Puhelinasiaa.

Re: Puhelinasiaa.

ViestiKirjoittaja skray » Su 10 Huhti 2011 22:00

Mulla on Nokia Xpress music -puhelin. Malli on 5220 ja yritin kattoo Nokian sivuilta juttua siitä, mutta koko puhelinta ei enää löydy sieltä, vaan oli ainoastaan joku uudempi versio, jossa on kosketusnäyttö. Mun puhelin on siis tämän näköinen ja siinä ei ole kosketusnäyttöä, vaan ihan vaan tavallinen värinäyttö. Puhelin on aika hyvä perusmalli, jossa on hyvä musiikkisoitin. Sitä vaan ei koskaan oikein tule käytettyä, kun kannan mukanani mp3-soitinta.. en jotenki oo sisäistäny sitä, että puhelimella voi tehä muutaki ku soittaa ja lähettää viestejä. :sori:
Tällä kai pääsis nettiinkin, en oo koskaan kokeillu. En osaa käyttää puhelimen nettiä. Kätevän kokoinen puhelin kuitenki on, kun se on niin ohut ja menee siten pieneen tilaan.

Mun puhelinliittymä on dna:n joku sellanen ylihalpa, olisko 100 min ja 50 viestiä kuussa hintaan 8.90. En saa koskaan soitettua niin paljon, että menisi toi 100 minuuttia umpeen kuussa. 50 viestiä kuluu kyllä ja niistä joudunkin sitten aina muutaman euron maksamaan ekstraa, kun kappalehinta paketin yli menevistä viesteistä on joku 9snt tms. Oon pohtinu jotain lisäviestipakettia, mutta niissä on sitten jo niin paljon viestejä ja ne on kalliimpia kuin se, mitä niistä ylimääräsistä viesteistä maksan, niin en oo sitte sellasta hommannu. Käytän puhelinta niin vähän ja laskukin on sitte sen mukaisesti joku 12e kuussa. :keijo:

Tässä samalla ilmaisen huoleni omasta puhelintulevaisuudestani.
Kaikki puhelimet on nykyään jotain kosketusnäytöllisiä ja ylipaljon kaikenlaista härpäkettä sisältäviä ihmemasiinoja, jollaista minä en tarvitse. Kun joku päivä tämä puhelimeni menee rikki ja joudun hankkimaan uuden, joudun varmaan ostamaan Doron. Olen aina omistanyt Nokian puhelimen ja niissä haluaisin pysyä tulevaisuudessakin. Mutta jos ei enää valmisteta mitään peruspuhelinta, niin en tiedä mihin kääntyisin.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 12 Huhti 2011 13:38

Itse olen pitkän linjan Nokia mies, mutta seuraavana (äly)puhelimena minulla tulnee luultavasti olemaan kuitenkin Samsung (Galaxy). Henk. kohtaisesti en Nokian kosketusnäyttöisiä suosittele (Symbianin käyttöliittymä EI ole kosketusnäytölle koskaan sopinut), ainakaan ennen kuin WM7 niistä löytyy (MeeGon suhteen toivo on menetetty).

Peruspuhelimien suhteen noksu on kuitenkin edelleen ykkönen, joten ainakin esmes tuo 5230 on hyvä valinta, samoin saattaapi olla asia noiden uusimpien noksujen C7(?) joissa on peruspuhelin+kosketusnäyttö yhdessä, eli voipi jopa symbian toimia koskettelemalla.

Oma ääneni siis:
"Älyluuri" = Samsung
Peruskapula = Nokia
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Huhti 2011 13:45

[ot]

Yabba kirjoitti:tulnee

:riips: Onko toi joku murrejuttu?

[/ot]
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Jorssi » Ti 12 Huhti 2011 14:25

^Todennäköisempää on, että Yabba erheessä käytti potentiaalia väärin, mutta enhän minä tiedä. Tuo on erittäin yleinen lapsus, kun sen potentiaalin tunnus on kuitenkin -ne-. Ei liene ensimmäinen kerta, ts. tullee toistumaan. :virne: Tämä nyt sopisi varmaan paremmin kielenhuoltoketjuun. Jatkakaa puhelimista...
"Hope is a good thing, maybe the best of things, and no good thing ever dies." - Red (The Shawshank Redemption)
Jorssi

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 12 Huhti 2011 16:30

[ot]
Jorssi kirjoitti:^Todennäköisempää on, että Yabba erheessä käytti potentiaalia väärin, mutta enhän minä tiedä. Tuo on erittäin yleinen lapsus, kun sen potentiaalin tunnus on kuitenkin -ne-. Ei liene ensimmäinen kerta, ts. tullee toistumaan. :virne: Tämä nyt sopisi varmaan paremmin kielenhuoltoketjuun. Jatkakaa puhelimista...

Kyllä kyseessä on ihan sanonnasta joka on jostain mukaan tarttunut, yleisempi muoto (potentiaali? kuka semmosista mitään tietää) on kait tulenee. Ite tykkään enemmän tuosta tulnee (tulnen) muodosta, joten sitä jatkossakin käytän. Muutenkin taitaa minun puheenparsi olla nykyseltään sekoitus n. 5 eri murretta + ajoittaista hohottelua :virne:

Tulnee saattaapi muuten olla jotain Pielisen seudun murretta, koska se on itellä tullu käyttöön viimeksi kuluneen vuoden sisällä (keuhkoloisten ja pottuloisten ohella). [/ot]
Yabba

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 12 Huhti 2011 17:36

Yabba kirjoitti:[ot]
Jorssi kirjoitti:^Todennäköisempää on, että Yabba erheessä käytti potentiaalia väärin, mutta enhän minä tiedä. Tuo on erittäin yleinen lapsus, kun sen potentiaalin tunnus on kuitenkin -ne-. Ei liene ensimmäinen kerta, ts. tullee toistumaan. :virne: Tämä nyt sopisi varmaan paremmin kielenhuoltoketjuun. Jatkakaa puhelimista...

Kyllä kyseessä on ihan sanonnasta joka on jostain mukaan tarttunut, yleisempi muoto (potentiaali? kuka semmosista mitään tietää) on kait tulenee.

Eip, kyllä se on tuo Jorssin käyttämä tullee. Jotain mä sentäs muistan yläasteen kielioppitunneilta. :tilt:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Sippura » Ti 12 Huhti 2011 18:00

Yabba kirjoitti:Peruspuhelimien suhteen noksu on kuitenkin edelleen ykkönen, joten ainakin esmes tuo 5230 on hyvä valinta

Juuei. Mulla oli muutaman viikon ajan käytössä tuo 5230 "kosketus"näyttöpuhelin, enkä voi sanoa kuin
että en ole koskaan pahempaan kuraan koskenut. Kosketuksen (paremminkin painamisen) ja puhelimen
reagoinnin välillä oli aivan liian pitkä aika eikä koskaan voinut olla varma että rekisteröikö puhelin
ko. kosketuksen vai ei vaikka muistaakseni puhelin jotenkin värähtikin saadessaan käskyn näytöltä.

Mutta jossain vaiheessa tuo puhelin keikkui jatkuvasti myydyimpien nokialaisten listalla ykkösenä, että
kyllä siitä väkisinkin sitten joku tykkää (tai on ostanut ilman parempaa tietoa). Mulle tuo puhelin on
edelleen niin suuri kerpele, etten ole sitä kelleen suositellut enkä suosittele :kieli:
And they can't build a satellite to tell you how loved you are
Sippura
Epäkelpo jäsen

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 12 Huhti 2011 19:41

Sippura kirjoitti:Juuei. Mulla oli muutaman viikon ajan käytössä tuo 5230 "kosketus"näyttöpuhelin, enkä voi sanoa kuin
että en ole koskaan pahempaan kuraan koskenut. :

Pöppöppööp... Nyt minulla meni tuotenumerot sekaisin ja sakkasi, mitään sen tarkemmin tarkistamatta yhdistin tuon 5230:n siihen Lyyran simpukkaluuriin (josson se hiano kellonäyttö kannessa), tosiaan joo, sitä tarkoitin (eli nyt luntittuna malli 2720), en tuota 5230 luuria. Kuten jo sanoin, Nokialla ei ole yhtään toimivaa tai edes lupavaa kosketusnäyttöluuria (poislukien ehkä ne uudet, check check X-sarjan luurit) eikä varmaan tulekkaan ennen kuin ensi vuonna, kun WM7 luurit tulevat. Tai olisi n900+maemo, mutta sekin oli (ja on edelleen) vain hyvä ja lupaava tuotelinja, joka kuoli ja hylättiin ennen kuin sille oikeasti edes annettiin mahdollisuus :(

