Multimediailmoitusta.

Re: Multimediailmoitusta.

ViestiKirjoittaja theia » Ma 17 Tammi 2011 11:11

Jorssi kirjoitti: IMDb:n uudistuksesta en pitänyt, mutta sen sai helposti torjuttua asetuksista, joten no hätä.

Miten sen saa torjuttua? :o:

Ollaan siskoliskosen kanssa kirottu sitä, mutta en mie ainakaan oo saanut sitä torjutuksi :sori:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 17 Tammi 2011 12:25

Jorssi kirjoitti:
Yabba kirjoitti:Mä en henk.koht ymmärrä tuota muutosvastarintaa googlen kuvahakua kohtaan (tai muutenkaan uutta googlea kohtaan), tuo uusi on minusta 100 kertaa parempi kuin se vanha, toimii kännykässäkin paremmin kuin ns. mobiiliversio. Naamakirja sen sijaan on se, joka on mennyt käytettävyydessä alaspäin.
En ymmärrä minäkään. Musta tuo on nykyisellään paljon parempi kuin entinen. IMDb:n uudistuksesta en pitänyt, mutta sen sai helposti torjuttua asetuksista, joten no hätä.

Kännykkätoiminnallisuudesta en osaa sanoa, kun en käytä (niin hornaa tällä vanhalla älyluurilla että mieluummin on käyttämättä), mutta normikonekäytössä ei tuo purnaukseni ole muutosvastarintaa muutosvastarinnan takia, vaan ihan siitä että on apinoitu Bingistä huonosti toimivaa caccaa vanhan, simppelin ja toimivan tilalle.
IMHO: Naamakirjan uudistukset ovat olleet lähinnä kosmeettisia. "New profile" pistää asettelun minusta hieman erikoiseksi ja sirottelee kamaa vähän hooposti, mutta perustoiminnallisuus on aikalailla sama. En vapaaehtoisesti vaihda siihen, palautetta olen laittanut, ja kun tulee jossain vaiheessa väkipakolla kaikille, laitan lisää postia, mutta tuskinpa sitä FB:stä tulee lähdettyä kuitenkaan tuon takia... :jaaha:

Googlen uusi kuvahaku taas kusee kun siinä käytettävyys vedettiin täysin lokaan.
- "Infinite scroll" haun tulossivulla olisi ominaisuutena sisänsä oikein kätevä, mutta nykyisellään tahmaa kummasti uusien thumbnailien ennakoivan lataamisen kanssa.
- Thumbnailien tietojen näyttämättömyys oli pönttö veto. Hyvin usein ainakin itsellä juuri kuvan koko (ja sijainti) on tärkeä valintakriteeri, jonka soisi näkyvän heti. (--> ajanhukkaa)
- Thumbnailiehin ei voi klikata suoraan, vaan pitää odottaa että se ponnahtaa ylös, mihin tuntui menevän 1-5 sekuntia, vähän riippuen koneen ja nettiyhteyden kuormituksesta. Lisää ajanhukkaa.
- Hakutuloksen klikkauksesta aukeava esikatselusivu ei enää anna selailla sitä sivua miltä se kuva löytyi, mutta silti lataa kuitenkin sen kokonaan sinne alle (ei säästä aikaa...), vrt. vanha.
- Uusi preview ei enää ole oma "sivunsa", joten siihen ei voi palata selaimen backi-nappulalla.

Nyt kun näistä on puhetta, niin massiivisen palauteryöpyn ansiosta Photobucketiin tekivät mahdolliseksi valita kuvien tiedot ja linkityskoodit taas oletuksena näkyville ja sen hirveän lightbox mouseover-ponnahdussonnan pois. Siitä pisteet heille!

theia kirjoitti:
Jorssi kirjoitti: IMDb:n uudistuksesta en pitänyt, mutta sen sai helposti torjuttua asetuksista, joten no hätä.

Ollaan siskoliskosen kanssa kirottu sitä, mutta en mie ainakaan oo saanut sitä torjutuksi :sori:

Ai niin sekö että se näyttää leffojen tietoja eri lailla, eri asettelulla? Itse kauhistelin tuota joku aika sitten kanssa ja sinkosin heti googlettamaan: Oletuksena käyttää tuota uutta systeemiä. Kirjautuneena pääsee halutessaan käyttämään vanhaa. --> account --> site preferences --> valintatäppä kohtaan "Show previous title and name page design". Jo pelittää. :peukku:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 17 Tammi 2011 12:56

Emeritus kirjoitti:
theia kirjoitti:

Ai niin sekö että se näyttää leffojen tietoja eri lailla, eri asettelulla? Itse kauhistelin tuota joku aika sitten kanssa ja sinkosin heti googlettamaan: Oletuksena käyttää tuota uutta systeemiä. Kirjautuneena pääsee halutessaan käyttämään vanhaa. --> account --> site preferences --> valintatäppä kohtaan "Show previous title and name page design". Jo pelittää. :peukku:
Jep, juuri noin. Tuon lisäksi laitoin itselleni vielä Title display countryksi "Original", koska alko vituttamaan ne suomennetut leffojen nimet.
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 17 Tammi 2011 15:40

Jorssi kirjoitti: alko vituttamaan ne suomennetut leffojen nimet.

