Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 02 Kesä 2011 16:54

Mun pyörä on viimein kunnossa. :sydän: Vaihdettiin molempiin renkaisiin kumit, kun vanhat olivat sellaista haperoa, että niillä ei olisi varmaan yhtäkään matkaa voinut pyöräillä ilman, että ne menisivät rikki. :p

Viimeistään huomenna olisi aika lähteä ensimmäiselle pyöräilylle ja pyöräillä töihin. :superhymy: Ihan hetkeen en ajatellut ladata matkakortille kautta vaan kulkea matkat pääsääntöisesti pyöräillen.
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » To 02 Kesä 2011 17:20

Mieheke korjasi mun pyörän viimeinkin.
Siihen piti uusia koko etupyörä, koska vannetta ei enää saatu pelastettua. Takapyörään uusittiin noin 15 pinnaa ja uudet kumit koko kapistukseen. Lisäksi öljyttiin ketjut. Oikein hyvä tuli. :)
Kivaa nyt kun pääsee pyöräilemään. Eilen polkaisin jo yhden työkaverin juhliin illalla ja yöllä oli tosi kiva polkea kotiin. Pyöräily kesäisenä valoisana yönä on ehkä kivointa maailmassa.

Koskakohan lähtisin oikein kunnon pyörälenkille. :raps:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » La 04 Kesä 2011 19:45

Pyöräily. :sydän: Eilen ja tänään on tullut pyöräiltyä yhteensä 40 km. Ihanaa, kun voi polkaista johonkin paikkaan ja todeta, että bussimatkoihin olisi mennyt saman verran aikaa, vaikka olenkin aika hidas pyöräilijä. :D Kankut ja niskat ovat tosin kipeytyneet jonkin verran, mutta huomenna on onneksi lepopäivä. (Olen tosin ihan tiistaissa, kun ke ja to olivat vapaita...)

Ei tuo ulkokumien vaihto mennyt ihan niin kuin Strömsössä. Ketjut jäivät liian löysälle ja eilen ketjut lähtivätkin työmatkan (10 km) aikana 7 kertaa. :töktök: Onneksi kyseessä oli kuitenkin kotiin tuleminen eikä töihin meni. Illalla fiksasin pyörän kuntoon ja nyt se toimii hyvin. :superhymy:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 07 Kesä 2011 01:26

Kävin iltajuoksulla, juoksulla ja hölkällä.Oli kiva, vaikka kymmenen minuutin kohdilla iski joku väsy. Mutta kun ei tuntunut muuten ikävältä, niin jatkoin. Kun etukäteen päätetty aika oli ohi, olisin vielä voinut jatkaa.
Hämmentävää tällä tavalla tutustua liikkumiseensa. Ihan uusi näkökulma ja erilainen motivaatio.

Vähän mietityttää, että koskakohan mun jalat ja juoksulenkkari sovittautuu yhteen. Vieläkin kantapäiden syrjään tulee hiertymää ja rakot paksun nahan alle.
No, ainakaan ei voi juosta liian usein, kun ihon pitää antaa vähän levätä välissä ennen uutta kirmailua.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 07 Kesä 2011 05:38

Pvi kirjoitti: Vähän mietityttää, että koskakohan mun jalat ja juoksulenkkari sovittautuu yhteen. Vieläkin kantapäiden syrjään tulee hiertymää ja rakot paksun nahan alle.
No, ainakaan ei voi juosta liian usein, kun ihon pitää antaa vähän levätä välissä ennen uutta kirmailua.

Mulla on sama ongelma mun lenkkarien kanssa ja ne on sentään pari vuotta vanhat. :viha: (En niin kauheasti ole
välttämättä niillä kerennyt lenkkeillä, kun vanhemmat lenkkarit ei hierrä, mutta silti...) On se nyt kumma, kun
muuhun jalkaan ei löydä tarpeeksi kapeita kenkiä, mutta kantapää on liian läski ja hiertyy pohjan reunoihin... :jaaha:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 07 Kesä 2011 11:18

Tein eilen lenkille väärän kenkävalinnan ja nyt on hirvittävät rakot pikkuvarpaissa. :viha:
Torstaina on Nice Run ja siellä pitäisi sitten lenkkeillä 5km kävellen. Toivottavasti tää rakkotilanne siihen mennessä helpottuu ja kunnon laastaroinnilla selviän reissusta suuremmitta kivuitta.
skray

ViestiKirjoittaja Pvi » Ke 08 Kesä 2011 00:05

Tänään pyöräilin yliopistolle jotenkin pikavauhtia.
Kuvittelin lähteneeni vähän myöhässä, mutta olinkin
perillä mukavasti reilu kymmenen minuuttia etuajassa.

