Hiukset oi hiukset

Re: Hiukset oi hiukset

ViestiKirjoittaja puolikarkea » To 27 Tammi 2011 22:58

Oi, kun saiskin ponnarin tehtyä. Nää loppukesästä lyhyiksi leikatut hiukset on vältelleet kampaajan kosketusta ja mallihan on aikaa sitten kasvanut ulos muodostaan. Olen taas vaihteeksi saanut tarpeekseni lyhyiden hiusten laittamisesta ja haluaisin pidemmät hiukset takasin. Miulla tuntuu parin vuoden sykleissä vaihtuvan hiukset lyhyen ja (minun mittapuulla) pitkän välillä. Pari kuukautta jos jaksaisin vielä, niin takaa saisi hiukset jälleen järkevästi kiinni.

Mie oon alkanut aina välillä pesemään hiuksia sampoon sijaan hoitoaineella. Hiukset kosteiksi, reilusti silikonitonta hoitoainetta päähän muhimaan toviksi, sormilla möyhintää ja lämpimän veden lisäämistä niin, että hoitoaine vaahtoaa ja sitten huuhtelu. Parhaimman tuloksen saa, jos pääsee muhittelemaan päätään saunan lämpöön. Luin hoitoainepesusta toisaalla internetsissä ja aattelin, että se vois auttaa pitämään miun kuivaa luonnonkiharaa hiusta paremmassa kunnossa. Vaikka miulla ei olekaan tietoa vaikuttaako hoitoainepesut positiivisesti pitkällä tähtäimellä, niin jatkan mie niitä pesuja joka tapauksessa. Hiukset on olleet pesujen jälkeen miellyttävän pehmeät ja kiiltävät. :tilt:

Ja mie oon kuulkaa onnistunut pitämään pääni oman värin kasvattamisen suhteen. Kohta puoli vuotta värjäämättä ja kummaa kyllä iloitsen jokaisesta sentistä juurikasvua. :virne:
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Su 30 Tammi 2011 10:49

puolikarkea kirjoitti:Ja mie oon kuulkaa onnistunut pitämään pääni oman värin kasvattamisen suhteen. Kohta puoli vuotta värjäämättä ja kummaa kyllä iloitsen jokaisesta sentistä juurikasvua. :virne:

Muistan tuon tunteen! :hullu: Värjäsin hiuksiani viimeisen kerran talvella 2009 (Jestas, siitäkin on jo 2 vuotta. :tipahdus:). Kun kasvatin omaa hiusväriä esiin, olin jokaisesta tulleesta juurikasvusentistä iloinen. Varsinkin alussa tahti tuntui olevan melkoisen hyvä, kun omaa väriä tuli näkyviin hullun nopeasti suhteessa siihen, paljonko sitä ennestään oli. :D (Loppupäässä projektia tuli sellainen olo, etteihän mun hiukset kasva yhtään. Mutta on mulla jo jonkin aikaa ollut vain omaa hiusväriä päässä.) Oon tykännyt hirmuisesti. Ei mene enää rahaa mihinkään sellaiseen turhuuteen kuin uuden hiusvärin osto. Kuitenkin olen eniten iloinen siitä, että itse värjäysprosessia ei tarvitse enää tehdä. :superhymy: Onnea oman värin esiinkasvatus -projektiin! :hymyhali:
Life is short until it's not
Honestly it's kinda long

Orla Gartland - You aren't special, babe
marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Su 30 Tammi 2011 13:10

Mä värjäsin eilen hiukset. Väri on ollut valmiina kaapissa jo ennen kuin kävin kampaajalla muutama viikko sitten, kun tapaan aina kampaajakäynnin jälkeen heti värjätä hiukset, kun vielä vain 1 väripurkki riittää homman hoitamiseksi. Värjääminen on ärsyttävää puuhaa, mutta onneksi teenkin sen vain muutaman kerran vuodessa.
Ärsyttävällä hommalla on kuitenkin kiva lopputulos. :sydän:
Onneksi horsma tietää itse oman arvonsa.
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » To 03 Maalis 2011 19:30

Onni on juuri leikatut hiukset! :sydän:

Oli ihanaa istahtaa pitkästä aikaa kampaajan penkkiin. Päänahan hieronta oli parasta ja se kylmän rautaisen trimmerin tuntu niskassa, kun takahiuksista leikattiin siili. Nyt on ihana polkkatukka taas. Tykkään! :sydän:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja damn » Ti 15 Maalis 2011 19:53

Tällä viikolla pääsee kampaajalle :hymyhali:. Pitkään olen tuskaillut, etten raaski maksaa täyttä hintaa hiustenleikkuusta, mutta nyt kävi tuuri ja päästään kaverin kanssa kaksi yhden hinnalla. Tykkään minun pitkistä, puoleenselkään olevista hiuksista, mutta valitettavasti nämä ei tästä pidemmäksi kasva, menevät aina vaan huonoon kuntoon. Saa taas kyllä ihan reippaasti leikata, jotta saa nuo huonot latvat pois, mutta onneksi on tätä pituutta mistä ottaa.
Värjätäkin pitäisi kunhan jaksaa. Väri on taas sen verran kulahtanut, että hiukset näyttää todella punertavilta :D .
Fail, fail again, fail better.
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ti 15 Maalis 2011 19:56

Mää pesin hiukset tänään kananmunalla! :superhymy:
Ihan hyvät tuli. :)
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja seiklus » Ma 04 Huhti 2011 19:26

hupsista, rastat piteni puolella :D
leikattiin kaverilta ylipitkät hiukset polkaksi ja
nopeestihan tuo jäljelle jääny tupsu muokattiin rastoiks ja
tökittiin huovutusneulalla kiinni entisiin rastoihin. hyvät tuli
ja tykkään! :)
seiklus

ViestiKirjoittaja annastindeli » Ma 04 Huhti 2011 21:09

Miullakin on uus tukka! Toisin kuin eräillä, miulla se vaan lyheni entisestään. :keijo: Mutta nyt on kiva, siisti ja helppo.
On nyt paljon omaa väriä, kun en ollu värjänny ennen parturia, ja leikattiin melkein juurikasvuun saakka. Eihän tämä
oma väri nyt olekaan niin paha kuin kuvittelin :tilt:
annastindeli

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Touko 2011 13:39

Oli aika tasoittaa polkkatukka. Ah, kuinka ihanaa. :pilvi: En muista, että silloin pitkähiuksisena olisin koskaan ollut näin innoissani hiusten leikkuun jälkeen. Taas on ihana, ihan lyhyt siilitukka takana, polkkatukka pitenee kevyesti eteenpäin. Hyvin samanlainen siis kuin viimeksikin leikattu. Tykkään. :sydän:

Viime yönä näin unta siitä, että kasvatin pitkiä hiuksia. Olivat muka jo niin ylikasvaneet, että en viitsinytkään leikata niitä polkkatukaksi. :keijo: Mutta ei. Oikeasti olen totaalisen rakastunut polkkatukkaisuuteen!
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja skray » Ti 10 Touko 2011 18:12

Perjantaina kampaajalle! :pomppu:
Viimeksi taisin käydä tammikuussa ja nyt haluan kesätukan.
Aion leikkauttaa aika paljon pois. Varmaan noin 10 cm pituudesta ja sit vielä paksuudesta otetaan niin paljo kuin vaan kampaaja uskaltaa. Ihanaa!
Sitten värjään vielä hiukset kotona siihen päälle. Tulee varmasti hyvät kesäksi! Jee! :)
skray

ViestiKirjoittaja marenkienkeli » Ti 10 Touko 2011 23:19

Leikkasin äsken Miehekkeen hiukset. :isosilmä: Hänen oli kauan pitänyt mennä parturiin. Yhtäkkiä päädyttiin siihen, että mähän voin leikata hänen hiuksensa. :O: Vanha vahakangasliina lattialle ja eikun leikkaamaan...ihan tavallisilla isoilla saksilla. :virne: (Jos täällä on joku parturikampaaja, älköön hän avatko rannettaan kirjastokortilla. Ensi kerraksi hankin kyllä kunnon sakset.) Kyllä jännitti, mutta selvisin hengissä - samoin Mieheke. Lopputuloskin miellytti. Ainoastaan yhtä kohtaa piti tarkastuksen jälkeen pikkuisen lyhentää, kun sivulla edessä oli yhdessä kohtaa pikkuisen liian pitkät hiukset.

Onneksi Miehekkeellä on luonnonkiharat ( :sydän: :hullu: ) hiukset. Muuten en olisi suostunut leikkaamaan. Kihara antaa kivasti anteeksi mahdolliset epätasaisuudet. :virne: Ja parturointikokemukseni ennen tätä oli tasan yksi kerta, jolloin lyhensin pikkuveljeltä korvan päälle ylettyneet haituvat kynsisaksilla. :keijo:
Honestly it's kinda long

marenkienkeli
labrakärpänen

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Pe 13 Touko 2011 15:18

:gaah:

Mie en tällä hetkellä erityisemmin pidä hiuksistani. Edellisestä kampaajakäynti oli kuukausia sitten ja sen huomaa. Ei näitä kehtaa auki pitää. :epäilevä:
Tekis mieli napata sakset käteen ja leikellä ärsyttävä takatukka pois, mutta sitten en todennäköisesti sais hiuksia enää kiinni. Saan ne jo useammalla eri tavalla kiinni, mutta aina ei ole aikaa tehdä esim. ranskiksia. Sitten on pakko turvautua hätäponnareihin, joihin oon jo kyllästyny. Haluan helpot hiukset! NYT!

Vaan eipä se auta kuin kituuttaa ja odottaa hiusten kasvua, että vois leikellä kerrostuksia pois. Että osaa joskus olla ärsyttävää olla :tyttö:.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Pe 13 Touko 2011 22:02

Kampaaja leikkasi tänään varmaan puolet mun hiuksista pois. :keijo:
Hiukset lyheni melkein 10 senttiä ja kerrostusta tehtiin oikein kunnolla niin, että lyhimmät hiukset on ihan otsis-pituutta ja pisimmät on sitte just olalle. Otsista mulle ei leikattu, en olis antanutkaan leikata, mutta lyhimmät hiukset tossa edessäkin on silmäkulmiin. Kevennettiin siis kuontaloa oikein olan takaa ja nyt kelpaa. Yleensä vaatimukseni on, että ponnarille pitää hiukset tarvittaessa saada, mutta tällä kertaa tuli niin lyhyet hiukset, että tonne taakse saa sellasen pikku nysän ja suurin osa hiuksista tippuu hetken päästä ponnarista pois.

Olin tänään töissä ekaa kertaa elämässäni hiukset auki koko vuoron ajan. :tilt:
skray

ViestiKirjoittaja Maija » Ke 01 Kesä 2011 15:49

Niin joo, hiusrintamalla on jotain uutta.

Musta hius on saanut väistyä ja nyt on päässä keskiruskeaa. Kun saan kampaajalta luvan, tarkoitus olisi tulla punainen tukka. :superhymy:

Muutama kuukausi siihen taitaa mennä, mutta menköön!
Maija

ViestiKirjoittaja damn » Ke 01 Kesä 2011 16:01

Olen värjännyt hiukset viimeksi joskus tammikuussa. Alussa syy värjäämättämyyteen oli laiskuus, sitten rahapula. Ja väri hiuksissani on haalistunut hirmu paljon ja kappas kummaa, juurikasvu ja värjätty osuus eivät edes näytä pahalta keskenään, ei nää mitään selvää rajaa. Nyt olen alkanut miettiä pitäisikö antaa oman värin kasvaa takaisin, kun se näköjään onkin ihan kivannäköinen punertavan kullanruskea, eikä maantienharmaa kuten pelkäsin. Koitan nyt ainakin kesän olla värjäämättä hiuksia, katsoo sitten miltä nämä näyttävät ja kaipaavatko väriä. Tuntuu oudolta olla värjäämättä hiuksia kun olen kymmenen vuoden ajan värjännyt hiuksia kuukauden tai parin välein :kauhistunut: .
damn

ViestiKirjoittaja Lyyra » Ma 06 Kesä 2011 23:43

Nyt kun ei ole enää saunaa, saattaisi pelkkä vesipesukin taas toimia (luulen, että sauna sai sen mulla raiteiltaan), joten ostin uuden hiusharjan. Harjaan ekaa kertaa moneen viikkoon. Ekaa kertaa moneen kuukauteen, ehkä jopa vuoteen, jos vain nämä n. 100 vedon harjaukset lasketaan. Mustat housut näyttää siltä, kuin olisi lunta satanut. Mistä tätä hilsettä oikein tulee? :hämillään:

:pillitys:

Edit: Ps. en suosittele Iberon tällaista jotain viherpestyä eko-hiusharjamateriaalia, jotain bambuhiilikuitua tjsp. Ainakin mulla hiertää kättä. :epäilevä:
Lyyra
Digipahuus

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ti 07 Kesä 2011 17:23

Maija kirjoitti:Musta hius on saanut väistyä ja nyt on päässä keskiruskeaa. Kun saan kampaajalta luvan, tarkoitus olisi tulla punainen tukka.

