Vaivaisten valitukset

Re: Vaivaisten valitukset

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 19 Touko 2008 21:07

Tai sitten se ukko sanoo sulle kuten mullekin: "Ei yskän takia sairaslomaa saa" ja jouduin pitämään "ommaa lommaa". Muoks: Tosin minulla ei ollut kurkku kipeä. Lisävaivana oli selän jumitus, johon sain vahvaa buranaa. Kun heitin ohimennen, että taidan mennä hierojalle, niin tuntui, ettei olisi ehkä kannattanut sanoa...
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Janet » Ma 19 Touko 2008 22:50

Dnd kirjoitti:Tai sitten se ukko sanoo sulle kuten mullekin: "Ei yskän takia sairaslomaa saa" ja jouduin pitämään "ommaa lommaa"

Joo, pahoin pelkään että niinkin voi käydä. En vielä tänään soitellut lääkärille, ajattelin huomisaamuna katsastaa tilanteen uudelleen. Kun alkoi tuo kurkku tuntumaan vähän paremmalta, huoh..

Millonkohan sitä sais olla edes vähän saikulla? Omatunto ei anna ihan pienestä hakea lommoo. Viimeksi kun olin saikulla reilu vuosi sitten, jouduin sairaalaan ja silloin annoin itselleni luvan olla hetken pois töistä.
Janet

ViestiKirjoittaja Dnd » Ma 19 Touko 2008 23:26

Äh. Unohdin mainita, että myös taju lähti, kun kyseisenä aamuna nousin ylös. Tämän seurauksena kaaduin maahan ja vedin mukanani kaikenlaista tavaraa. Olisiko johtunut kyseisestä selän ja niskan jumitilanteesta vai mistä lie. Mutta lääkäri ohitti kaiken kuin olisin vain hakemassa huvikseni sairaslomaa, eihän verinäytteessä näkynyt pöpöä, olin siis valmis töihin = ajamaan autolla ja puhumaan ihmisille. Hienoa, juuri näitä kahta asiaahan olikin silloin täydellistä tehdä.

Jos on huomenna vielä kurkku kipeä, niin mene vaan lääkäriin. Ei tarvi potea huonoa omaatuntoa sairaslomasta, eihän sille ite mitään voi. (Itse olen tosin samanlainen, ja melkein aina töissä. Tuo edellinen tapaus oli aika poikkeus.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja Janet » Ti 20 Touko 2008 10:43

Ja niinhän siinä kävi, että kurkku ei ole kipeä ja minä olen töissä. Yskittää vain ja nyt on alkanut taas nokkakin vuotamaan. Mutta kun ei oe kuumetta, niin voi olla töissä! :keijo:

Mutta joku kaunis päivä mä olen oikeasti saikulla, varokaa vain! Muahahahahhaaa!
Janet

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 20 Touko 2008 22:44

Mulla ei ole koskaan ollut migreeniä, mutta tänään koin jotain sen tapaista.
Olin töissä, ollut jo melkein täyden päivän, kun yht'äkkiä, kuin salama kirkkaalta taivaalta iski vihlova ja kiristävä kipu vasemmalle puolen päätä, tarkemmin tuohon johonki otsalohkoon. Pitelin päätäni ja yritin tehdä töitä, mutta yllättäin puhe takelteli ja lukemisestakaan ei oikein tullut mitään. Pakosta lopetin ahertamisen hetkiseksi ja painelin pihalle haukkaamaan happea. Sain työkaverilta vielä jonkun kasisatasen särkylääkkeen, ja hetken kuluttua tuo kammotava särky olikin poissa. Pelottavaa. En tiedä mistä se oikein tuli, olenhan kolmisen vuotta tehnyt päätteellä töitä, mutten koskaan mistään vastaavasta kärsinyt. Pikkusisko sai jo ala-asteella ollessaan ensimmäisen migreenikohtauksensa, oksenteli, ei kyennyt puhumaan eikä lukemaan. Hrr.
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Fantsu » Ke 21 Touko 2008 00:35

Mie kävin muutama päivä sitten työterveydenhoitajalla ja paperilla olleet luvut kertoivat synkkää tarinaa... Jonnin sortin elämänmuutos on siis edessä. Ei kai siinä mikään auta.
Fantsu

ViestiKirjoittaja Janet » Ke 21 Touko 2008 23:43

Voi elämä.

Nyt alkaa olla saikun hakeminen aika lähellä. Korva pamahti ihan täysin lukkoon ja nyt siihen alkaa sattumaan ihan mukavasti. Ikinä ei ole ollut korvatulehdusta, joten en osaa sanoa, onko tämä nyt sitä. Voi luoja, että v*tuttaa. Kauhee säätäminen aamulla, että pääsee jossain lekurilla käymään.
Janet

ViestiKirjoittaja Janet » To 22 Touko 2008 09:58

Janet kirjoitti:Nyt alkaa olla saikun hakeminen aika lähellä. Korva pamahti ihan täysin lukkoon ja nyt siihen alkaa sattumaan ihan mukavasti. Ikinä ei ole ollut korvatulehdusta, joten en osaa sanoa, onko tämä nyt sitä.

Voi pojat, sain kaks päivää saikkua! Jee! :pomppuhymy:
Janet

ViestiKirjoittaja Migreeni » Pe 23 Touko 2008 00:36

Niska on ollut jo pari viikkoa ihan jumissa. Kipu säteilee myös päähän... Inhottavaa.

Tiedän, että niskasärky johtuu oikeastaan alaselän huonosta kunnosta. Pitäisi jaksaa tehdä selkälihasliikkeitä, että alaselkä vahvistuisi. Näin sanoi minulle hieroja/jäsenkorjaaja... (en tiedä tarkkaa ammattinimikettä, mutta mun selän se naksautti jotenkin kuntoon kerran) :virne:
Kumpi ja Kampi tappeli. Sitten paikalle tuli Jouko ja Kosti.
Migreeni

ViestiKirjoittaja ahkera » Pe 23 Touko 2008 08:51

Onkohan meillä darraketjua? Oli tai ei, tänne tulee valitus. Uudesta Indianasta seurasi kamala päänsärky ja vapina. Kyynärpääkin on pipi. Ilmeisesti sitä on tullut sit matkittua jotain hienoja liikkeitä.
Onneks toi työkaveri oli mukana niin ei tartte yksin töissä kärsiä.
ahkera

ViestiKirjoittaja Galileo » Pe 23 Touko 2008 08:51

Migreeni kirjoitti:Näin sanoi minulle hieroja/jäsenkorjaaja... (en tiedä tarkkaa ammattinimikettä, mutta mun selän se naksautti jotenkin kuntoon kerran) :virne:

Villi veikkaus: kiropraktikko.

Kävin salilla hosumassa ja onnistuin satuttamaan ranteeni. Onneksi se oli vasen ranne. :juoni:
Rock out, rock out, with your cock out.
Impress your lady friends,
Rock out, rock out, rock out,
'Til your life is at an end.
Galileo

ViestiKirjoittaja Migreeni » Pe 23 Touko 2008 09:16

Galileo kirjoitti:
Migreeni kirjoitti:Näin sanoi minulle hieroja/jäsenkorjaaja... (en tiedä tarkkaa ammattinimikettä, mutta mun selän se naksautti jotenkin kuntoon kerran) :virne:

Villi veikkaus: kiropraktikko

Paljon mahdollista :)
Migreeni

ViestiKirjoittaja Viisauden Lähde » Pe 23 Touko 2008 10:51

Alotin tällä viikolla lääkityksen paniikkihäiriön yms. sekoilujen takia. Yöllä ei saa kunnolla nukuttua, parin tunnin unien jälkeen herään aamulla ahdistukseen :friikki: Siis semmoseen ylitsepääsemättömään olemassaolemisen tuskaan. Tämä on kai ihan normaalia ja kestää pari viikkoa lääkkeen käytön aloittamisesta. Huh. Jäi tämän päivän tentti väliin, kun en vaan pystyny ahdistukselta lähtemään kouluun. Ja sitten ajoittain oksettaa ja koskee päähän. Mutta ajoittain on ihan hyvä olo, ja tuntuu että kun tämä tästä tasoittuu, on olo entistä parempi. Toivottavasti!
Viisauden Lähde

ViestiKirjoittaja Gluu » Pe 23 Touko 2008 13:33

V*ttu jee. Nyt kun flunssa ja kuume on selätetty ja työmatkojakaan ei ole hetkeen, niin olisi oiva tilaisuus
kunnon treeniputkelle. Mutta eipä sittenkään. Eilen venäytin polveni palloa kiinniottaessa.

Fucking awesome.
Gluu

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 23 Touko 2008 16:07

Huono opiskelu- ja nettioleiluergonomia ja joogaamattomuus alkavat vaatia veronsa hitaasti, mutta varmasti. Hirveä olo. Niskahartia ja jalat vaivaavat.

Haluan nenäkannun, jolla voisin huuhdella nenäni aamuin illoin. Kerään hirveitä määriä räkää ja röörit ovat kroonisesti tukossa. Vuosikausia olen samaa ongelmaa potenut, eikä lääkäri osannut auttaa muuten kuin tarjoamalla nenäsumutetta. Ei kiitos, niistelen mieluummin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Gluu » La 24 Touko 2008 20:58

Polveeni (meinasin kirjoittaa, että poveeni :ahihi:) vittuuntuneena hain kaupasta tänään
polvituen. Jospa nyt pysyisi lumpio paikoillaan, eikä pyrkisi pois paikaltaan. Toivottavasti
tuollainen neopreeninen tuki auttaa, ettei tarvi Forrest Gump -mallista tukea hankkia.
Tosin apua olisi etureiden vahvistamisesta, pitänee keskittyä kyykkyihin ja reisiojennuksiin
kuntosalilla. Rautaa tankoon niin että tanko taipuu, tana. :gay:
Gluu

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 26 Touko 2008 18:26

Fiksuna tyttönä olin tänään ilman lakkia auringonpaisteessa. Nyt päätä särkee ja on huono olo. Ajattelin aluksi, että ne johtuvat nälästä, mutta syömisestä ei oikein tule mitään. Sain siis ilmeisesti auringonpistoksen. :( Oon saanut auringon pistoksen viimeksi joskus ala-asteella.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja friikkis » Ma 02 Kesä 2008 13:22

Mulle on iskenyt ihmeellinen ihottuma. Sellasta pientä näppylää joka puolella kehoa, ja kutiaa aivan tajuttomasti. Pitää varmaan mennä lääkäriin, kun nyt sitä on jo vähän kasvoissakin, silmän yläluomessa. :friikki: Stressistähän tämä johtuu, mutta kun tämä stressikään ei ole mihinkään katoamassa vähään aikaan. Kummastuttaa vain tuo ihottuma, kun en ole ikinä aiemmin suuremmista ihovaivoista kärsinyt, eikä mulla nyt pitäisi allergioitakaan olla.
friikkis

ViestiKirjoittaja theia » Ti 03 Kesä 2008 16:21

Jouduin tänään saikulle kolmeksi päiväksi kun menin työterveydestä pyytämään lääkitystä ihoon, ja valitin kun muuten on ollut hyvässä kunnossa iho mutta nyt on ollut niin raskasta duunissa. Ja sitten se antoi reseptit käteen ja saikkua kolme päivää todeten että sun pitää nyt saada levättyä pääkin kuntoon.

Nyt vähän tavallaan ketuttaa, oon saikulla ma, ti, ke, to ja sitten pe meen töihin ja sitten alkaakin loma. Tuntuu lusmulta, joka vaikuttaa sinänsä taas mielialaan (joka on päin vittua noin muutenkin).

Mitenköhän onnistuu tää ihon paraneminen, kun ihoon vaikuttaa mulla se mitä pään sisällä on. Siis, heti kun ahdistaa/hermostuttaa/jne, se näkyy saman päivän aikana ihossa. Ja nyt en enää löydä tasapainoa.

Hups, meni kyllä vähän ooteeks. Osaks. Sori. :nolo:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Nugat » Ti 03 Kesä 2008 18:47

Au. :friikki: Pari päivää töissä ja kroppa kapinoi uusia työasentoja vastaan. Hartiat ja selkä jokseenkin jumissa. Hierominen helpottaisi, mutta kun se on kamalaa. :pahis: Saan hysteerisen kutiamiskohtauksen. Siis vaikkei se kutita, se tuntuu inhottavalta. Mutta se auttaa. Tai auttaisi. :friikki: *vetää henkeä ja valmistautuu uuteen käsittelyyn*

Kukaan ei tunnu ymmärrä, miksi en tykkää hieronnasta. En mäkään ymmärrä. :tilt: Ja jos joku kehtaakin hiipiä hiljaa selkäni taakse ja hipastakkin hartioita, se lentää kaaressa jorpakkoon. Ainoa kerta kun olen ihmistä lyönnyt, sattui tämmöisen tilanteen aiheuttaman refleksin omaisen reaktion johdosta. :tilt: Onneksi ei osunnut täysin maaliin. :friikki:
OwthebluddyellshudIknow?
Nugat
Liisa ihmemaassa

ViestiKirjoittaja Migreeni » Ti 03 Kesä 2008 20:52

Mun selkä on edelleen rikki, eikä viikonloppuinen muuttourakka juurikaan asiaa auttanut.

Nyt ei meinaa oikein pystyä istumaan missään asennossa ilman, että selkä muistuttaa olemassaolostaan. :(
Migreeni

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Kesä 2008 08:01

Jälleen omasta itsestä johtuvaa särkyä, eli tämä menee semivalittamiseksi.
Vaihdoin rullistelun eilen sauvakävelyyn, ja kävelin semmosen kolmisen tuntia :pahis: Koivet on vähän puuduksissa edelleen, tuli riuhdottua. Valitus kuitenkin johtuu siitä, että toisen sauvan käteen laitettava remmi on hiertänyt mojovan vesikellon kämmeneen. Kivat. Pitäskö repiä auki, hmm.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Gluu » Ke 04 Kesä 2008 08:31

shaana kirjoitti:Jälleen omasta itsestä johtuvaa särkyä, eli tämä menee semivalittamiseksi.
Vaihdoin rullistelun eilen sauvakävelyyn, ja kävelin semmosen kolmisen tuntia :pahis: Koivet on vähän puuduksissa edelleen, tuli riuhdottua. Valitus kuitenkin johtuu siitä, että toisen sauvan käteen laitettava remmi on hiertänyt mojovan vesikellon kämmeneen. Kivat. Pitäskö repiä auki, hmm.

Älä nyt ainakaan revi sitä. Mä antaisin rakon olla, mutta jos se tekee elämän hankalaksi, niin sitten puhkaisisin sen neulalla,
putsaus ja laastari päälle. Se rakon päällä oleva iho suojaa rakkoa lialta ja pöpöiltä, eli tulehduksilta. Siksi sitä ei kannattais
puhkaista eikä varsinkaan repiä. Rakkolaastari olis hyvä ratkaisu, mutta ei taida toimia kämmenessä.
Gluu

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 04 Kesä 2008 08:43

No enhän minä oikiasti sitä auki repisikään :) . Kyllä se tuosta, kun ei kerran ole edes kovin kipeä tai häiritsevä.

Eräänä Provinssina, kun mun liftaus meni hieman käteen ja jouduin häntä koipien välissä nöyränä nousemaan junaan, kävelin ympäri ensin Riihimäkeä ja sitten Seinäjokea vaelluskengillä, joista oli pohjalliset unohtunut kotiin, sain valtavat rakot päkiöihin. Kävely selvinpäin sattui sairaalloisesti, kunnes Hämeenlinnasta kotoisin olleet kipusiskot vastoin yleistä käytäntöä puhkoivat rakot, putsasivat ja paketoivat. Kiitos heille missä lie ovatkaan :hymyhali: Jalkapohjia siivottiin ja paketoitiin tietysti monta kertaa vielä viikonlopun aikana, mutta festari oli ns. pelastettu.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja tahris » Ti 10 Kesä 2008 14:45

Kirjoitin tänne pitkän kitinän vaivoistani ja sitten lähetettyäni sen olinkin ihan pihalla, eli poissa, eli
uloskirjautuneena. Täh, onko tänne jokin aika, minkä saa olla ja kirjoittaa?
Mie en jaksa vaivojani uudelleen valittaa, olkoon, mutta kohta tulee kaksi kuukautta sairaslomaa täyteen,
mutta olen toiveissa, että palaisin jo ensi viikolla töihin. Saa nähdä mitä lekuri sanoo torstaina.
Pitääkö kirjoitus välillä tallentaa, että se säilyisi? Sori kysymys ei kuulu tänne, mutta kysynpähän kuitenkin.
Joskus voin mennä vuorille vain katsomaan
alhaalla illoin hehkuvaa
maisemaa
- PMMP: San Francisco
tahris

EdellinenSeuraava

Paluu Huuhaa