Työ- ja opiskeluasioiden setvimisen jälkeen pyöräilin
pulahtamaan. Sain vielä napattua kaverin matkaan.
Stadikalla oli tosin muutama muukin. Olin aamulla
pakannut mukaan jostain syystä biksut uikkarin sijaan
eikä niillä oikein voinut uida, ilman, että sai pelätä
pakaroiden paljastumista. Otin sitten vesijuosten.
Tavallisesti uin ensin ja sitten pari kierrosta juoksua
päälle. Nyt siis sätkin koko ajan pystyasennossa. Tosin
sadan metrin välein otin pienen hengähdystauon.

Lopputilanne oli varsin uupunut Pvi. Koivet olivat kuin
betonilla täytetyt. Tosin kyllä niillä tahdonvoimalla olisi
vielä jonkun verran puskenut eteenpäin. Onneksi ei ollut
tarvis.
Kävin kaupasta jugurttia ja cashew pähkinöitä ja niiden
kanssa lysähdin sänkyyn ensin syömään ja sitten torkuille.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja skray » Pe 10 Kesä 2011 23:46

Nice run on nyt sitten takana päin ja kivaa oli. :D
5 km helteessä oli aikamoinen hikikokemus.
Osallistujia oli lähemmäs 2800 jos oikein muistan. Meidän porukasta kaksi juoksi matkan (ei se kilpailu ole, mutta toinen heistä sanoi tulleensa noin 30-40 parhaan joukossa maaliin, mikä ei ole ollenkaan huonompi sijoitus tuossa väkimäärässä), kaksi hölkkäsi/käveli ja kaksi (minä mukaan luettuna) käveli. Ajassa 51 minuuttia ja joitakin sekunteja me tultiin maaliin. Noin 10 minuuttia per kilometri, alussa oli vähän hitaampaa se kulkeminen, kun startti oli aika ahdas. Ensi vuonna voisi lähteä uudestaan. :)
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Kesä 2011 21:41

Kävin eilen uimahallissa - ekaa kertaa noin 4,5 vuoteen. :superhymy: Aiemmin mulla oli tapana uida vähintään 2 km, mutta nyt ajattelin, että se voi olla liikaa noinkin pitkän tauon jälkeen. No, nälkä kuitenkin kasvoi syödessä ja uin 2 km aikaan 1 h 8 min. :superhymy: Melko hyvin siihen nähden, että en ole tainnut koskaan päästä 2 km matkaa alle tunnissa. Uinnin jälkeen vielä vesijuoksin 10 minuuttia, mutta sitten olinkin jo todella puhki.

Uinti on kyllä kivaa. Suoritus jakautuu tarpeeksi pieniin osiin, jotta jaksan tsempata itseäni. Lisäksi kivaa vaihtelua saa, kun rintauinnin lisäksi ui välillä selkää ja kroolia. Hyvää jumppaa tällaiselle niska- ja selkävaivaiselle.

Uudehko uimapuku osoittautui oikein hyväksi. Kertaakaan ei uinnin aikana tai altaan viertä kävellessä tarvinnut korjata uikkareiden asentoa.

Uinti (ainakin pitkän matkan uinti) on ollut mulle yksi harvoista lajeista, joissa olin hyvä koululiikunnassa. Vähimmäisuintimatka yläasteen liikuntatunneilla oli mielestäni säälittävän pieni ja uinkin yleensä vähintään 2 kertaisesti sen matkan. Kun kerran pääsi ilmaiseksi uimaan, miksi tuhlata hyvä mahdollisuus uida. Osa lähti heti uituaan vaaditun matkan (ja tuohonkin uituun matkaan liittyi osalla huijausta :friikki:). Ja vaikka olinkin melko hyvä uinnissa, en sitä kuitenkaan koskaan harrastanut.
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 17 Kesä 2011 22:24

Uinti on kivvaa, kun sen osaa. :tilt:

Oon käyny talvella uimaan aina kilometrin lenkin, mutta pitempää en tekniikkataidottomana oikein vihti. Pää kun pitää
aina olla veden pinnalla (sammakko), kun nenä on varsinainen vesi-imuri. :p Ois ihan kiva mennä jonnekkin aikuisten
uimakouluun, mutta tullee vaan traumoja ala-asteelta, kun pakkottivat pistämään pään veden alle, vaikka sanoin,
että menee vettä nenään. :norsu:

Mää oon viime aikoina vaan pyöräilly ja käyny salilla. En tiedä olenko saanut jonkinlaista lihasmassa aikaiseksi vai
kuvittelenko vain. :keijo: Tavoitteita olisi, mutta en tiedä kuinka pitkälle omat taidot riittävät... :raps:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 17 Kesä 2011 22:28

