Lyyra kirjoitti:Tai ymmärrän ja tiedän tarinan ja kaiken, mutta en mä silti lähtis mainostamaan olevani lutka, kun en sitä ole.

Sama kuin se, että en lähde mihinkään lgbti pride -marssillekaan, kun en ole siitä ominaisuudestani erityisen ylpeä.
Ehkä se jippo on just tossa, että siellä marssii ihmisiä, eikä suinkaan lutkia (sanan halventavassa mielessä).
En mäkään itseäni mitenkään lutkamaisena ihmisenä pidä, enkä muitakaan liikekannalle lähteviä.
Mun mielestä mitä tahansa
sanaa voi käyttää halventavasti, kuin myös neutraalisti.
Useasti pahennusta aiheuttaa se, että kuulijan omat arvot, asenteet ja ennakkoluulot tulevat rajana vastaan.
Hyvänä esimerkkinä ilmarissa käytetty sana "muija".
Mä muijittelen aika paljon, mutta en halua halventaa ketään. Muija on mulle usein puhekielessä läheinen ihminen.
Pride-asia onkin sitten jo eri juttu. Pride-kulkueisiin osallistuvat leimataan helpommin kuuluvaksi "homo-osastoon".
Mikä on mun mielestä väärin. Miksei mitä tahansa asiaa saa ajaa ilman, että leimataan? Johtuuko se pelosta? Helsinki Priden teema oli tänä vuonna sen verran avoin, että kulkueessa oli myös ylpeät heterot-ryhmä. Kulkueen tarkoitus ei ollut esitellä homoja, vaan olla rakkauden puolella.
Lutka on lutka? Miksi? Mikä on lutka? Wikipedian määritelmä? Lutka - slut - on vanhan kansan peruja ajasta, jolloin naisille sai tehdä melkein mitä tahansa ja se oli heidän syytään. Eikö lutka-sanasta voida poistaa sen vanhaa perua olevaa konnotaatiota. Mun mielestä se on vain ja ainoastaan ihmisten asenteista kiinni. Samoin gay-pridekin. Miksei siitä voi olla ylpeä? Tai jos ei ole ylpeä, niin onko vastakohta automaattisesti häpeä, tuomitsevuus (yleisesti)?