Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja L-S » Su 06 Helmi 2011 16:39

Vihdoinkin sain aikaiseksi käydä luistelemassa. :D Edellisestä kerrasta on siis tosiaan reippaasti yli vuosikymmen.

Aluksi tuntui kyllä vähän, että apua, eihän tästä mitään tule, mutta hetken päästä pääsin jo eteenpäin (melkein) yhtä nopeasti kuin kentän seitsemänvuotiaat hurjapäät. :virne: Joku pikkutyttö osasi pieniä piruettejakin. Mäkään en kaatunut kuin kerran, ja sekin oli vain lyhyt horjahdus toisen polven varaan. Kentällä oli paljon itseni ikäisiäkin ihmisiä, mutta kaikilla muilla oli lapset mukana. :keijo:

Päälle kun teki vielä vähän vatsalihasliikkeitä ja käsipainojen heiluttelua, niin tuli ihan kiva sunnuntain liikuntapaketti. Täytyisi saada aikaiseksi toistekin.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja L-S » Su 13 Helmi 2011 17:01

Tuplapostaus! :tilt: Kukaan muu ei ilmeisesti jaksa raportoida liikunnastaan. :salaliitto:

Sain vihdoin ostettua sykemittarin, josta olen jo pitkään haaveillut. Vaikka en ole muuten mikään numero-/tilastofriikki, ehdottomasti sykemittari lisää mun (muuten paikoitellen laiskaa) liikuntaintoa. Sen avulla on kätevä asettaa joku tavoite, tietty aika tai kulutettujen kalorien määrä ja sitten tehdä siihen saakka ja sitten kun sen saavuttaa, niin tulee helposti mieleen, että no jos vielä 20 kaloria / 5 minuuttia tms. En ole koskaan ollut sellainen, että varauksetta rakastaisin liikuntaa, joten on kiva kun on jotain mistä näkee (ainakin mukamas) suoranaisesti, että hommasta on jotain hyötyä. Harrastaako kukaan muu tätä, että käyttää sykemittaria niin sanotusti itsensä huijaamiseen? :keijo:

Tänään luistelin 45 minuuttia ja päälle 25 minuuttia lihaskuntoa. Yhteensä 465 kaloria. Nyt voin syödä ystävänpäiväksi Itselleni (koska olenhan itselleni hyvä ystävä) valmistamaani suklaapiirasta hyvällä omatunnolla. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Wiggin » Su 13 Helmi 2011 19:22

Pakkanen s*%tana! :viha:
Eli hiihto ja ulkopyöräily pois laskuista. Aamulla mittari näytti kahdeksan aikaan -35 :gaah: joten se siitä sitten. Kuume vei alkuviikosta mehut ja nyt on sitten varovasti aloiteltu. Ensin rästiin jääneitä lumitöitä jossa meinasi jo noutaja tulla :keijo: No.. tallissa odottelee fillarin kesärenkaat ja rullat joten se on ollut se viimeinen oljenkorsi ettei aivan tuhottoman pitkiä liikkumattomuuspätkiä ole tullut. Flunssakuumeräkätauti vei terävimmän piikin, joten kun vielä pari viikkoa sitten pystyi kohtuu jäykillä rullilla hurruuttelemaan sellaista reilua kahtakymppiä reilu puolituntia niin sairastelun jälkeinen eka rypistys ja vaivoin sai keskarin sinne 17 km/h :p No.. seuraava menikin jo paremmin. Mukava tietää jo tässävaiheessa että kun jonkinlaisen polkemisrutiinin saa ylläpidettyä niin asfalttikauden alkaessa ei tarvitse ihan nollilta lähteä.. niinkuin tässä on tupannut useampana keväänä käymään.
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » Su 13 Helmi 2011 20:50

Kävelin vajaan puolen tunnin lenkin. Lyhensin matkaa pakkasen takia. Sopii sunnuntaihin hyvin tuollainen pääntyhjennyskävely. Joskus sentään arkipäivinäkin tulee lähdettyä.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 23 Helmi 2011 00:13

Kävin tänään luistelemassa. Tuntuu juuri sopivasti lihaksissa. Eivät ole varsinaisesti kipeöt, mutta sellaiset väsyneen tuntuiset. :D Torstaina uudelleen jäälle. :superhymy: Ihanaa, kun kovat pakkaset ovat hellittäneet ja toisaalta ei ole lossakkokelejäkään.