:femmat:

Mulla on nyt jotenki omituiset ne mun imdb-asetukset, mutta vois tieten käydä rukkailemassa niitä vähän lisää. Jotenkin sitä leffan nimeä klikkaamalla se menee suoraan johonkin KAIKKI TIEDOT IKINÄ -näkymään, joka ei ollut tarkoitukseni. Pitää käydä tutkailemassa, että miten sen saa korjattua...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 17 Tammi 2011 19:47

Lyyra kirjoitti:Mulla on nyt jotenki omituiset ne mun imdb-asetukset, mutta vois tieten käydä rukkailemassa niitä vähän lisää. Jotenkin sitä leffan nimeä klikkaamalla se menee suoraan johonkin KAIKKI TIEDOT IKINÄ -näkymään, joka ei ollut tarkoitukseni. Pitää käydä tutkailemassa, että miten sen saa korjattua...
Sulla on varmaan täppä kohdassa "Display full credits (title pages)".
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ma 17 Tammi 2011 22:02

Lyyra kirjoitti:
Jorssi kirjoitti: alko vituttamaan ne suomennetut leffojen nimet.

:femmat:

:femmat: Sama!
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 19 Tammi 2011 20:34

Kyllä te minut tunnette, joten ei varmaan tule tämä yllätyksenä :piru:

Onnea teille kaikille mobiilin iTuotteen omistajille, sen johdosta että teidän tuotteestanne on varmaan sitten mennyt takuu mennäkuukausien aikana :kättely:

Ei minulla muuta, mutta ihmettelempä vain että miten kävisi jos Noksu tai joku muu uskaltaisi noin tehdä. Tosin noinhan tuon 4G:n lasipintojen murtumiset (tapahtuu hyvin helposti) ja niiden korjaukset joutuu kustantamaan itse...
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Triple H » Ke 19 Tammi 2011 21:05

Eikös noissa takuuehdoissa muutenkin ollut jotain epämääräistä. Ainakin kaveri jotain puhui, että osan takuuhuollosta joutuisi joka tapauksessa maksamaan itse?
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 19 Tammi 2011 21:38

Jorssi kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Mulla on nyt jotenki omituiset ne mun imdb-asetukset, mutta vois tieten käydä rukkailemassa niitä vähän lisää. Jotenkin sitä leffan nimeä klikkaamalla se menee suoraan johonkin KAIKKI TIEDOT IKINÄ -näkymään, joka ei ollut tarkoitukseni. Pitää käydä tutkailemassa, että miten sen saa korjattua...
Sulla on varmaan täppä kohdassa "Display full credits (title pages)".

Juu jotain tommosta siellä oli. Kävin tutkailemassa ja korjailemassa. Kiitti vinkeistä, tyypit.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 19 Tammi 2011 21:40

Triple H kirjoitti:Eikös noissa takuuehdoissa muutenkin ollut jotain epämääräistä. Ainakin kaveri jotain puhui, että osan takuuhuollosta joutuisi joka tapauksessa maksamaan itse?
Käytännössä joo. Eihän iTuotteisiin saa itse edes vaihtaa akkua eli avata sitä koteloa itse, tämän jos tekee niin takuu on menny (tämä tulisi aina suorittaa AppleCaressa/Centerissä (ei Suomessa) ja se maksaa palvelu+tuntitaksan). Samoin jos asentaa softia jostain muualta kuin iAppStoresta, takuu on mennyt. Mikäli kiertää operaattorilukon (siis oikeasti, ******** se niitä liikutta jos siinä jonkun toisen operaattorin korttia käyttää ennen aikojaan, saman hinnan ne kuiten saa), takuu bye-bye. Muutenkin, loppujen lopuksihan tuo Applecare kattaa ilmaiseksi ainoastaan raudassa jo tehtaalta-asti olleet viat (jotka aiheuttavat täydellistä toimimattomuutta, esim anteeni ei kuulu tähän joukkoon) ja Applen omien sovellusten aiheuttamat (fataalit=>tiiliskivittävät) ongelmat, ei siis AppStoresta ostettujen, kolmannen osapuolen tuotteiden, vaan niiden, jotka tulevat mukana. Niin, pois luetaan myös ohjelmistopäivitysten aiheuttamat ongelmat (kuten se, että vanhemmat iTuotteet saattoivat hajota kun ne päivitettiin uusimpaan iOS:n, vaikka se niille virallisesti julkaistiin). Lisäksi olen tosiaan kuullut että varaosa/lähetys kulut takuuhuolloissa olisi kans tulleet asiakkaan maksettavaksi.

! Ja ennen kimppunkäyntiä käytän termiä (mobiili) iTuote yhdistämään tuotteita iPod, iPhone ja iPad, jotka ovat todellisuudessa kylläkin sama tuote eri ominaisuuksilla (jotka ovat tässä tapauksessa näytön koko, puhelintoiminto ja hinta).
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ke 19 Tammi 2011 21:43

Mun kaverin macbook pro:n päälle läikähti vettä ja korjaus meni takuun piikkiin.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Yabba » To 20 Tammi 2011 00:15

Lyyra kirjoitti:Mun kaverin macbook pro:n päälle läikähti vettä ja korjaus meni takuun piikkiin.

Harvinaista herkkua, varsinkin kun mikään/kukaan valmistaja (eikä myöskään mikään kuluttajansuojalaki siihen velvoita) ei kata takuullaan tuollaisia ("itse aiheutettuja") vikoja. Tokin jos ei valmistaja pysty osoittamaan että se olisi itseaiheutettu (eli ei sanota no mulla kaatui vettä sen päälle, sillä vesivahinko näyttää aika pitkälti ylikuumentuneelta emolevyltä => yksi Applen yleisimmistä rautatason vioista mennävuosina, räjähtävien akkujen ohella) se yleensä menee takuuseen. Samoin tuo Pro termi tarkoittaa että niissä on vähän kattavampi takuu kuin pelkissä MacBookeissa, sillä ne ovat "ensisijaisesti" yritys/työkäyttöön suunnattuja, joten takuuehdot ovat myös enemmän yrityksille suunnattuja.

*) Poislukien tietysti iskunkesäviksi/vedenpitäviksi/roiskesuojatuiksi luokitellut laitteet, tällöin takuu kattaa ne automaattisesti.

Ja tarkoitin tuossa aiemmassa sepustuksessa sitä, että Apple on kieltäytynyt ilmaisesta (oikeudenmukaisesta) takuuhuollosta selkeästi suunnitteluvirheistä johtuviin ongelmiin, iPhone 4G:n lasilevyt (molemmin puolin, eli takaosan aiempi alumiinipinta on korvattu lasilla) ovat liian ohuita (varsinkin juuri se taempi), eli ne eivät kestä minkäänlaista osumaa (jopa perus pihtiotteella (peukalo-etusormi) on se murrettu),

Sitten se kuuluisa anteeni (joka Jobsin sanojen mukaan johtuu siirä että puhelinta pidetään väärin), mikä tahansa muu valmistaja olisi joutunut vetämään tuotteen myynnistä ja tarjoamaan sen jo ostaneille asiakkaille ilmaisen korjauksen (eli anteenimodulin vaihdon) tai vastaavan tuotteen ilmaiseksi. Mitä tekee Apple, vittuilevat asiakkaille (en tiedä ainoatakaan toista puhelinta jota ei voi pitää kädessä siten kuin itseä huvittaa) ja (lopulta) antavat (haluaville) rumat (mutta halvat) kumikortsut (vähän saman moiset kuin wiimoten suojus) puhelimen ympärille, nykyään tokin linjat pukkaavat jo ulos ehjää antennimodulia (mutta sitä ei luuriin ilmaiseksi vaihdeta, eikä siitä julkisesti puhuta, koska silloin pitäisi myöntää ettei oma tuote olekaan täydellinen).
Yabba

ViestiKirjoittaja Yabba » To 20 Tammi 2011 00:41

Hemmetin foorumijumi, katosi tuosta edellisestä näemmän pari kohtaa, joten lisään ne uutena viestinä. Eli ensinnäkin tuo anteeniongelma on sen vuoksi erittäin vakava esimerkki applen käytännöistä, koska se oli tekijöiden tiedossa ensimmäisistä prototyypeistä asti, sitä vain ei katsottu tärkeäksi ongelmaksi.

Sitten, suomennan tuon nolla-asteen ehdon: kaikki viat jotka havaitaan laitteessa voidaan julistaa takuuseen kuulumattomiksi, mikäli voidaan väittää että sitä on käytetty alle nollan lämpötilassa, eli käytännössä kaikki tällä hetkellä Suomessa olevat laitteet (koska ne ovat voineet käydä ulkona). Ja koska Applen suurimmat markkina-alueet ovat Pohjois-Amerikka ja Eurooppa, tämä ehto toimii suurimmassa osassa näitä alueita vähintään 1 kk ajan per vuosi (ja Suomessa n. 4-5 kk vuodessa, napapiirin yläpuolella olevilla alueilla jopa yli 6 kk vuodessa. Lisäksi kylmissä oloissa työskentelevät ovat myös ulkona takuusta (esim. kylmäköt tuli ekana mieleen).

Eli käytännössä kyse on vähän samasta asiasta kuin jos auton vakuutukset eivät ole voimassa, mikäli sen tankkaa jollain muulla huoltoasemalla kuin Teboililla. Tai jos television takuu ei ole voimassa mikäli sen sijoittaa olohuoneen sijasta makuuhuoneeseen.
Yabba

ViestiKirjoittaja skray » To 20 Tammi 2011 00:41

Uusi tietokone on kiva. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 25 Tammi 2011 00:59

Mulle iski vartti sitten himot tilata uusi tietokone. Kattelin jo vähän sillä silmällä muutamaa pakettikonetta.

Tämä vähän alkoi jo kiinnostamaan http://www.verkkokauppa.com/popups/prod ... p?id=25204
Näköjään muitakin kiinnostaa, kun on neljä jo tänään myyty.
Viimeksi myyty:
1 kpl, maanantai 24.01.2011 19:43
1 kpl, maanantai 24.01.2011 18:39
1 kpl, maanantai 24.01.2011 12:19
1 kpl, maanantai 24.01.2011 11:32

Pikkusen vaan ahdistaa, kun oon ollu enemmän tuota kasaa-ite-kone-komponenteista -koulukuntaa.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 08 Helmi 2011 22:26

Tilasin viikko sitten MacBookin ja nyt odotan että TNT-mies koputtaa kahdesti oveen :tilt:
(Ja siinä samalla toivon että tämä nykyinen pc pitää siniset savut sisällään koneen saapu-
miseen asti, tärkeät tiedostot on sentään jo poltettu talteen.)
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Miss Stone » La 05 Maalis 2011 11:09

Uusi puhelin :D
Samantyylinen edellisen kanssa, mutta hiukan kehittyneempi monellakin
eri tavalla. Sitäpaitsi tuossa on piirustusohjelma :D
Piirtäminen :hymyhali:
Miss Stone

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 23 Huhti 2011 00:14

Mulla on uusi läppäri. :sydän: Pienempi kuin edellinen ja oikein toimivan oloinen. Näppäimiin en ole vielä oikein tottunut, mutta eiköhän tämä kirjoittaminenkin ala pikkuhiljaa luonnistua. Fordellakin voi pyöriä nyt useammin, kun ei tarvi olla vain koulun ja miehekkeen koneiden varassa. :p
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Emilia » Ke 27 Huhti 2011 20:05

Mullakin on uusi läppäri!
Se on pieni, sievä, valkea ja kannessa on kiva omenan kuva. :virne:

Hitto, jos tää ei ole hyvä, en ala. :virne:
Tykkään vielä tässä vaiheessa (käytössä 45 min). :sydän:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Dnd » Ke 22 Kesä 2011 00:53

ScummVM 1.3.0 julkaistu

http://www.scummvm.org/downloads/
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Su 26 Kesä 2011 16:52

Team Fortress 2 on nyt ilmainen kaikille.
http://www.teamfortress.com/freetoplay/
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 13 Heinä 2011 14:02

Onko täällä Google+ käyttäjiä? Mitä ootte tykänneet? Mä sain kutsun tänään ja oon hetken verran ehtinyt sivuilla pyöriä, hämmentävä paikka.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Yabba » Ke 13 Heinä 2011 14:47

Tiiä tuosta, mutta jos jollakulla on ylimääräisiä kutsuja niin mie voin ottaa sellaisen vastaan :virne:
Yabba

ViestiKirjoittaja theia » Ke 13 Heinä 2011 14:52

Mä oon kanssa Facebookin kautta yrittänyt inistä kutsua :p Ei oo vielä tärpännyt, jatkan yrittämistä :virne:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja heartless » Ke 13 Heinä 2011 15:04

Sähköpostiosoitetta alle niin laitan kutsun :D

Muok. tai privana, jos ei halua tänne laittaa
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia