Dnd kirjoitti:Unohtaako kellään muulla tämä selain Ebayssa maa- ja kieliasetukset ja laittaa aina suomen tilalle norjan?

Wiggin kirjoitti:Mulla on ongelma puhelimen kanssa.. siis työpuhelimen.
Avokonttorin toisesta laidasta kömpivä tukea vaativa työkaveri alkaa pälpättämään lennosta asiaansa huomaamatta että olen puhelimessa (käytän siis kännykkää ja sinihammaskorvaruokintalaitetta, elikkä händsfriitä).. ja tätä käy melko usein. Tuli mieleen että löytysköhän jostain sellainen tyylikäs valo työpöydälle joka ilmottaisi palaen/vilkkuen/väristen/räjähtäen/sormella osoitellen että mulla on puhelimessa?
Uskokaa nyt.. haluan paljon nörttiuskottavamman vaihtoehdon
.
Mutta kun en nyt yhtään tiedä mitä tuossa vähän yli vuoden päästä teen, olenko edes Suomessa. Kiva sitten maksella siitä liittymästä koko sitäkin toista vuotta jos en pysty edes sitä käyttämään. Ja sitten jos menee ulkomaille, niin sieltähän se olisi kätevä ostaa se iPuhelin, varmasti saisi halvemmalla kuin täältä. Mutta joudunko mä nyt sitä ennen muka olemaan puolitoista vuotta ilman nettiä puhelimessa ja kehityksestä jäljessä, mitä häh.

L-S kirjoitti:Mua ärsyttää, kun nykyään jos haluaa ostaa uuden puhelimen ja siihen liittymän, pitäisi sitoutua kahdeksi vuodeksi tai muuten makselee ainakin niistä liittymistä hirv
Haluaisin sellaisen puhelimen, jolla voisi käyttää nettiä, joku kiva kosketusnäytöllinen juttu.
mutta ilman luuria se siis tosiaan olisi vain 20 + saldo. (ja halvimmat liittymäthän on 9 rapiat). Puhe/viestipaketitkin voi tuohon ottaa jos haluaa, ja näitä liittymiä pitäisi olla mahdollista saada myös voimassa toistaiseksi (kunnes toisin sanotaan) muodossa, ei siis voimassa vuoteen x asti. Kannattaa kysellä ihan liikkeistä (ja ainakin ElisaShop myy puhelimia myös kertamaksulla 1/2 vuoden sopimusten lisäksi).
Mutta toivottavasti niistä on jollekulle hyötyä.
enkä tiedä onko puhelinkaan kovin hyvä, Nokian 5230 eli kai halvimpia mahdollisia kosketusnäyttöisiä (vaikka tuotahan usein myydään kalliimmalla sillä Comes With Music -jutulla, mutta sitä ei mulle tullut enkä sitä kaipaa).
En mä nyt kuitenkaan ihmeellisiä ominaisuuksia puhelimessani tarvitse, pääasia että pääsen vähäsen käyttämään nettiä nyt sitten kesäreissuilla ympäri maata jne.
Ja sitten jos lähden johonkin pois maasta, niin pitää murehtia sitä sitten, mitenkään varmaahan sen toteutuminen ensi vuonna ei ole.L-S kirjoitti:Ei välttämättä ollut järkevä ratkaisuenkä tiedä onko puhelinkaan kovin hyvä, Nokian 5230 eli kai halvimpia mahdollisia kosketusnäyttöisiä (vaikka tuotahan usein myydään kalliimmalla sillä Comes With Music -jutulla, mutta sitä ei mulle tullut enkä sitä kaipaa).

