Ruokajutut

Re: Ruokajutut

ViestiKirjoittaja Emeritus » To 13 Touko 2010 16:33

Pakaste-einesjuttuja ruokaketjuun... :p Mutta menköön.

Nyt on vähän palautunut usko pakastepizzoihin. Eilen maisteltiin Pirkan kiviuuunisarjan Americanoa ja Oetkerin Casa Di Mama Deluxe-pizzaa. Molemmissa oikeaa pizzeriameininkiä ja aromeja sen yleensä pakastepizzoihin yhdistämäni jotenkin mitäänsanomattoman tympeyden ja teollisen maun sijaan. Jälkimmäistä jäi pala syömättä ja lämmittelin sen tänä aamuna mikrossa. Oli jopa vähän parantunut kun oli tasaantunut maut jääkaapissa yön yli (tai sitten kuvittelen vaan), mutta joka tapauksessa tuli heti mieleen Pizza Hutin Super Supreme. :kuola:
Ei ollenkaan huono!
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Lyyra » To 13 Touko 2010 18:34

Joo pakastepizzat on parantuneet harppauksin viime vuosina. Jopa joku Rainbow ja Pirkka voivat olla tosi hyviä. Pitää vaan uskaltaa kokeilla. Pakastepizzat onkin mun vakiotyöeväitä.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja heartless » To 13 Touko 2010 20:19

Jos turvaudun pakastepizzaan niin valitsen yleensä Pirkan kiviuunipizzan, pakastepitsaksi yllättävän herkullista. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 28 Touko 2010 18:36

Tein kuulkaas ensimmäistä kertaa elämässäni kaalilaatikkoa. Oli hyvää! :kuola: 4,5 litran uunivuoka osoittautui varsin sopivan kokoiseksi tuolle herkulle. :p Mun ja Pojan muodostamalle "suurtaloudelle" varsin mukava annos. Eipähän ihan heti lopu.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » La 29 Touko 2010 23:41

Jämäkokkailu on joskus kovin antoisaa.
Justiinsa nautiskelin kolmannen blinityyppisen letun. Oli jo eilen tarkoituksena tehdä jääkaapin yllätyksistä suolaisia lettuja, mutta en päässyt taikinaa pidemmälle. Lettutaikinan tein päiväyksen ylittäneestä maidosta ja jauhoina käytin hiivaleipä- ja tattarijauhoja. Kun kaveri päätyi jääkaappiin vuorokaudeksi muhimaan, niin voi miten letusta tulikin blini. Runsaassa rasvassa kun paisteli ja oheen laittoi jääkaapin kätköjen jauhelihan loput, tuorejuustot, pyöräytti sipulia vähän pannulla ja vielä maissia, tomaattia ja raejuustoa.
Joko tuli tosi hyvää, tai sitten mulla oli vaan kova nälkä.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ma 31 Touko 2010 06:37

heartless kirjoitti:Jos turvaudun pakastepizzaan niin valitsen yleensä Pirkan kiviuunipizzan, pakastepitsaksi yllättävän herkullista. :)

Tällä kommentilla ostin torstai-iltana nälkääni lähikaupasta Pirkan Rucola-kinkkukiviuunipizzan valmiina haukkumaan, jos tarvis.
Ei ole tarvis. Oli hyvää ja nälkä lähti. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » To 10 Kesä 2010 22:54

Pyöräilin torin läpi sulkemisaikaan ja torityypit olivat pakanneet loput tänään
myytävät vihannekset euron pusseiksi. Valkkasin yhden, missä oli pieni salaatti
ja kukkakaali, fenkoli, paprika ja neljä isoa tomaattia.
Siihen vielä kaupasta nippu tämän kesän sipulia ja pääsin kokkailemaan ihanan
pastakastikkeen. Mä voisin aina ostaa vaan lähes käsiin räjähtäviä tomaatteja,
kun niistä tulee paras soossi. Kaupasta saa vaan kovia tomaatteja, joiden omi-
naisuus on säilyä hyvin, ei maistua hyvälle.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 15 Kesä 2010 16:43

Nyt muuttu ruokailutottumukset lopullisesti.

Meillä oli eilen hivenainemittaus.
Sellaisella härvelillä mitattiin elimistöstä hivenaine-, vitamiini- ja mineraalitasoja. Samalla sillä laitteessa sai mitattua elimistön herkkyyksiä perusruoka-aineille. Ruoka-aineiden kohdalla tulos perustui siihen miten paljon ainetta kohtaan oli vasta-aineita kehossa. Jos arvot menivät tietyn rajan yli tai alle, niin elimistö on niiden ruoka-aineiden kanssa pulassa.
Alle menevät tasot tarkoitti sitä ettei elimistö tiedä mitä tehdä sille aineelle ja yli menevissä taas yliannostusta tietystä aineesta, johon elimistö myöskin reagoi. Pahempi oli ne ylimenevät, sillä näitä aineita syödessä kehon sisälle tulee ns. shokkitila ja se voi näyttäytyä ulospäin miten vain.

Mutta.
Alkuun selvennettäkööt että en ole koskaan voinut sietää banaaneja, maitoa tai vaaleaa leipää.
Mikä osoittautuikin vain elimistön viisaudeksi. Banaanit paukkui siihen tahtiin kohti taivaita, että pitää pysyä yhtä kaukana kuin tähänkin asti.
Samoin pastöroitu maito :keijo:

Yllätys sen sijaan oli peruna :pepsodent: Joo, peruna on pahaakin ja "vaikeeta" keittää, mutta eipä se haittaa. Peruna ei sovi mun elimistölle ollenkaan. Eikä vehnä.

Mittaajan mukaan mulla on tämän hetken muotisuosituksia vastustava elimistö. Aspartaami, E621, margariinit ja vehnä todennäköisesti aiheuttavat mulle tulehdustilan elimistöön. Ja tällä hetkellähän rasvattomuus, makeutusaineet ja muut luonnottomat aineet ovat kovassa huudossa. Näitä pitäisi nyt vältellä. Sen lisäksi pitäisi saada muutamat vitamiinitasot paranneltua ja kaksi hivenainetta kaipaa kohennusta.

Yhteenvetona jäi ilmaan, että jos mulle haluaa anafylaktisen shokin, pitää kokkailla curryporsaskastiketta, perunaa ja ruokajuomaksi tarjota olutta tai maitoa :tilt:.

Mielenkiintoinen anti. Hyvin mielenkiintoinen.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 15 Kesä 2010 19:43

Hei epistä. Minäki haluan tommoseen mittaukseen!
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 15 Kesä 2010 20:37

Lissää pitää kertoa mittauksista.
Mimmonen laite? Miten se mittasi? Missä semmosta voipi tehdä?
Poonuksena vielä uteliaisuuskysymys, mitkä vitamiinit ja hiven-
aineet se osoitti puutteelliseksi.

Roppa on viisas, luota siihen.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 15 Kesä 2010 21:32

Kibaya kirjoitti:
Mittaajan mukaan mulla on tämän hetken muotisuosituksia vastustava elimistö. Aspartaami, E621, margariinit ja vehnä todennäköisesti aiheuttavat mulle tulehdustilan elimistöön. Ja tällä hetkellähän rasvattomuus, makeutusaineet ja muut luonnottomat aineet ovat kovassa huudossa. Näitä pitäisi nyt vältellä.

Noita nyt ei pitäisi kenenkään järkevän ihmisen syödä. :keijo: No ne nyt on in.

Kroppa tietää kyllä aikas hyvin mikä ruoka sopii ja ei. Pitäis vaa vähä niinku osaa kuunnella. Hyvä esimerkki sulla, jos banaani on yök niin sitten se on kerta kaikkiaan nou nou, eikä varmasti turhaan. Toiselle ihmiselle taas banaani voi olla todella hyvä juttu. Me ollaan kaikki niiiiiiin erillaisia!

Mäki haluan tietää lisää moisesta mittauksesta! Missä noita voi tehdä? :D

------

Ruokajutuista. Vihersmoothieta olen kitannut tässä jonkun kuukauden litran aamusin ja ehkä toisen illallakin jos on tehnyt mieli, ja 5 kiloa on tippunut. :tipahdus: Muuten syön etupäässä kasvisruokaa (rasvaista ja tirisevää toisinaan :virne: ) ja älyttömästi suklaata. :keijo: Nyt huomaan olevani herkempi huomaamaan mitä kroppa vaatii. Mitä tekee mieli sitä pitää syödä! :tilt: Huomaan jo maistavani lisä-aineet, jos niitä jossain ruuassa on. Tai jos en maista tulee sellainen outo olo, jolloin ruuan jauhaaminen pysähtyy ja jää ihmettelemään, että mikä tökkii.