Mä taas oon aina ollut niitä sukeltelijatyyppejä. Opinkin sukeltamaan paljon aiemmin kuin osasin kunnolla uida. :tilt:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kermit » Ti 21 Kesä 2011 12:50

Shay kirjoitti:Uinti on kivvaa, kun sen osaa. :tilt:

Oon käyny talvella uimaan aina kilometrin lenkin, mutta pitempää en tekniikkataidottomana oikein vihti. Pää kun pitää
aina olla veden pinnalla (sammakko), kun nenä on varsinainen vesi-imuri. :p Ois ihan kiva mennä jonnekkin aikuisten
uimakouluun, mutta tullee vaan traumoja ala-asteelta, kun pakkottivat pistämään pään veden alle, vaikka sanoin,
että menee vettä nenään. :norsu:

Se on kivaa. :) Ja vielä kivampaa, jos radat ei olisi aina ihan hirveän täynnä. Ja sekin olisi kiva, jos hallit ei olis kesäisin kiinni.

Mutta tuota aikuisten uimakoulua kyllä suosittelen lämpimästi, kävin sellaisen itse muutama vuosi sitten. Open äänensävy on vähän toisenlainen, kun olet maksanut sen palkan käytännössä ja jos käy niin, ettei hommasta tule mitään, voi lopettaa kesken. Itse en vieläkään pysty uimaan oikein vapaauintia, koska en pysty hengittämään siinä. Se oli vähän pettymys. Toisaalta oppisin uimaan rintaa silleen paremmin, ettei enää kipeydy niska ja alaselkä. :lanppu: Ja myös kehtaan nyt käyttää uimalaseja, kun uintityyli ei ole "nenä kattoon ja menox". :nolo: Vaikka eihän minua mihinkään uimamaisteriin vieläkään sekoiteta...

Sain juuri lääkäriltä ehdollisen urkkaluvan! :woohoo: Jo vain sattuikin heti samalle päivälle joogakassi mukaan! :woohoo: Ihan kaikkea ei vieläkään saa tehdä, mutta repertuaari laveni justiinsa sen verran, että vanne poistui pään ympäriltä. :pomppu: Kesälomasta tulee joogaloma. :jami:
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja damn » Ti 28 Kesä 2011 16:16

Aloitin taas lenkillä käymisen. Saa nähdä kuinka kauan innostus tällä kertaa kestää :epäilevä: . Tosin tällä kertaa minulla on lenkkeilyseuraa, sovittiin ystävän kanssa, että käydään pari kertaa viikossa lenkillä, joten eiköhän toinen potki välillä perseelle, että lähdetäänpä liikkeelle.
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 01 Heinä 2011 20:00

Määkin kävin pitkästä aikaa lenkillä. :jami: Oli muuten hauskaa (did I say that out loud) ja juoksu kulki hyvin, mutta
kuuma ilma ja hiki houkutteli ympärilleni aivan järjettömän kärpäsparven! Tutustuin sisäiseen lehmääni ja yritin hännälläni
huiskia kärpäsiä pois, mutta ne pirulaiset olivat sinnikkäitä, vaikka rupesi sataa tihuuttamaankin. :kiroilu:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Triple H » La 02 Heinä 2011 00:25

Liian kuuma. Ei voi edes harkita lenkkeilyä. Tänään kävelin kaupungilla 10-30min. Aurinko porotti suoraan yläpuolelta. Oikein tunsin, kun hattuun imeytynyt hiki haihtui. Kaunis ihoni on nyt irstaan ruskea. Tulis jo syksy.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Shay » La 02 Heinä 2011 09:21

Triple H kirjoitti:Liian kuuma. Ei voi edes harkita lenkkeilyä.

Tuota on kuulunut viime aikoina paljon. Sitä kutsutaan tekosyyksi. :tilt:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja Pvi » La 02 Heinä 2011 14:09

Aamut, illat ja yöt ovat oikein sopivan lämpöisiä lenkkimeininkeihin.
Oikein harmittaa olla vanhempien luona kylässä, kun täällä aina iskee päälle tekemättömyys.
Ei ole lenkkikengät matkassa. Vaan en muutenkaan täältä viitsi lenkistellä.
Päävikaa katsokaat.
Uikkarin otin mukaan, mutta ei ole päästy järven ääreen.
Masikanpoiminta, auton pesu ja kaupassakäyminen ovat pötköttelyn ohessa paikan toimintoja.

Huomenna kotiin... Ehkä käyn töiden ohessa pikaisesti kuntosalilla kipeyttämässä käsivarret alkuviikoksi.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Heinä 2011 20:48

Wiggin kirjoitti:Kuva
KILOMETRIKISA 10.5.-30.9.2011

Lyyra kirjoitti:Ilmoitin Forden joukkueen. Sinne saa liittyä (Osallistu-napista) koodilla 9483721.

