pampula kirjoitti:Apua, tietokone kosahtaa!
Kaikki alkoi siitä, kun sain eilen live messengeriin oudon viruksen, joka lähetteli tilistäni jotain posteja kaikille meseyhteyksilleni. Pian sen jälkeen F-secure havaitsi trojan horsen, mutta ilmoitti ettei pysty sitä poistamaan. Myöhemmin kone taas ilmoitti, että virus on poistettu.
No, nyt mikään ei oikein toimi. Secure herjaa koko ajan uusista viruksista, jotka se kyllä nyt on tosin pystynyt poistamaan. Tämä on outoa, koska vuoden aikana ei ole tullut YHTÄÄN ilmoitusta havaituista viiruksista - kaikki ovat tulleet eilisen ja tämän päivän aikana! Siis mitä nyt tapahtuu?

Galileo kirjoitti:Kannattaa nyt ainakin napata se saastunut kone pois verkosta, tai verkkopiuha koneesta.

Janet kirjoitti:Tällä hetkellä parhaimmalta idealta tuntuu koneen täys puhdistaminen, eli winukan uudelleen asentaminen. Mutta miten ihmeessä mä sen teen, koska mitään levyä siihen mulla ei ole? Mulla on siis kannettava, Acer Aspire 3053, jonka olen uutena ostanut ja jossa ilmeisesti windows on sisäänrakennettuna tai jotain. En tiedä.

Janet kirjoitti:Ja nyt. Tämä sivu toimii, aloitussivu toimii, ylen sivut toimivat. Mutta koitapa mennä facebookiin, afterdawnin keskusteluun saatikka sähköpostiin, niin eipä onnistu, ei! Ei onnistu firefoxilla eikä IE:lla. Lataa, lataa, lataa vain, ei edes ilmoita, että ei nyt pääse jostain syystä.
Tais olla Soneran yhteyksissä vikaa. Mulla oli sama juttu, mutta nyt on pelittänyt jo viimeisen tunnin ajan.Fantsu kirjoitti:Janet kirjoitti:Ja nyt. Tämä sivu toimii, aloitussivu toimii, ylen sivut toimivat. Mutta koitapa mennä facebookiin, afterdawnin keskusteluun saatikka sähköpostiin, niin eipä onnistu, ei! Ei onnistu firefoxilla eikä IE:lla. Lataa, lataa, lataa vain, ei edes ilmoita, että ei nyt pääse jostain syystä.
Siis tämä on ollut mullakin tänään, vaikka mitään virusongelmia ei olekaan. Tilapäistä häikkää.
Jorssi kirjoitti:Tais olla Soneran yhteyksissä vikaa. Mulla oli sama juttu, mutta nyt on pelittänyt jo viimeisen tunnin ajan.Fantsu kirjoitti:Janet kirjoitti:Ja nyt. Tämä sivu toimii, aloitussivu toimii, ylen sivut toimivat. Mutta koitapa mennä facebookiin, afterdawnin keskusteluun saatikka sähköpostiin, niin eipä onnistu, ei! Ei onnistu firefoxilla eikä IE:lla. Lataa, lataa, lataa vain, ei edes ilmoita, että ei nyt pääse jostain syystä.
Siis tämä on ollut mullakin tänään, vaikka mitään virusongelmia ei olekaan. Tilapäistä häikkää.

Luultavasti pitää ajaa koko windows konneelle uuvestaan. Eli kova työrupeama edessä. Toivottavasti saan kaverilta apua...

Lähetämäsi lomake oli epäkelpo. Yritä lähettää lomake uudelleen.
Onko tämäkin kone epäkelpo...
Itse epäilen kyllä syvästi. Voi olla, että vielä ehkä ainakin joutuu winukan panemaan koneelle uusiksi.

Acerissa Fn+F7. Ehkä sun pulma ei ole näin yksinkertainen, mutta tämä on mun viis senttiä.Fantsu kirjoitti:Tossa ylempänä L-S sanoi, että ajuri on jo asennettu uudestaan.

Kai sitten pitää loputtomiin googlailla ohjeita josko löytyisi jotain jonka turvin sinne BIOSiin uskaltaisi muutoksia tehdä tai sitten vain kestää.Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 0 vierailijaa