Luistelu. :sydän:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ma 28 Helmi 2011 15:35

Wiggin kirjoitti:Flunssakuumeräkätauti vei terävimmän piikin, joten kun vielä pari viikkoa sitten pystyi kohtuu jäykillä rullilla hurruuttelemaan sellaista reilua kahtakymppiä reilu puolituntia niin sairastelun jälkeinen eka rypistys ja vaivoin sai keskarin sinne 17 km/h :p No.. seuraava menikin jo paremmin.

Buhahaha itselleni! Kas kummaa.. tarkistin ilmanpaineet fillarin renkaista ja olivat tippuneet sinne kolmen-neljän huiteille. Nostin takaisin kuuteen ja sitten lopulta maksimiin seli seiskaan niin johan rupesi rullaamaan :keijo: :en-vaan-osaa:

ToyWiz kirjoitti:
Wiggin kirjoitti:Enää on oikeastaan ongelmana tuo kenkäpolitiikka.. yli tunnin lenkeillä alkaa varpaat jäätymään jo -7 asteessa. Näissä -15 hujakoissa en ole edes kehdannut kokeilla. Eli tarttee hankkia varmaankin neopreenisuojien tilalle vuorellista vastaavaa tms. Asia siis tutkinnan alla.

En tiedä oletko kokeillut, mutta sukkavalinnalla saa jo ihmeitä aikaan. Hyvinvarustelluissa marketeissa on nykyään täysin riittävät valikoimat talviurheilusukkia ja ainakin pakkaskelien hiihtolenkeille on löytynyt hyvinkin sopivat varpaidenpeitteet.

Nykyaikaiset sukat poistavat hikeä, lämmittävät jalkaa ja estävät samalla ääriraajojen jäätymistä kovillakin pakkasilmoilla.

Kiitos Toikkarille vinkistä. Kävinkin pari settiä hakemassa ja tilanne parani hieman. Ja parani vielä kun löysin sopivan kevyet (itseasiassa kelkkailuun tarkoitetut) kengät joissa oli erillinen irroitettava huopavuori. Nyt tarkenee jo paljon paremmin. Keli meni nyt sen verran lauhaksi että lopullisia testejä ei ole päässyt suorittamaan. Mutta olipa hemmetin mukava ajella viikonloppuna kun mittari oli siinä -2 ja nollan välillä. Lauantai-sunnuntain saldona oli yhteensä 50 kilsaa. Ja vaikka alla oli raskaammat kiekot nastarenkailla niin vauhti oli lupauksia antavaa. Ei tartte lumien sulaessa ihan tyhjästä lähteä kesäpyöräilykuntoa rakentamaan :D

Reilu 2 kuukautta Kilometrikisan starttiin. Viime vuonna harjoiteltiin ja tänä vuonna tavoitteena parantaa sijoitusta :O:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja damn » Ma 07 Maalis 2011 15:32

Minä mietin jo viime vuonna kuntonyrkkeilyn aloitusta, mutta se sitten jäi. Todella hämmentävää, mutta tänään yks tuttu mieshenkilö pyysi, että alkaisinko sen kanssa käydä kuntonyrkkeilyssä, stalkkaakohan se mua :salaliitto: . No kuitenkin, oon taas kahden vaiheilla aloittaa vai ei. Kun se paikka nyt vaan sattuu olemaan sijainniltaan hiukan huonossa paikassa. Ja onko sillä miehellä taka-ajatuksia :kauhistunut: . Kun ei me tietääksemme olla mitään hyviä kavereita edes. Liian outoa. Mutta olisi tosi kivaa, jos uskaltaisi aloittaa uuden harrastuksen. Mitään "oikeaa" urheiluharrastusta minulla ei ole ollut kymmeneen vuoteen, koska olen huono lähtemään mukaan mihinkään mikä vaatisi sitoutumista, lenkillä käynnit yms on olleet se minun juttu.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 07 Maalis 2011 19:16

Oletko mahdollisesti maininnut kyseiselle henkilölle, että haluaisit kuntonyrkkeilyä harrastaa? Jos se kysyi siksi?
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ma 07 Maalis 2011 19:27

marenkienkeli kirjoitti:Oletko mahdollisesti maininnut kyseiselle henkilölle, että haluaisit kuntonyrkkeilyä harrastaa? Jos se kysyi siksi?