Mä ilmoitin itseni Forden joukkueeseen. :D Kilometrejä mulle on tämän kesän aikana näköjään kertynyt 203 km. Pyöräilypäiviä on takana 12. Työmatkoista on tullut tuosta matkasta suurin osa kilometreistä. Tänäänkin tuli pyöräiltyä 23 km. :superhymy: Ja täytyy sanoa, että enää esimerkiksi tuollainen 11,5 km kahdesti päivässä ei tunnu kovin pitkältä matkalta. Alle 15 km matkat menee suhteellisen helpostikin. :O:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » Pe 08 Heinä 2011 21:15

marenkienkeli kirjoitti:
Wiggin kirjoitti:Kuva
KILOMETRIKISA 10.5.-30.9.2011

Lyyra kirjoitti:Ilmoitin Forden joukkueen. Sinne saa liittyä (Osallistu-napista) koodilla 9483721.

Mä ilmoitin itseni Forden joukkueeseen. :D Kilometrejä mulle on tämän kesän aikana näköjään kertynyt 203 km. Pyöräilypäiviä on takana 12. Työmatkoista on tullut tuosta matkasta suurin osa kilometreistä. Tänäänkin tuli pyöräiltyä 23 km. :superhymy: Ja täytyy sanoa, että enää esimerkiksi tuollainen 11,5 km kahdesti päivässä ei tunnu kovin pitkältä matkalta. Alle 15 km matkat menee suhteellisen helpostikin. :O:

Meijän työpaikkakin on tossa mukana, mutta laiskapaska eli allekirjoittanut ei ole saanut taaskaan pyöräiltyä. :ei:
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Heinä 2011 21:18

Shay kirjoitti:laiskapaska eli allekirjoittanut ei ole saanut taaskaan pyöräiltyä. :ei:

:paijaus: Mutta olet kuitenkin harrastanut paljon muita urheilulajeja! Taitaa laiskuus olla aika kaukana sinusta. :hymyhali:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 08 Heinä 2011 21:48

No meillä on sit kätevä yhden hengen joukkue. En mä oo mitään kirjaa pitänyt, kun luulin ettei ketään kiinnosta liittyä. Onnea matkaan vaan! :hei:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 08 Heinä 2011 22:04

Vielä ehtii mukaan. Sijalta 955 on hyvä nousta. ;)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja kermit » Su 10 Heinä 2011 14:58

Kerrankin tottelin lääkäriä. Menin uimaan. Edellisestä kerrasta onkin varmaan pari vuotta. Silloin havaitsin uikkareiden hiutuneen osin läpinäkyväksi. Uusia uikkareita ei millään tahtonut löytyä, mutta perjantaina sain ihan hyvät kompromissiuikkarit ja kun lähiuikkari avautui maanantaina kesätauoltaan, piti käydä tekemässä ensimmäinen tutustumiskäynti.

2 kilsaa vesiflow'ta, ilmakuplien poreillessa korvissa lähes tyhjällä radalla. :virnu:

Eilinen normaalia rankempi koipireisitreeni punttiksella ei tuntunut muka missään, mutta jotenkin tämän päivän uinnin jälkeen kotiin polkeminen tapahtui reisilihasten tilalle omituisesti ilmestyneen vanukkaan voimin...

Ensi viikko pyhitetään joogalle. Sitten alkaa kesäloma, jonka pyhitän kaikelle sille, mitä kulloinkin sattuu tekemään mieli tehdä. Jos yhtään tunnen itseäni, huvittamisen piirissä tulee olemaan todennäköisimmin fillarointi, jooga ja toivottavasti uinti. Nyt kun on uusi uikkukin. :virnu:
I'm not your type. I'm not inflatable.
kermit

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 10 Heinä 2011 17:21

Tämän viikon pyöräilysaldo: 123 km. :superhymy: Lähinnä matka kertyi työmatkoista. Ensi viikolla joudun sen verran kauas töihin, että pyörällä en voi sinne mennä. :( Ensi viikon pyöräilyt jäänevät siis vähäisiksi.

Jalat saavat hyvin treeniä, mutta pitäisi yläkroppaakin treenata. Tänään ajattelen jumpata niska-hartiaseudun lihaksia ja pikkuisen selkää+vatsaa. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Heinä 2011 17:56

Mulla on urheilut jääny näin loman aikana vähäisiksi, koska oon ollu suurimman osan ajasta reissussa ja ei oo tullu raahattua mitään lenkkeilyvarusteita (kenkiä varsinkaan) mukaan mihinkään. Harmittaa sinänsä, kun olis ollut intoa ulkoillakin. Onneksi tänään tuli sovittua lenkkeilykaverin kanssa, että huomenna illalla mennään. Kivaa!
Tästä tää taas lähtee. :)
skray

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu