Kävin eilen uimahallissa - ekaa kertaa noin 4,5 vuoteen.

Aiemmin mulla oli tapana uida vähintään 2 km, mutta nyt ajattelin, että se voi olla liikaa noinkin pitkän tauon jälkeen. No, nälkä kuitenkin kasvoi syödessä ja uin 2 km aikaan 1 h 8 min.

Melko hyvin siihen nähden, että en ole tainnut koskaan päästä 2 km matkaa alle tunnissa. Uinnin jälkeen vielä vesijuoksin 10 minuuttia, mutta sitten olinkin jo todella puhki.
Uinti on kyllä kivaa. Suoritus jakautuu tarpeeksi pieniin osiin, jotta jaksan tsempata itseäni. Lisäksi kivaa vaihtelua saa, kun rintauinnin lisäksi ui välillä selkää ja kroolia. Hyvää jumppaa tällaiselle niska- ja selkävaivaiselle.
Uudehko uimapuku osoittautui oikein hyväksi. Kertaakaan ei uinnin aikana tai altaan viertä kävellessä tarvinnut korjata uikkareiden asentoa.
Uinti (ainakin pitkän matkan uinti) on ollut mulle yksi harvoista lajeista, joissa olin hyvä koululiikunnassa. Vähimmäisuintimatka yläasteen liikuntatunneilla oli mielestäni säälittävän pieni ja uinkin yleensä vähintään 2 kertaisesti sen matkan. Kun kerran pääsi ilmaiseksi uimaan, miksi tuhlata hyvä mahdollisuus uida. Osa lähti heti uituaan vaaditun matkan (ja tuohonkin uituun matkaan liittyi osalla huijausta

). Ja vaikka olinkin melko hyvä uinnissa, en sitä kuitenkaan koskaan harrastanut.