Viikon puheenaiheet

Re: Viikon puheenaiheet

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 22 Heinä 2011 10:38

Triple H kirjoitti:Pullonkeräyksestä pitää maksaa veroa
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/07/k ... 39254.html

Valvotaankohan tätä sitten keräyspaikoilla vai pulloautomaatilla. -Jaahas, onkos Topi itse ostanut tuon tölkin, vai et kai vaan napannut sitä äsken tuolta pihalta?

Tää on jokseenkin älytöntä.
Kuitenkin muita myyntituloja saa tienata 2500e ennen kuin pitää alkaa verottajalle ilmoittelemaan ja kirjanpitoa pitämään (esim. verkostomarkkinointituloja tai vaikka hierontahoito-tuloja).

Ilmeisesti jotain riepoo vähän enemmän se, että joku viitsii nähdä sen vaivan ja kerää pulloja ja tölkkejä.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Yabba » Pe 22 Heinä 2011 11:10

Kibaya kirjoitti:
Triple H kirjoitti:Pullonkeräyksestä pitää maksaa veroa
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2011/07/k ... 39254.html

Valvotaankohan tätä sitten keräyspaikoilla vai pulloautomaatilla. -Jaahas, onkos Topi itse ostanut tuon tölkin, vai et kai vaan napannut sitä äsken tuolta pihalta?

Tää on jokseenkin älytöntä.
Kuitenkin muita myyntituloja saa tienata 2500e ennen kuin pitää alkaa verottajalle ilmoittelemaan ja kirjanpitoa pitämään (esim. verkostomarkkinointituloja tai vaikka hierontahoito-tuloja).

Ilmeisesti jotain riepoo vähän enemmän se, että joku viitsii nähdä sen vaivan ja kerää pulloja ja tölkkejä.

Ja sitten korjausta linkki...

Eli, kesätoimittajat ovat vääntäneet taas uutista uutisettomaan tilaan. Eli kyseessä on vain nykyisestä lainsäädännöstä (tuloverotus) johtuva kliksi, ei mikään uusi verotuskikka (vaikka uutisesta sellaisen kuvan saakin). Eli ne pitäisi ilmoittaa verotuksessa ja olisi myös aiemminkin pitänyt.

Eli huoli pois, verokarhu ei tule jatkossakaan katsomaan kuinka monta jätesäkkiä palauttimeen menee... Tosin, kyllä on kiva nähdä kuinka kova (tyhjän päiväinen) sota tästäkin uutisesta vielä syntyy :virne:
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Emeritus » Pe 22 Heinä 2011 12:28

Yabba kirjoitti:Eli, kesätoimittajat ovat vääntäneet taas uutista uutisettomaan tilaan. Eli kyseessä on vain nykyisestä lainsäädännöstä (tuloverotus) johtuva kliksi, ei mikään uusi verotuskikka (vaikka uutisesta sellaisen kuvan saakin). Eli ne pitäisi ilmoittaa verotuksessa ja olisi myös aiemminkin pitänyt.

Eli aika tyypillistä uutisointia... :P

Ja tämähän oli puhdas ankka: Korealaiset järjestivät Starcraft-turnauksen - vain kolme kuoli
Mutta ei olisi ihmetyttänyt niinkään vaikka olisikin ollut totta. Korealaiset... :virnu:
Miten niiden kansantalous mahtaa enää pyöriäkään kun Star Craft 2 ilmestyi... :raps:
"Kun on kerran nuoruudenlähteestä maistanut, ei enää tyydy vesijohtoveteen, johon on sekoitettu juustonjuoksutinta ja laksatiivia."
-Markus Kajo
Emeritus

ViestiKirjoittaja Mr. Smith » Ma 25 Heinä 2011 13:22

Yabba kirjoitti:Eli, kesätoimittajat ovat vääntäneet taas uutista uutisettomaan tilaan. Eli kyseessä on vain nykyisestä lainsäädännöstä (tuloverotus) johtuva kliksi, ei mikään uusi verotuskikka (vaikka uutisesta sellaisen kuvan saakin). Eli ne pitäisi ilmoittaa verotuksessa ja olisi myös aiemminkin pitänyt.

Eli huoli pois, verokarhu ei tule jatkossakaan katsomaan kuinka monta jätesäkkiä palauttimeen menee... Tosin, kyllä on kiva nähdä kuinka kova (tyhjän päiväinen) sota tästäkin uutisesta vielä syntyy :virne:

Veikkaan että alkaa poliisin vihjepuhelimeen tulla soittoja tyyliin "Sitä minä soittelen että menkkää kahtomaan sitä Ryynästä! Iha varamasti ei ukko oo ilmottanu kaikkia pullotulojjaan! Kalatkin o vienny minun katiskasta! Ja minä oon sitte vaan huolestunu kansalaanen, elekää sanoko että lähetin tai aenakin pittää saa'a vihjepalkkio ja todistajansuojelu vae mitä näetä on! Kuulemmiin!" :virnu:
"Real men are not intimidated by physical threats against their personal selves, and, ironically, neither am I. "
- Ernest P. Worrell -
Mr. Smith

Re: Viikon puheenaiheet - Lutkamarssi

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Pe 05 Elo 2011 16:45

Lutkamarssi järjestetään huomenna Helsingissä.

Olen yrittänyt miettiä ja ymmärtää, mistä on kyse. Onko kyseessä raiskauksia vastustava marssi vai mikä? (Tiedän tarinan taustalla.) Joku järjestäjistä väittää, että marssilla halutaan kiinnittää huomiota naisen seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen. Tämähän on ihan eri asia kuin raiskaukset, jotka ovat väkivaltaa eivät seksuaalisuutta. Ja aina kun mainitaan naisen seksuaalinen itsemääräämisoikeus, minulle tulee mieleen huoraaminen, johon lutkakin hieman viittaa. Onko marssi myös pro-prostituutiomarssi?

Jännintä marssissa on se, että tiedän, ketkä ovat katujen varsilla. Korsettien ja sukkanauhojen perään kuolaavat miehet.

Ja miksi marssi järjestetään Suomessa? Suomessahan saa ihan rauhassa kävellä minkä näköisenä tahansa, missä vetimissä hyvänsä. On kokemusta.

Lutkamarssin sijaan Suomessa pitäisi järjestää Karvamarssi. Naiset sääri-, kainalo- ja pimppakarvojen puolesta! Naisen oikeudesta olla ruma!
Juha Mieto: "Onnellisuus syntyy vuodenaikojen tarkkailusta."
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Elo 2011 17:04

Lutkamarssilla vastutetaan ajatusta, että olisi jotenkin naisen oma vika, jos hänet raiskataan, koska on pukeutunut ns. lutkamaisesti. Sen lisäksi marssilla halutaan huomauttaa, etteivät läheskään kaikki raiskatuksi tulleet ole pukeutuneet paljastavasti.

En mä nyt ymmärrä, mitä tossa on ihmettelemistä. :sori:

Suomessakin on näitä nähty, että raiskauksesta annettua rangaistusta kevennetään, koska naisella oli lyhyt hame ja raiskaaja vakkaritöissä.
Eikö seksuaaliseen itsemäärämisoikeuteen muka kuulu myös pukeutuminen? Kai nyt jokainen saa itse valita tyylinsä. Katsoahan saa, ei koskea.
Kyllä se aika paljon loukkaa toisen seksuaalista itsemääräämisoikeutta, kun otetaan väkisin. Eihän prostituoituakaan saa raiskata.

Minusta tuo on aivan loistava protesti! Melkein jopa harmittaa, etten taida itse ehtiä marssimaan.

http://www.slutwalktoronto.com/about/why
With sexual assault already a significantly under-reported crime, survivors have now been given even less of a reason to go to the Police, for fear that they could be blamed. Being assaulted isnt about what you wear; its not even about sex; but using a pejorative term to rationalize inexcusable behaviour creates an environment in which its okay to blame the victim.
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 17:50

Helsingin marssin fb-sivut sanovat marssin olevan osa kansainvälistä liikehdintää. Näytetään, että ei eletä omassa umpiossa, vaan osataan huomioida myös kansainvälisillä tahoilla tapahtuvat epäoikeudenmukaisuudet. Mutta kuten Emilia sanoi, meillä raiskauksesta saa sakot ja päälle sormen heristyksen ja soosoota. Raiskaus on kuitenkin uhrille valtava trauma. Saatika että raiskaaja saa sitten vielä tuomionalennusta uhrin minihameesta tai muusta täysin epäolennaisesta syystä. Olisi aika outoa, ettei sellaisessa tilanteessa tule syyllistettyä itseään. :sori:

Aion yrittää osallistua lutkamarssiin ainakin ohikatselun voimalla. Riippuen seurassani olevan pikkuneidin jaksamisesta me yritetään osallistua - ainakin jonkin matkaa.

Huom. Lutkamarssi ei koske vain naisia, vaan kaikkia raiskausten uhreja. Henkilökohtainen koskemattomuus, marssin teema, on mielestäni sukupuoletonta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Elo 2011 18:05

Kibaya kirjoitti:
Huom. Lutkamarssi ei koske vain naisia, vaan kaikkia raiskausten uhreja. Henkilökohtainen koskemattomuus, marssin teema, on mielestäni sukupuoletonta.

Joo, ehdottomasti näin!

Kävi itselläkin mielessä, mutta jätin sit kuitenkin mainitsematta. En tiedä, miksi. :(

Marssi alkaakin jo kello 14. Ehdin ehkä sittenkin.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Elo 2011 19:21

Mä oon siitä tyhmä, että oon Tr*inan mukana. En tajua. :sori:

Tai ymmärrän ja tiedän tarinan ja kaiken, mutta en mä silti lähtis mainostamaan olevani lutka, kun en sitä ole. :sori:
Sama kuin se, että en lähde mihinkään lgbti pride -marssillekaan, kun en ole siitä ominaisuudestani erityisen ylpeä.

Sanotaanko sitten vaikka niin, että marssijat on hyvällä asialla, mutta ongelma on tossa brändäyksessä. Alkuperäisen lutkamarssin järjestäjät perustelivat marssia myös sillä, että haluavat puhdistaa sanan 'slut' negatiivisista konnotaatioista. Mitä muita konnotaatioita sillä edes on? Lutka on lutka ja sanana se on vähintäänkin halventava. Haluaako nää tyypit tosiaan, että heitä kutsutaan lutkiksi? :täh:

Karvamarssille voisin lähteäkin. :raps:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 19:40

Lyyra kirjoitti:
Tai ymmärrän ja tiedän tarinan ja kaiken, mutta en mä silti lähtis mainostamaan olevani lutka, kun en sitä ole. :sori:
Sama kuin se, että en lähde mihinkään lgbti pride -marssillekaan, kun en ole siitä ominaisuudestani erityisen ylpeä.

Ehkä se jippo on just tossa, että siellä marssii ihmisiä, eikä suinkaan lutkia (sanan halventavassa mielessä).
En mäkään itseäni mitenkään lutkamaisena ihmisenä pidä, enkä muitakaan liikekannalle lähteviä.

Mun mielestä mitä tahansa sanaa voi käyttää halventavasti, kuin myös neutraalisti.
Useasti pahennusta aiheuttaa se, että kuulijan omat arvot, asenteet ja ennakkoluulot tulevat rajana vastaan.
Hyvänä esimerkkinä ilmarissa käytetty sana "muija".
Mä muijittelen aika paljon, mutta en halua halventaa ketään. Muija on mulle usein puhekielessä läheinen ihminen.

Pride-asia onkin sitten jo eri juttu. Pride-kulkueisiin osallistuvat leimataan helpommin kuuluvaksi "homo-osastoon".
Mikä on mun mielestä väärin. Miksei mitä tahansa asiaa saa ajaa ilman, että leimataan? Johtuuko se pelosta? Helsinki Priden teema oli tänä vuonna sen verran avoin, että kulkueessa oli myös ylpeät heterot-ryhmä. Kulkueen tarkoitus ei ollut esitellä homoja, vaan olla rakkauden puolella.

Lutka on lutka? Miksi? Mikä on lutka? Wikipedian määritelmä? Lutka - slut - on vanhan kansan peruja ajasta, jolloin naisille sai tehdä melkein mitä tahansa ja se oli heidän syytään. Eikö lutka-sanasta voida poistaa sen vanhaa perua olevaa konnotaatiota. Mun mielestä se on vain ja ainoastaan ihmisten asenteista kiinni. Samoin gay-pridekin. Miksei siitä voi olla ylpeä? Tai jos ei ole ylpeä, niin onko vastakohta automaattisesti häpeä, tuomitsevuus (yleisesti)?
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Elo 2011 19:50

No tuskin sanan merkitys ihan yhdellä marssilla muuttuu. Ehkä aikaisintaan sit kun mä oon vanha mummeli ( :munmo: ), teinit käyttää lutkaa hellittelynimenä toisistaan. Toivottavasti kuitenkaan ei. Ehkä mun asenteet ja arvot on sit jotenkin kulahtaneet. :sori:

Ja pride-juttuun liittyen: ei ylpeyden vastakohta ole välttämtättä häpeä. En mä vaan jaksa erikseen mainostaa mitään ominaisuuttani. Ei kai vasenkätisetkään marssi tuolla kadulla että kuinka mahtavaa on olla vasuri. :sori: :henryrollins:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Tr*ina » Pe 05 Elo 2011 23:22

Lyyra kirjoitti:Sanotaanko sitten vaikka niin, että marssijat on hyvällä asialla, mutta ongelma on tossa brändäyksessä.

Nimenomaan. Emilian ja Kibayan rautalanganväännöstä sain enemmän ymmärrystä kuin lukemistani lehtijutuista. Jotenkin mulla huomio kiinnittyi niin vahvasti siihen pukeutumiseen ja lutkailuun, että hämärtyi itse ajatus näiden takana.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 23:23

Lyyra kirjoitti:No tuskin sanan merkitys ihan yhdellä marssilla muuttuu. Ehkä aikaisintaan sit kun mä oon vanha mummeli ( ), teinit käyttää lutkaa hellittelynimenä toisistaan. Toivottavasti kuitenkaan ei. Ehkä mun asenteet ja arvot on sit jotenkin kulahtaneet. :sori:

Ja pride-juttuun liittyen: ei ylpeyden vastakohta ole välttämtättä häpeä. En mä vaan jaksa erikseen mainostaa mitään ominaisuuttani. Ei kai vasenkätisetkään marssi tuolla kadulla että kuinka mahtavaa on olla vasuri. :sori: :henryrollins:

Ehkei vielä yhdellä marssilla. Eikä sillä toisellakaan. Mutta jostain on aloitettava.
Kyllä mä olen sen verran optimisti, että yhdellä marssilla jos pystyy vaikuttamaan siihen, että saadaan keskustelua, saadaan pohdintaa, niin ehkä jossain tulevaisuuden raossa saadaan myös asiaa parempaan suuntaan ja pois negatiivisuuden ympäriltä. Jonkin marssin ja tapahtuman on myös oltava se ensimmäinen.

Se, onko arvot ja asenteet "kulahtaneita" tarkoittaa vain sitä, että niitä voi ehkä yrittää katsoa objektiivisesti ja miettiä onko niissä jotain tarkentamisen varaa. Kukaan muu kuitenkaan ei voi sanoa sitä, ovatko ne sen tarpeessa vai eivät.

Eikä ylpeyden vastakohta todellakaan ole häpeä (paitsi ehkä GayShame-porukan mielestä), mutta ei Pridenkään tarkoitus ole mainostaa homoutta. Eikä kulkueiden merkitys ole marssia sen puolesta, että se olisi mahtavaa. Kyllä siellä niitäkin on ja Pride-nimikin viittaa siihen, mutta noin muuten se on "vain" tapahtuma muiden joukossa (imo).
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Elo 2011 23:26

Kibaya kirjoitti:Huom. Lutkamarssi ei koske vain naisia, vaan kaikkia raiskausten uhreja. Henkilökohtainen koskemattomuus, marssin teema, on mielestäni sukupuoletonta.