Ikinä en ole asiasta maininnut, voin olla siitä aika varma, koska me ei tosiaan tän miehen kanssa olla edes semmoisia kavereita että sille asioitani kertoisin. Parin kaverin kaveri, jota nyt sattumalta joskus jossain näkee. Ja ainut joka tietää, että meinasin sen viime vuonna aloittaa on yksi kaverini, jonka kanssa sitä oli tarkoitus lähteä harrastamaan(ja nämä ihmiset eivät edes tiedä toisiaan).
damn

ViestiKirjoittaja Emilia » Ma 07 Maalis 2011 23:30

No ei kai siinä tarvitse olla mitään taka-ajatusta, että toista pyytää mukaan harrastamaan? :hämillään:
Mä ainakin hyppelihtisin ihan ilosta vain, jos joku tulisi repimään mut mukaan harrastuksiin.

Urheilut on jääneet. Zumba oli kivaa, mutta huonoon aikaan. Miekkailu olisi kivaa, mutta vaatisi
vähän parempaa kuntoa. Steppaamista on suorastaan ikävä, mutten saa aikaiseksi. Uimaankin olisi
kiva päästä, en keksi yhtään syytä olla menemättäkään enkä silti saa itsestäni sen vertaa irti, että
kävelisin tohon kilsan päähän hallille. Laiska paska olen. Ehkä kesä tuo tullessaan vähän enempi liikkumistakin. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 07 Maalis 2011 23:39

Ehkä sun elämään kuuluu kuntonyrkkeilyn kokeileminen. Rohkeasti kokeilemaan, eikä sun siellä hirveesti tarvitse sen kaverin kanssa sosialiseerata, jos ei siltä tunnu. Pareja varmasti vaihdellaan ja kesken treenin ei tarvitse jutella, kun pitää keskittyä liikkumiseen. Luulisin että miehillä ja naisilla on omat pukkarit, ettei senkään puolesta liiallista kontaktia pääse muodostumaan.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja damn » Ti 08 Maalis 2011 00:22

Emilia kirjoitti:No ei kai siinä tarvitse olla mitään taka-ajatusta, että toista pyytää mukaan harrastamaan? :hämillään:

No ei siinä muuta, mutta kun me ei tosiaan olla edes kavereita ja yleensä ei olla tekemisissä(ja on siinä yks muukin juttu mitä en nyt tässä voi puida), vasta kun erosin niin tämä yks on rynnännyt kysymään kuinka voin, pyyti tuonne ja itseasiassa sen jälkeen kun kirjoitin tuo aikasemman viestin niin se ilmaisi haluavansa nähdä viikonloppunakin. Että minulla on epäilykseni. Ja tulin lopputulokseen etten lähden kuntonyrkkeilemään nyt. Saa taas jäädä tämä harrastus, koitetaan taas uudestaan myöhemmin(sanon tätä vielä viiden vuoden päästäkin. Pahus).
damn

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 08 Maalis 2011 22:30

Parin viikon reenitauko takana, pohjosessa ei oikein ehtinyt töiltä liikkumaan, koiran pisutuksia ei todellakaan urheiluksi lasketa. :lanppu:
Tässä olisi parin viikon reenirypistys täällä Hesassa ja sitten kevät ja kesä kulunee ilman ryhmäliikuntaa ainakin, jotain muuta on keksittävä.
Jonkin majoitusliikkeen salilla varmaan täytyy yrittää käydä, en usko niin kovin pyöräilyn, jumppapallon ja mahdollisen juoksun voimaan. :sori:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 09 Maalis 2011 02:35

Jumppakuminauha on ehdottoman hyvä väline matkustavalle. Tavan lihaskuntoliikkeisiin saa helposti säädettyä lisää vastusta. Pitää vaan ehkä pikkasen käyttää mielikuvitusta mihin kumpparin kiinnittää. Tuolit ja ovet käyttöön!

Pikkupainot saa tehtyä helposti missä vaan täyttämällä pulloja vedellä. Kilokin riittää, jos pitää painoja kaukana vartalosta. Esim. kädet suorana piirtää pieniä ympyröitä ja samalla hitaasti nostaa käsiä ylös kohti päätä. Haukkarikäännöt voi tehdä kädet vaakasuorassa sivulla jne. Isompien painojen keksiminen vaatii vähän mielikuvitusta, mutta jos treeni-intoa on, niin kannattaa silmäillä ympäristöään mahdollisten käytännön välineiden osalta. Huoltomieheltä lainaat rautakankea keppijumppaan ja sauvakävelylle...
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 09 Maalis 2011 02:52

Pakkaset ovat väistyneet. Jättitauko, pari lenkkiä ja taas jättitauko on tehnyt tehtävänsä. Motivaatio liikkumiseen on nollissa. Pitää alottaa taas suhteellisen alusta. Kohta on sitten kesä ja ei taas kiinnosta vittuakaan. Pitäskö vaan ostaa pari pussia sipsiä ja luovuttaa. Toisaalta, viime vuonnakin mun liikunta oli käytännössä huhti-touko ja elo-loka ja tulokset olivat mahtavia. Vuosi sitten mä aloitin kirjaimellisesti nollilta. Vituttaa vaan kun tuli lähes itsestä riippumaton ylipitkä tauko.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 09 Maalis 2011 09:40

Mä uskon, ettei tripla ihan pohjalta kuitenkaan joudu aloittamaan, vaikkei nyt suoraan siitä, mihin syksyllä homma jäi.
Jos lähdet jonain aurinkoisena kivana päivänä samanlaiselle lenkille kun ihan ekana kertana niin saatat huomata eron. Olettaen että muisti ei ole tehnyt matti-ja-tepposiaan.

Sipsiäkin voit ostaa! Nyt on joitain laatuja kivoissa 60-100g pusseissa. Niitä kaksi tai kolme. Avaat yhden ja jos sen loputtua vielä tekee mieli avaat toisen. Sipseissä usein meinaan on se, että niitä syö, vaikka ei enää oikeasti maistuisi. Pussi on auki ja käden ulottuvilla, niin siitä tulee napsittua niin kauan kun napsittavaa on.
Tsemppiä!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 09 Maalis 2011 12:13

Suurin ero lienee se, että vuosi sitten mä olin intoa täynnä ja innoissani lähdössä lenkkeilemään. Nyt vituttaa ja oksettaa ajatuskin siitä että lähtisin lenkkipolulle. Ärsytti se viime vuonnakin silloin tällöin, mutta suurimmaksi osaksi ihan hyvällä fiiliksellä. Meillä oli tuossa syksyllä tarkoitus alkaa lenkkeilemään broidin kanssa yhdessä. Sitten tuli pakkaset ja homma meni jäihin. Nyt sitten sattumusten kautta, broidin lenkkeily ei ole enää mahdollista.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 09 Maalis 2011 15:42

Juu, on noita käsipainoja ja kuminauhoja lähdössäkin mukaan, mutta enemmän mä saan potkua ryhmäliikunnasta
ja kunnon hikireenistä, enkä tiedä saanko omin avuin sellaiseen itseäni yllytettyä. :p Katsotaan. Tänään combsuun :gay:
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ke 09 Maalis 2011 18:09

Voinko sanoa olevani urheileva, kun käyn kaksi kertaa viikossa allasjumppaamassa. Ja sen lisäksi huidon kuminauhalla ja teen Alexander-tekniikan seisomisharjoitteita. Ja muutamaa itämaista liikesarjaa myös :D

Lisään kyllä tämän päivän treeniksi edellisen kämpän lattioiden pesun. Ensin harjasin lattian ja sen jälkeen vielä moppasin :ei: Huomenna menen ja levitän vahan pintaan. Vähän on hellänä selän lihaksisto.

Perjantaina on seuraava allastreeni.
Se on kyllä kivaa :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja skray » Ti 15 Maalis 2011 20:46

Vaasassa on Nice Run 9.6. ja töissä koitetaan kerätä sinne porukkaa mukaan. Eräs työkaverini lupasi lähteä, jos joku hänen kanssaan kävelee vaadittavan matkan. Lupauduin vapaaehtoiseksi kävelijäksi, kun juokseminen ei oikein ole mua varten. Nice Run on siis naisille tarkoitettu 5 kilometrin lenkkeilytapahtuma, jossa ei mitata aikaa (tai kello pyörii kyllä ja sitä seuraavat ne, joita aika kiinnostaa, mutta kisa se ei ole). Osallistuminen tapahtuu joukkueissa ja osallisumismaksun maksaneet saa sitten piknikkailla lenkin jälkeen omissa porukoissaan järjestämän tarjoamilla eväillä. Kivaa. :D
5 kilsaa on just sopiva lenkki. :)
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja skray » Su 20 Maalis 2011 00:24

Torstaina kävin lenkillä työkaverini kanssa ja huomenna lupasin lähteä taas lenkille. :)
Alkaispa tästä hyvä putki.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ma 21 Maalis 2011 11:55

Triple H kirjoitti:Suurin ero lienee se, että vuosi sitten mä olin intoa täynnä ja innoissani lähdössä lenkkeilemään. Nyt vituttaa ja oksettaa ajatuskin siitä että lähtisin lenkkipolulle. Ärsytti se viime vuonnakin silloin tällöin, mutta suurimmaksi osaksi ihan hyvällä fiiliksellä. Meillä oli tuossa syksyllä tarkoitus alkaa lenkkeilemään broidin kanssa yhdessä. Sitten tuli pakkaset ja homma meni jäihin. Nyt sitten sattumusten kautta, broidin lenkkeily ei ole enää mahdollista.

Ah, elämän muutoksia. Sitä ei osaa aavistaa mitä tulee eteen.
Jos teidän osat jostain kumman syystä olisi toisin päin, niin haluaisitko sinä, että veli jättäisi sinun takia tekemästä asioita oman terveytensä ja hyvinvointinsa eteen?
Voitteko te tehdä jotain muuta yhdessä kun lenkkeillä?

Tsemppiä kevääseen. Ei aina tarvitse tunta hyvältä tai olla superpositiivinen. Samoin on kurjien tuntemusten kanssa. Kaikkien ikävien tapahtumien ja surujen keskellä on okei tuntea mukavia tuntemuksia.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » Ma 21 Maalis 2011 13:59

Kyllä Kiba voi mun mielestä noilla määrillä sanoa olevansa urheileva. Ja skrayn liikuntatapahtuma kuulostaa mukavan rennolta. :D Tsemppiä myös muille urheileville tai sitä yrittäville.

Luistelu koitui mun kohtalokseni. :keijo: Muutaman kerran kerkesin käydä tuossa helmikuussa, mutta sitten luisti teränsuojuksia poistaessa jalat alta ja ranne murtui. Vielä viikko täytyy kipsiä pitää. Alkaa olla jo ikävä liikuntaa, mitään hikoilua kun ei tämän kanssa voi harrastaa. Haluan tanssijumppaan! Ja body pumppiin, mutta ken tietää kuinka kauan tätä kättä pitää vielä kipsinpoiston jälkeenkin varoa.

Saa nyt sitten nähdä meneekö tämän jälkeen taas yli kymmenen vuotta, ennen kuin uudestaan viitsin luistella. :keijo:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja skray » To 24 Maalis 2011 14:13

Iskä osti uuden ja hienon kuntopyörän, joten vanha (ehkä 2 tai 3 vuotta sitten ostettu) jouti meille nököttämään viime lauantaina. Olen sillä nyt parina iltana polkassu ja tänäänki poljin mittarin mukaan 3km. :) Lisäksi kävin jo tunnin kävelylenkilläkin ensin, joten päivän liikunta-annos alkaa täyttyä.. jospa sitä tästä nyt innostuis lisää liikunnoimaan vielä.. :raps:
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Pe 25 Maalis 2011 01:21

Kun taas on enempi valoa, niin ihan tekee mieli lähteä pihalle, vaikka siellä olisikin mahdottoman kylmä viima.
Kävin tuulta uhmaten nauttimassa auringon viime säteistä ja testaamassa kolme viikkoa sitten poksahtanutta pohjettani. Kyllä sillä jo käveli reippaasti ja uskalsi muutaman hölkkäaskeleen ottaa, kun jostain vain löytyi täysin sulanut kadunpinta.
Huomenna uusiksi.
Aurinko on kiva!
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu