihin puhelimiin en kuitenkaan hirveästi ole perehtynyt, ja hirveästi on kaikkia mahdollisuuksia, joista en ole ollut tietoinen. Siinä mielessä epäilen puhelinvalintaanikin, kun varmaan jossain muussa olisi ollut paremmat ominaisuudet. Mutta toivotaan nyt sitten, että jos en jostain mahdollisuudesta ollut tähän saakka tiennyt, niin en osaa sitten sitä kaivatakaan.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 01 Kesä 2010 21:28

L-S kirjoitti:Ei välttämättä ollut järkevä ratkaisu :keijo: enkä tiedä onko puhelinkaan kovin hyvä, Nokian 5230 eli kai halvimpia mahdollisia kosketusnäyttöisiä (vaikka tuotahan usein myydään kalliimmalla sillä Comes With Music -jutulla, mutta sitä ei mulle tullut enkä sitä kaipaa).

Käsittääkseni hyvä hankinta, pitäisi olla yksi noksun parhaimmista kosketusnäyttö symbianeista :virne:
Oikeastaan olisin kyllä halunnut jonkun Android-pohjaisen, mutta mitä nyt niitä katselin, niin olivat ne kokonaisuudessaan kalliimpia lähes järjestään kuin mitä tuo nyt.

Pitää paikkansa, kalliita on, tosin ainakin nämä uudemmat, mitä nykysin on jo suomenkin markkinoilla, ovat (ainakin niin on lupailtu) aika "pitkäikäisiä" eli androidin pitäisi päivittyä pitkälle tulevaisuuteen niissä.

Niin, ja siitähän mun piti vielä purnata, että kyllä nämä jutut osaavat olla monimutkaisia nykyään. HIrveästi pitäisi selvittää asioita, että ymmärtäisi kaiken oleellisen, vaikka en mäkään nyt mielestäni ihan kaikkein teknologia-avuttomimpia ihmisiä ole. Näihin puhelimiin en kuitenkaan hirveästi ole perehtynyt, ja hirveästi on kaikkia mahdollisuuksia, joista en ole ollut tietoinen. Siinä mielessä epäilen puhelinvalintaanikin, kun varmaan jossain muussa olisi ollut paremmat ominaisuudet. Mutta toivotaan nyt sitten, että jos en jostain mahdollisuudesta ollut tähän saakka tiennyt, niin en osaa sitten sitä kaivatakaan.

Niin no, käytännössä sinulla taitaa olla tuossa luurissa jo kaikki mitä tarvit. eli puhelin, netti, viestitys, ohjelmatuki (ovi store, jne), sähköposti, musiikkisoitin, kamera etc. Lisäksi enemmän tai vähemmän tarpeellisia ratkaisuja kuten navigaattori (ovi maps toimi muistaakseni siinä) ja pelejä sekä sitten aimoannos tarpeetonta ja oikeastaan tuon 'tarpeettoman' sälän määrä vain kasvaa hienommissa puhelimissa, eli käytännössä idea on yksinkertaisesti se, että ominaisuudet myyvät (ja nostavat hintaa).

Ihmiset vain eivät enää tajua sitä, vaan kännykässä pitää olla sitä tätä tuota ja vähän myös niitä, vaikkeivät he edes tarvi kaikkea sitä (kuten esimerkiksi kaikki ne e-sarjan luurit joita ei käytetä yritys/työkäyttöön, mihin ne on ensisijaisesti tarkoitettu ja optimoitu). Toinen vaihtoehto on tietysti takoa vanhaa ja yksinkertaista ideaa kovalla hypellä ja julistuksella tavallselle tallaajalle, hyvä esimerkki on iPhone, se on käytännössä iPod touch puhelinominaisuudella ja iPad on versiosta riippuen näiden isompi ruutuinen ristisiitos, mikä ei kuitenkaan vaikuta siihen, että nämä kaikki kolme luultavasti löytyy (löytynevät) monesti samalta omistajalta.

Toisaalta IT-puolen tallaajan (ja tekniikkafriikin) näkökulmasta nämä uudet ja hienommat, erilainen rauta jne. ovat vain tosi kivoja :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 02 Kesä 2010 00:19

Ihmiset vain eivät enää tajua sitä, vaan kännykässä pitää olla sitä tätä tuota ja vähän myös niitä, vaikkeivät he edes tarvi kaikkea sitä

Totisesti. :keijo:
Jos ei oteta huomioon erilaisten teknisten tietojen luetteloiden ymmärtämistä, niin vaikeinta puhelimissa tietysti onkin, että mitä sitä oikeasti muka tarvitsee, kun jos ihan oikeasti aletaan ajatella, niin ei kukaan tarvitse suurin piirtein yhtään näistä ominaisuuksista mitä puhelimissa on nykypäivänä tarjolla.

Mä olen pitkään ollut puhelinten suhteen hällä väliä -ihminen, tuo edellinen kapula on ollut jo useamman vuoden eikä sillä juuri muuta voi tehdä kuin soittaa ja tekstata, ja herätyskellona se on toiminut myös. En tiedä mistä nyt yhtäkkiä tuli pakottava tarve olla yhteydessä ihmisiin kaiken aikaa ja kaikkialla. :keijo: Järkeilin siten, että kun kerran käytän ihmisten kanssa kommunikointiin nettiyhteyksiä nykyään huomattavasti enemmän kuin puhelinta, niin olisihan netinkäyttömahdollisuus puhelimessa käytännöllinen, ja sitten tietysti rupesin miettimään miten hauskaa muka olisi lähettää kuva jollekulle suoraan jostain järven rannalta tai tiedottaa että missä on. Vaikka eihän siinä mitään järkeä ole, ja joskus olisi parempi ja ehkä mukavampikin olla vaan ihan hiljaa ja yksin. Tai lähettäisi vaikka postikortin, mutta olisihan sekin nyt aika friikkiä, kun ei kukaan enää niin tee. :tilt:

Mutta joo, enköhän mä tehnyt ihan kelvollisen ja ennen kaikkea riittävän edullisen valinnan, kyllä tolla varmaankin pystyy leikkimään monipuolisesti. Karttasysteemillekin ajattelin löytää käyttöä jo ensi viikolla. :tilt:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 02 Kesä 2010 01:54

L-S kirjoitti: Tai lähettäisi vaikka postikortin, mutta olisihan sekin nyt aika friikkiä, kun ei kukaan enää niin tee. :tilt:

Musta on kiva lähettää kortteja kavereille ja erityisen kiva on saada niitä.
Olen siis ei kukaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 02 Kesä 2010 11:05

No joo, toi oli tarkoitettu ironiseksi huomioksi lähinnä. :tilt:
Ironisoimaan omaa teknologiahuumaani siis.

Kyllä mustakin on kiva saada kortteja, vaikka harvemmin niitä kyllä enää tulee. Sääli ettei juuri tule lähetettyä paitsi mummolle joskus.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja damn » Pe 04 Kesä 2010 09:32

Jouduin eilen luovuttamaan ja ostamaan uuden puhelimen. Lähdin reissuun ja vanha puhelin päätti just linja-autossa istuessani, ettei sillä enää tee mitään. Hemmetin hieno ajoitus hajota, kun just olisi pitänyt kaikille soitella aikatauluista ja muista. Ikinä en olisi uskonut niin nopeasti ostavani puhelinta, kävelin vain kauppaan ja ostin ensimmäisen mikä käteen osu. Aika peruspuhelin, Nokia 2690. Toimii ainakin vielä toistaiseksi ihan kivasti.
Kuva
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 04 Kesä 2010 19:23

Puhelin on ruvennu sekoileen ja puuttaileen kesken kaiken... :epäilevä: Olisi kai kohta aika hankkia taas
uusi kapula. En vain oikein perusta Nokian nykymalleista ja muutenkin ketuttaa maksaa 150 e parin vuoden
välein uudesta kapulasta. :norsu: Yritän kestää puuttailevaa kapistusta kunnes se sanoo sopimuksen
lopullisesti irti. Ehkä ei ole hyvä idea paiskella ja tiputella sitä jatkuvasti... :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 06 Kesä 2010 17:53

Mun puhelin kestää onneksi jo neljättä vuotta kaltoinkohtelua. :puunkoputus:
Silti jotenkin tuntuis kivalta käydä ostamassa uus (koska :gay: ), mutta eipä mulla mitään oikeata tarvetta moiselle ole. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 06 Kesä 2010 22:10

On ihanaa, kun omassa puhelimessa on kaikki asetukset juuri niin kuin itselle sopii, ja mitä kauemmin on sama puhelin ollut käytössä, sen parempi se on käyttömukavuudeltaan. Uuden puhelimen ostaminen on kivaa, mutta niiden asetusten laittaminen oikein ja soitto/viesti/herätyskello/muistutus -äänten valitseminen ja asetusten värkkääminen muutenkin on ihan kamalaa, kun sieltä puhelimesta ei mitään meinaa valikosta löytää ja nappulat on ihan eri puolilla puhelinta kuin edellisessä omassa vanhassa hyvässä puhelimessa oli. Lisäksi menee pari viikkoa ennen kuin tajuaa, että se onkin se oma puhelin, joka siellä laukussa on soinut jo ainakin kolme kertaa ja koko ajan sitä on miettinyt, että miksei se puhelimen idiootti omistaja jo vastaa tuohon rasittavaan ääneen täällä ruuhkabussissa. :keijo:

Mieti Lyyra mikä sua odottaa jos ostat uuden puhelimen. :tilt:

Joo, ei mulla muuta. :virne:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 07 Kesä 2010 09:09

skray kirjoitti:On ihanaa, kun omassa puhelimessa on kaikki asetukset juuri niin kuin itselle sopii, ja mitä kauemmin on sama puhelin ollut käytössä, sen parempi se on käyttömukavuudeltaan. Uuden puhelimen ostaminen on kivaa, mutta niiden asetusten laittaminen oikein ja soitto/viesti/herätyskello/muistutus -äänten valitseminen ja asetusten värkkääminen muutenkin on ihan kamalaa, kun sieltä puhelimesta ei mitään meinaa valikosta löytää ja nappulat on ihan eri puolilla puhelinta kuin edellisessä omassa vanhassa hyvässä puhelimessa oli. Lisäksi menee pari viikkoa ennen kuin tajuaa, että se onkin se oma puhelin, joka siellä laukussa on soinut jo ainakin kolme kertaa ja koko ajan sitä on miettinyt, että miksei se puhelimen idiootti omistaja jo vastaa tuohon rasittavaan ääneen täällä ruuhkabussissa. :keijo:

Mieti Lyyra mikä sua odottaa jos ostat uuden puhelimen. :tilt:

:keijo: Kiitti tästä. (Tosin minusta niitä soittoääniä ja muita on kiva säädellä kohdilleen :nolo: ) Kamala vaivahan siitä vain on. :tp:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ma 07 Kesä 2010 13:54

Mulla menee helposti pari kolme vuotta siihen, että puhelimen kaikki näppäryydet alkavat olla hallussa. Uudesta puhelimesta haluaa aluksi selvittää vain ne perusasiat ja sitten kun ei kokeile, ei opi. Sitten sieltä puolivahingossa löytyy pitkänkin ajan jälkeen juttuja, että ai mutta noinhan onkin kätevä tehdä! :keijo:

Esimerkiksi tässä mallissa, kun pitää #-näppäintä vähän aikaa pohjassa, puhelin menee äänettömälle. (Nappulassa on äänettömyyden kuvakekin, mutta ei kaikkee voi tajuta, kun ei ennen ollut.)
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Dnd » La 25 Syys 2010 01:27

Saapuivat uudet kuoret puhelimeen Honkongista. Otin heti kahdet, kun suomesta ei niitä tähän Nokialaiseen mistään löydy. Täysin samanlaiset ovat alkuperäisten kanssa ja hintakin oli halpa, koska myyjällä oli kuoria lähemmäs tuhannet.
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 30 Syys 2010 22:54

Mäkin sain viikonloppuna uudet kuoret puhelimeeni. Nyt ne ovat ihanan vaaleanpunaiset.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Su 10 Huhti 2011 19:05

Mä haluaisin ehkä uuden puhelimen. Olen täysin tippunut kärryiltä sen suhteen, mitä ominaisuuksia niissä nykyään yleensä on oletuksena, minkälaisen liittymän niihin tarvii, mitä ne maksaa ja onko pakko ruveta johonkin kytkykauppaan tai määräaikaiseen sopimukseen. :sori: Ennen oli vain yksi suosittu malli kerrallaan ja kaikki osti sen. :munmo:

Gallup! Minkälainen puhelin sulla on, mikä liittymä ja mitä suunnilleen maksat siitä? Oletko tyytyväinen?

Saa myös suositella. Mulle riittäis hyvin joku aika peruspuhelin jolla pääsis nettiin, puhelin ja liittymä saisi olla sieltä halvemmasta päästä. :tilt:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 10 Huhti 2011 19:13

Mää ostin just ihan vasta (helmikuussa?) tämmöisen, punaisen. Se oli jossain kampanjassa Gigantissa 49 eurolla. (Alun perin kun katsoin tuota, se maksoi vielä 74 euroa, mutta viikonlopun aikana hinta tipahti tuohon neliysiin). Punaisen valitsin jadepossuni takia. :gay:

Ihan ok puhelin: akku kestää useita päiviä, eikä puhelimessa ole mitään ylimääräisiä härpäkeominaisuuksia (paitsi joku alkeellinen nettiselain kamera, radio ja joku soitin siinä on, ja pelejä). Liittymä on ollut Saunalahdelta jo vuosikaudet, ei valittamista. Joku Tikka tai semmonen sen liittymän nimi taitaa nykyään olla. Pari kymppiä kuussa tulee puheluista ja viesteistä ja ilmaroinnista.

Eikä kytkykauppoja oo pakko mun tietääkseni tehdä. Ts. muutakin on tarjolla.

Kumkvatti kirjoitti:Ennen oli vain yksi suosittu malli kerrallaan ja kaikki osti sen. :munmo:

:femmat:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Su 10 Huhti 2011 19:30

Kumkvatti kirjoitti:Gallup! Minkälainen puhelin sulla on, mikä liittymä ja mitä suunnilleen maksat siitä? Oletko tyytyväinen?

Vastaan kun kysytään :tilt:

Mulla on iPhone 4, ostin Sonerakytkynä ja mukana joku modattu liittymä (sis. muistaakseni 3000 minuuttia
puheaikaa vuodessa*, tietty määrä tekstareita kuukaudessa ja 1 gigan netti). Laskut on ollut tähän mennessä
n. 70 euroa kuukaudessa, sisältäen puhelimen kk-maksun (24 eur), nuo puhelut ja tekstarit sekä läppärin mokkulan
kuukausimaksun (n. 17 eur). Pidän hintaa kohtuullisena ja olen ollut myös tyytyväinen, vaikka aika pitkin hampain
suostuin Soneran orjaksi 2 vuoden ajaksi. Tykkään myös puhelimesta, mutta eipä siitä sen enempää kun nämä iPhone-
asiat tuntuu välillä olevan melkoinen punainen vaate kun niistä alkaa puhumaan (enkä nyt tarkoita porukkaa täällä).
Fyysisen näppäimistön puute välillä harmittaa, tekstareiden kirjoittelu ei suju vieläkään kuin vettä vain vaikka puhelin
on ollut käytössä nyt n. puoli vuotta.

*) vaihdoin puhelimen oston aikaan aikaisemman mokkulan Soneran vastaavaan, niin sain lisäbonuksena puheaikaa.
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja L-S » Su 10 Huhti 2011 21:23

Mulla on tuolla aiemmin mainittu Nokia 5230. Varmaan tosiaan kosketusnäytöllisistä edullisimpia, mutta ehkä vähän sekava käyttää. Voi olla, että jos nyt ostaisin tämän kokemuksen perusteella, hankkisin jonkun muun luurin. Varsinkin Nokian oma nettiselain on ihan käsittämätön, mutta onneksi mini-Operan sai ladattua.

Tosin myöskin Ovi-kauppa, josta näitä kaikkia juttuja mini-Opera mukaan lukien saa ladata, on jotenkin hankala. Siinä on esim. sellainen hankala "ominaisuus", että jos vaihtaa salasanaa jossain netin kautta, niin sen jälkeen Ovi-kauppa ei suinkaan mitenkään päästä kirjautumaan uudelleen sisään, vaan ilmoittaa vaan jotain virheilmoitusta loputtomiin. En muista miten sain sen lopulta toimimaan, vissiin jouduin jotenkin asentamaan koko Ovi-systeemin uudestaan. :epäilevä: Monta sellaista pientä kohtaa, missä käyttäjäystävällisyyden kehittely tuntuu jääneen puolitiehen. Sekin, että jos soittaa jollekulle, osoitekirja jää ikään kuin "auki" puhelun vastaanottajan kohdalle, jos ei sitä erikseen muista käydä sulkemassa puhelun jälkeen. Mutta pienistä ärsytyksenaiheista huolimatta tää on sinänsä ihan toimiva puhelin, voi olla että niissä kaikissa on vikansa kun ovat niin monimutkaisia nykyään.

Liittymänä on Dna, liittymän kuukausimaksu on joku 91 senttiä ja puhelu- ym. hinnat oli mun mielestä kohtuulliset. Kytkykauppahan tää oli. Kiinteän mobiilinetin sai puhelimeen kahdeksi vuodeksi hintaan 2,95 / kk silloin kun otin tämän. En tiedä onko vastaavia tarjouksia tällä hetkellä, mutta joka tapauksessa en mä ainakaan olisi viitsinyt siitä sellaista normia yhdeksää euroa maksaa. Mutta tosiaan, onhan niitä vaihtoehtoja kytkylle varmasti myös.
L-S
Tohtoripissis

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia