Kakkavaippaketju

Re: Kakkavaippaketju

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 05 Heinä 2010 20:03

Nugat kirjoitti:Miten te ootte hoitanu kummi-asian?

Kieltäydyin vedoten siihen, etten kuulu kirkkoon. Oma kummitätini ei tullut edes mun konfirmaatioon aikoinaan, mikä tuntui kummalliselta ja sai kummiuden näyttämään silmissäni täysin toisarvoiselta hommalta.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 06 Heinä 2010 17:28

Voiko non-kirkollinen edes olla kummi? Itse en siis kirkkoon ole koskaan kuulunut ja näin ollen ollut siinä luulossa, etten voi olla kenenkään kummi(setä :viileä: ).
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Ti 06 Heinä 2010 17:31

Virallinen kummi ei voi olla.
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Ti 06 Heinä 2010 17:33

Mutta tällainen hintavia "palovakuutuksia" myyvä kummisetä voi olla? :p
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja theia » Ti 06 Heinä 2010 17:35

Eiku mörkökummi! :virne:

...sillä nimellä ainaski joku frendi otettiin hommaan :p
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 06 Heinä 2010 19:37

Kirkolliseksi kummiksi ei pääse ellei ole käynyt rippikoulua ja kuulu kirkkoon. Jos haluaa kirkottoman kummiksi, saa tietenkin pyytää. Mutta papista sitten riippuu että otetaanko semmoset kasteseremoniaan mukaan.

Jos vanhemmatkaan ei kuulu kirkkoon, niin eihän lasta kastetakaan, ja voihan silloin ottaa kummiksi ihan kenet tahansa.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 06 Heinä 2010 22:06

Kirkkoon kuulumaton on kasteen todistaja - riippuen seurakunnan käytännöistä.
Joissain srk-piireissä tätä ei hyväksytä ja kirkottomia kummeja pidetään normivieraina.
En tiedä pitääkö näillä todistajilla olla ripari käytynä vai ei.

Meillä kirkottomia kutsutaan KummiTus-täti tai KummiTus-setä :virne:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Maija » To 08 Heinä 2010 14:04

Mulle kummiudella ei ole mitään suurempaa merkitystä johtuen ihan omista kummeistani. Yksi on katkaissut välit täysin, toinen soittelee ehkä joka toinen vuosi ja silloinkin kännissä, pari muistaa kortilla joskus. Se siitä. Tälle kännikummille olen lakannutkin jo vastaamasta. Minun kristillinen kasvatukseni on siis jäänyt vähän vaiheeseen. :keijo:

Mielestäni ei kummiudesta tosiaan kannata ottaa stressiä, kunhan vain muistaa merkkipäivinä ja silloin tällöin kyselee kuulumisia. Usein riittää vain se, että osoittaa olevansa kiinnostunut kummilapsensa elämästä. :tilt:
Maija

ViestiKirjoittaja Wildchild » Su 18 Heinä 2010 20:14

Muistin justiinsa, että Aukun on pitänyt poksahtaa nyt vast'ikään, mutta mitä! Olenkin yli kuukauden
myöhässä!
Isosti onnea koko Aukun perheelle! :sydän: :D

Olen yllättänyt itseni haaveilemasta kolmannesta lapsesta. Järki sanoo muuta, mutta silti... :nolo:

Kiba, vaikka kuulunkin kirkkoon, vanhin kummilapseni kutsuu minua kummeliksi. Eikös se kävisi
ei-kirkollisillekin kummeille? :virne:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 04 Elo 2010 20:26

Kiitos vielä onnitteluista :D

On hän ihana :hullu: :sydän: Nyt hän on jo välillä jopa hereillä, ja hymyileekin :superhymy: Nimenkin hän sai. Ei kastettu, kun mekään ei kirkkoon enää kuuluta, eikä saanut kummejakaan. Vaikka olisihan siitä kummiudesta voinut sopia, vaikkei mitään kirkollista seremoniaa ollutkaan. Todettiin vaan, että meillä on sen verran tiivis perheyhteisö, ettei kummeille niin ole tarvettakaan. Olen molempien veljien yhdelle lapselle kummina, mutta eipä noita oikein voi mitenkään erityisesti kohdella verrattuna sisaruksiinsa. Kaikki on yhtä tärkeitä ja läheisiä.

Ää, lähtee järki, jos viikonloppuna tulee taas kovat helteet, niin kuin uhkailevat. Poitsu heräili suurin piirtein tunnin välein syömään silloin 30 asteen helteillä :friikki: Söi vähän ja nukahti uudestaan. Äiti oli vähän väsynyt :bubbles: Onneksi on voinut vähän nakittaa isääkin yösyötöille (ne on äidille kaikkein pahimmat), kun poika saa myös vastiketta. Meni ihan pipariksi imetyksen harjoittelu, kun poitsu oli teholla. Pääosin sentään saa ihan äidinmaitoa, mutta ei ole voimia yrittää lisätä maidontuotantoa, joten täysimetys ei onnistu. No, hyvä näinkin.

Vähän jännittää, kun soffiksen isyysloma+kesäloma loppuu ja hän menee töihin. Kuinkahan me pojan kanssa pärjätään päivät kahdestaan? :o: Kuinka ehkäistä mökkihöperyys? :o:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 04 Elo 2010 21:28

Aurora B. kirjoitti: Kuinka ehkäistä mökkihöperyys? :o:

Fordeilemalla ahkerasti! :keijo:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ke 04 Elo 2010 22:18

Shay kirjoitti:
Aurora B. kirjoitti: Kuinka ehkäistä mökkihöperyys? :o:

Fordeilemalla ahkerasti! :keijo:

Niin ajattelinkin, toisaalta se ei millään muotoa ehkäise mökkihöperyyttä, pikemminkin tehostaa sitä :keijo:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heidiz » La 21 Elo 2010 21:40

Voi herttileijjaa! Taisin täällä mainitakkin joskus, että toivoisin vauvvan syntyvän ennen laskettua aikaa. No nyt siihen todella olisi
aihetta, nimittäin tässä nyt olisi vielä about 3 viikkoa laskettuun, mutta vauva painaa jo 3200g :tipahdus: Sain tietää sen tässä pari päivää sitten,
lääkäri vaan tokaisi ettei ole pelkoa pienestä keskosvauvasta. Miten mä saan synnytyksen alkamaan??? En halua synnyttää mitään jättiläistä. Aaaaabua.

Noin muuten raskaus on mennyt nyt viileillä ilmoilla ihan suhteellisen mukavasti.
heidiz

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Su 22 Elo 2010 00:31

Siskolla oli 14 päivää yli lasketun ja mitat oli 4320gr ja pituutta 53cm.
Vaikka kuulemma vauvan isä uskoi pituuden lasketun hieman alakanttiin.

Mitäköhän piti muokata, kun tuli kenraali errori...

Niin juu... Aukku ei forde lisää mökkihöperyyytää vaan ihan tavallista höperyyttä. :lanppu:
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ti 24 Elo 2010 13:19

heidiz kirjoitti:Voi herttileijjaa! Taisin täällä mainitakkin joskus, että toivoisin vauvvan syntyvän ennen laskettua aikaa. No nyt siihen todella olisi
aihetta, nimittäin tässä nyt olisi vielä about 3 viikkoa laskettuun, mutta vauva painaa jo 3200g :tipahdus: Sain tietää sen tässä pari päivää sitten,
lääkäri vaan tokaisi ettei ole pelkoa pienestä keskosvauvasta. Miten mä saan synnytyksen alkamaan??? En halua synnyttää mitään jättiläistä. Aaaaabua.

Mä voin lohduttaa että onneksi läheskään aina nuo painoarviot ei pidä paikkaansa. :paijaus:
Minulle sanottiin esikoisesta että lasketun ajan tienoilla hän on yli neljä kiloinen. Siinähän meni
esikoisen odottajalla kuulkaa puurot ja vellit sekaisin kun tuollaista kerrottiin. Vaan eikö mitä,
poika syntyi muutaman päivän yli LA:n ja painoa oli "peräti" 3,6kg.
Kuopuksesta puhuttiin jopa 4,5kg:n vauvasta, mutta hän syntyi 12 päivää yli LA:n ja painoa oli
aikalailla tasan 4kg, eli paljon vähemmän oli siis itse LA:n aikaan.
Että siinäkin mielessä onneksi lääkärit ja kätilöt erehtyy kokoarvioissa aika pahasti.

Tsemppiä loppurutistukseen! :D
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja @gen.fi » To 02 Syys 2010 22:19

Kuinkahan paljon nuo oikein kasvaa, kun siskon lapsi on melkein tuplannut luvut alle kahdessa kuukaudessa.
63cm ja yli 7kg.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Pe 10 Syys 2010 15:30

Kuinkahan heidizillä ja masulla menee? :o:

Meillä menee poitsun kanssa oikein hyvin. Tosiaan vähän jännitti, että kuinka me pärjätään, kun hoitovastuu siirtyy suurimmalta osin mulle. Alkuun väsytti melkoisesti, nukuin poitsun kanssa pätkissä pitkin päivää. Nyt on tasoittunut kivasti, varsinkin kun poika nukkuu jo 8-10 tunnin yöunia heräämättä :sydän: Ihana, ihana poika :hymyhali:

Kestovaippailu jäi kokeiluksi, joskin meinaan yrittää vielä nyt, kun joka vaipasta ei enää löydy kuralätäkköä :epäilevä: Kokeilu oli jotenkin hermoja raastava, kun tein sen silloin kun mies meni töihin ja olin itse tosi väsynyt. Tunnin aikana meni kolmet vaipat ja vaatekerrat pesuun, ja siinä vaiheessa minä revin pelihousujani ja pistin ituhippikertsit pojan päälle :p

Ja kantoliina on paras keksintö maan päällä :sydän: Joskus kun poika on levoton, niin kantelen häntä kotonakin siinä. Rauhoittuu heti. Auton turvakaukaloa mä vihaan. En jaksa kanniskella poikaa siinä, vaikkei poika paina kuin about 6 kiloa. Kaukalo me saatiin miehen kaverilta, ei ole telakallinen, mutta en mä tuota mitenkään erityisen hankalana näe köyttää vöihin joka kerta, kun autolla ollaan liikenteessä. Ja kun ilmaiseksi saatiin... :)

Mua on jo ruvennut vähän jopa harmittamaan, kun ollaan saatu niin paljon pojalle kaikkea. Mä hiplailen melkein joka kauppareissulla lastenosastolla kaikkia söpöjä vaatteita ja muita juttuja ihan pöllönä :hullu: Tekisi mieli ostaa, mutta ei viitsi, kun on jo kaikkea. Vaatteita mä saan säkillisen kerran kuussa kaverilta, jolla on pari kuukautta vanhempi poika :D

Saatan vielä joskus katua yllä olevaa kommenttia... :p Oikeasti olen toki enemmän kuin mielissäni kaikista niistä säästetyistä euroista. En tiedä, mistä tämä ostohinku tulee. Paitsi että kaikki mainostajat ovat kekanneet väestörekisteristä meidän uuden perheenjäsenen, ja lähettelee nyt nimellä mainoksia :viha: Ei auta "ei mainoksia" -kyltti postilaatikossa. Ärsyttävää :norsu:
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja heartless » La 11 Syys 2010 14:50

Aurora B. kirjoitti: Paitsi että kaikki mainostajat ovat kekanneet väestörekisteristä meidän uuden perheenjäsenen, ja lähettelee nyt nimellä mainoksia :viha: Ei auta "ei mainoksia" -kyltti postilaatikossa. Ärsyttävää :norsu:

Kieroja nuo mainosmiehet, nimellä tuleva postihan on kaiketi jaettava vaikka kyseessä olisikin mainosposti. Jos postia tulee häiritsevissä määrin niin kannattaa varmaan tehdä tietojenluovutuskielto maistraattiin, itse olen ainakin saanut olla ilmoituksen teon jälkeen rauhassa turhalta postilta. :)
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja heidiz » La 11 Syys 2010 21:04

Täällä vielä masua kasvatellaan.. Tänään on supistellut välillä enemmän, mutta nyt taas lopahti. Alaselkä on kyllä ihan tulessa koko ajan.. Mutta tuskin tästä mihinkään
ollaan lähössä, huomenna on laskettuaika että tuskin vauvva niin täsmällinen on :D
Vähän kyllä pelottaa, että miten iso se on jo..

Kuulostaa Aukku ihanalta noi teidän yöunet! Minäkin tahdon sellaisen vauvvan joka nukkuu :D
Mä aikalailla suorilta tyrmäsin ajatuksen kestovaipoista, ajatushan on ihana niissä, mutta mä en jaksa sitä toteuttaa. Ehkä sitten myöhemmin kun vaipat ei oo täynnä ripulia.

Olen ollut myös hieman laiska ainakin vielä noissa vauvanvaate ja -tarvike ostoksissa. Kaikki tarpeelliset kuitenkin on, täytyy kahtoa sitten paremmin niitä vaateostoksia
kunhan se pirpana on syntynyt.

Nyt mä menen hirveisiin löylyihin savustamaan tätä ulos!
heidiz

ViestiKirjoittaja ahkera » Su 12 Syys 2010 11:48

Oho, heidizellähän on melko jännät paikat. Mä saunoin edellisen raskauden joka päivä ja tai olla se ainut saunaton päivä, jolloin synnytys sitten käynnistyi. Seuraava synnytyskään tuskin saunomisesta käynnistyy, kun joka päivä tulee taas siellä istuttua. Ajattelin sitten lähempänä laskettua yrittää taas ahtaa itseni herkkuruokaa täyteen ja ottaa lasin punkkua hyvässä seurassa. Yhet pikkujoulut olis sopivasti niihin aikoihin, että joskos sitä sitten silloin pääsis mahasta eroon.
ahkera

ViestiKirjoittaja Suvi » Su 12 Syys 2010 18:51

Onko ahkeralla tulossa jo toinen? :O: No onnea vaan! :tilt:
Tilttiin meni myös ihminen.
Suvi
Keijodemoni

ViestiKirjoittaja ahkera » Su 12 Syys 2010 21:15

Suvi kirjoitti:Onko ahkeralla tulossa jo toinen? :O: No onnea vaan! :tilt:

Jeps. Kaikkeen sitä ryhtyykin. Kauhistuttaa ajatus, että kuinka sitä pärjää kahden pikkuisen kanssa, mutta oon jo päättänyt, että tää toinen on paljon rauhallisempi. Sellanen ajattelija.
ahkera

ViestiKirjoittaja theia » Ma 13 Syys 2010 10:27

Onnea täältäkin ahkeralle! :D
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 13 Syys 2010 13:26

En voi vastustaa kiusausta todeta, että ollaanpa sitä ahkeria lastenteossa. :D
Siis onnittelut tulevasta.

Heidizille myös toivon mukavia raskauden viimeisiä päiviä.

Iloisia perhetapahtumia tuntuu olevan paljon, kaverin siskokin sai juuri lapsen. Suorastaan liikutuin tästä uutisesta. :hullu:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 14 Syys 2010 15:40

Onnea ahkeralle! :D
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä