Pvi kirjoitti:Siellä ei pysty ihon väriin katsoen päättelemään, että onko ihminen maahanmuuttaja, britti vai onko kaverin juuret siirtomaassa.
Triple H kirjoitti:Emilia kirjoitti:Britit mitä vittua?
Vai mamut mitä vittua?

Triple H kirjoitti:
Ja kyllä tiedän, että täällä tulee turpaan, jos on vähänkään poikkeava mielipide, mutta syytönhän mä siihen olen, että vanhalta fordelta tuli rajoitetusti tyyppejä tänne.
Triple H kirjoitti:Edit. Haha Lyyra veti pohjat. Puhut kaikkien puolesta ja syytät minua provoksi.
Sanon vaan mitä näen.

Minä veikkaan että tuossa on taustalla nykyinen maailmantilanne (talouspoliittinen sekasorto ja epävarmuus), jännitteet nyt vain sattuvat purkautumaan tätä kautta Lontoossa.
(edit. tutkimusten mukaan poliisia kohden ammuttu luoti oli poliisin aseesta..) Eihän missään väitetä, etteikö vähän lain tuolla puolen liikkuvakin voisi olla muutoin hyvä isä. Hyvyydestä / huonoudesta ei toisaalta olekaan mitään puhuttu... Rasittaa, ettei oikein mistään löydy nykyään faktat tiskiin objektiivisesti lyövää uutisointia asioista, vaan aina on taustalla jonkun valmis ja ties mihin suuntaan värittynyt mielipide.
" vinkuvinkuyhyykyynel. Sen nyt sentään tajuan, että ottaa päähän olla yhteiskunnan ulkopuolelle jääneenä ja toivottomassa tilanteessa, mutta että pitää sitten tuhota se ympäristö kaikilta.
Anteeks nyt vain mutta ei kyl heru multa mitään sympatioita juuri noille syrjäytyneille nuorille. Ei tarvitse haluta takaisin yhteiskunnan jäseneksi mutta ei tarvii myöskään ruveta anarkisoimaan kaikkia muita.
Jos taas tahtoisivat takaisin mukaan oravanpyörään, keinoja luulisi olevan muitakin kuin tuollainen koko kaupungin tuhoaminen. Yksikin näistä pelleistä oli sitä mieltä, että koska ei ole rahaa eikä työtä ja nyt kun kaikki muutkin varastavat hylätyistä kaupoista, voi hänkin viedä mukanaan mitä haluaa. Tyyppi oli kävellyt pois syli täynnä viskiä ja muita alkojuomia.
Edelleen sori - tuollaiset luovuttajat eivät saa multa sympatioita.
Kääk.
Tuosta jää vain olo, että "koska mä en saa, ni ei noilla muillakaan saa olla mitään! " vinkuvinkuyhyykyynel. Sen nyt sentään tajuan, että ottaa päähän olla yhteiskunnan ulkopuolelle jääneenä ja toivottomassa tilanteessa, mutta että pitää sitten tuhota se ympäristö kaikilta. Anteeks nyt vain mutta ei kyl heru multa mitään sympatioita juuri noille syrjäytyneille nuorille. Ei tarvitse haluta takaisin yhteiskunnan jäseneksi mutta ei tarvii myöskään ruveta anarkisoimaan kaikkia muita. Jos taas tahtoisivat takaisin mukaan oravanpyörään, keinoja luulisi olevan muitakin kuin tuollainen koko kaupungin tuhoaminen.
Sanoinko minä ettei joukossa voisi olla mamuja? En. Sanoinko minä etteivät ne voi sitäkin korttia mainita? En. Minä vain sanoin että sitä tuolla tuskin vedetään esiin, vaan luultavasti on juurikin se "vihaiset nuoret miehet" josta pvi mainitsi.Triple H kirjoitti:Eli riehujat eivät voi edes vetää maahanmuuttajakorttia esille. Ainut puolustus on ihonväri ja persaukisuus, joka on tietenkin 100% yhteiskunnan syytä. Ei ihmekään, että uutisointi on mitä on, koska nykyään tulee heti rasisti-syytöksiä, jos mainitaan samassa viestissä musta iho ja rikollisuus.
Sanoinko minä että sinä olet homma-foorumilainen? Totesin vain, että siellä sinun viestejäsi varmaan arvostettaisiin enemmän kuin täällä. Tai oikeastaan missä tahansa muualla, missä keskustelua käydään "enemmistö" mentaliteetilla "mamuissa itsessään se kaikki vika on eikä suinkaan siinä miten me mamuja kohtelemme." Tällä foorumilla kun tuntuu olevan enemmänkin vallalla vähemmistön propaganda-asenne "vika ei ole mamuissa, vaan enemmänkin kantaväestön asenteessa mamuja kohtaan." Mutta tosin... anteeksi, taisin nyt provota kuten Lyyra aiemmin.Mun asenteestahan se on kiinni, että mustat riehuu Lontoossa. Veikkaan että olet käynyt homma-foorumilla enemmän tai yhtä paljon kuin minä.
Juuh, siihen lopputulokseen minäkin olen tullut, nyt tarkemmin puuhaan (muustakin kuin ylen tv/radio uutisista) tutustuneena.Tr*ina kirjoitti: Minä veikkaan että tuossa on taustalla nykyinen maailmantilanne (talouspoliittinen sekasorto ja epävarmuus), jännitteet nyt vain sattuvat purkautumaan tätä kautta Lontoossa.
Minä veikkaan, että taustalla on raju yhteiskunnallinen epätasa-arvo, luokkaerot ja hierarkia. Britannia on järkyttävän epätasa-arvoinen yhteiskunta.
Mä uskon, että Englannissa monella työläistaustan nuorella on todella vaikea päästä elämässä eteen päin. Ensinnäkin opiskelu. Englannissahan yliopistot on maksullisia ja ne lukukausimaksut on ihan järkyttäviä. Englannissa yhteiskunnallinen asema todellakin periytyy.
"Kysymme, miten nämä ihmiset voivat hyökätä omaa yhteisöään vastaan? Mutta nuoret vastaisivat 'helposti', koska he eivät tunne kuuluvansa siihen."
"Yhteisöllä, he sanoisivat, ei ole mitään tarjottavaa heille. He ovat vuosien ajan tunteneet ajautuneensa irralleen yhteiskunnan rakenteista"

vinkuvinkuyhyykyynel.

Lyyra kirjoitti:vinkuvinkuyhyykyynel.
Hemmetin reilu kommentti.

Emilia kirjoitti:
Aina on vaihtoehto.
Triple H kirjoitti:Itse en hyväksy, enkä tule koskaan hyväksymään tuollaista omaisuuden järjestelmällistä tuhoamista, silmitöntä väkivaltaa, enkä etenkään poliisien vahingoittamista. Väkivalta kuuluu kamppailulajeihin, viihdeteollisuuteen sekä ääritapauksissa itsepuolustukseen tai yleisen turvallisuuden turvaamiseksi.
Mun sympatiat on noiden väkivaltaisten mellakoiden takia kärsivien sivullisten sekä järjestystä ylläpitävän poliisin puolella. Näin olisi myös Suomessa, jos Suomen syrjäytyneet työttömät alkaisivat mellakoimaan.
Tr*ina kirjoitti:Ehkä kaikkea ei tarvitse niin kauheasti psykologisoidakaan. Nuoriso on yleensä räjähdysherkkää materiaalia. Pahoin pelkään, että itsekin olisin ollut rähinöimässä, jos olisin ollut teini Lontoon lähiössä. Kaaostilassa on jotain kiihottavaa.

Kibaya kirjoitti:Emilia kirjoitti:
Aina on vaihtoehto.
On, mutta useimmiten umpikujatilanteessa sen näkeminen voi olla todella hankalaa.
Syrjäytyneen nuoren tai aikuisen ei ole niin helppoa "hypätä takaisin oravanpyörään", vaikka halua löytyisikin. En nyt halua kuulostaa siltä, että puolustan levottomuuksia tai väkivaltaa, en todella, mutta jollain tasolla ymmärrän heidän tuskaansa.
Kun ei ole rahaa, että voisi käydä jotain koulua, että saisi edes jotain työtä, ei siitä omaa asennetta muuttamalla tai halua lisäämällä vain ponkaista pystyyn. Briteillä sattuu olemaan (muistaakseni) vielä vähän heikompi sosiaaliturva mitä esim. meillä on. Meillä järjestetään kaikenmaailman kursseja ja sessioita, joilla pyritään auttamaan syrjäytyneitä. Mutta meillä on myös huomattavasti vähemmän porukkaa. Ja pienempi luokkajako.
En usko, että kukaan voisi koskaan kuvitella sun puolustavan väkivaltaa.Kibaya kirjoitti:En nyt halua kuulostaa siltä, että puolustan levottomuuksia tai väkivaltaa, en todella, mutta jollain tasolla ymmärrän heidän tuskaansa.

Emilia kirjoitti:
Korjatkaa, jos olen väärässä mutta Englannissakin on käsittääksen verovaroin ylläpidettävä peruskoulusysteemi, jossa oppilaan lusivat lähes täysi-ikään asti.
LazyBastard kirjoitti:Emilia kirjoitti:
Huolestuttavintahan tässä on se, että tällaisen tapahtuminen oli jo hyvin tiedossa. Nykyhallinto on leikannut rajulla kädellä ohjelmia, joissa näille lähiöiden nuorille järjestettiin toimintaa ja mahdollisuuksia. Tulokset nähdään nyt.
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa