American Idol

Re: American Idol

ViestiKirjoittaja Jorssi » To 28 Huhti 2011 12:39

Laaksonen kirjoitti:Alkaa taso olla niin kova, ettei kenelläkään ole enää mitään sanottavaa...?
Ei, vaan vituttaa tyhmät jenkit, kun tiputtivat Pian, vaikka siellä on jotain Pauleja, Stefanoita, Scottyja ja Jacobeja vielä jäljellä. Olihan Pia ehkä hieman tylsähkö, mutta sitten kun oikeasti repäisi ittensä irti balladeista ja teki sen vielä hienosti, niin kotiin vaan. :friikkipeukku: Ja Pia oli kuitenkin parhaita, jos ei paras, laulaja siellä.

Tää leffamusiikkikierros oli aika kummallinen. Kun miettii taaksepäin, niin mä en muista Caseyn ja Scottyn esityksiä ollenkaan. Eivät siis varmaan kovin kummoisia olleet. Jacobin klassikkobiisin raiskauksen kyllä muistan. Voi vittu, että ärsyttää tuo tyyppi. Ei kaikista biiseistä tarvi mitään kirkkokuoro-gospel-kiljumisia tehdä. Todella karmea esitys. Jacobin huonoin tähän mennessä ja se on paljon sanottu se. Jotenkin en usko, että tuolla ainakaan finaaliin asti mennään. Tippuuhan tuo varmaan syvän etelän ihmisille (ja Laaksoselle ;) ), mutta tuleeko suurin osa äänistä kuitenkin pohjoisesta ja isoista kaupungeista.

Haley ja Lauren olivat mielestäni Laurenin yhtä nuottia lukuunottamatta loistavia. Myös James veti hienosti, vaikka hänen suosimisensa alkaakin hieman mietityttää. Viikosta toiseen hänellä on hurjin lavashow. Milloin palaa pianot ja milloin saa yhden maailman parhaista kitaristeista kanssaan lavalle. Sitten oli vielä se Hulk Hogan, joka tosin oli vaan showta, mutta Jamesillehan sekin oli. Stefano veti myös ihan hienosti tällä viikolla ja kun Paul oli vaan ihan ok, niin oli ihan oikeutettu Paulin pudottaminen, vaikka taas Jacobia olisinkin toivonut pihalle.

Taso on tänä vuonna ollut loistava, mutta silti tässä on ollut niin monta asiaa, jotka on itseäni ärsyttänyt (viikosta toiseen tyttö pihalle lauluun katsomatta, Stevenin ja Jenniferin jatkuva lässytys ja ihqutus, Jamesin "suosiminen", Jacob ym.), että ei tämä kovin korkealle American Idol -kausien asteikolla mulla kyllä nouse.

Lista:
1. Haley
2. Lauren
3. Casey
4. James
5. Scotty
6. Stefano
7. Jacob
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja theia » To 28 Huhti 2011 12:45

Jorssi sanoi kaiken oleellisen, olin jo ehtinyt kirjailla kovat liibalaabat tähän, mutta tuo tuli paljon selkeämmin.

Jorssi :femmat:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

ViestiKirjoittaja skray » To 28 Huhti 2011 15:54

En oo aiempia kausia sarjasta seurannut yhtä tiiviisti kuin tätä ja onhan tää hurjaa hommaa. Niin tasokasta ja näyttävää kaikkien kohdalla. Toiset vaan ovat huonompia kuin toiset kuitenkin, vaikka kaikki niin hyviä onkin.

Vaikka en Stefanosta tykkää, kun se on niin lälly ja laulaa joka viikko samalla tavalla silmät kiinni ja lässyttäen, niin lauloi se nyt kyllä parhaimman esityksensä koko kilpailun aikana. Sehän alko jopa kuulostaa melkein hyvältä! Paul on joka kerta mun mielestä jotenkin uponnut sinne taustamusiikkinsa sekaan ja hyvä kun edes kuulee sen laulun verrattuna muihin. Siksi en ole pitänyt Paulistakaan ja olen tyytyväinen, että hän tippui, eikä Stefano, vaikka toivonkin, että hän lähtee seuraavaksi kotiin.