Ruokavalion muutos on tapahtunut pikku pikku hiljaa. Homma tosiaan toimii parhaiten niin, että lisää ruoka-aineita eikä poista mitään. Sitä lopulta syö vaan niitä hyviä juttuja, kun niistä vaan tulee niin hyvä olo. :D Eikä se haittaa jos syö jotain "kakkaa", siinä voi sitten kuulostella että miltä tuntuu. Jos tuntuu huonolta niin se huono ruoka-aine vaan jää pikku hiljaa pois lähes huomaamatta.

Mun syöminen on vielä kaukana täydellisestä, mutta kyllä se ajan kanssa sitten. :tilt: Pelkästään tuo aamusmoothie pisti tämän kaiken vyöryn liikkeelle. Se on niin simppeli asia, että tuntuu uskomattomalta todeta kuinka tehokas sörssö se onkaan. Ei edes tarvitse muuttaa muuta syömistä. Suosittelen ehdottomasti kaikille! :D Se on ihan sika hyvää, voi laittaa sekaan mitä tykkää ja vähän salakavalasti viskata jotain vihreää sekaan. Sitä vihreää ei edes tarvitse olla paljoa, muutama salaatinlehti aluksi riittää hyvin. Muutama hedelmä ja lemppari marjoja pari desiä ja vähän vettä sekaan niin nams nams. :kuola: Ja jos tuhdimpaa haluaa niin kaurahiutaleita reipas kourallinen ja kookosöljyä.

Kuva

Nyt on niin paljon pirteämpi olo kuin aikaisemmin ja koko ajan tulee huomaamatta puuhasteltua kaikenlaista. Eikä edes rasitu. :O: Niin kuin ennen.
Jos mä näin olisin syönyt silloin uupumuksen aikoihin niin en olisi mitään pillereitä tarvinnut.

Lisäys: tärkein hyöty unohtu. Perseessä ei ole enää näkyvää selluliittia, vaikka läskiä onkin. :tipahdus:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 16 Kesä 2010 08:28

Mitä newage-sontaa? Oliko mittaajalla poncho ja taustalla tuoksui suitsukkeet? Mäkin haluan sellaisen koneen nähdä, joka kertoo että ihmisruumiille ei banaani sovi. :keijo:

Aspartaamia, glutamaattia, kasvisrasvalevitteitä ja nopeita hiilareita nyt on vaikka kuinka paljon kritisoitu, että ne ei kyllä ole in vaan erittäin out. Googleta vaikka aines kerrallaan. Hipillä oli siis ihan oikea sanoma, mutta välineet kuulostaa petkuhuijaukselta. Paljonko pitää maksaa ja minne, vai voiko antaa lahjoituksen suoraan krishnoille?

Kuva
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 16 Kesä 2010 09:10

No ei banaani nyt vaan sovi kaikille, Gali. :norsu: Sillekin voi olla yliherkkä, kuten Kibs ilmeisesti on.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Galileo » Ke 16 Kesä 2010 10:00

Taisi mennä pointti hiukan ohi?
Galileo

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 16 Kesä 2010 12:17

Mä ehkä ymmärsin pointin. Olo paranee kenellä vain kummasti, jättää nuo mittaajan mainitsemat ainekset pois, mutta onko se sitten mittaajan ansiota. Näistä asioista tiedetään jo paljon ja joku voi hyvinkin rahastaa ihmisiä kertomalla, mikä omissa syömisissä on pielessä, eikä edes tarvitse tutkia ihmistä yksilöllisesti, riittää että latoo listan lisä-aineista ja hiilareista... Korjaa Gali jos olen väärässä.

Mutta ehkä on kuitenkin hyvä juttu, että joku asioista kertoo tietämättömille ihmisille? :sori: Ei kaikkia kiinnosta mitä suuhunsa pistää ja voikin tulla yllätyksenä ja hyvänä herätyksenä, kun "virallinen" ihminen kertoo mikä on kropassa pielessä ja mistä se johtuu.

Mua kyllä edelleen kiinnostaa, miten mittaus on suoritettu.

Ja mä tarkoitin lähinnä, että tuottajien keskuudessa lisä-aineet ovat in siinä mielessä, että niillä saa edullisesti ruokaan makua, hajua, väriä, säilyvyyttä, juuri sen verran että yhdessä annoksesta ei ole tutkitusti mitään haittaa ihmiselle. Mutta entäs jos syö toisenkin annoksen... ja kolmannen ja niin edelleen... Kyllä nuo tuottajat aina jonkun konstin keksii vetää ihmisiä nenästä, kunhan raha virtaa ja kauppa käy. Lisätään vitamiinejakin ties minne sen verran, että saadan etikettiin kiva präntti houkuttelemaan ihmisiä ostamaan ja jättämään omena hyllylle.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 16 Kesä 2010 12:25

Kyllä minäkin nyt olen vähän Galin linjoilla. Miten ko. härveli oikein toimii? Käsittääkseni puutostiloja tutkitaan verinäytteiden kautta ja aina nekään eivät totuutta kerro vaan puutokset ilmenevät pitkällä aikavälillä ruokavaliota ja sen muutoksia seurattaessa. Sori, mutta tuntuu vähän höpöhöpöltä tuo laite näin asiaan vihkiytymättömän näkökulmasta.