Muuten, tähänkin nyt tämän ennustukseni heitän, jota jo jonkin aikaa laukonut epäsopivissa tilanteissa. Minun teoria ja väite on se, että Noksu ja MS tulevat fuusioitumaan seuraavien 2-4 vuoden aikana aika tiukaksi paketiksi (nokian tuotenimi siis säilyy mutta siitä tulnee MS-NBC tyyppinen ratkaisu).
Yabba

ViestiKirjoittaja heartless » To 14 Huhti 2011 20:47

Mulla on pari vuotta vanha Nokian 5800 Xpress Music, ihan näppärä kapine. Tykkään, kun tuossa on suojakotelo mukana ja kosketusnäyttöö on hyvä käyttää mukana tulevalla tikulla. Otin sen alunperin kytkynä, kun mulla on ollut liittymä samasta puljusta jo vuosikausia muutenkin enkä olis ollut kuitenkaan liittymää vaihtamassa niin samapa tuo mulle oli, että minkälainen sopimus mulla siinä on.

Vaihdoin tuossa hiljattain liittymätyyppiä kun soittelen nykyisin huomattavasti vähemmän kuin ennen niin ei oo mitään järkeä pitää mitään puhepakettia. Vaihdoin sit Saunalahden siihen liittymään, jolla voi soittaa ilmaiseksi Elisaan ja Saunalahteen, kun niihin liittymiin suuri osa mun vähäisistä puheluista menee ja lisäks otin netin siihen, joka maksaa muistaakseni jotain vitosen verran kuussa kun nettiä käytän kuitenki aika paljon puhelimella.
Doors are for people with no imagination.
(Skulduggery Pleasant)
heartless

ViestiKirjoittaja Kumkvatti » Pe 15 Huhti 2011 22:22

Ostinpa sen puhelimen sitten. :D

Melkein päätin jo etukäteen, että ostan sellaisen Nokian luurin jossa on sekä näppis että kosketusnäyttö, mutta Gigantin myyjä sanoi ettei kannata. :keijo: Totesin kyllä sitten itsekin räplätessäni, ettei se kosketusnäyttö ole kovin kiva. Myyjä suositteli mulle sen sijaan ZTE Bladea, joka oli melkein saman hintainen, tosin mun piti sitten avata ylimääräinen liittymä koska puhelin oli jossain pakettitarjouksessa. Joka tapauksessa mun mielestä tuo oli varsin kohtuuhintainen, 120 e plus liittymän kuukausimaksut parilta vuodelta.

Mulla oli kyllä ennakkoluuloja kosketusnäyttöpuhelimia kohtaan, koska mulla on tapana vahingossa painella kaikkea mitä ei ole tarkoitus, mutta oikeastaan ihan hyvältä tuo vaikuttaa. Kosketusnäyttö toimii ihan nätisti, ja ehkä opin kirjoittamaankin tuolla sujuvasti vielä jonain päivänä. :keijo: Vähän oli hämärää miten nettiyhteyden saa toimimaan, mutta se oli lähinnä operaattorin huonoista ohjeista kiinni, ja onnistui sitten lopulta. :tilt: Kamera ei kuulemma ole kovin hyvä, mutta en ole puhelimeen ennenkään kameraa kaivannut, hyvien kuvien ottamista varten mulla on ihan oikeakin kamera. Toistaiseksi olen siis tyytyväinen ostokseeni. :D
Kumkvatti
yybersalama

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ma 18 Huhti 2011 09:38

Kumkvatti kirjoitti:Kosketusnäyttö toimii ihan nätisti, ja ehkä opin kirjoittamaankin tuolla sujuvasti vielä jonain päivänä. :keijo:

Kaveri vaihtoi tavispuhelimesta tuon merkin kosketusnäytölliseen ja siltä tuli alkuun varsin kryptisiä viestejä. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Su 24 Heinä 2011 01:16

Galaxy s II:n sitten ostin
Kyllähän tämä taas hieman opettelua kaipaa.
Elämä on tie jonka määränpäätä en voi valita, vain suunnan sille.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Triple H » To 28 Heinä 2011 08:24

Viikonloppuna tuli käytettyä urakalla N8. Täytyy sanoa, että nyt tekisi mieli mennä kytkykaupoille itsekin. Ainoa ongelma on tässä, että minkä perkeleen liittymän tuohon valitsisi. Pitäskö siihen ostaa semmonen liittymä mikä on "mokkuloissa".
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Yabba » To 28 Heinä 2011 08:31

Triple H kirjoitti:Viikonloppuna tuli käytettyä urakalla N8. Täytyy sanoa, että nyt tekisi mieli mennä kytkykaupoille itsekin. Ainoa ongelma on tässä, että minkä perkeleen liittymän tuohon valitsisi. Pitäskö siihen ostaa semmonen liittymä mikä on "mokkuloissa".

No ihan normiliittymä johon sisältyy myös mobiililaajakaista, se on sitten eri asia keltäs en hankki että mitä maksaa. (Omasta mielestäni tuon N8:n (symbianin muutenkin) kosketuskäyttöliittymä on persiistä, mutta jos siitä tykkää niin...)
Yabba

ViestiKirjoittaja Triple H » To 28 Heinä 2011 08:43

En mä havainnu mitään huonoa käyttöliittymässä.

Saunalahtea katselin ekana, vituttaa vaan ku jos tekee muutoksia liittymäasioihin niin laskuihin tulee 1,50e lisää.

DNA:ta katselin kans, siellä ilmeisesti paperilaskusta ei veloiteta extraa.

Sitten näissä on nykyään ihan ihmeskeidaa "Etuoikeutettu tiedonsiirto 1G/kk*" gigan kun siirtää niin sit tiedonsiirtonopeutta rajoitetaan. Siis oikeesti giga per kuukausi. Sehän pitäisi olla giga per päivä perkele.

Sonera on perinteisesti hinnoitellut itsensä ulos, lähes kolminkertainen hinta N8, Saunalahteen verrattuna.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja Yabba » To 28 Heinä 2011 09:41

Triple H kirjoitti:En mä havainnu mitään huonoa käyttöliittymässä.

Noh, itsellä laskee käyttöliittymän arvoa se, mitä useampi näytön ulkopuolinen painallus (ne hipasunapit sun muut) täytyy tehdä käytön aikana ja Symbian vaatii näitä eniten, sitten on Android ja sitä seuraa iOS. Ainoastaan maemo ja webos itse asiassa tukevat täysin näytön ulkopuoletonta käyttöä (kaikki muut, paitsi käynnistys voidaan tehdä näytön kautta 1-2 painalluksella), maemo on kuitenkin kuollut ja HP ei ainakaan vielä ole saanut ulos varteenotettavaa PalmPren seuraajaa. Eli minä olen luultavasti oppinut liian hyvälle (enkä ymmärrä miksei nokia voinut tuoda maemon ominaisuuksia symbianiin stana). Tulevasta WP7:sta en tiedä, mutta epäilen että vähintään yksi toimintanäppäin on (kuten iPhonessa).
Saunalahtea katselin ekana, vituttaa vaan ku jos tekee muutoksia liittymäasioihin niin laskuihin tulee 1,50e lisää.

Saunalahti on viimeinen suomalainen operaattori joka tarjoaa vapaata datasiirtoa (halvalla), kaikilla muilla se on jo määrärajoitteista (maksaa ekstraa). Ja kyllä minulla on onnistunut kaikki muutokset (oman saunalahen kautta) ihan ilman erimaksuja.

(Ja paperilaskutus tulee maksamaan kaikilla, koska se on osa käytäntöä jolla ihmiset pyritään saamaan Elaskuun, kun yrityksetkin on jo siihen pakkosidottuja.)
Yabba

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 01 Elo 2011 16:59

Itse tuli tuossa toissa viikolla hommattua Samsung Galaxy S II.
Nyt alkaa jo hieman sitä hallitsemaan, tuo kosketusnäyttö kun on hyvin herkkä.
Saunalahti on liittymänä ja siinä se halvin netti liittymä.
Ainakaan vielä en ole huomannut, että pitäisi olla nopeampi kuin tuo 0,5Mb.
Eihän sitä kännyllä nyt mitään isoja tiedostoja ala ainakaan itse imeskelemään.
@gen.fi

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 01 Elo 2011 17:03

Mä oon kans alkanut haaveilemaan ns. "älypuhelimesta", kun tajusin yhtäkkiä, että sehän olisi mahtava värkki Evernoten kanssa. Ainoa vaan, että nykyisen puhelimen ostosta ei taida olla vielä puolta vuotta. :läps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ma 05 Syys 2011 10:09

Minulla on ollut nyt kolmisen kuukautta Motorolan Defy ja vieläkään en osaa käyttää kunnolla sitä.
Okei, perustoiminnot on hallussa, mutta olisin silti kaivannut kunnon puhelinopasta, tyyliin nokialainen,
mukaan. Esim. olisi kiva saada kuvaviesteistä ne kuvat talteen, mutta kun en löydä mistään sitä tallennusnappulaa. :epäilevä:
Jos ohjekirjasen puuttumista ei oteta huomioon, olen ollut tyytyväinen luuriini. Etenkin sen takia
että se kestää kolhuja ja vettä, eikä näyttö naarmunnu kiitos naarmunkestävän lasin. Ei siis tarvitse
pelätä jos kuopus saa puhelimen räpyläänsä ja tiputtaa sen vessan pönttöön. :keijo:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja Yabba » Ma 05 Syys 2011 21:50

Wildchild kirjoitti:Minulla on ollut nyt kolmisen kuukautta Motorolan Defy ja vieläkään en osaa käyttää kunnolla sitä.
Okei, perustoiminnot on hallussa, mutta olisin silti kaivannut kunnon puhelinopasta, tyyliin nokialainen,
mukaan. Esim. olisi kiva saada kuvaviesteistä ne kuvat talteen, mutta kun en löydä mistään sitä tallennusnappulaa. :epäilevä:
Jos ohjekirjasen puuttumista ei oteta huomioon, olen ollut tyytyväinen luuriini. Etenkin sen takia
että se kestää kolhuja ja vettä, eikä näyttö naarmunnu kiitos naarmunkestävän lasin. Ei siis tarvitse
pelätä jos kuopus saa puhelimen räpyläänsä ja tiputtaa sen vessan pönttöön. :keijo:

Son muuten android luuri ja android puolestaan on googlen alusta, joten miten luulet oppaan parhaiten toimivan... Nopealla googlauksella paras vaihtoehto taitaisi olla ohjelma nimeltä savemms, jonka löytänet marketista.
Yabba

ViestiKirjoittaja Wildchild » Ke 07 Syys 2011 08:34

Yabba kirjoitti:Son muuten android luuri ja android puolestaan on googlen alusta, joten miten luulet oppaan parhaiten toimivan... Nopealla googlauksella paras vaihtoehto taitaisi olla ohjelma nimeltä savemms, jonka löytänet marketista.

Ja tämä oli taas hyvä esimerkki siitä että minä ja tekniset luurit sun muut vempaimet ei vain sovita
yhteen. :keijo:
Kiitos Yabba, sain kuvat talteen! Taidan kääntyä tästä lähin aina foorumin ja/tai Yabban puoleen
kun on puhelinongelmia. :hullu:
mä annan kaiken ku enempää ei oo, tajuuks sä kuka sun edessä seisoo? :nirppa:
Wildchild
Räppimummo

ViestiKirjoittaja L-S » Su 02 Loka 2011 03:21

Musta on tullut ärsyttävä näiden teknologioiden kanssa :huoh:

Mulla oli kotona ollut vähän yli vuoden Nokian ehkä yksinkertaisin älypuhelinmalli, en koskaan tykännyt siitä hirveästi mutta olin kuitenkin tottunut siihen ja tykästynyt älypuhelinominaisuuksiin. Tossa vähän yli kuukausi sitten jouduin paikallista liittymää hankkiessa ostamaan uuden puhelimen. Pihiys iski, ja ajattelin että kai mä nyt ilman älypuhelintakin pärjään. Otin sitten sillä hetkellä helposti saatavilla olevasta pienestä valikoimasta yksinkertaisimman luurin, ei kosketusnäyttöä jne. Se oli vähän sellainen hätäratkaisu, kun tarvitsin puhelinnumeron, enkä kerennyt perehtyä mihinkään vaihtoehtoihin.

Turha luulo että se riittäisi :läps: Jo muutaman viikon päästä aloin haaveilla, että olispas kiva kun saisi käyttää kaikkia kivoja sovelluksia ja netin käyttökin saisi olla helpompaa. Lopulta päädyin hullunkiilto silmissä :p eBayhin ja ostin käytettynä Samsung Interceptin. Kosketusnäyttö, Android-käyttöliittymä sekä fyysinen qwerty-näppäimistö, jollaiseen ihastuin tuossa välissä käyttäessäni peruspuhelintani. Paria kulunutta kulmaa lukuunottamatta ihan hyvässä kunnossa näyttää olevan, ja hinta oli sentään puolet halvempi kuin uutena ostettaessa olisi ollut. Ensin sain pari tuntia tuskailla, että miten puhelimen saa aktivoitua toimimaan olemassa olevan liittymän kanssa, se kun ei käykään sim-korttia vaihtamalla. Jossain vaiheessa mulla oli kaksi toimimatonta puhelinta ja jouduin soittamaan operaattorin asiakaspalveluun Skypella, ja sieltäkin vastasi pitkään vain virtuaalineuvoja, joka ei tietenkään ymmärtänyt ongelmaa.

Mutta toimihan se lopulta. Olo on vähän kaheli. Toisaalta olen innoissani uudesta lelusta, mutta toisaalta olen vähän ärsyyntynyt itseeni, että pitikö tällainen ihan välttämättä saada. Toisaalta olen innoissani kaikista sosiaalisuus- ja verkko-ominaisuuksista ja toisaalta mua ärsyttää, että Android varmaan hanakasti jakaisi koko mun tekstiviestihistorian Googlesta haettavaksi, jos jättäisin tarkistamatta jonkun asetuksen. :keijo:

Äkkiseltään ainakin näyttäisi, että on tää Android-pohjainen puhelin miellyttävämpi kuin nokialainen. Se oli jotenkin rajoittunut ja epälooginen. Ovi-kauppakin oli jotenkin ihan olematon (näemmä olen aiemminkin purnannut siitä tässä ketjussa). Tähän saa sen Lyyran mainitseman Evernotenkin, jota ei Nokian luuriin ainakaan viimeksi tarkistaessani saanut.

Nyt mulla on sitten kolme puhelinta :läps: Uusi, se kuukauden käytössä ollut sekä se Nokian, joka toimii tällä hetkellä ainoastaan herätyskellona. Pitää tutkia, jos tuon välipuhelimen saisi myytyä siellä eBayssa.

:pönde:
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Lyyra » Su 02 Loka 2011 09:23

Mä haluan kans älypuhelimen. Ja mulla on kans omantunnontuskat, kun juuri keväällä ostin ihan tavallisen, kun en kokenut tarvivani enempää älyä ( :virnu: ). Otin asian isän kanssa puheeksi, ja hän ehti lupaamaan, että hän voi maksaa minulle sellaisen etukäteissynttärilahjana. :isosilmä:

Sitten me käytiin katselemassa puhelimia eilen, mutta eihän sieltä osannut ilman ennakkotutustumista ostaa, kun ei se myyjäkään osannut kertoa puhelimista mitään. Kysyin kahden HTC:n käytännön eroja, niin se sanoi että "ne on semmosia teknisiä juttuja". :töktök:
Niin? Mitä teknisiä juttuja? Voisitko kertoa? En ole idiootti.

Kysyin lärpäkkeitä, että olisin voinut sitten itse lukea, että mitä ne erot on, ja se käski mennä netistä katsomaan. Sit mä sanoin että ok, meen katsomaan netistä, morjens. Ja sit jäi puhelin ostamatta.

Ihme myyntitykki tosiaan. :virne:

PS. Kiinnostaisi myös kuulla käyttäjäkokemuksia. Mulle vaihtoehdot on Android-puhelimet ja iPhone, koska niille nyt sattuu saamaan tuon Evernoten. Ja iPhone on liian kallis, joten HTC:t ja Samsungit tässä lienee ne todennäköisimmät vaihtoehdot. Onko kellään kokemuksia? Minkälaisia?
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 03 Loka 2011 12:30

Niin onko kellään niitä käyttökokemuksia keskihintaisista Android-älypuhelimista? HTC, Samsung ja Sony Ericsson on nyt ns. finaalikolmikko valmistajien osalta. HTC häädettiin talosta jo alkupeleissä turvallisuusriskiuutisoinnin vuoksi, mutta nyt onkin käynyt ilmi (tai ainakin mää oon vakuuttunut :keijo: ), ettei turvauhka koske muita kuin USA:n markkinoita.

Kuinka kätevä se sellainen qwerty-näppis on? Mä kuitenkin kirjoittelen puhelimellani aika paljon. Yhdessä loppusuoran puhelimista olisi tarjolla sellainen.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja @gen.fi » Ma 03 Loka 2011 19:18

Riippunee suurelti siitä näytön koosta.
Itselläni ainakin on tuo virtuaalinäppis toiminut oikein hyvin paitsi alkoholin vaikutuksen alaisena :keijo:
@gen.fi

EdellinenSeuraava

Paluu Multimedia