Oikeastaan olisin kyllä halunnut jonkun Android-pohjaisen, mutta mitä nyt niitä katselin, niin olivat ne kokonaisuudessaan kalliimpia lähes järjestään kuin mitä tuo nyt.
Niin, ja siitähän mun piti vielä purnata, että kyllä nämä jutut osaavat olla monimutkaisia nykyään. HIrveästi pitäisi selvittää asioita, että ymmärtäisi kaiken oleellisen, vaikka en mäkään nyt mielestäni ihan kaikkein teknologia-avuttomimpia ihmisiä ole. Näihin puhelimiin en kuitenkaan hirveästi ole perehtynyt, ja hirveästi on kaikkia mahdollisuuksia, joista en ole ollut tietoinen. Siinä mielessä epäilen puhelinvalintaanikin, kun varmaan jossain muussa olisi ollut paremmat ominaisuudet. Mutta toivotaan nyt sitten, että jos en jostain mahdollisuudesta ollut tähän saakka tiennyt, niin en osaa sitten sitä kaivatakaan.

Ihmiset vain eivät enää tajua sitä, vaan kännykässä pitää olla sitä tätä tuota ja vähän myös niitä, vaikkeivät he edes tarvi kaikkea sitä
Järkeilin siten, että kun kerran käytän ihmisten kanssa kommunikointiin nettiyhteyksiä nykyään huomattavasti enemmän kuin puhelinta, niin olisihan netinkäyttömahdollisuus puhelimessa käytännöllinen, ja sitten tietysti rupesin miettimään miten hauskaa muka olisi lähettää kuva jollekulle suoraan jostain järven rannalta tai tiedottaa että missä on. Vaikka eihän siinä mitään järkeä ole, ja joskus olisi parempi ja ehkä mukavampikin olla vaan ihan hiljaa ja yksin. Tai lähettäisi vaikka postikortin, mutta olisihan sekin nyt aika friikkiä, kun ei kukaan enää niin tee.

L-S kirjoitti: Tai lähettäisi vaikka postikortin, mutta olisihan sekin nyt aika friikkiä, kun ei kukaan enää niin tee.![]()

Olisi kai kohta aika hankkia taas
Yritän kestää puuttailevaa kapistusta kunnes se sanoo sopimuksen
uunkoputus:
), mutta eipä mulla mitään oikeata tarvetta moiselle ole. 

skray kirjoitti:On ihanaa, kun omassa puhelimessa on kaikki asetukset juuri niin kuin itselle sopii, ja mitä kauemmin on sama puhelin ollut käytössä, sen parempi se on käyttömukavuudeltaan. Uuden puhelimen ostaminen on kivaa, mutta niiden asetusten laittaminen oikein ja soitto/viesti/herätyskello/muistutus -äänten valitseminen ja asetusten värkkääminen muutenkin on ihan kamalaa, kun sieltä puhelimesta ei mitään meinaa valikosta löytää ja nappulat on ihan eri puolilla puhelinta kuin edellisessä omassa vanhassa hyvässä puhelimessa oli. Lisäksi menee pari viikkoa ennen kuin tajuaa, että se onkin se oma puhelin, joka siellä laukussa on soinut jo ainakin kolme kertaa ja koko ajan sitä on miettinyt, että miksei se puhelimen idiootti omistaja jo vastaa tuohon rasittavaan ääneen täällä ruuhkabussissa.
Mieti Lyyra mikä sua odottaa jos ostat uuden puhelimen.![]()
Kiitti tästä. (Tosin minusta niitä soittoääniä ja muita on kiva säädellä kohdilleen
) Kamala vaivahan siitä vain on. 

Ennen oli vain yksi suosittu malli kerrallaan ja kaikki osti sen. 

Kumkvatti kirjoitti:Ennen oli vain yksi suosittu malli kerrallaan ja kaikki osti sen.![]()

Kumkvatti kirjoitti:Gallup! Minkälainen puhelin sulla on, mikä liittymä ja mitä suunnilleen maksat siitä? Oletko tyytyväinen?

Monta sellaista pientä kohtaa, missä käyttäjäystävällisyyden kehittely tuntuu jääneen puolitiehen. Sekin, että jos soittaa jollekulle, osoitekirja jää ikään kuin "auki" puhelun vastaanottajan kohdalle, jos ei sitä erikseen muista käydä sulkemassa puhelun jälkeen. Mutta pienistä ärsytyksenaiheista huolimatta tää on sinänsä ihan toimiva puhelin, voi olla että niissä kaikissa on vikansa kun ovat niin monimutkaisia nykyään. Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa