. Alkoi olla hiukset huonossa kunnossa niin kävin leikkuuttamassa huonot latvat pois. Tuntuu hassun lyhyiltä, vaikka onhan näissä vieläkin pituutta melkein puoleen selkään. Joku päivä olen reipas ja värjään hiukset. Tänään ei jaksa kun on niin paljon muutakin hommaa.Minulla on siis nykyään pitkät hiukset. Tämä on muutaman vuoden kasvatusprojektin tulos, aikaisemmin oli nimittäin hyvinkin lyhkänen tukka. Hiusten väri minulla on nykyään punertavan ruskea. Värjään aina ruskeella, joka ei mielestäni edes punertava ole, mutta heti kun väri alkaa pikkuisenkin haalistua niin punaselta se näyttää. Ei se kyllä huono asia ole, tykkään tästä tälläisena. Joskus lyhyen tukan aikaan minulla oli musta tukka, mutta se ei käy minulle kauhean hyvin, kun olen sairaalloisen kalpea ja musta vain korostaa sitä. Vaatetuksenikin on aika musta, niin tuntuu liian synkältä.
Olen laiska laittamaan hiuksia. Suurin syy tähän on hiuslaatuni. Piikkisuorempaa ja liukkaampaa hiusta saa etsiä, tässä ei pysy mikään kiharrus, tupeeraus tai puhumattakaan että jonkun pinnin vaikka päähäni laittaisin. Kaikki valuu pois. Se on todella turhauttavaa etenkin silloin jos on jonnekkin juhliin lähdössä ja haluaisi vähän erilailla hiukset laittaa(menemättä kuitenkaan kampaajalle ja maksamatta itsensä kipeäksi jostain kunnon kampauksesta). Ei siitä vain tule mitään. Jos hiukset saa vaikka kihartimella pikkuisen taipumaan, niin ei se siinä enää muutaman tunnin päästä näy mihinkään. Yritän lohduttautua sillä, että pitkät ja hyvä kuntoiset hiukset näyttää ihan hyvältä kun ne ovat vain luonnollisesti auki. Ponnarit ja muutkaan ei käy minulle. Kotona saatan pitää hiuksia kiinni kun ovat tosiaan pitkät ja siksi usein tiellä, mutta ihmisten ilmoille en lähde tosiaankaan hiukset kiinni. Ja kun hiukset tosiaan aina pidän auki ja haluan niiden näyttävän hyvältä, niin pesen ne joka aamu ja kuivaan föönillä. Muuten ne näyttää ihan lässähtäneiltä. Vaikeet hiukset
.Värjäyksen suoritan aina itse kotona. Kymmenen vuotta olen hiukset itse värjännyt ja kertaakaan ei ole epäonnistunut. Joskus yläasteikäisenä värjäsin monta vuotta hiukseni hennalla, mutta minäkin koin sen jotenkin vaivalloiseksi ja siirryin ihan perus kaupanväreihin. Kai niissä hennoissakin on merkkikohtaista eroa, mutta ainakin ne joita itse käytin, oli hiukan vaikea levittää ja aina pelotti, että onko se nyt tasaisesti levittynyt.

) niissä olisi. En osaa laittaa tukkaani, enkä oikein jaksaisi opetellakaan. Saati sitten käyttää oppejani arjessa hyväksi. Hyvänäkin päivänä vain suoristan normaalia huolellisemmin tukkani ja suihkautan lakkaa. Töissä joudun päivittäin pitämään tukkaani kiinni, joten ponnari tai jokin epämääräinen sykerö kuuluvat erottamattomasti arkiluukkiini. Lisäksi läksin töihin aina kuuden aikoihin aamulla, joten mieluummin nukun mahdollisimman pitkään itseni ehostamisen sijaan.
Vaikka kiharat tuottavat usein harmaita hiuksia (hehe.
), ne tuovat sopivaa karheutta, jolloin niitä on helpompi käsitellä. Silloin kun jaksaa käsitellä.
Otsatukkaa en ainakaan vielä uskalla kuitenkaan leikkauttaa.

Tuntuu, että hän pitää uusista hiuksistani melkeinpä enemmän kuin minä. 
Noin 40g jauhetta riittää omalla lyhyelle pehkolle yhteen värjäyskertaan ja koko hommassa menee noin nelisen tuntia, joudun siis värjäämään kahteen otteeseen, ensin hennalla ja sitten indigolla. Hajuongelman olen ratkaissut etikalla. Sekoitan hennaan etikkaa ja huuhtelen myös laimennetulla etikalla. Haju on paljon miedompi eikä oikeastaan haise kuin muutaman päivän. Ensimmäisinä kokeilukertoina meinasi taju mennä löyhkästä.
Normi hiusväreillä ei juurikasvu ole niin pistänyt silmään, se kuluu näköjään eri tavalla.
Tämä välivaihe näyttää vain niin pirun törkeältä ja tässä syksyn mittään on tilaisuuksia jossa pitäisi olla edustavasti, joten värjäsin nyt sitten kuitenkin taas mustaksi. Harmittaa kyllä vähän, kun uuden lookin saamiseksi menee älyttömästi aikaa ja hermoja, että saa oman värin kasvatettua tarpeeksi pitkälle. Toisaalta näytän aina päätyvän takaisin mustaan väriin.
Ja koska kampaajan tekemiset on suurin piirtein ainut asia, mistä en osaa valittaa suoraan tekijälle, niin annoin olla. Sateenvarjon suojissa jolkottelin kotiin ja föönasin kuontalon liki suoraksi.
Ja lyhyet etuhiuksetkin
Tai mun mittapuulla lyhyet, suoraksi vedettynä osuu nenänpäähän. Niin ja saa näistä ihan kivat, kun vaan näkee vaivaa. Mä en jaksaisi. Plääh.

Mikä tukka! Aivan käsittämättömän sileä, suora ja terve! Leikattiin aika graafinen otsatukkakin