Urheilevat fordelaiset

Re: Urheilevat fordelaiset

ViestiKirjoittaja skray » Pe 12 Elo 2011 11:53

heartless kirjoitti:Mä koitan aloittaa juoksemisen. :) Löysin niin kivan oloisen juoksuohjelman, jossa lähdetään ihan nollakunnosta liikkeelle ja 11 viikossa olis tarkoitus pystyä juoksemaan 10 km. En ole ikinä juossut kuin pakon edessä, mutta olen kateellisena kuunnellut muiden juoksuharrastuksesta ja miettinyt että kyllä minäkin joskus. Tuo juoksukoulu vaikuttaa hyvälle kun siinä on selkeesti merkattu joka päivälle mitä tehdään ja kuinka pitkään eikä tarvitse itse miettiä tai soveltaa mitään. Ajattelin aloittaa ensi maanantaina, täytyy vaan toivoa, että mun polvi kestää.

Kerro sitten kuinka sun polvi kestää, koska mulla on sama ongelma juoksemisen kanssa.
Jo pitkä ja ylireipas kävely saattaa tuoda pistelyä reistailleen polven seutuville, joten juoksemista en ole pitkään aikaan edes harkinnut. Kävelylenkit ovat olleet in.
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ma 15 Elo 2011 11:34

Ilmoittauduin syksylle pariin fysioterapiaryhmään. Toinen 8 kertaa ja toinen 6 kertaa. Toinen keskittyy selkään ja niskaan. Toinen venyttelyyn ja rentoutumiseen. Jee! :superhymy: Kivaa!
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Shay » La 27 Elo 2011 13:42

Kävin spinningissä. :tilt: Olen joskus ilmoittanut elinikäisen vihani spinningiä kohtaan. Ehkä saatoin
15 vuotta sitten surkean spinningpyörän vuoksi koetun tuskan antaa hämärtää objektiivisen ajattelukykyni.

Kokemus oli edelleen tuskainen ja hikinen, mutta varmasti teki hyvää jaloilleni, joilla ei tunnin perusteella
ole mitään käsitystä vauhtikestävyydestä. Tulen menemään spinningiin uudestaankin, sillä vaikka harrastan
monipuolisesti liikuntaa, en hirveästi harrasta kestävyyttä parantavaa liikuntaa ja spinning tekee varmasti
pitemmän päälle nannaa jaloille. :tilt:

Approved.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Pe 02 Syys 2011 10:26

Kilometrikisan tavoitteeni 600 km kesässä jäi 14 km päähän toteutumisesta. Ja en päässyt 900 paremmalle puolelle. Olin 901.. :keijo: Mutta ei se mitään. :tilt: Kesäinen pyöräily on ollut äärimmäisen antoisaa. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja Wiggin » Ma 05 Syys 2011 10:35

marenkienkeli kirjoitti:Kilometrikisan tavoitteeni 600 km kesässä jäi 14 km päähän toteutumisesta. Ja en päässyt 900 paremmalle puolelle. Olin 901.. :keijo: Mutta ei se mitään. :tilt: Kesäinen pyöräily on ollut äärimmäisen antoisaa. :)

Heiheihei.. ei se kilometrikisa vielä päättynyt :kauhistunut:

Syyskuun loppuun asti saa sotkea kilsoja kasaan. :viileä:
"Rasittava huumorimies seikkailee typerässä kansankomediassa"
Wiggin

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 07 Syys 2011 15:23

Wiggin kirjoitti:
marenkienkeli kirjoitti:Kilometrikisan tavoitteeni 600 km kesässä jäi 14 km päähän toteutumisesta. Ja en päässyt 900 paremmalle puolelle. Olin 901.. :keijo: Mutta ei se mitään. :tilt: Kesäinen pyöräily on ollut äärimmäisen antoisaa. :)

Heiheihei.. ei se kilometrikisa vielä päättynyt :kauhistunut:

Syyskuun loppuun asti saa sotkea kilsoja kasaan. :viileä:

Ei niin, mutta asetin itselleni tavoitteen nimenomaan kesän suhteen. :D Syksyn tultua pyöräilyn on kyllä jäänyt harmittavan vähälle, kun ei tarvitse pyöräillä töihin ja matkakorttiinkin latasin kautta. :sori:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja L-S » Ke 14 Syys 2011 04:28

Vähän olen taas päässyt kuntoilun makuun. Kesä meni miten meni, hyvin satunnaisella liikkumisella. Mutta nytpä onkin kuntosali ihan kotinurkalla. Niin lähellä, ettei "en mä viitsi lähteä sinne asti" ole pätevä tekosyy (paitsi katotaan sit talvella, kun pitäisi kolmen minuutin ulosmenonkin takia toppapukeutua...). Nyt olen käynyt jopa kolmena iltana peräkkäin, mutta tuskin ihan tätä tahtia tulen jatkamaan. Kuntosali on kuitenkin hyvää tekemistäkin muuten tylsinä iltoina. Kun ei mulla ole telkkariakaan, enkä jaksa koneen ääressä istua katsomassa netti-tv:tä kovin kauaa. :p

Pelkkä kuntosaleilu on kyllä valitettavasti ollut musta yleensä aina vähän tylsää. Musiikkia kun ottaa mukaan, niin sen sietää. Pitäisi vielä vaan oppia tekemään monipuolisemmin kaikkea. Nyt olen lähinnä hyödyntänyt juoksumattoa, stepperiä, kuntopyörää ja käsipainoja. Ne muut laitteet näyttävät niin mutkikkailta ja painavilta, etten uskalla koskea :p. Enimmäkseen ne muut laitteet tuntuvatkin olevan miesten käytössä, tytöt käyttävät vaan juoksumattoja ja steppereitä. Itse olen niitä harvoja tyttöjä, jotka vetävät käsipainorutiininkin. :keijo:

Mutta jos joku tietää hyviä kuntosalivinkkejä, otetaan vastaan.
Ei itkeä saa, ei meluta saa, Sakis voi tulla ikkunan taa!
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja shaana » Ke 14 Syys 2011 19:58

Minäkin olen taas aktivoitunut liikunnassa. Kesällä tuli laiskoteltua, koiran kanssa sauvakäveltyä satunnaisen epäsäännöllisesti ja ajelinhan töihin polkupyörällä ainakin pari viikkoa kun autosta hajosi öljypohja.. :jaaha:

Olen innostunut uudestaan uinnista. Nyt on kyllä harmi, kun stadika meni kiinni tältä vuodelta, enkä välitä halleista, joissa on 25-metrinen allas. Täytyy siis mennä vähän pidemmälle pulikoimaan kun siltä tuntuu. Salijäsenyyden uusin, olen käynyt tekemässä ihan kuntosalia ja pikkuhiljaa osallistunut ohjatuille tunneille, ensimmäinen combat ( :hymyhali: ) meni yllättävän hyvin, en edes lyyhistynyt lattialle!

Keksin myös oivan tavan yhdistää työ ja huvi, koulussa on muutamia liikuntakursseja. Nyt olen kuntoliikunta-kurssilla, jossa ollaan pelailtu aika kovaa, tähän mennessä sählyä ja fudista. Tästä joukkuepelien tuomasta riemusta saa vieläpä opintopisteitä! Aivan loistavaa. Tänään pelattiin taas sisäfudista, tein jokusen maalinkin, hyvä fiilis!

Nyt syksyn sateiden alkaessa ja iltojen pimetessä minulle henkilökohtaisesti liikkuminen on erittäin tärkeää. En tiedä parempaa tapaa purkaa stressiä ja väsyttää itsensä niin, että nukkuu yöllä eikä murehdi jotain epämääräistä. :)
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Shay » Ke 14 Syys 2011 20:05

L-S kirjoitti:Mutta jos joku tietää hyviä kuntosalivinkkejä, otetaan vastaan.

Älä sinä liity stereotyyppisiin kuntosalitytteleihin, jotka lukevat naistenlehtiä stepperissä vaan kokeile ihan rohkeasti eri laitteita!

Laitteet vaikuttavat kuitenkin monesti vain eristetysti tiettyyn lihakseen tai lihasryhmän.Irtopainoilla ja levytangolla saa laitteita
paremmin tehtyä hyviä yleisliikkeitä esim. kyykky, joka ehdottomasti kannattaa ottaa heti liikerepertuaariin mukaan. Kuntosalin
henkilökunta on siellä sitä varten, että he auttavat sinua pääsemään alkuun. :tilt: Reippaasti vain ensikertalaisena pyytämään
esittelykierrosta laitteisiin.
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja L-S » To 15 Syys 2011 05:37

Joo, yritän olla olematta stereotyyppinen kuntosalityttö. :tilt: Meidän kuntosalilla ei kylläkään ole henkilökuntaa, kun se kuuluu vaan tähän asuntolaan eikä ole mikään kallis hifistelykuntosali. Voishan sitä tietysti rohkaistua kysymään neuvoa niiltä pojilta, jotka näyttävät laitteita osaavan käyttää. :kauriinsilmät:
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Emilia » La 17 Syys 2011 16:06

Kerättiin duunissa kymmenen hengen joukkue Firma Open salibandy-turnaukseen!
Oli tosi hauskaa, vaikka nyt onkin väsy ja oli aika rankkoja pelejä.

Alkusarjassa oli kolme peliä. Eka peli hävittiin 3-1, toinen voitettiin 4-3 ja viimeseen ei enää oikein jaksettu panostaakaan ja oltiin väsyneitä, tulos 5-1 vastustajalle. Jäätiin siten lohkomme kolmanneksi, joten jatkoon ei ollut asiaa. Tosin ei kauheasti jatkoon hinguttukaan, koska monilla oli menoja illalla. Ei siis oltu mitenkään verenmaku ja rahapalkinnot suusssa liikkeellä. :virne: Monet muut taisivat olla.

Meidän joukkueessa oli koko ajan hyvä henki päällä ja ihmeteltiin muiden joukkueiden tapaa huudella toisilleen, kuinka paskoja syöttöjä tai surkeita laukauksia. :O: Meillä ennemminkin kokeneemmat koitti neuvoa meitä alottelijoita.

Hieman yllätyttiin jengien tasosta, vaikka meilläkin oli muutama kundi, jotka ihan asiakseen pelaavat salibandya. Tokan pelin tuomari hieman naureskelikin meidän tyttövoittoiselle joukkueellemme, mutta pelin päätyttyä ei paljoa enää virnistellytkään. Se peli pelattiinkin tosi hyvin. :tilt:

Salibandy on kivaa! Ehkä muntasoisen kannattaisi pysytellä ihan sählyilyssä, mut pääsinpä taas kiinnostumaan uudesta lajista! :D Huomaa kyllä, etten ole pitkään aikaan tollasta rankempaa liikuntaa harrastanut, kun on kroppasärkyä vähän joka paikassa nyt. :hullu:
Elämän pienistä asioista kaikkein suurin on se,
joka pienuudellaan mullistaa elämämme loppuiäksi.
Emilia

ViestiKirjoittaja L-S » Ti 20 Syys 2011 19:29

Olen vähän yli-innostunut kuntosaleilusta kuitenkin. :keijo: Olen käynyt nyt kahta iltaa lukuunottamatta joka ilta. Eilen ja toissapäivänä meinasi kyllä tulla vähän väsymys, ei saa yhtä tehokkaasti tehtyä kuin aiemmin. Ehkä on sitten parempi pitää parin päivän tauko...
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja Pvi » Ti 20 Syys 2011 23:42

Lihasten voiman kasvuun yksi tai kaksi harjoituskertaa viikossa olisi hyvä. Harjoitus kiihdyttää lihaksen aineenvahduntaa ja yhden harjoituksen aiheuttaman vasteen palaaminen lähtötasolle kestää noin kuusi päivää, jos oikein muistan.
Kannattaa muistaa, että kasvua lisääviä hormoneta erittyy erityisesti levossa.
Jos tykkää kuntosaleilla, niin voi siellä käydä vaikka joka päivä. Sitten kannattaa vaan vähän jaksottaa tekemisiään, ettei peräkkäin treenaile rajusti samoja liikkeitä, tai oikeammin lihaksia.
Joku päivä voi olla vaiks aerobinen laite ja pidempi venyttely, toinen taas jalat ja kolmas kädet ja ylävartalo. Ja yhtenä päivänä viikossa sitten ihan vaan arkiliikuntaa.

Kiva että on innostus purrut!

Itse olen nyt kahdesti käynyt vähän haistelemassa avoimia sirkusharjoituksia. Huippua että saa kiivetä vähän kankaalla ja treenata käsiä! Viime viikolla ainakin huomasi, että oli tehnyt jotain uutta. Nyt koitan joka päivä olla vähän ylösalaisin.
Rohkeus kuulua tähän.
Pvi

ViestiKirjoittaja L-S » La 24 Syys 2011 16:38

Joka päivä ylösalaisin :o: Jännää.

Kuusi päivää on aika yllättävä tieto, en olisi ajatellut että noinkin pitkään. Mutta tosiaan pitäisi sitten varmaan opetella vähän varioimaan juttuja, enimmäkseen olen tehnyt samanlaisen setin, kun ei tuolla kuntosalila nyt niin loputtomasti niitä vaihtoehtojakaan ole ja oma mielikuvitus on näissä asioissa rajallinen.

Nyt tuli kyllä muutenkin kolmen päivän tauko, kun oli muita menoja. Eilen sujui jo paremmin kuin alkuviikosta, tauko oli selvästi tarpeen.
L-S
Tohtoripissis

ViestiKirjoittaja shaana » La 24 Syys 2011 20:40

Kävin tänään ostelemassa muutamat uudet jumppatrikoot, jeij!

Tällä viikolla on ollut vähän vaihtelua pelkkään liikuntakeskuksella ravaamiseen - on käyty uimassa, lenkillä ja pelattu sulkista.
Kävin tänään pitkästä aikaa zumbassa, oli aikamoinen pettymys ohjaajan vuoksi, olin ihan uunona jossain sarjassa kun ei mitään ohjeita tullu.

Ens viikolla ois korista! :täpinä: Mullahan on vähän tota koripallotaustaa ja tykkään ihan höpönä, sitä on vaan keskenään vähän hankala pelata. :D
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja Triple H » Ma 26 Syys 2011 08:54

Olipa hyvä aamunavaus. Ylös 4:47 ja 5:08 olin jo lenkkipolulla. 6:25 olin sitten takaisin sivistyksen parissa. Syksylenkkeily on kyllä ihanaa, ei tartte hikoilla juuri ollenkaan ja jaksaa paljon paremmin lenkkeilläkin.
Vastuu painaa.

Käpykangas do you miss me?

Jumalan edessä olemme kaikki savolaisia -Piispa Wille Riekkinen
Triple H

ViestiKirjoittaja shaana » Ma 26 Syys 2011 23:25

Triple H kirjoitti:Olipa hyvä aamunavaus. Ylös 4:47 ja 5:08 olin jo lenkkipolulla. 6:25 olin sitten takaisin sivistyksen parissa. Syksylenkkeily on kyllä ihanaa, ei tartte hikoilla juuri ollenkaan ja jaksaa paljon paremmin lenkkeilläkin.

Komp! En nyt ihan tuohon aikaan vielä ollut pystyssä, mutta aamulenkillä minäkin kävin. Tässä asuinpaikassa jään kaiken muun kivan
lisäksi kaipaamaan meren läheisyyttä, rannassa on I H A N A lönkötellä, ilma on aina raikas, tuulee ja meri tuoksuu ihanalle! :hullu:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Ti 27 Syys 2011 10:17

Teiple ja Shaana saa aamulenkin kuulostamaan kivalta. :raps: Pitäisköhän kokeilla huomenna, kun on muuten vapaapäivä? Voisin nousta ylös miehekkeen kanssa samaan aikaan kuuden maissa ja sit lähtee samalla oven avauksella kävelylle, kun hän lähtee töihin.
Mietin tällä hetkellä tosissani, mutta katsotaanpa illalla/huomenaamulla uudestaan. :keijo:

Muutenkin tässä kuussa on lenkkeilyt jääny vähiin kesään verrattuna. :huoh:
skray

ViestiKirjoittaja shaana » Ti 27 Syys 2011 21:52

Sinne vaan lönköttelemään, päivä saa kivan alun! :D

Mä en puolestani kesällä ainakaan juoksemaan lähde ollenkaan, kun en tykkää valmiiksi hikisestä olosta.
Sauvakävely tai reipas kävely on jees kesällä, tai sitten joku semmonen, että vauhtia on niin ettei hikeä huomaa, esmeks pyöräily. Tykkään kyllä
muina vuodenaikoina lenkkeillä, yleensä palauttavana liikuntona mutta jos nyt kokeilisi vähän sitä hölkkää ja sitä kautta sitten juoksulle ihan.

Kävin tänään tanssitunnilla, teemana oli jazztanssi.. Oli ihan superkivaa, sarjasta vain muutama askellus ja sen perään piruetti tuotti päänvaivaa, ehkä ens
kerralla menee koko sarja nappiin! Tanssin jälkeen kävin vielä ähräämässä kahvakuulan kanssa, ohjaaja kehui mun askelkyykkyjen jalkatyöskentelyä kauniiksi. :o:
shaana
Kuivaliha

ViestiKirjoittaja skray » Ke 28 Syys 2011 09:48

Kello oli kuusi ja miehekkeen herätyskello soi. En noussut ylös.
Kello tuli seitsemän ja oma herätyskelloni soi, koska vakaana aikomuksenani oli lähteä sinne lenkille. En noussut ylös heti. Tein virheen ja sammutin kellon kokonaan. Nukahdin uudestaan! En yleensä nukahda uudestaan. Heräsin puoli 10. :keijo:

Sinne meni aamulenkki. Ehkä perjantaina sitte.
skray

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 28 Syys 2011 14:27

Ite alotin tossa Elokuun alussa ja kerkesin saamaan ~390km lasiin, varmaan tulee tuo 400km täyteen vielä tällä viikolla.
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja Emperor Pälpätipää » Ke 28 Syys 2011 14:29

Emilia kirjoitti:Kerättiin duunissa kymmenen hengen joukkue Firma Open salibandy-turnaukseen!
Oli tosi hauskaa, vaikka nyt onkin väsy ja oli aika rankkoja pelejä.

Alkusarjassa oli kolme peliä. Eka peli hävittiin 3-1, toinen voitettiin 4-3 ja viimeseen ei enää oikein jaksettu panostaakaan ja oltiin väsyneitä, tulos 5-1 vastustajalle. Jäätiin siten lohkomme kolmanneksi, joten jatkoon ei ollut asiaa. Tosin ei kauheasti jatkoon hinguttukaan, koska monilla oli menoja illalla. Ei siis oltu mitenkään verenmaku ja rahapalkinnot suusssa liikkeellä. :virne: Monet muut taisivat olla.

Meidän joukkueessa oli koko ajan hyvä henki päällä ja ihmeteltiin muiden joukkueiden tapaa huudella toisilleen, kuinka paskoja syöttöjä tai surkeita laukauksia. :O: Meillä ennemminkin kokeneemmat koitti neuvoa meitä alottelijoita.

Hieman yllätyttiin jengien tasosta, vaikka meilläkin oli muutama kundi, jotka ihan asiakseen pelaavat salibandya. Tokan pelin tuomari hieman naureskelikin meidän tyttövoittoiselle joukkueellemme, mutta pelin päätyttyä ei paljoa enää virnistellytkään. Se peli pelattiinkin tosi hyvin. :tilt:

Salibandy on kivaa! Ehkä muntasoisen kannattaisi pysytellä ihan sählyilyssä, mut pääsinpä taas kiinnostumaan uudesta lajista! :D Huomaa kyllä, etten ole pitkään aikaan tollasta rankempaa liikuntaa harrastanut, kun on kroppasärkyä vähän joka paikassa nyt. :hullu:

Tsalibrändy on ihan ykköslaji, mulla ainakin lähtee painosta n. 800g per treenikerta, tietty vois juoda vähä vettä reenien aikana/jälkeen :)
Jelppaa mua Olli-Pekka Kenopää
Emperor Pälpätipää

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ke 28 Syys 2011 19:14

Ollaan Miehekkeen kanssa lavatanssikurssilla. :superhymy: On aivan mielettömän kivaa. Kaikki ovat ihan aloittelijoita, joten mokailla saa ihan rauhassa. Lisäksi etenemisvauhti on ollut riittävän hidasta. Pari kertaa (1,5 tuntia kerta) on tahkottu foksia ja ens kerralla on vielä foksia. Sitten siirrytäänkin seuraavaan tanssiin. Paria vaihdetaan jatkuvasti ja pari tyyppiä ovat olleet sen verran hyviä (ainakin kurssin mittakaavassa :virne: ) viemään, että oksat pois. Kun on tanssipari vie hyvin, on helppo tanssia itsekin hyvin. :D

On tuosta tanssikipinän ainakin saanut. Voisihan sitä joskus vaikka ihan oikeisiin lavatansseihinkin uskaltautua. :)
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » To 29 Syys 2011 10:09

Ollaan kans mietitty menevämme joskus lavatanssikurssille. Ainakin on puhuttu siitä täällä melkeen aina, kun telkkarissa tulee tanssia. :virne:
Niin pitkälle en vielä oo menny, että olisin katsonut kurssien hintoja tai aikatauluja, mutta ehkä vielä joku päivä..
Paritanssit on kivoja. :)
skray

ViestiKirjoittaja theia » To 29 Syys 2011 10:47

Kuulostaapa hirveen kivalta! :D

Meillä ei oo puhettakaan tanssista (ainakaan yhdessä), häissäkin ollaan tanssilattialla valssaten viihdytty n. minuutti. Mä koen, että tolla mun tyypillä on kaks jalkaa tai sitten se vaan kuulee musiikin kovin erilaisesti kuin minä :virne:

Mutta voishan sitä joskus harkita ihan yksin lähtevänsä - jos ei lavatanssia niin jotain muuta. Jos vaikka ekaks sais kuntoa vähän kohotetuksi. Hmm. :raps:
diamonds in the trees pentagrams in the night sky
theia
Pahvi

EdellinenSeuraava

Paluu Urheilu