Kun näitä pelimuisteluita ja tunnistamispähkäilyitä on tullut, tungetaanpa myös omaa lusikkaa soppaan.
Muistan pelanneeni 90-luvun loppupuoliskolla tämmöistä avaruusräiskintäpeliä, jonka nimeä en ole millään muistanut kovasta yrittämisestä huolimatta. Räiskintä itse asiassa ei ole paras sana, ehkä pikemminkin taistelu tai simulaatio, vaikkei realistinen sinänsä ollutkaan.
Ylhäältä kuvattu, grafiikka melko simppeliä, tosin isommissa jytkyissä yllättävän vaikuttavaa. Siinä mielessä old school-kamaa ettei kikkaillut millään 3D-kiihdytyksillä tai vastaavaalla silmänkarkilla. Saattoi olla DOS-peli, aivan tarkkaan en kuitenkaan muista.
Siinä sai valita erilaisia tehtäviä tai määritellä itse minkälaisia aluksia kumpikin osapuoli käytti ja kuinka paljon. Valikoimaa oli pienistä ja ketteristä hävittäjistä aina massiivisiin tähtituhooja-tyyppisiin lötköihin, jotka kääntyivät ja liikkuivat hiiitaaasti, mutta tulivoimaa oli vastaavasti ihan hemmetisti ja isolla jytkytykillä meni päreeksi monta pienempää alusta kertalaakista.
Perusilme
Turboraketin, Wingsin & muiden "lander"-tyyppisten räiskintöjen tapainen, vaikkei "räiskintä"peli varsinaiseti ollut. Kaksinpeliä siinä ei muistaakseni ollut eikä ollut nopeatempoinen niin kuin edellä mainitut.
Sitä en muista ohjattiinko siinä varsinaisesti itse mitään alusta ollenkaan, vai oliko enemmänkin strategiapelimäinen...
Osaisiko kukaan heittää arvauksia tuon kuvauksen perusteella?

"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo