Multimediamuisteluita!

Re: Multimediamuisteluita!

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 10 Touko 2011 22:19

Aranwe kirjoitti:
Kibaya kirjoitti:Arctic :hymyhali: ja sci-fi-huone! Ohhoij mitä muistoja. Roikuin yhden vuoden ajan kaikki tunnit siellä. Mulla oli siellä myös eka oma sähköposti. Näiltä ajoilta mulla on edelleen ystäviä joiden kanssa hengattiin siellä ja hörhöiltiin. Voi tuota kultaista netin aikaa :sydän:

Huh, joku muukin näemmä notkunut samassa huoneessa :D Taisin häipyä sieltä siinä vaiheessa, kun nuorempi sukupolvi valtasi sen Roswell-jutuillaan.

Tuliko sinne semmoinenkin? Siis Roswell-jutut.
Meillä oli ihan omat hörhöilyt ja muuta. Leijulautoja, valosapeleita ja kaikkea tosi saiensfiksöniä :keijo:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Aranwe » Ti 10 Touko 2011 23:42

Joo, siellä tapahtui sukupolvenvaihdos ja vanhat häipyi kuka minnekin. Cyberiin taisi päätyä valtaosa sisäpiiristä.
Aranwe

ViestiKirjoittaja skray » Ke 11 Touko 2011 12:03

Aloin tässä tosissani miettiä, mitä pelejä olen joskus pelannut ja mieleen nousi sellainen tietovisapeli kuin Nero2000. :virne:
Eihän noita kysymyksiä oikeastaan koskaan tiennyt ja niitä alkoi sitten oppia ulkoa kun hetken oli pelannut. Mutta kivaa oli.

Ja muokkausta! Löysin sen tavaroiden kiikuttamispelin! Sen nimi on Mixed-up Mother Goose! Tältä se näytti.
Jee!
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Emeritus » Ke 11 Touko 2011 21:34

Kun näitä pelimuisteluita ja tunnistamispähkäilyitä on tullut, tungetaanpa myös omaa lusikkaa soppaan.

Muistan pelanneeni 90-luvun loppupuoliskolla tämmöistä avaruusräiskintäpeliä, jonka nimeä en ole millään muistanut kovasta yrittämisestä huolimatta. Räiskintä itse asiassa ei ole paras sana, ehkä pikemminkin taistelu tai simulaatio, vaikkei realistinen sinänsä ollutkaan.
Ylhäältä kuvattu, grafiikka melko simppeliä, tosin isommissa jytkyissä yllättävän vaikuttavaa. Siinä mielessä old school-kamaa ettei kikkaillut millään 3D-kiihdytyksillä tai vastaavaalla silmänkarkilla. Saattoi olla DOS-peli, aivan tarkkaan en kuitenkaan muista.
Siinä sai valita erilaisia tehtäviä tai määritellä itse minkälaisia aluksia kumpikin osapuoli käytti ja kuinka paljon. Valikoimaa oli pienistä ja ketteristä hävittäjistä aina massiivisiin tähtituhooja-tyyppisiin lötköihin, jotka kääntyivät ja liikkuivat hiiitaaasti, mutta tulivoimaa oli vastaavasti ihan hemmetisti ja isolla jytkytykillä meni päreeksi monta pienempää alusta kertalaakista.
Perusilme Turboraketin, Wingsin & muiden "lander"-tyyppisten räiskintöjen tapainen, vaikkei "räiskintä"peli varsinaiseti ollut. Kaksinpeliä siinä ei muistaakseni ollut eikä ollut nopeatempoinen niin kuin edellä mainitut.
Sitä en muista ohjattiinko siinä varsinaisesti itse mitään alusta ollenkaan, vai oliko enemmänkin strategiapelimäinen... :riips:

Osaisiko kukaan heittää arvauksia tuon kuvauksen perusteella? :keijo:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Ke 11 Touko 2011 22:24

Nyt syttyi lisää lamppuja! :lanppu:
Tuli mieleen vielä Rampart ja Scorched Earth. Näitäkin tuli aika paljon pelattua.

Edit. Blues Brothersiin vielä linkki. :tilt:
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja Dnd » To 12 Touko 2011 03:19

Kun muisteloita on, niin näitä ei voi olla mainitsematta:
Boynty Bob Strikes Back http://www.youtube.com/watch?v=F9reCUEsHfE (Yllättävän haastava peli.)
Montezuma´s revenge http://www.youtube.com/watch?v=p7SzOzj4s74 (Tätä tuli pelattua ja paljon.)
Pitfall II http://www.youtube.com/watch?v=akKQfQ7ssiA (Kuten edellä.)
Wings of deadh (intron musa on klassikko) http://www.youtube.com/watch?v=yXokFFlROfM
Stone age http://www.mobygames.com/game/atari-st/ ... creenshots (Mukava älypeli.)
Onko olemassakaan kokonaista totuutta?
Dnd
Outo marsilainen kivi

ViestiKirjoittaja kmaria » To 12 Touko 2011 11:31

Meille tuli ensimmäinen tietokone (kannettava) joskus 80-90-luvun vaihteen tienoilla ehkä. Sillä pelattiin Nero2000-peliä, joka oli tosi kiva. Se tosiaan kierrätti aika lailla samoja kysymyksiä, mutta ei se haitannut. Pelattiin myös jotain formulapeliä, jonka nimeä en kyllä muista. Muistan vaan, että siinä sai valita radan, ja tykkäsin muistaakseni Silverstonen radasta. Nuolinäppäimillä sitten ohjattiin autoa.

Meillä oli ala-asteen lopulla luokassa tietokone, ja sillä pystyi pelaamaan ainakin Tetristä, mutta en muista tehtiinkö sillä mitään muuta. :keijo:
Yläasteella (90-luvun puolivälissä) ainakin oli atk-tunteja, jotka ei olleet oikein mun alaa. Muistaakseni jossain vaiheessa väkerrettiin Pascalilla kaikenlaista. Kotiin meille tuli netti siitä muutama vuosi myöhemmin, mutta ihan omassa kodissani pärjäsin ilman monta vuotta. Silloin ei tuntunut ollenkaan hankalalta, että netti oli käytössä vain yliopistolla ja töissä. Nyt kyllä tuntuisi...
kmaria

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » To 11 Elo 2011 01:48

Huh, pelattiin kaverin kanssa pitkä urakka C64-pelejä. Grand prix 500 CC:ssä ajettiin läpi koko MM-sarja, mihin menee noin kolme tuntia :keijo: Mutta voitettiin! :D
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 24 Elo 2011 22:14

Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

Edellinen

Paluu Multimedia