Jacob on ollut koko kisan ihan huikea laulaja, mutta alkaa silti jo vähitellen kyllästyttää. Esitykset ovat hienoja, mutta jotenkin ne aina menee samalla tavalla hänen kohdallaan. Joutaa ehkä kotiin hänkin ennen ihan viimesiä finaaleja. :sori:

James on kyllä saanut vähän kaikkea ekstraa kauden aikana, kuten Jorssi tuossa jo mainitsikin. James on silti aika hyvä ja yltää luultavasti loppukaksikkoon (tai kolmikkoon), jos ei nyt mitään kovin suurta munausta tee tai jos joku muu vetää vaan vielä paremman ja siistimmän shown.

Lauren alkaa myös kyllästyttää. Onhan hän aika hyvä, muttei ehkä kuitenkaan niin hyvä kuin kilpasisko Haley. Lauren on aika samanlainen ja samannäköinenkin kuin Kelly Clarkson. Sen huomasi oikein eilen kun Kelly oli esiintymässä. Ja ot:na vielä, miten ihmeessä Kelly on oikein vanhentunut jotenkin niin paljon. Ei se oo ku kohta 30 (syntyny -82) ja näytti jotenkin niin keski-ikäistyneen. :friikki:
Lauren on aika girl nextdoor ja luulen, että hän pääsee jatkoon aika helposti jo silläkin avulla, vaikka laulu ei olisikaan niin varmaa kuin muilla.

Scotty on hyvä. Haluaisin kuulla enemmän hänen matalia lauluääniään kuin näitä korkeampia mitä viime viikkoina on nähty. Ne matalat äänet saavat polvet notkumaan ja sydämen lyömään tyhjää. :hullu: :sydän:
Muuten Scotty on tosiaan myös vähän tylsä ja sen takia on ehkä jopa tippujien listalla sitten kun aivan huiput enää on jäljellä. Scottylla on ura valmiina jo ja levytyssopimus taskussa heti kun astuu ulkomaailmaan Idolsin maailmasta ihan varmasti. Taattu ura countytähtenä on jo varma, joten ei haittaa vaikka hän tippuisikin jo.

Casey on ihana. Casey voisi mun puolesta voittaa koko homman, mutta en usko ihan voittoon rahkeiden riittävän. Taattu ura musiikin parissa hälläkin ehkä kuitenkin on jo, koska hän on osoittanut olevansa musiikin monitoimimies: soittaa melkeinpä mitä soitinta vaan, laulaa mitä vaan ja on muutenkin mukava mies.

Haley on kaikista ihanin. Onneksi jenkitkin on nyt heränneet siihen ja äänestävät Haleya (Haleytä? Haleyä? Haley'ä?) toivottavasti jatkossakin. Haley laulaa todella hienosti ja hallitsee äänensä mennen tullen. Taisipa Lopezin Jenniferkin jo finaalien alussa sanoa, että Haley on ehkä kilpailijoista se, joka osaa käyttää ääntään monipuolisimmin koko porukasta, vaikka matti meikäläiset katsojat eivät sitä ehkä erotakaan joukosta.
Haleyn ja Caseyn yhteinen esitys oli ehkä kauden paras esitys kokonaisuudessaan. Ihana. :sydän:

Ranking:
1. Haley
2. Casey
3. James
4. Scotty
5. Jacob
6. Lauren
7. Stefano
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 29 Huhti 2011 14:47

Jorssi kirjoitti:Jacobin klassikkobiisin raiskauksen kyllä muistan. Voi vittu, että ärsyttää tuo tyyppi. Ei kaikista biiseistä tarvi mitään kirkkokuoro-gospel-kiljumisia tehdä. Todella karmea esitys. Jacobin huonoin tähän mennessä ja se on paljon sanottu se.

Jorssi! Sä et vaan ymmärrä... :ei:

Toki tästä samaa mieltä.

[quote="Jorssi]Ja Pia oli kuitenkin parhaita, jos ei paras, laulaja siellä.
[/quote]
Viimeksi muokannut Laaksonen päivämäärä Pe 29 Huhti 2011 14:52, muokattu yhteensä 1 kerran
"On toiveita täysiä valmis hän, hän uhkui voimia elämän!"
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 29 Huhti 2011 14:51

skray kirjoitti:Taisipa Lopezin Jenniferkin jo finaalien alussa sanoa, että Haley on ehkä kilpailijoista se, joka osaa käyttää ääntään monipuolisimmin koko porukasta, vaikka matti meikäläiset katsojat eivät sitä ehkä erotakaan joukosta.

Ei kun nimenomaan se EI osaa käyttää ääntään. Rahkeita hänellä todellakin olisi, mutta ku hän ei vaan osaa käyttää laulunlahjaansa tarpeeksi hyvin.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja skray » Pe 29 Huhti 2011 20:08

Laaksonen kirjoitti:
skray kirjoitti:Taisipa Lopezin Jenniferkin jo finaalien alussa sanoa, että Haley on ehkä kilpailijoista se, joka osaa käyttää ääntään monipuolisimmin koko porukasta, vaikka matti meikäläiset katsojat eivät sitä ehkä erotakaan joukosta.

Ei kun nimenomaan se EI osaa käyttää ääntään. Rahkeita hänellä todellakin olisi, mutta ku hän ei vaan osaa käyttää laulunlahjaansa tarpeeksi hyvin.

Kyllä Jennifer sitä ainakin kehui kovasti tuossa männäviikolla, top 13 kierroksella. Jennifer sanoi, että Haley tekee muita kilpailijoita enemmän uniikkeja ja monipuolisia juttuja äänellään. Linkki youtubeen jos kiinnostaa. Kommentit lopussa, aika noin 2:15. En tainnut ihan oikein muistaa faktoja tuon ekan kommenttini kohdalla, mutta tässä vähän selvennystä.

Se on totta, että rahkeet riittäis vielä vaikka mihin ja nyt Haley alkaakin alkukierroksia enemmän jo luottamaankin omiin kykyihinsä minun mielestäni ja se luottaminen omaan taitoon tuo varmuutta siihen äänenkäyttöönkin. :tilt:
skray

ViestiKirjoittaja Wildchild » Pe 29 Huhti 2011 20:11

Saanko tunkea teidän hyvinkin asiantuntevaan ketjuun ei-niin-asiantuntevan kommentin? Hyvä,
kiitos. Tää kun on ensimmäinen american idol-kausi, jota oikeasti jopa seuraan. Eikä mulla muuta
sanottavaa ole kuin Jacob voisi jo tippua (mä en kestä gospelia tällä hetkellä missään muodossa
ja siitä paistaa gospel kauas vaikka ei edes laulaisi sitä), Stefano on mukana kun se on "Ricky Martin"
ja James on mun suosikki koska sen alkuesittelyt silloin joskus oli niin hellyyttävät ja sen oman
lapsen takia toivon isukin voittoa. :nolo:
No, jos James tai Casey ei voita, mä oon ruotsalainen.

Anteeksi. Jatkakaa.

PS: Laaksonen, näin jossain sun kuvan. Missä vaiheessa susta on tullut hiuksimies? Hieno hiuksi.
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja SisterRay » Pe 29 Huhti 2011 20:30

On kyllä tullu tuijotettua, on hyvä kausi. Omat suosikit aika samaa kuin muilla, James-Casey-Haley kolmikko kai tällä hetkellä kovin. Samaan aikaan ku Haleyn tähti on ollut nousussa, on Jacobin tipahtanut. Alkuun olin siitä ihan innoissani, mutta vähän iski backlash, ku ei oikeen mitään uutta tullut. Stefano on jotenkin ihan NKOTB-sleazy jätkä. Pia ja Thia oli hyviä, mutta niin tylsiä, ettei oikeestaan harmita. Scottyynkin alkaa pikkuhiljaa kyllästymään, vetelee vähän liian samanlailla kaikki biisit. James-Haley varmaan ois oma voittajaveikkauskaksikko, James on aika ihq kaikkine ticceineen, ja hyvin se laulaa. Lauren on vähän tapetiksi jäänyt tuossa seurassa. Mutta, on sellanen joukko, ettei kukaan ihan kunnolla sieppaa, ja niinpä voikin vaa kattoo ja kuunnella ja ihastella. Harvinaista, semmonen.
SisterRay

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 02 Touko 2011 19:41

Jaa että vielä toiseen kertaan pitäis kattoa Jacob teurastamassa Simon & Garfunkel -klassikko? Ei kiitos. Hyvä Sub! :friikkipeukku:
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ma 02 Touko 2011 20:48

Kyllä ihan mielelläni olisin uudenkin jakson kattonut, mutta Jacobin vocal masterclassia voi ihastella vaikka uudemman kerran! :nirppa:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 02 Touko 2011 21:56

Miks ne näytti ton uusintana? :riips:

En ees kattonu edellisellä kerralla sitä kunnolla, mutta ei mua kyllä uusintakaan kiinnosta. Kertoo varmaan jotain jostain...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Touko 2011 10:30

Nyt sitten keskiviikkona tuli uusi jakso. Pitikö niiden jostain kumman syystä saada esitykset siirrettyä keskiviikolle? En ymmärrä.

James räjäytti pankin vetämällä Musen Uprisingin rumpalipoikien kera. Esityksenä aivan huikea. En yleensä tuollaisesta kovaa ja korkealta kiljunnasta pidä, mutta James osaa tehdä sen hallitusti. Erittäin kova veto. Haley lauloi myös todella hienosti Adelea. Aika riskin otti laulamalla noin tuoreen biisin. Hienosti kuitenkin lauloi, mielestäni jopa alkuperäistä paremmin. Lauren ja Casey olivat myös hyviä.

Scottyn esityksestä ei jäänyt taaskaan oikein mitään mieleen. Hyvin laulaa, mutta on kyllä armottoman tylsä. Jacob onnistui tällä viikolla laulamaan (huudon sijasta) lähes koko biisin ja kuulosti melkein siedettävältä. Jacobin esitys oli kuitenkin myös erittäin tylsä. Stefano taisi hieman mokata. Itse en ainakaan pitänyt esityksestä yhtään. Laulukin oli aika niin ja näin. Nyt taitaa olla Stefanon vuoro poistua näyttämöltä. Tuskin poikaa pelastaa enää edes dreamy eyesit. Jacob on varmaan myös pulassa tuolla esityksellä ja ainahan toinen tytöistä on putoamisvaarassa.

Rank:
1. Haley
2. James
3. Lauren
4. Casey
5. Scotty
6. Stefano
7. Jacob
Jorssi

ViestiKirjoittaja kmaria » Pe 06 Touko 2011 13:09

Maanantain uusinnan alussa vilahti muistaakseni joku teksti siitä, että materiaalin myöhästymisen vuoksi näytetään edellisen viikon jakso uusintana ja keskiviikkona sitten uusi jakso.

Tällä kaudella en ole jotenkin jaksanut seurata esityksiä kauhean tarkkaavaisesti. Viime jaksostakin meni muutama laulu ohi, mutta Haleyn ja Jamesin esityksistä ainakin tykkäsin. Varsinaisia suosikkeja mulla ei tällä kaudella ole, mutta ehkä nuo kaksi miellyttävät eniten. Myös Laurenista olen pitänyt alusta asti.
kmaria

ViestiKirjoittaja Jorssi » Pe 06 Touko 2011 16:40

kmaria kirjoitti:Maanantain uusinnan alussa vilahti muistaakseni joku teksti siitä, että materiaalin myöhästymisen vuoksi näytetään edellisen viikon jakso uusintana ja keskiviikkona sitten uusi jakso.
Ahaa, kiitos tiedosta. Tuo meni itseltäni ohi. Nythän kun keskiviikkona tulikin esitykset, niin tulokset tuolta kierrokselta nähdään sunnuntaina ja vain sunnuntaina sillä perinteisellä uusintapaikalla. Maanantaina palataan normaaliin aikatauluun ja silloin kuuden kärki esittää Carole Kingin veisuja.
Jorssi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 06 Touko 2011 17:52

Jorssi kirjoitti:James räjäytti pankin vetämällä Musen Uprisingin rumpalipoikien kera. Esityksenä aivan huikea. En yleensä tuollaisesta kovaa ja korkealta kiljunnasta pidä, mutta James osaa tehdä sen hallitusti. Erittäin kova veto.

Mun mielestä taasen ensimmäistä kertaa James veti överiksi ja nimenomaan huonolla tavalla. Tuo jos joku oli kiljumista. Ei tykännyt. Ja taas James sai vetoapua tuotannonpuolesta rumpalipoikineen. Epäreilua sanon ma. Muiden huono kierros pelasti paljon.

Haley veti kyllä hyvin Adelea tosin, kuten Randy sanoi, mukaan mahtui myös epäpuhtauksia ja Adelen tulkintaan verrattuna jäi vähän vaisuksi. Pidin kovasti niistä kohdista, kun Haley lauloi eri tavalla miten alkuperäisessä.

Scotty jäi digiboksi sekoilun vuoksi (niinkun Jameskin, mutta sen katsoin tuubista.) pois nauhoituksesta, mutta klipin perusteella ei vakuttanut ollenkaan.

Stefano oli jälleen todella hyvä. Loppujen lopuksi tuo biisi on todella tylsä, mutta hyvin sai Stefano siihen energiaa. Kaverista on kasvamassa oikea artisti joka luottaa kykyihinsä. Hieno katsoa tuollaista kasvutarinaa.

Jacob ei ollut todellakaan parhaimillaan. Kyllä hänen keskikertainenkin riittää taistelemaan voitosta, mutta pudotus viime viikon täydellisyyttä hipovasta suorituksesta oli raju!

Enpä kyllä edes muista mitä Lauren esitti. Se kertoo varmaan kaiken.

Casey taasen oli semihyvä. Se kuulosti paremmalta siinä esittelyvideossa, ku mitä itse esitys kertoi. Vaarassa pudota? Toivottavasti ei.

Kaikenkaikkiaan yks heikoimpia kierroksia.

Laaksonen kierrosranking:

1. Stefano
2. James
3. Haley
4. Casey
5. Jacob
6. Scotty
7. Lauren
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 06 Touko 2011 18:45

Laaksonen kirjoitti:Stefano oli jälleen todella hyvä. Loppujen lopuksi tuo biisi on todella tylsä, mutta hyvin sai Stefano siihen energiaa. Kaverista on kasvamassa oikea artisti joka luottaa kykyihinsä. Hieno katsoa tuollaista kasvutarinaa.

Mää en ymmärrä, ku mun korvaan Stefano kuulosti hirveän epävireiseltä... Tuomaritkin vain ylisti sitä.
Stefanon esiintyminen oli kyllä energistä ja tytöt varmasti pyörtyilivät etupenkissä...

Biisi on mun mielestä hyvä. :tilt: Ja se oli muuten Ne-Yon biisi eikä Neon, kuten kääntäjä oli laittanut... :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Pe 06 Touko 2011 20:04

Shay kirjoitti:Biisi on mun mielestä hyvä. :tilt:
¨

On hyvä joo, mutta laulajalle aika tylsä is what i mean. Ja siihen nähden Stefano suoriutui todella hyvin.
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 08 Touko 2011 17:24

Stefano tippui! :woohoo:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja skray » Su 08 Touko 2011 22:02

Lyyra kirjoitti:Stefano tippui! :woohoo:

Tätä on odotettu! :woohoo:

En katsonut tiputusta, kun eksyin tässä männä viikolla spoilaantumaan. Onneksi ei haitannut spoilaantua, kun tippuja oli toivottu. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ma 09 Touko 2011 21:46

Nyt alkaa mennä jo vaikeaksi nää veikkailut. Mä en edelleenkään tykkää Jacobista yhtään, eikä tämä ilta tehnyt poikkeusta. Kaikki muut lauloivat mielestäni erittäin hyvin. Parhaat olivat kuitenkin jälleen James ja Haley. Tällä kierroksella varmaan biisivalinnallakin on omat vaikutteensa, kun olivat muuten niin tasaisia. Pelkästään biisin perusteella pelkään pahoin, että Casey on vaarassa tällä viikolla. Muita putoamisvaarassa olevia voisivat olla Jacob ja Lauren.

Lista:
1. Haley
2. James
3. Lauren
4. Scotty
5. Casey
6. Jacob
Jorssi

ViestiKirjoittaja skray » Ma 09 Touko 2011 22:25

Voih, unohdin katsoa jakson tänään, mutta onneksi on youtube.

Haley veti mielettömän hyvin ja oli tosi ihana. Siitä ei voi muuta sanoa.

James oli tällä viikolla parempi kuin koskaan. Todellakin in it to win it.
Kerrankin hänen esityksensä ei mennyt yli ja liikaa kiljumiseksi, kuten joskus aiemmin on käynyt.. Onhan ne kovaa ja korkealta äänet ihan kivoja kun osaa, mutta silti vähän liikaa kiljumista välillä. Onneksi malttoi tänään lauleskella vähän vienommin ja tosi hyvin menikin sitten!

Casey oli elementissään ja mielestäni todella hyvä. Mutta onko valtaväestöäänestäjät jenkeissä samaa mieltä? Mene ja tiedä. Saattaa jopa tippua jos ei Lauren ollut liian tylsä. Mistä pääsemmekin Laureniin. Lauren oli todella tylsä. Kappale on ihan ok, mutta todella haukotuttava esitys. Saattaa jäädä Laurenin viimeiseksi.

Jacob oli myös aika tasapaksu. Mieleen ei jäänyt mitään, mikä olisi parantunut viime viikosta. Voi jopa olla tippumisuhassakin, jos huonosti käy.
Jotenkin kaikki Jacobin laulut alkavat kuulostaa samanlaisilta ja mitään kehitystä ei tapahdu. Jos ei nyt tällä viikolla tipu, niin ehkä jo ensi viikolla. Tosin alkaa kilpailijatkin käydä vähiin ja en usko että Jacobista olisi koko homman voittajaksi muutenkaan, niin kaippa se jo onkin kotiin lähdettävä pian..

Oli ihanaa kuulla Scottyn laulavan jotain muuta kuin ihan sitä peruscountrya mitä se nyt on tässä koko finaalit vetäny. Jotenkin erilainen ja herkempi esitys kuin aiemmat ja on luultavasti jatkossa heti ekojen, eli Haleyn ja Jamesin jälkeen.
skray

ViestiKirjoittaja Aurora B. » Ti 10 Touko 2011 14:55

En kestä Jacobin laulantaa enkä esitystä yhtään. En en en en. Eilen veti siedettävästi Jamesin kanssa parilaulannan, mutta en edelleenkään tykkää äijästä. Plargh. Koska se oikein tippuu tuolta?

Sen sijaan olin yks lätäkkö sulaa vahaa, kun Scotty veti veisunsa :hullu: Olisi tuon paremminkin ehkä pystynyt, aavistuksen vielä pehmeämmin, mutta silti olin ihan :hullu: :sydän: :ahihi: :tyttö: Siitä huolimatta omiksi suosikeiksi on nyt muodostunut James ja Haley. Eilen pääsi aiemmin mulle aika keskikastiin jämähtänyt Casey yllättämään takavasemmalta hienolla vedollaan. Tykkäsin kovastikin, ja yllätyin siitä. Se on noin muuten vähän... outo artisti :p Ei istu mun mieltymyksiin.

Ihastuttava Lauren oli kamalan vaisu, vaikkakin lauloi hyvin. Tai ehkä biisi oli väärä. Miten se kuitenkin vaikutti jo luovuttaneelta? Sääli, koska potentiaaliahan siinä tytössä on vaikka muille jakaa.
Kolo-golo-nay
Aurora B.

ViestiKirjoittaja Laaksonen » Ke 18 Touko 2011 12:18

skray kirjoitti:Jotenkin kaikki Jacobin laulut alkavat kuulostaa samanlaisilta ja mitään kehitystä ei tapahdu.

Täydellisen on paha enää kehittyä... :nirppa:

Mä en kyllä ymmärrä teitä ollenkaan. Ettekö te ihmiset oikeasti tajua kuinka huikea laulaja toi Jacob on?!? Ja eihän tuolla ole ketään muuta joka pystyisi samalla tavalla elämään kappaleiden mukana, tuomaan tunteita niihin samalla tavalla. Carole King-viikon esitys oli vähemmän tunteikas, mutta upean shown Jacob sai aikaan. Ei tosin ollut kierroksen paras.

James veti erittäin hallitun esityksen, jossa oli kaikki tarvittava. Vaihtelevuutta, hyvä biisi, huikeaa äänenkäyttöä ja kokonainen hallittu esitys. Bravo.

Casey oli elementissään ja hän pystyy kyllä jättämään tuon skaban rinta rottingilla. Hänen kohtalokseen tuli olla liian vaihtoehtoinen tuohon skabaan, mutta hieno ura hänellä on kyllä edessään. Toivon mukaan häntä ei liikaa tuotaisi mainstreamia kohden ja taasen toisaalta, toivottavasti hänen albuminsa ei ole mitään freejazzia.

Haley kyllä parantaa koko ajan ja pahasti alkaa vaikuttamaan siltä, että hän voittaa koko roskan. Ennemmin James kuin Haley... :kieli:

Scottyn ansioksi on laskettava se, että hän on varmaan kehittynyt eniten kisan aikana. Ääniala on kasvanut kisan aikana melko paljon. Tosin vaikka hän on viime biiseissä kajautellut korkealta, niin kyllä hänen vahvuus edelleen on ne matalat kantriäänet.

Lauren on mun mielestä vaan niin tylsä, ettei hänen sinänsä ihan sievä äänensä jaksa nostaa osakkeita kovinkaan korkealle.
Ranks:

1. James
2. Jacob
3. Casey
4. Haley
5. Scotty
6. Lauren

Ennakoin tulevaa siten, että Jacob ja Lauren ovat seuraavaksi liipaisimella. Tosin Scottykin kävi jo melko pohjalla. Toivoisin (turhaan) kuitenkin, että vielä tässä vaiheessa niillä laulusuorituksillakin olisi jotain merkitystä. Ehkäpä jokainen on jo suosikkinsa valinnut ja äänestää häntä, oli se suoritus sitten millainen tahansa... :sori:
Laaksonen

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 18 Touko 2011 12:30

Mä tiedän jo top 3:n, kiitos Facebookin ja Ellen DeGeneresin. Saakeli. :puhina:
Meni kuulkaatten Ellenin tilapäivitykset piiloon siksi aikaa että voittaja on selvinnyt Suomessa.
Äääääh että ottaa päähän. :puhina:

:viha: :viha: :viha: :viha: :viha: :viha: :viha: :viha:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Laaksonen » To 19 Touko 2011 00:58

Vaikka olen meuhkannut voimallisesti Jacobin puolesta ja ihmetellyt kaikkien vihaa häntä kohtaan, niin on pakko todeta, että aivan oikein tuo tulos esitysten perusteella kuitenkin meni. Jacob oli illan huonoin, vaikkei Jamesin suoritus juuri parempi ollut. Love Hurts oli hyvä veto, jossa kuultiin, keskellä biisiä tapahtunutta selvää laulumokaa lukuunottamatta, erittäin upeaa vokaalityöyskentelyä. Ensimmäisenä kuultu No Air ei sitten toiminut yhtään. Se oli jopa minun korvilla kuultuna rasittavan kuuloinen esitys. Jimmy Iovine taisi olla oikeassa sanoessaan Jacobin itseluottamuksen olevan hukassa. Siltä se vähän vaikuttikin.

Ja noilla Laurenin esityksillä olisi ollut vääryys pudota. Aivan kuten Jimmy Isanoi, Unchained Melodyn "moneyshot", highnote jäi Laurenilta vetämättä ja se latisti tuon esityksen täysin keskinkertaiseksi. Flat on The Floor oli Laurenilta kirkkaasti hänen Idols-uransa paras veto. Vaikka Carrie Underwood vetää biisin vielä paremmin, niin silti kympin antaisin Laurenille tuosta.

Haley oli kyllä rohkea valitessaan tuntemattoman biisin, koska vaikka se Gagan biisi olisi ollut maailmanhistorian paras sävellys (toim. huom. ei ollut edes tämän vuoden paras sävellys...), se olisi silti jättänyt yleisön hieman kylmäksi. Ei oikein kunnolla päässyt esittelemään ääntään ja sitä monipuolisuuttaan. Haleynkin tapauksessa toinen biisi oli sitten aivan ässä. Pelkäsin hieman biisin kuullessani, että se on karaokemainem perusveto, mutta onneksi olivat sovittaneet lauluja uusiksi, joten biisiin tuli aivan uusi ote.

Scottyn ensimmäinen biisi Gone oli mulle entuudestaan tuntematon, joten en tiedä miten vertautuu alkuperäiseen. Mutta eipä sen tarvikaan vertautua, ku esitys, vokaalit ja yleinen fiilis oli niin huippuluokkaa. Scottyn paras...?
Always on My Mindiltä odotin enemmän, mutta vähän vaisuksi se jäi.

Illan pahin pettymys oli Jamesin Closer to the Edge, joka meni koko biisin ajan nuotin vierestä ja tuntui, ettei äänikään riittänyt kunnolla. Se ON vaikea biisi, mutta odotin Jamesin tekevän siitä selvää! Ei tehnyt. Eikä se toinenkaan ollut laulullisesti napakymppi, mutta ne tunteet! Huh-huh. Niihin nähden James suoriutui kyllä erinomaisesti. Kaikki varmasti tietää kuinka vaikea on edes puhua kun itkettää, niin kuinka vaikeaa on sitten laulaminen? Hyvin sai biisin vedettyä.

1. Haley
2. Scotty
3. Lauren
4. James
5. Jacob

Veikkaukseni on, että Scotty voittaa koko skaban.
Laaksonen

EdellinenSeuraava

Paluu Leffa.tv