Joo, kaikille eivät kaikki aineet sovi, mutta mieluummin kuuntelisin sitten sitä kroppaa näissä asioissa tai turvautuisin vakavammissa tapauksissa lääkäriin.

Milloin syömisestä tuli hirveätä hifistelyä?
Maija

ViestiKirjoittaja Nugat » Ke 16 Kesä 2010 13:08

Jee fordella on keskustelua! :jami:

Ruuasta tulee hifistelyä siitä lähtien, kun huomaa huonon olon johtuvan huonosta ruuasta. Ruoka on niin kaikki, fyysisesti ja varsinkin henkisesti. Kuka haluaa olla aina väsynyt ja kiukkuinen, jos sen voi estää syömällä paremmin itselleen sopivasti. Sitä on yllättävän vaikeaa löytää puhdasta käsittelemätöntä ruokaa. Se on kallista, mutta jos säästää lääkärilaskuissa ja mielialapillereissä niin... :sori: Ihmiset on niin kovin väsyneitä nykyään. Totta kai ulkopuolelta tuleva paine vaikuttaa myös, mutta jos pelkästään hyvän puhtaan ruuan avulla pystyy kestämään maailmaa paremmin ja jaksaa vihdoin ajatella mitä oikeasti haluaa, niin on se hifistelyn arvoista.

Sitä on niin vaikea uskoa, että pelkästään ruuan avulla voi saada ihmeitä aikaan. Ei sillä pelkästään mahaa täytetä.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 16 Kesä 2010 23:29

Gali :gali: vaan sullekin.
Ja joo, banaani ei sovi kaikille. Ihan kuten ei kaikille sovi myöskään pähkinät. Sama asia, junou.

Kuten sanottu, laite mittaa kehon reaktioita, eikä ole näin siis mikään allergiatuomio.

Mittauksessa tutkitaan akupunktiopisteitä hyväksikäyttäen kehon reaktioita eri aineisiin. Lisää laitteesta itsestään
Käytännössä homma meni niin, että oikeassa kädessä mulla oli kuparisen näköinen mötikkä josta meni johto laitteeseen. Laitteesta lähti toinen johto, jolla tekijä mittasi vasemman käden keskisormen akupisteestä. Laitteesta meni vielä piuha tietokoneeseen, jonka kautta näki tuloksia. En kysellyt johtojen paksuuksia, materiaaleja tai muita hilpanpilppa yksityiskohtia. Voin antaa mittaajan numeron, jos haluatte kysellä.
Ei tarvinnut maksaa huimia summia, eikä meidän äidin luona todellakaan poltettu suitsukkeita, rukoiltu tai edes hymisty.

Varmaan tuntuu höpönpöpöltä, kun tarkoituksella puhun vain "laitteesta" ja "mittauksesta". Fakta on kuitenkin, että tänä päivänä ei mielestäni terveydenhuollossa tutkita kunnolla. Esimerkiksi allergioita tutkitaan vasta sitten, kun siitä on oikeasti hengenvaaraa. Yhtään erikoisempiin allergiatutkimuksiin on hiton vaikea päästä. Tarjotaan suoraan lääkettä ja pistetään kotiin. Siinä mielessäkin tämä oli mielenkiintoista.

Ja kun puhutaan hivenaineista ja mineraaleista, joista suurin osa kuitenkin on kulutustavaraa, ei niiden tutkimiseen panosteta terveydenhuollossa. No, joo.. yksityiset lääkäriasemat tekevät niitä ja niiden hinnat ovatkin sitten jo pilvissä. Eihän terveydenhuollon piirissä edes tutkita niin pitkälle, että ajateltaisiin oireiden johtuvan vaikka kahden sopimattoman ruokalajin kuormittamisesta elimistössä.

Mittauksessani paljastui myös muita tuloksia, mutta mainitsin vain nuo mistä tällä hetkellä keskustellaan. Mittaaja suositteli myös paljon kaikenlaisia juttuja, mutta sehän on nyt sitten vain itsestä kiinni mitä tekee. Niin syömisen, kuin vitamiinienkin suhteen.

Mittaajan nimen ja yhteystiedot saa yksityisviestillä.
Hän kiertää jonkin verran suomessa eri luontaistuotekaupoissa tekemässä näitä mittauksia. Tämä mittaus tehtiin tosiaan äitini keittiössä, koska paikalla oli useampia henkilöitä. Hinta ei ollut päätä huimaava tuloksiin nähden. Ja ei, minulla ja äidillä ei ollut yhteneväiset tulokset. Ainoa mikä meitä yhdisti oli pastöroidun maidon kohta. Meiltä myös mitattiin hieman eri ruoka-aineita, kun äitiä kiinnosti eniten elimistönsä metalli- ja lisäainetasot.

E-vitamiini, kromi, ja yksi rasvahappo osoittautuivat radikaalisti puutteellisiksi. Siis sillä tavalla, että niille pitäisi tehdäkin jotain. Muitakin vajeita löytyi, mutta ei niin pahalla tolalla olevia kuin nuo.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 17 Kesä 2010 01:01

No kyllä tuo minusta edelleen, tuon linkin lukemisen jälkeenkin, aikamoiselta höpönpöpöltä vaikuttaa. Ja siellähän jopa sanotaan, että se on homeopatian pohjalta kehitetty menetelmä. Homeopatia taas on uskomushoitoa/uskomuslääkintää, eli uskoo ken tahtoo.

Mutta mikä minä olen keneltäkään mitään tällaisia hoitoja/terapioita kieltämään tai niitä moittimaan. Jokainen taaplaa tavallaan.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Pvi » To 17 Kesä 2010 02:44

Maija kirjoitti:Milloin syömisestä tuli hirveätä hifistelyä?

Sitä se on ollut jo pitkän pitkän aikaa. Ruoka ja syöminen on paljon muuta kuin vain kehon polttoainetta ja rakennustarpeita. Sillä on sosiaalisia ulottuvuuksia yhdessä syömisestä statuksen esittämiseen. Syöminen on perus tarve ja siten usein mielihyvää tuottava kokemus. Joillekin se voi olla tapa lieventää stressiä (tai hallita tunteita). Ruokavalinnat voivat olla poliittisia tai uskonnollisia. Sitten siinä on tetysti henkilökohtainen ja kansanterveydellinen näkökulma.
Kun kaikki nämä kietoutuvat yhteen, ei ole ihme, että ihan vaan syöminen tuntuu olevan mahdotonta.

Kibaya kirjoitti:E-vitamiini, kromi, ja yksi rasvahappo osoittautuivat radikaalisti puutteellisiksi. Siis sillä tavalla, että niille pitäisi tehdäkin jotain. Muitakin vajeita löytyi, mutta ei niin pahalla tolalla olevia kuin nuo.

Mä en nyt oikein tiedä, että olisiko E-vitamiinin puute hyvä vai huono uutinen, jos omalle kohdalle osuisi.
Mähän en siis tuosta mittalaitteesta tiedä että onko sen mukaan vitamiinin määrä alhainen vai eikö se jollaintapaa toimi ihan just niinkuin pitäisi. E-vitamiinihan on rasvaliukoinen antioksidantti, eli se suojaa solun kalvoja ja niihin liittyneitä proteiineja ja muita härpättimiä rikkoutumiselta (hapettuminen). E-vitamiinia on melkeinpä kaikessa ruoassa, että saa suunnitella tosi huolelliseti ruokavalionsa, jos meinaa siitä puutostilan hankkia. Kun tossa on toi rasvahappokin puutteellinen, niin oisko se viittausta samaan suuntaan?

Mullahan on siis luonnontiedetaustaa ja siltä suunnalta ponnistan aika vahvasti, mutta olen nähnyt omin silmin ystävän ihon parantuvan puolessa vuodessa koko kehon kattavasta atooppisesta ihottumasta 'jonkun parantajan' ohjeistamalla ruokavaliomuutoksella. Se avasi minun silmiäni. Viisautta on monessa suunnassa, mutta mielessä kannattaa pitää, ettei kaikkea tarvitse niellä pureksimatta tuli se sitten tohtorin tai poppamiehen suusta.

Länsimaisen lääketieteen puolustukseksi allergia-asioissa, hivenaineissa ja vastaavissa sanottakoon, että tieteen periaatteiden mukaan tarkasteltuna kyseisistä testauksista ei usein/helposti saada lääketieteen vaatimusten mukaisia riittävän selkeitä tuloksia, jotta testauksia olisi järkevä tehdä. On siis ihan perusteltua että terveyskeskuksissa ei testailla rutiinitarkastuksissa hivenainetasoja. Tottakai yksityisillä klinikoilla testataan mitä vaan asiakas haluaa maksua vastaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Galileo » To 17 Kesä 2010 08:19

"Potilas saa mittaustulosten perusteella yksilölliset kotihoito-ohjeet sekä homeopaattiset tipat..."

Kuva

Ravitsemustiede on ihan kunnon asiaa ja mittaajan suositukset kuulostaa ihan viisailta, mutta homepaattinen vehje kuulostaa riemukkaasti huuhaalta. Ihan niinq oikeasti ei vaadi kovin paljon mielikuvitusta suositella aspartaamin käytön vähentämistä ja nopeiden hiilihydraattien välttämistä (kuten banaanin).

Kun googletti hivenainemittauksen, tuli hakutuloksena Hämeenkadun Kauneushuoneen nettisivut. Siellä on hienosti yhdessä kasassa kaikki uskottavat tieteen alat: "Korvakynttilähoito, Vitamiinien ja hivenaineiden mittaus, Reiki ja Navajoterapi". :keijo:

"Laitteen ominaisuudet ovat arvostettua bioenergialääketiedettä. Siinä yhdistetään huipputeknologia kiinalaisen lääketieteen ja homeopatian periaatteisiin. MSAS-terapeutti / Reiki master " Kuva

Mutta joo, jokainen taaplaa tavallaan.
Galileo

ViestiKirjoittaja Kibaya » To 17 Kesä 2010 09:46

Kohta tää on keskustelua homeopatiasta, luontaishoidoista ja muusta "huuhaasta" :virne:

En saanut tippoja. Enkä edes homeopatiareseptejä. :sori:

Mutta vähän samasta syystä, kuin pvi:n mainitse "jonkun parantajan" auttama atoopikko olen itse huomannut vaikutuksia ihmisissä, jotka ovat muuttaneet ruokavaliotaan näiden mittausten pohjalta. Ja muutokset ovat olleet muutakin kuin hiilarit, aspartaami ja muu 'moska'.

Syömisestä on tullut hifistelyä siinä kohtaa, kun sanan 'ravinto' perään lisättiin 'tiede'.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Nugat » To 17 Kesä 2010 15:12

Kibaya kirjoitti:Kohta tää on keskustelua homeopatiasta, luontaishoidoista ja muusta "huuhaasta" :virne:

Ja nämä on vielä aivan älyttömän tulenarkoja asioita. :virne: Ihmiset suuttuu heti kun vähän vaan mainitsee. :keijo: Mulla homeopatia ainakin toimii, mutta ei siitä tässä ketjussa sen enempää. :tilt: Tuosta vehkeestä en kyllä osaa sanoa mitään.

Mua kiinnostaisi käydä jossain hivenainemittauksessa. Ihan mielenkiinnon vuoksi.
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 30 Kesä 2010 23:47

Kuulostaa aika mielenkiintoiselta. Ruokavaliomuutoksilla voi tosiaan saada ihmeitä aikaan. :)

Laite kyllä kuulosti huuhaalta, mutta mikäs siinä, jos Kiba saa siitä apua, hyvä niin.
------------

Ruoanlaitto on tylsää ilman Poikaa. (Onneksi sunnuntaina taas näen hänet.) Ruoanlaitosta on tullut pakkopullaa, vaikka Pojan kanssa kokkaaminen on yksi parhaimmista jutuista. Enkä mä edes osaa tehdä "yhteisiä ruokalajejamme". Niitä voi tehdä hyvin ainoastaan yhdessä. :hullu:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Su 11 Heinä 2010 22:15

Lasagne on uunissa. Vähän jo tuoksuu. Joskus vanhan forden puolella Lumikki oli laittanut reseptin, jossa valkokastikkeen sijaan sulatetaan sulatejuustoa maitoon. Hyvä resepti oli, sillä ohje on tarttunut mieleen, ja on käytössä. Tänään tosin en käyttänyt tomaattimurskaa, vaan laitoin jauhelihan joukkoon tuoretta tomaattia ja pakastepinaattia. Lisäksi porkkanaraastetta kun moisia oli kaappiin eksynyt. Nyt vaan odotellaan, että koska saa laittaa juustoraasteen ja pääsee syömään.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Murkina