Taas brändäysongelma. Mä oon kokenut tän nimenomaan naistelaketjufeministien aatteena, joka myös osaltaan häiritsee mua. Lisäksi: harvemmin miehiä lutkiksi kutsutaan - saatika sitten että syytettäisiin liian paljastavasta pukeutumisesta...
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Elo 2011 23:37

Tr*ina kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:Sanotaanko sitten vaikka niin, että marssijat on hyvällä asialla, mutta ongelma on tossa brändäyksessä.

Nimenomaan. Emilian ja Kibayan rautalanganväännöstä sain enemmän ymmärrystä kuin lukemistani lehtijutuista. Jotenkin mulla huomio kiinnittyi niin vahvasti siihen pukeutumiseen ja lutkailuun, että hämärtyi itse ajatus näiden takana.

:)

Ylioppilaslehdessä oli myös aika hyvä kirjoitus tästä.

Voi olla, että tapahtuman provosoiva nimi ja esitystapa on saanut median hieman sekoamaan ja osittain siksikin on jäänyt tuo perimmäinen idea hieman hämäräksi. (Vähän niin kuin korkkarijuoksu aikanaan..mitähän siinäkin oli idea? vai oliko ollenkaan...? )

Älä tule raiskatuksi -kulttuuri tulee muuttaa älä raiskaa -kulttuuriksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja Lyyra » Pe 05 Elo 2011 23:38

Voi kun maailma olisikin noin mustavalkoinen. :huoh:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Pe 05 Elo 2011 23:43

Lyyra kirjoitti:

No. Naiivi, kun olen, uskon että tällaisiin asenteisiin voidaan vaikuttaa.
Emilia

ViestiKirjoittaja Kibaya » Pe 05 Elo 2011 23:44

Emilia kirjoitti:
Lyyra kirjoitti:

No. Naiivi, kun olen, uskon että tällaisiin asenteisiin voidaan vaikuttaa.

Olen yhtä naiivi. Vielä omasta valinnasta.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 06 Elo 2011 00:01

Niin no mä en sanonutkaan, etteikö asenteita voitaisi muuttaa ja niihin vaikuttaa, mutta tämä(kään) asia ei ole mustavalkoinen. Raiskauksia ei voi estää kokonaan, vaikka marssittaisiin joka päivä. Minkäänlainen väkivalta ei ole oikeutettua eikä uhria tietenkään pidä syyttää, mutta kai nyt jokainen voi varovainen olla.

Musta tässä vaan on noussut ihan suhteettoman suuri kohu yhden poliisin typerästä lausahduksesta.
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Pascal Lemoix » La 06 Elo 2011 00:09

Voisi "Meanwhile in Sweden" -hengessä todeta, että Ruotsissa keskustelivat TV:ssä muun muassa siitä, että niiden tämänvuotinen Pride-kulkue/tapahtuma on heterompi kuin koskaan. Ja tästä taas jo yksi homoryhmä oli pahoillaan, että heidän tapahtumansa alkaa olla jokamiesjuhla.

--

Lutkamarssilla yksi ulottuvuus voi olla sekin, että pyritään kasaamaan ryhmä (naiset) ja voidaan todeta, että pahuus tulee ryhmän ulkopuolelta (miehet). Perussuomalaisessa retoriikassa taas raiskaajat ovat ulkomaalaisia miehiä, kun silloin taas valkoinen koetaan hyväksi ryhmäksi, jonka ulkopuolelta pahuus tulee.

Yhteistä kaikille on kuuluminen ryhmään X (Ryhmä-X?) ja se, että aina on sorrettu. Kuten kansanradio todistaa joka viikko.
"Tunne ei koskaan valehtele."
-Jorma Uotinen
Pascal Lemoix

ViestiKirjoittaja Tr*ina » La 06 Elo 2011 21:32

Voisi "Meanwhile in Sweden" -hengessä todeta, että Ruotsissa keskustelivat TV:ssä muun muassa siitä, että niiden tämänvuotinen Pride-kulkue/tapahtuma on heterompi kuin koskaan. Ja tästä taas jo yksi homoryhmä oli pahoillaan, että heidän tapahtumansa alkaa olla jokamiesjuhla.

Voi, tätä on tapahtunut Suomessa jo 15 vuotta, homoravintoloiden kohdalla. Homot hylkäsivät aikoinaan Lostarin, koska siellä alkoi käydä liikaa heteroita. Ei saanut homoilla rauhassa omassa kuppikunnassaan ja olla semikaappihomo, kun koskaan ei voinut tietää osuuko paikalle joku heterotuttu töllistelemään.

DTM:nkin kohdalla on kuulunut narinaa samasta aiheesta.
Tr*ina

ViestiKirjoittaja Lyyra » La 06 Elo 2011 22:01

Pascal Lemoix kirjoitti:Voisi "Meanwhile in Sweden" -hengessä todeta, että Ruotsissa keskustelivat TV:ssä muun muassa siitä, että niiden tämänvuotinen Pride-kulkue/tapahtuma on heterompi kuin koskaan. Ja tästä taas jo yksi homoryhmä oli pahoillaan, että heidän tapahtumansa alkaa olla jokamiesjuhla.

No jo nyt on. :isosilmä:

Eikö luulisi, että heteroiden solidaarisuudenosoitus homoja kohtaan olisi homojen näkökulmasta tervetullut? Ilmeisesti ei. :töktök:

Jännä miten ne muurit vaan on ja pysyy pystyssä. Toiselta puolelta ei haluta ojentaa kättä, ja ne harvat jotka haluaa ja ojentaa, potkitaan pois. :töktök:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja Emilia » Ti 09 Elo 2011 07:46

Britit mitä vittua?

Hesarin juttua mellakoinnista

Koko tapahtuma on hyvin surullinen mutta ei sen, että joku huppupää tai pari tulee ja aloittaa riehumisen mielenosoituksessa,
pitäisi saada puolta Lontoota tuollaiseen kaaokseen. :hämillään:

Kuva
kuva: Leon Neal /AFP. http://www.hs.fi
Emilia

ViestiKirjoittaja Yabba » Ti 09 Elo 2011 08:50

Emilia kirjoitti:Britit mitä vittua?

Hesarin juttua mellakoinnista

Minä veikkaan että tuossa on taustalla nykyinen maailmantilanne (talouspoliittinen sekasorto ja epävarmuus), jännitteet nyt vain sattuvat purkautumaan tätä kautta Lontoossa.
Minä lähden Pohjois-Karjalaan / vaihdan farkut verkkarihousuun
kotiseudulle Pohjois-Karjalaan / juon kaljaa auringon nousuun"
Yabba

ViestiKirjoittaja Triple H » Ti 09 Elo 2011 12:06

Emilia kirjoitti:Britit mitä vittua?

Vai mamut mitä vittua?

Kuva

http://yle.fi/ecepic/archive/00425/9_lo ... 25360a.jpg

http://yle.fi/ecepic/archive/00425/9_lo ... 25346a.jpg

http://yle.fi/ecepic/archive/00425/lont ... 25355a.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/08/ ... 70x423.jpg

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2011/08/ ... 70x519.jpg

Lissee vaan mamuja meillekin, niin saadaan meillekin tämä rikas mellakointikulttuuri. Nyt vaan odotellaan vihervasemmiston propagandakoneistoa, joka tulee syyttämään tästäkin yhteiskuntaa. Taitaa olla Norjan tulitukset liian tuoreita, koska aika yksipuolista ja epämääräistä on uutisointi.

Hyssyttely näkyy nyt olevan trendikästä

Vihervasemmisto propaganda 1 - Oikeistopopulismi 0
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

EdellinenSeuraava

Paluu Uutiset ja Sä