Tahtoo sit kuvei! Punaiset hiukset! :sydän:
Tai oikeastaan tahtoo kuvei jo nyt! Laita vaikka suoraan Silmäniloa-ketjuun. :D
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja Kibaya » Ti 28 Kesä 2011 11:53

Päätin sitten kokeilla miten shampoottomuus toimii mun hiuksille.
Ensimmäiset päivät meni kivasti siellä mökillä ja järvivesi tehosi mun hiuksiin kyllä ihan sellaisenaan. Naureskelin itsekseni, että mökkiseuran vanhoja sanontoja on "hiukset on puhtaat kun ne natisee pestessä" ja pelkällä järvivedellä hinkatessa ne todella natisi :keijo:
Ja kyllähän ne puhtaanoloiset olikin.

Nyt on mennyt pari päivää kotona ja olen huuhdellut hiukset päivittäin. Pakko! En kestä sitä tunnetta kun hiukset liimaantuvat yöllä päätä vasten! Y-ä-k! Sitten ne on aamulla ihan limaiset. Hyyyi. Eikä siihen auta pelkkä harjaus. Veden kautta siis ja hyvin pyyhkii.

Päänahka ei kutise, mikä on outo ilmiö. Koska mun pää kutisee lähes jatkuvasti. Vaikka miten harjaisin tai hiplaisin. Kutin, kutin vaan.

Viikko takana. Katsotaan miten tästä eteenpäin.

Niin. Soodaa tai mitään etikoita en ole vielä testannut. Semmosta läträämistä jaksa :virne:
Teepuuöljyä ajattelin pitää varuilta messissä, jos tulee tarvetta niin sitä voi sitten tiputella päänahkaan.
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja Kibaya » La 16 Heinä 2011 21:47

Hyvin menee tällä saralla.
Shampoottomuuden kanssa ei ole mitään hätää. Olen tottunut tähän tunteeseen aika hyvin.
Vaikkakin eräässä produktiossa täytyy pitää peruukkia ja selkeästi pää reagoi siihen :keijo:

Avokälypuoli kävi tänään kynimässä mun kuontaloa.
Mä näytän ihan pojan ja rekkalesbon yhdistelmältä :virne:
Lisänä etupyörre, joka nostaa otsahiuksia ylöspäin ja takaraivopyörre tekee päälaelle "kananperseen" :virne:
Ei haittaa yhtään, että seuraavat viikot menee se peruukki päässä
Samainen syy on osa junttiin lopputulokseen. Mun omat pulisongit piti poistaa, koska ne näkyy muuten sen kullanvaalean peruukin reunoista. Ilman pultsareita sitä on niin :keijo: n näköinen, että ei oo tottakaan

Mitä sitä ei tämän homman eteen tekisi :jaaha:
ensin mä vapisin aaltojen alla.
Opin olemaan antautumalla.
Kibaya
Hörhökeijotar

ViestiKirjoittaja puolikarkea » Ke 20 Heinä 2011 21:33

Näin muutama yö sitten unta, että yritin värjätä hiukset punaisiksi. Juurista tuli kusenkeltaiset ja vain osa latvoista värjäytyi punaiseksi ja järkyttyneenä mietin peilin edessä, että ei olis pitänyt mennä värjäämään. Aamulla oli kivaa herätä tietäen, ettei oikeasti ole pilannut hiuksiaan.

Kerrostuksia pitäisi jossain välissä alkaa leikkaamaan pois, ettei pisimmät hiukset näyttäisi ihan luirulta. Vielä etuhiukset ei yllä samalle ponnarille muiden kanssa, mutta ei sekään enää hirmu monen kuukauden päässä ole. Ne kasvaa! :D

"Pulisongit" aiheutti minulle hieman päänvaivaa viime syksynä, kun oli lyhyemmät hiukset. En oikein tiennyt pitäiskö niitä kyniä lyhyeksi vai antaa kasvaa vaan, kun niitä ei saanut pidettyä kurissa. Nyt ne on onneksi kasvaneet sen mittaisiksi, että pysyvät kiltisti korvien takana. Kaikkea sitä ihminen joutuukin miettimään.
minulle jää kertomus
joka muistuttaa elämääni
puolikarkea

ViestiKirjoittaja skray » Ti 26 Heinä 2011 20:42

Värjäsin tänään hiukseni. :D
Samalla värillä kuin monesti ennenkin ja olen edelleen tyytyväinen värisävyyn.
Tällä kertaa tosin ehkä jäi tonne takaraivoon yks läntti hiusten juureen värittä, mutta en oo varma vielä, kun en oo jaksanu hiuksiani föönata tai tutkia sen tarkemmin. Huomenna sitten.
skray

ViestiKirjoittaja Shay » Ti 26 Heinä 2011 21:13

skray kirjoitti:Värjäsin tänään hiukseni. :D

Määkii. :tilt: Noista piti tulla punaiset, mutta väri olikin melko violetihtavaa. Ei silti haittaa, sillä tykkään tummemmasta sävystä. :tilt:
Lift me up above this, the broken, the empty. Lift me up and help me to fly away!
Shay
Hukkasusi

ViestiKirjoittaja skray » Ti 26 Heinä 2011 23:21

Shay kirjoitti:
skray kirjoitti:Värjäsin tänään hiukseni. :D

Määkii. :tilt: Noista piti tulla punaiset, mutta väri olikin melko violetihtavaa. Ei silti haittaa, sillä tykkään tummemmasta sävystä. :tilt:

Semmonen oikeen tumma violetti houkuttelee muakin. Mulla oli sellaset joskus teinarina ja tykkäsin kovasti. Ehkä vielä joku päivä uskaltaudun vaihtamaan hetkeksi ruskeasta liilaan. :virne:
skray

ViestiKirjoittaja damn » To 15 Syys 2011 23:42

Värjäämättömyysprojekti etenee hyvin. Oikeastaan sitä oman ja värjätyn hiuksen rajaa ei huomaa kovin selvästi. Latvat ovat aavistuksen verran lämpimämmän sävyiset, mutta ero on aika pieni. Omassa värissäni vaihtelee sellainen kuparinsävy ja joku hieman vaaleampi, ja näyttää kuin olisin käynyt raitoja ottamassa :D. Hiukset tuntuu vähän parempi kuntoisilta tällä hetkellä, uskon sen johtuvan värjäämättömyyden lisäksi siitä, että olen föönaamista koittanut vähentää.
Kuukausi sitten kampaajakaverini leikkasi minun hiukset. Ihan kiva muuten, mutta se ei raaskinut leikata pituudesta paljon yhtään, vaikka sanoin, että leikkaa ihan reippaasti. Hyvin se kyllä leikkasi, sai tasoitettua mun oudosti leikattua tukkaa(edellisen kampaajan mielestä oli vissiin tosi hauska källi leikata mulle takatukka), mutta koska se otti pituudesta niin vähän, niin tuntui ettei kaikki huono latva välttämättä lähtenyt. Olisi tässä ollut mistä ottaa, minulla on ollut tämän pituinen tukka viimeksi kun olin 9-vuotias. Nyt saattaa olla jopa pidempi, ulottuu puoleen selkään :).
damn

ViestiKirjoittaja shaana » To 17 Marras 2011 20:48

Päivitys :tilt:

Ostelin suoristuspermanentin jälkeen suoristusraudan ja joskus erikoistapauksissa sitä käyttelenkin. Suoristus on haalistunut, mutta hius on edelleen föönillä kuivatessa tai vapaanakin kuivuessaan suorempi kuin ennen. Käytin koko kevään ja kesän siloittavaa ammattilaisten suosittelemaa shampoota ja hoitoainetta, ehkä tälläkin on ollut osaa asiaan. :tilt:

Viime viikon Lontoon reissussa minut ja kaverini pysäytettiin Camdenissä - haluaisimmeko hiusmalleiksi. Ei maksa mitään, ammattilainen leikkaa, ensin suunnitellaan ja jos ei ehdotus miellytä, ei ole pakko suostua. Lähdettiin hieman epäröiden mukaan, mutta ei kyllä kaduta! Yrityksellä oli maksavien asiakkaiden salongin lisäksi hulppeat opetustilat, joissa oli jonkin sortin auditoinnit menossa, taiwanilaisia alan ammattilaisia ottamassa Lontoosta uusia tuulia ja inspiraatiota kotimaahan mukaansa vietäväksi. Ihana Stan-kampaaja ehdotti mulle mallia ja koska se kuulosti kivalta ja vähän erilaiselta, suostuin. Sitten opintomatkalainen Julien leikkasi Stanin ohjeiden mukaan. :D Kerrostusta, pieni ylläri (suorakulmainen, aivan lyhyt leikkaus poskiluun suuntaisesti) toisella sivulla otsatukan alla ja tosiaan kiva pitenevä otsatukka - tää on melko rok! Ihan tosi kiva tukka, i like, jos osaan kuvailla seuraavan kerran kun kampaajalle menen, niin vastaavan voisin haluta. :D
Aurinko, sinä sanoit kun katselimme kuuta.
shaana
Kuivaliha

EdellinenSeuraava

Paluu Känpillä