Musta on tullut ärsyttävä näiden teknologioiden kanssa

Mulla oli kotona ollut vähän yli vuoden Nokian ehkä yksinkertaisin älypuhelinmalli, en koskaan tykännyt siitä hirveästi mutta olin kuitenkin tottunut siihen ja tykästynyt älypuhelinominaisuuksiin. Tossa vähän yli kuukausi sitten jouduin paikallista liittymää hankkiessa ostamaan uuden puhelimen. Pihiys iski, ja ajattelin että kai mä nyt ilman älypuhelintakin pärjään. Otin sitten sillä hetkellä helposti saatavilla olevasta pienestä valikoimasta yksinkertaisimman luurin, ei kosketusnäyttöä jne. Se oli vähän sellainen hätäratkaisu, kun tarvitsin puhelinnumeron, enkä kerennyt perehtyä mihinkään vaihtoehtoihin.
Turha luulo että se riittäisi

Jo muutaman viikon päästä aloin haaveilla, että olispas kiva kun saisi käyttää kaikkia kivoja sovelluksia ja netin käyttökin saisi olla helpompaa. Lopulta päädyin hullunkiilto silmissä

eBayhin ja ostin käytettynä Samsung Interceptin. Kosketusnäyttö, Android-käyttöliittymä sekä fyysinen qwerty-näppäimistö, jollaiseen ihastuin tuossa välissä käyttäessäni peruspuhelintani. Paria kulunutta kulmaa lukuunottamatta ihan hyvässä kunnossa näyttää olevan, ja hinta oli sentään puolet halvempi kuin uutena ostettaessa olisi ollut. Ensin sain pari tuntia tuskailla, että miten puhelimen saa aktivoitua toimimaan olemassa olevan liittymän kanssa, se kun ei käykään sim-korttia vaihtamalla. Jossain vaiheessa mulla oli kaksi toimimatonta puhelinta ja jouduin soittamaan operaattorin asiakaspalveluun Skypella, ja sieltäkin vastasi pitkään vain virtuaalineuvoja, joka ei tietenkään ymmärtänyt ongelmaa.
Mutta toimihan se lopulta. Olo on vähän kaheli. Toisaalta olen innoissani uudesta lelusta, mutta toisaalta olen vähän ärsyyntynyt itseeni, että pitikö tällainen ihan välttämättä saada. Toisaalta olen innoissani kaikista sosiaalisuus- ja verkko-ominaisuuksista ja toisaalta mua ärsyttää, että Android varmaan hanakasti jakaisi koko mun tekstiviestihistorian Googlesta haettavaksi, jos jättäisin tarkistamatta jonkun asetuksen.

Äkkiseltään ainakin näyttäisi, että on tää Android-pohjainen puhelin miellyttävämpi kuin nokialainen. Se oli jotenkin rajoittunut ja epälooginen. Ovi-kauppakin oli jotenkin ihan olematon (näemmä olen aiemminkin purnannut siitä tässä ketjussa). Tähän saa sen Lyyran mainitseman Evernotenkin, jota ei Nokian luuriin ainakaan viimeksi tarkistaessani saanut.
Nyt mulla on sitten kolme puhelinta

Uusi, se kuukauden käytössä ollut sekä se Nokian, joka toimii tällä hetkellä ainoastaan herätyskellona. Pitää tutkia, jos tuon välipuhelimen saisi myytyä siellä eBayssa.