Blockaatko mainokset?

Blockaatko mainokset?

Aina
18
56%
En ikinä
4
13%
Vain ärsyttävimmät
5
16%
Fifty-sixty
5
16%

Ääniä yhteensä : 32

Blockaatko mainokset?

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 17 Joulu 2010 04:18

Tuli vaan mieleen, että mitenköhän paljon tyypit käyttää adblockeja selaimissaan. No siihenhän on semihelppo saada vastaus, kysymällä.
Itse oon blockannut 2003 alkaen lähes täysin mainokset, ihan vaan sen takia kun tietyt mainokset aiheuttivat selainpelien jäätymistä. Nykyään silloin tällöin surffaan yhden päivän ilman adblockia. Toiset sanoo, että se on masokismiä. Toiset sanoo, että mä kaikesta huolimatta haluan osallistua epäsuorasti käyttämieni sivustojen rahoitukseen.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

Re: Blockaatko mainokset?

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 17 Joulu 2010 11:32

Blokkaan.
Adblock Plus easylist-suodatinlistalla ja hieman laajennettu HOST-tiedosto (there's no place like 127.0.0.1) kampittavat suuren osan mainosshaibasta. On se jännä kun toisinaan Firefoxin blokkerista huolimatta avautumaan pääsevät pop-upit näyttävät vain "unable to connect"-virheilmoa. :virnu:

Aika lailla samat syyt blokkailuun minullakin: selailun tahmaaminen mainosten takia. Esimerkiksi Photobucketissa taannoin olleet (nykyisestä tilanteestahana ei sattuneesta syystä ole mitään käsitystä) flash-mainokset olisivat ihan puhdasta pahuutta. Muutama muun selailun ohella auki oleva PB-tabi pisti koko selaimen polvilleen. Eivätpä nuo muutkaan vilkkuvat ja ympäriinsä säksättävät myynninedistämisratkaisut juuri mieltä ylennä.

Tokihan on totta että aika monet ilmaisia palveluita tarjoavat sivut mahdollistavat sen ilmaisuuden juuri mainostuloilla, mutta en ainakaan tuon Photobucketin kohdalla osaa tuntea olevani kovinkaan suuri varas vaikka sitä maksutta käytänkin ja mainokset blokkaan. Syyttäkööt itseään. Mitäs ottivat niin älyttömän raskaita kakkiaisia ilmaisversioon.
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja skray » Pe 17 Joulu 2010 12:32

Mä en edes osaa blokata mainoksia. :sori:
Tosin ne eivät minua häiritsekään niin paljon, että viitsisin asian eteen jotain tehdä.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Joulu 2010 18:37

Mainokset eivät ole koskaan häirinneet niin paljon, että olisin viitsinyt niitä blokata. :p Enkä suoralta kädeltä osaisikaan. Toki se lienee ihan helppoa, mutta en vaan ole viitsinyt etsiä, mistä ne saa blokattua.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Pe 17 Joulu 2010 23:54

En ole aivan kaikkia mainoksia blokannut, koska ainakin muutamalla sivustolla ne antaa alennusta sivustojen kävijöille yhteistö kumppaneiden sivustoilla.
Operassa on se suodata sisältöä jolla voi niitä toisia sitten poistella.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 21 Joulu 2010 18:00

Melkein kaikki mainokset tulee kyllä blokattua. Lähinnä ne isoimmat ja ne, joissa on liikkuvaa kuvaa, koska tuollaiset särähtää silmille niin rasittavasti. En katso tv:stäkään mainoksia, miksi haluaisin niitä selaimeeni.

Operan suodata sisältöä -toiminto on kyllä ihanan helppo ja kätevä. FF:llä n oo nyt vähään aikaa edes surffaillut, mutta siinäkin on kyllä Adblock plus käytössä. Siihen en tosin ole sen syvällisemmin perehtynyt, kunhan estelen ärsyttäviä elementtejä sitä mukaan kun kohdalle osuvat.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 21 Joulu 2010 18:09

Emilia kirjoitti: Adblock plus käytössä. Siihen en tosin ole sen syvällisemmin perehtynyt, kunhan estelen ärsyttäviä elementtejä sitä mukaan kun kohdalle osuvat.

:femmat:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 21 Joulu 2010 22:11

Ei oo jaksanu mitään blokkailuohjelmia kehittää. Joskus viduttaa vilkkuvat Flash-mainokset, joita
lähinnä heiluu nettipelien sivuilla, mutta olen säilyttänyt järkeni ilman Adblockiakin. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 22 Joulu 2010 11:08

Enpä ole tähän mennessä blokannut, vaikka välillä ärsyttääkin. Mutta nyt, kun asiaa aloin miettimään, voisi Adblock Plus olla ihan kiva juttu. Ehkä se tulee joku päivä koneelle ladattua, jahka jaksan asiaan hieman paneutua.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Walker » To 23 Joulu 2010 00:18

Blokkaan. Adblock Plus suomalaisella Wiltteri-listalla + omin täydennyksin.
Ainoaksi ongelmakohteiksi muodostunut jotkut suomalaiset radio- ja tv-sivustojen
videot ja podcastit koska niihin on ympätty niin paljon mainosominaisuuksia.
Jotkut jättänyt suosiolla väliin, jotkut virittänyt toimimaan.
"Without music, life would be a mistake" - Nietzsche
Walker

ViestiKirjoittaja puolikarkea » La 08 Tammi 2011 19:31

Tuli ladattua pari päivää sitten Adblock Plus selaimen kylkeen. Oikein hyvältä vaikuttaa, ei vilise enää silmissä. Äänen taidan vaihtaa aina-vaihtoehtoon. :tilt:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 19 Tammi 2011 12:00

No Script > addblock

Enemmän häiritsee kaikki mahdolliset haittascriptit kuin mainokset, jotka nekin on tietty hyvinkin ärsyttäviä jos ovat popup mallisia.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Triple H » Pe 28 Tammi 2011 08:31

Laitoin huvikseen tuon no scriptin koneelle. Alkuun ainakin tuntuu, että on enemmän haittaa kuin hyötyä. Helppo on onneksi customoida, joten eiköhän tää hyväksi muutu parissa päivässä.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 25 Huhti 2011 14:16

On mainosten suhteen takin kääntäjä. :keijo: Veljeni laittoi uutta konettani kuntoon ja kysäisi, ladataanko adblock ja minä totesin, että mikäs siinä. :) Ihan kivahan se on. Tosin nyt näkyvään tulevat mainokset ärsyttävät kaksin verroin, kun niitä ei osaa odottaa. :jaaha:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Huhti 2011 10:04

marenkienkeli kirjoitti:On mainosten suhteen takin kääntäjä. :keijo: Veljeni laittoi uutta konettani kuntoon ja kysäisi, ladataanko adblock ja minä totesin, että mikäs siinä. :) Ihan kivahan se on. Tosin nyt näkyvään tulevat mainokset ärsyttävät kaksin verroin, kun niitä ei osaa odottaa. :jaaha:

Siinä mainoksen alla/päällä on sellainen "estä" lipare, kun sitä klikkaa ja ponnahtanutta osoitetta muokkaa sitä siten, että sopivaan kohtaan tulee tähti (esim. mainokset.iltasanomat.fi/*) niin pääsee jatkossa ilman niitä mainoksia. Itselläni on kolme tilattua suodatinta ja sitten mukana kulkeva ja ajankanssa kasvanut oma suodatinlista, nykyseltään sitä lähinnä järkyttyy nettisivujen ulkoasusta silloin kun sattuu blokkaajattomalla selaimella selaamaan. Minä en edes muista koska olen viimeksi nähnyt nettimainoksen (tällä selaimella), jota en olisi halunnut nähdä.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 26 Huhti 2011 10:15

Yabba kirjoitti:nykyseltään sitä lähinnä järkyttyy nettisivujen ulkoasusta silloin kun sattuu blokkaajattomalla selaimella selaamaan.

Joo, joku sanomalehden lukeminen netissä on ihan tuskaa, jos ei oo adblockia. :bubbles:
Ja nyt kun ajattelen tätä tältä kannalta, niin tajuan ehkä näköislehtien pointin: vähemmän vilkkuvia mainoksia.

Itellä ei oo tilattuja suotimia muistaakseni kuin korkeintaan yksi. Voisihan niihinkin panostaa. Ei Yabballa olis mitään hyviä vinkkejä? Vaikka selailutottumuksistahan se tietenkin riippuu...

Adblock, mon amour. :hymyhali:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 26 Huhti 2011 10:41

Mulla on EasyList ja Wiltteri. En muista, koska olisin mainoksen nähnyt. Nämä kaksi yhdessä toimivat mulla ainakin mainiosti ja pyörin kyllä välillä mitä ihmeellisimmilläkin sivuilla.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 26 Huhti 2011 12:26

Lyyra kirjoitti:Itellä ei oo tilattuja suotimia muistaakseni kuin korkeintaan yksi. Voisihan niihinkin panostaa. Ei Yabballa olis mitään hyviä vinkkejä? Vaikka selailutottumuksistahan se tietenkin riippuu...

Jorssi kirjoitti:Mulla on EasyList ja Wiltteri. En muista, koska olisin mainoksen nähnyt. Nämä kaksi yhdessä toimivat mulla ainakin mainiosti ja pyörin kyllä välillä mitä ihmeellisimmilläkin sivuilla.

Noi on hyviä :) Wiltteri pitäisi ottaa itsellekkin käyttöön (korvaisi varmaan pitkälti tuon nykyisen "oman listan").

Minulla nyt on nuo kolme listaa tuola sen tähden, että kun otin adblockin aikoinaan käyttöön, eivät silloiset listat olleet vielä niin kattavia, eli useampi lista peitti suuremman mainosmäärän (vähemmän omaa listaa). Nykyään tosin nuo listat varmaan kattavat aikasta lailla kaiken (ja Wiltteri osaa myös suomalaisen mainonnan paremmin), joten yksikin riittänee (tai easylist+wiltteri).

Omat listat ovat: EasyList, Filter von Dr.Evil ja Fan boy's list (ja tilauksethan saa asetuksista, kun valittee Suodattimet => Lisää suodatintilaus)
Yabba

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 26 Huhti 2011 15:52

Yabba kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:On mainosten suhteen takin kääntäjä. :keijo: Veljeni laittoi uutta konettani kuntoon ja kysäisi, ladataanko adblock ja minä totesin, että mikäs siinä. :) Ihan kivahan se on. Tosin nyt näkyvään tulevat mainokset ärsyttävät kaksin verroin, kun niitä ei osaa odottaa. :jaaha:

Siinä mainoksen alla/päällä on sellainen "estä" lipare, kun sitä klikkaa ja ponnahtanutta osoitetta muokkaa sitä siten, että sopivaan kohtaan tulee tähti (esim. mainokset.iltasanomat.fi/*) niin pääsee jatkossa ilman niitä mainoksia.

Juu, tiedän. Mutta siinä vaiheessa, kun mainos lävähtää vasten kasvoja, ei paljon lohduta. Ärsyttävää se silti on. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » La 08 Joulu 2012 00:46

Mä olen käyttänyt Adblockia aika vakiona jo pitkään. Kivaa, ja eron mukavuudessa huomaa kun työkoneella sitä ei ole. Nyt siihen on vain tullut ärsyttävä ominaisuus: "väärinkirjoitettujen" osoitteiden korjaus. Esimerkiksi jos yritän mennä lukemaan Turun Sanomia (http://www.ts.fi), Adblock luulee, että tarkoitan Hesaria (http://www.hs.fi) ja ehdottaa, että se saisi korjata moisen huijaussivustoyrityksen. :läps: Sama on ilmennyt joillain muillakin sivuilla. Voisi olla hyvä ominaisuus, jos se toimisi kunnolla, mutta eihän tota voi laittaa edes päälle, jos se mahdollisesti sitten estää mua pääsemästä ihan järkeville sivuille. Aina tietysti kiellän laittamasta korjausta päälle, mutta se kysyy samaa joka kerta uudestaan. :epäilevä:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 08 Joulu 2012 00:52

Mun adblock on alkanut tökkimään. Forden mainokset täytyy blockata erikseen aina koneen sammutuksen jälkeen.
Yritin päivittää sen, mutta en ole huomannut vaikutuksia.
Lisäksi muitakin mainoksia on alkanut tulemaan läpi. :epäilevä: Häiritsevää.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » La 08 Joulu 2012 03:26

Siihen tuli jokin aika sitten ominaisuus että kaikkia mainoksia ei enää suodatettaisi oletuksena (eli siis että "hyvät" mainokset näkyisi). Tämän säädön kuitenkin saa asetuksista pois, muistaakseni on ruksi joka pitää klikata pois päältä. Ja syyhän tähän on google ja mainostulot (esmes monet bloggaajat tienaa sillä että mainokset näkyy kävijälle, klikkauspakkoa ei enää kaikissa ole).
Yabba

ViestiKirjoittaja Triple H » Su 09 Joulu 2012 04:17

Adblockin "hyvistä mainoksista" en osaa sanoa mitään, kun blockaan kaikki filtterien ohi menevät mainokset manuaalisesti. Sen vaan sanon, että

Laitoin huvikseen tuon no scriptin koneelle. Alkuun ainakin tuntuu, että on enemmän haittaa kuin hyötyä. Helppo on onneksi customoida, joten eiköhän tää hyväksi muutu parissa päivässä.

hyväksihän se NoScript muuttui, jopa niin hyväksi, että aina ilman noscritiä on jotenkin turvaton olo.
Vastuu painaa.

Triple H

ViestiKirjoittaja L-S » La 26 Syys 2015 20:16

Nyt kun olen käyttänyt Operaa, enkä ole koskaan saanut aikaiseksi asentaa tähän mitään mainosblokkaria, olen taas huomannut kuinka tungettelevaa verkkomainonta tosiaan on. En ole oikein tajunnutkaan tätä, koska mulla on Firefoxissa ollut jo vuosia joku Adblock tai vastaava. Tietyt asiat jäävät jos jonkinlaisten keksien muodossa muistiin, ja kun on kerran jostain asiasta hakenut tietoa, saa siitä jatkuvasti mainoksia. Esimerkiksi kun harkitsin ostavani puhelimeen varavirtalähdettä, katsoin sellaista jonkun verkkokaupan sivuilta, ja vieläkin mulle mainostetaan sitä samaa varavirtalähdettä silloin tällöin, vaikka ostin sen (kaupasta, en verkosta) jo viikkoja sitten. Kai pitää taas asentaa joku mainosten estäjä. Osittain olen vältellyt niitä siksikin, että ne tuntuvat hidastavan selainta, koneeni jumittaa muutenkin jatkuvasti milloin mistäkin syystä. :epäilevä:

Niin, ja fordehan mainostaa mulle, että "tee omat kotisivut kissallesi". :läps: :keijo: Sitä mainostajat eivät onneksi tiedä, että mulla ei ole kissaa. :muahaha:

Jostain olin muuten lukevinani, että AdBlock saattaisi alkaa päästää jotain mainoksia läpi, koska saa siitä itselleen rahaa. En nyt enää muista missä se juttu oli vai näinkö unta. :keijo:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Haahuilija » Ke 14 Syys 2016 15:03

Onko kukaan ladannut/käyttänyt adblock selainta puhelimessa,
normaali mainostenestohan ei ainakaan aikaisemmin ole toiminut puhelimessa (ainakaan minulla),
joten latasin sitten ihan androidille tarkoitetun adblock selaimen.
Mainokset ainakin suodattuu, mutta ainakin säätämättä mitään esimerkiksi kaikki googlehaut näkyy englanniksi.
Mietin vaan, että kai tämmöistä sitten on turvallista käyttää, ja sama julkaisijahan se on kun tuolla adblock lisäosallakin.
Tämä tosin estää(ei toimi) myös videoiden toiston vaikka klikkaa sitä playta jossain sivustoilla.
Haahuilija

Seuraava

Paluu Multimedia